Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BAU 2.5 179 KM] Dymi po odpaleniu

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

[ BAU 2.5 179 KM] Dymi po odpaleniu

Post autor: LeszekA6 » 24 sie 2014, 21:39

Witam,
Problem dotyczy A6 z silnikiem 2.5TDI BAU. Silnik odpala prawidłowo ale przez kilka/kilkanaście sekund puszcza z wydechu dość spore ilości jasnego dymu o gryzącym zapachu źle spalonej ropy. W temperaturach gdy świece zaczynają grzać silnik potrafi kilka razy lekko szarpnąć jakby źle palił na jakieś cylindry. Silnik pracuje jak stary Transit (jak by kąt wtrysku był przestawiony). Problem ten pojawił się przy poprzednim silniku w tym aucie - AKE i zaczął się pogarszać. AKE musiał ustąpić miejsca BAU z powodu słabego ciśnienia na 2 cylindrach i słabo palił pod koniec.
Wtryski miały wymienione końcówki (i tu od razu zaznaczam że nie mam pewności co do jakości usługi). Pompa wtryskowa zmieniona na inną po regeneracji - na obu jest identycznie. Czujnik temperatury podmieniany, świece wymienione i grzeją kiedy trzeba. Kąt wtrysku ustawiony niejednokrotnie na 2ATDC do 1ATDC. EGR inny przy obecnym silniku. Brak powietrza w układzie paliwowym. Turbo zero luzów czy puszczania oleju. Oleju nie bierze. Wszystko uszczelnione. W logach wszystko wygląda prawidłowo - korekcje ok, dawki ok, kąt ok.

Co może być przyczyną? Dwa różne silniki, dwie pompy vp44 i nadal to samo.
Przy obecnym silniku zamontowane zostały tylko te same wtryski i pompa (na 100% dobra) nie licząc alternatora itp.

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 25 sie 2014, 19:48

LeszekA6 pisze:Wtryski miały wymienione końcówki (i tu od razu zaznaczam że nie mam pewności co do jakości usługi).
Poszedłbym tym tropem.
Na jakim urządzeniu były sprawdzane wtryski , jaki typ końcówki założono ?
Wklej logi na forum- może ktoś coś zauważy.

LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 25 sie 2014, 23:13

Na jakim urządzeniu tego nie powiem, bo nie byłem przy tym. Wiem tylko że w bosch-u je robiono. Końcówki nowe to 142P1025 a wtryski są z literą F.

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 26 sie 2014, 07:40

Jak w Bosch-u no to teoretycznie powinno być o.k.
Jednak w AKE rozpylacze mają oznaczenie DSLA 142 P 925 , a wtryskiwacze 059 130 202 E -ster.i 059 130 201 D -pozostałe.
Możliwe ,że inne rozpylacze nie mają aż tak wielkiego znaczenia -a może jednak mają ?
Może ktoś jeszcze się wypowie w tym temacie.

LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 26 sie 2014, 10:41

A nie ma różnicy AKE I gen. a II gen. ? Wydaje mi się, że II gen. miała wtryskiwacze 059 130 201 F. Ale może się mylę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja