[A6 C5] Gwałtowne hamowanie - tiptronic wrzuca luz
[A6 C5] Gwałtowne hamowanie - tiptronic wrzuca luz
Miałem kilka razy tak, że tiptronic przy ostrym hamowaniu (ale nie ekstremalnym) wrzucił jakby na luz na 2-3 sekundy i zaraz wrzucił bieg do jazdy, z szarpnięciem, bo oczywiście już w między czasie dodałem gazu chcąc jechać dalej. Nie wiem co się wyświetlało, bo to trwało chwilę. Czy to jest normalne zachowanie?
Właśnie dwa dni temu wymieniłem olej w skrzyni. No i problem ustał. Było za mało i nie był pewnie wymieniany od nowości. Skrzynia pracuje płynniej. Jakoś nie pomyślałem wcześniej, że przecież wszystko tam jest poruszane hydraulicznie i od tego trzeba zacząć. Mogłem to zrobić od razu po kupnie samochodu.airwolff pisze:Kiedy wymieniałeś olej w skrzyni i filtr?
Jak zobaczyłem w zakładzie rozebraną skrzynię do ostatniego trybika do zrozumiałem czemu serwis tyle kosztuje

Nie, nie musiałem, problem wystapił ostatnio i to sporadycznie. U mechanika widziałem rozłożoną skrzynię nie moją na szczęściematelek pisze:czyli rok czasu jezdziles z problemem?
nie dziwne ze musiales regenerowac cala skrzynke

No więc z moją skrzynią cały czas było ok (poza tym wysprzęglaniem sporadycznym), a po wymianie oleju poprawiła się płynność zmiany i nie występuje wysprzęglanie. Ale nie ma się co dziwić, pewnie jak było za mało oleju, w pewnych momentach mogło go brakować do przesunięcia hydraulicznego jakiegoś elementu.
Przepraszam, za wykopaliska, ale to jedyny pasujący temat jaki znalazłem, uznałem wiec ze nie ma sensu tworzyć nowego o tym samym 
Mam dokładnie to samo co autor wątku, zaczęło tak się dziać po wycieku oleju ze skrzyni.
Po gwałtownym hamowaniu, tip jakby wysprzęgla co objawia się:
- przy hamowaniu do 0 i próbie ruszenia, auto lubi zlagować, ryknąć i szarpnąć nagle do przodu.
- przy hamowaniu na autostradzie nie do 0, silnik ryczy, dodanie gazu nic nie daje (jak w trybie N - wysprzęglony), jade siłą rozpędu na pobocze, po czym zaczyna reagować i można kontynuować jazdę.
Pomimo uzupełnienia oleju zgodnie z instrukcją i przy użyciu VAG-a (przy temp. oleju 35'C) objaw nie znikł - ale wg. mnie się trochę poprawiło.
Czyżbym musiał dolać jeszcze trochę oleju?
A może ten olej musi się "dłużej" ułożyć w skrzyni zanim objaw zniknie?
PS. brak błędów w VAG-u.
Pozdrawiam.

Mam dokładnie to samo co autor wątku, zaczęło tak się dziać po wycieku oleju ze skrzyni.
Po gwałtownym hamowaniu, tip jakby wysprzęgla co objawia się:
- przy hamowaniu do 0 i próbie ruszenia, auto lubi zlagować, ryknąć i szarpnąć nagle do przodu.
- przy hamowaniu na autostradzie nie do 0, silnik ryczy, dodanie gazu nic nie daje (jak w trybie N - wysprzęglony), jade siłą rozpędu na pobocze, po czym zaczyna reagować i można kontynuować jazdę.
Pomimo uzupełnienia oleju zgodnie z instrukcją i przy użyciu VAG-a (przy temp. oleju 35'C) objaw nie znikł - ale wg. mnie się trochę poprawiło.
Czyżbym musiał dolać jeszcze trochę oleju?
A może ten olej musi się "dłużej" ułożyć w skrzyni zanim objaw zniknie?
PS. brak błędów w VAG-u.
Pozdrawiam.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie przepraszaj za to, że świecisz wzorowym przykładem dla tych, którym nawet nie chce się szukać podobnych problemów i idą na łatwiznę zakładając kolejny podobny temat. Nie przepraszaj - chwal się tym - brawobojownik pisze:Przepraszam, za wykopaliska, ale to jedyny pasujący temat jaki znalazłem, uznałem wiec ze nie ma sensu tworzyć nowego o tym samym

Za to pozostałych przeproszę ja - za mój Off Topic

Â
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 22 gru 2013, 11:10
- Lokalizacja: Ciasna
Witajcie.Dołącze sie do tematu, gdyż mam dziwne objawy. Mam straszny problem z moim A6... Po wymianie silnika(przeskoczył rozrząd
) skrzynia mi zaczęła wariować(tip 5 bieg).. Przy okazji wymiany prosiłem o sprawdzenie oleju w skrzyni. Okazało się że są tylko 4 litry. Zleciłem wymiane. Mechanik wymienił mi olej waz z filtrem tak jak powinno sie to wymienić. Po złożeniu auta:
- skrzynia strasznie szarpie przy zmiania z 1 na 2;
- przy zwalnianiu jak zrzuca z 4 na 3 wysprzęgla a potem wrzuca 3 z szarpnięciem;
- jak chce dynamicznie wyprzedzić auto to przy wciśnięciu tzw guziczka w pedale gazu auto najpierw zamuli jakby nie wiedziało co ma zrobić a potem wyrywa do przodu..
Byłem na koputerze i jezdziłem chyba z 20 minut i gość sprawdzał parametry i nie stwierdził żadnych błędów ani nieprawidłowości.
Poradźcie proszę co z tym robić bo mam już dość...
Dodam, że olej i filtr orginalny i na 100% wymienany wg instrukcji (mechanik specjalizuje się w audi). Pozdrawiam

- skrzynia strasznie szarpie przy zmiania z 1 na 2;
- przy zwalnianiu jak zrzuca z 4 na 3 wysprzęgla a potem wrzuca 3 z szarpnięciem;
- jak chce dynamicznie wyprzedzić auto to przy wciśnięciu tzw guziczka w pedale gazu auto najpierw zamuli jakby nie wiedziało co ma zrobić a potem wyrywa do przodu..
Byłem na koputerze i jezdziłem chyba z 20 minut i gość sprawdzał parametry i nie stwierdził żadnych błędów ani nieprawidłowości.
Poradźcie proszę co z tym robić bo mam już dość...

Dodam, że olej i filtr orginalny i na 100% wymienany wg instrukcji (mechanik specjalizuje się w audi). Pozdrawiam
Witam. U mnie po wymianie oleju i filtra pojawiły się dziwne szarpnięcia. Tak jakby w czasie jazdy skrzynia wrzucała na luz i później na bieg i jest szarpnięcie. A6 C5 4.2 quattro tiptronic. Olej wymieniłem na specjalny jaki polecają producenci. Wlałem 4 litry a później dolałem kolejne 0.5 aż się przelało. Martwi mnie to bo nie chce aby coś się zepsuło
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
większość syfu zostaje w filtrze i misce co przy wymianie się eliminuje, ale masz rację, że wymiana dynamiczna jest lepsza od statycznej.CZIROKEZ pisze:Jak dla mnie to tylko wymiana dynamiczna jest prawdziwą wymianą oleju, a nie wymiany statyczne gdzie cały syf jest dalej w oleju.
koledze z problemem radzę poczytać na forum, bo wiele osób skarżyło się na padający konwerter po wymianie oleju jeśli wymiana odbywała się po dużym przebiegu.