Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AVF 1.9 131 KM] problem z turbo [1,9tdi 130 AVF]

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
lento
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 31 sty 2012, 09:46
Lokalizacja: potoki

[ AVF 1.9 131 KM] problem z turbo [1,9tdi 130 AVF]

Post autor: lento » 28 sie 2014, 17:26

Witam
od jakiegos czasu w mojej audi nie załacza sie turbo tzn. jade normalnie wszystko sie załacza, gdy niekiedy trzeba zwolnic i ponownie przyspieszyc dochodzą obroty ok 2 tys. i powyżej i nic turbo nie załancza, a powinno sie załaczyc, a u mnie raz na przykład 20km sie nie załaczy, wtedy ja szybko gasze auto i ponownie uruchamiam silnik w czasie jazdy, wtedy wszystko jest ok. Nawet z rana przy uruchomieniu silnika po raz pierwszy i jazdy od poczatku potrafi sie nie załaczyc.
Czym może byc spowodowana takia usterka. <mysli>
lento

Awatar użytkownika
mambaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 168
Rejestracja: 18 lut 2012, 10:28
Lokalizacja: pomorskie, zachodniopomorskie

Post autor: mambaw » 28 sie 2014, 18:06

Na początek sprawdź zaworek N75, wężyki podcisnienia ewentualnie przepływomierz

PiciaHak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 03 sty 2012, 18:26
Lokalizacja: Kłodawa

Post autor: PiciaHak » 28 sie 2014, 20:55

mambaw pisze:Na początek sprawdź zaworek N75, wężyki podcisnienia ewentualnie przepływomierz
A później sprawdź czujnik ciśnienia doładowania - taki mały na górze plastikowej rury dolotowej...

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 29 sie 2014, 07:39

nastawnik turbiny obstawiam, to taka grucha przy turbinie mówiąc po chłopsku, może się rozwalił i jak turbo przeładuje to odcina.

lento
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 31 sty 2012, 09:46
Lokalizacja: potoki

Post autor: lento » 29 sie 2014, 08:39

Dzieki panowie za odpowiedzi,
ale jak sprawdzic;
- zaworek N75
- przepływomierz
- czujnik cisnienia doładowania
- i ta gruche przy turbie

mam nowy czujnik cisnienia doładowania został mi z vw passka po lifcie1.9 130km, może pasowac czy ma inne parametry.
lento

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 29 sie 2014, 09:37

czujnik powinien pasować. Gruchę przy turbinie organoleptycznie, powinna działać na podciśnienie, sprawdź dłonią czy sztyca która wchodzi w tą gruszkę da się poruszyć czy jest zardzewiała i stoi dęba, możesz ewentualnie sprawdzić po podpięciu kompa w czasie jazdy ile ładuje turbo i czy nie przeładowuje. Co do zaworków i podciśnień to zaopatrz się w schemat ( http://majsterek-debesciak.pl/zdjecia/podcisnieniaa.jpg ) ( http://obrazki.elektroda.pl/6819222900_1405427625.jpg )
Najważniejsze jest sprawdzenie szczelności węży podciśnienia, sprawdź po kolei każdy, potem wyjmij zaworki, popatrz czy pracują odpowiednio tzn. czy puszczają gdzie i kiedy trzeba, opisy działania wygooglasz bez problemu.
Przepływkę sprawdzisz komputerem mierząc parametry.

lento
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 31 sty 2012, 09:46
Lokalizacja: potoki

Post autor: lento » 29 sie 2014, 09:47

dzieki atlas1977, sprawdze po niedzieli teraz nie mam czasu.
pozdrawiam
lento

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 29 sie 2014, 10:05

powodzenia i daj znać co odkryłeś :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl