Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c6] update softu, adaptacja skrzyni, tiptronic

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
neo61uk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 16 sty 2009, 19:13
Lokalizacja: Poznań/Bath

[a6 c6] update softu, adaptacja skrzyni, tiptronic

Post autor: neo61uk » 29 sty 2009, 01:44

Witam serdecznie


No wiec autko w koncu po serwisie.
Wymienilem olej z wczesniejszym plukaniem
Zalano go swierzym olejem
Filtra nie wymieniono- dowiedzialem sie ze te skrzynie maja tylko filtr przeplywowy
Znajdujacy sie gdzies wewnatrz skrzyni prawie jak multitronic.
Po wymianie oleju serwis podpial autko pod kompa i chcieli zrobic kompletny update softu
Niestety za kazdym razem stawalo na module hamulca,
Okazalo sie ze trzeba wymienic, wiec wymienili modul i czujnik przy pedale.
Update przeszedl elegancko i mam skrzynke z nowym olejem i nowym softem,

I teraz tak
Najpierw odczucia, zmiany a potem pytania:

Pierwsza rzecz to przed wymiana oleju autko mialo problem z wrzuceniem 3 ki na zimnej skrzyni, obroty szly do 3000 nastepowala proba zmiany nastepnie do 3400 i dopiero zmiana.
Teraz na kompletnie zimnym wrzuca wszytkie biegi bez problemu i to nawet przy 2000 lub 2500 obrotow.

Podczas hamowania odczuwalne bylo redukowanie biegow szczegolnie na hamulcu,
Teraz nie czuc nic i mysle ze to zasluga wymiany modulu hamowania, ktory nie wysylal odpowiedniego sygnalu do skrzyni.
Same hamulce dzialaja o niebo lepiej takze.

Przy odbiorze auto powiedziano mi ze teraz przez kilkaset km mam jezdzic spokojnie, skrzynia bedzie sie wszystkiego uczyla od nowa.
No wiec tak wlasnie jezdze , spokojnie bez agresywnego przyspieszania, co powoduje ze biegi zmieniaja sie szybko przy mniejszych obrotach.

Teraz male pytanie:
Po dwoch dniaj jazdy dzisiaj zauwazylem, ze skrzynia sama zmienia bieg na wyzszy po puszczeniu gazu.
Jade od zera, jeden dwa trzy, obroty rosna zblizajac sie do 4 biegu i wtedy musze zaczac hamowac, puszczam gaz i zanim wcisne hamulec czuje zmiane biegu na 4.
Tak jakby skrzynia caly czas chciala utrzymywac najwyzszy mozliwy bieg.
Troche irytujace,
Jesli puszcze gaz zaraz po zmianie biegu na 3 na przyklad to wtedy nie zmienia na wyzszy.

Czy ktos moze wie cos na ten temat, mial lub ma cos podobnegu u siebie,
Wlasnie sprzedalem a4 w multitroniku i ni jak nie wiem jak dziala tiptronic,
Skrzynia teraz zmienia biegi na zupelnie innych obrotach niz kiedy kupilem auto, i wyglada jakby faktycznie dostala zupelnie nowy soft,
Czy jest jakas procedura co robic po takim updacie?
Moze musze zaczac jezdzic energiczniej?

Dziekuje za porady
Pozdrawiam
Audi 'used to' rulezzz... but not anymore...

Awatar użytkownika
lezo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 11 lis 2008, 13:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: lezo » 29 sty 2009, 01:51

A jak długo już jeździsz autem? bo to naprawdę musi potrwać chwilę aż wróci do starych przyzwyczajeń :)


jak pojeździłeś kilka dni spokojnie to teraz zacznij jeździć już normalnie i po paru dniach powinno być dobrze
A6 C6 3.0 TDI QUATTRO 280KM/550Nm, pełny S-Line

Awatar użytkownika
neo61uk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 16 sty 2009, 19:13
Lokalizacja: Poznań/Bath

Post autor: neo61uk » 29 sty 2009, 01:57

Auto odebralem wczoraj o 17 i moze z godzinke jezdzilem
Dzisiaj moze ze dwie godziny,
Wiec nie duzo, tyle ze caly czas dosc spokojnie:)

A slyszales o czyms takim jak zmiana biegu na wyzszy po puszczeniu gazu?
Czy moze tylko ja tak mam?:)
Nigdzie nie moglem znalesc podobnego watku.
Audi 'used to' rulezzz... but not anymore...

Awatar użytkownika
neo61uk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 16 sty 2009, 19:13
Lokalizacja: Poznań/Bath

Post autor: neo61uk » 29 sty 2009, 02:28

Niestety nie zrozumialem ostatniej wypowiedzi

Moglbys to bardziej rozpisac?
Chyba ze chodzi tu o ironie, i mialem to wlasnie tak odebrac?:)
Audi 'used to' rulezzz... but not anymore...

Awatar użytkownika
neo61uk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 16 sty 2009, 19:13
Lokalizacja: Poznań/Bath

Post autor: neo61uk » 29 sty 2009, 02:52

Witam

Nie pisalbym tutaj o updacie softu albo adaptacji gdybym nie wiedzial co to tiptronic!!
Ponad rok jezdzilem multitronikiem, w ktorym takze jest opcja +\- oraz d do jazdy normalnej,
Oczywiste jest to ze jak jedziesz automatem na d to skrzynia zmienia bieg na wyzszy po osiagnieciu pewnych obrotow.

Ja tutaj pisze o zupelnie innym zachowaniu skrzyni!!
Skrzynia zmienia bieg na wyzszy po puszczeniu gazu!
I nie pisz ze jak moze zmieniac skoro obroty spadaja, bo wlasnie to robi.
Jak sam napisales nie posiadasz automatu, wiec nie rozumiem skad ta ofensywa w moim kierunku jesli temat jest ci obcy?

Pozdrawiam
Audi 'used to' rulezzz... but not anymore...

Awatar użytkownika
neo61uk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 16 sty 2009, 19:13
Lokalizacja: Poznań/Bath

Post autor: neo61uk » 29 sty 2009, 03:05

No i to jest wypowiedz ktora powinna sie tu pojawic na poczatku,
Uwazasz ze powinieniem sie skontaktowac z serwisem,
Dziekuje za wypowiedz,
Potrzebna byla ta ironia na poczatku?
Z drugiej strony, 23 lata, tez bylem taki "niespokojny" w tym wieku;)

Pozdrawiam serdecznie
Audi 'used to' rulezzz... but not anymore...

Lucas286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 03 lip 2008, 11:17
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Lucas286 » 29 sty 2009, 07:36

Mnie się wydaje że zmiana biegu na wyższy przy puszczaniu gazu to normalne dla automatów. Jak puszczasz gaz to skrzynia dąży do osiągnięcia jak najmniejszych obrotów i jak mam np. 3000 obr to zmienia bieg na wyższy żeby osiągnąć ok 1500 obr bo i po co więcej skoro puściłeś gaz. Ale napewno nie powinna zmieniać na wyższy gdy od razu po puszczeniu gazu naciskasz hamulec, wtedy rzeczywiscie to byłoby bez sensu. Przyjrze się temu dokładniej jak to u mnie działa.

A tak dokładając jeszcze 2 zdania to sprawdź jak jest gdy agresywnie przyspieszasz i kręcisz silnik do np. 5000 obr wtedy po puszczeniu gazu skrzynia powinna np. przez kilka sekund jeszcze trzymać duże obroty i dopiero potem zmienić na wyższy. To taka jakaś forma adaptacji skrzyni do zachowania kierowcy ;) bo może dalej będziesz cisnął deskę ;)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
lezo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 11 lis 2008, 13:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: lezo » 29 sty 2009, 10:18

Kolega, tak jak pisałem, ja też miałem soft zmieniany w skrzyni i jeździłem 3-4 dni spokojniej, i było troche inaczej na początku, czasami dziwnie zmieniał biegi dokładnie jak piszesz, albo za wcześnie albo za późno, ale po paru dniach zacząłem normalnie jeździć, kilka dni i trochę ostrzej czasami, według hjumorku i skrzynia się pięknie przestawiła i ładnie mnie słucha teraz. Ale to pojezdzij jeszcze 1-2 dni i dopiero potem normalnie piecuj :):) i będzie git
A6 C6 3.0 TDI QUATTRO 280KM/550Nm, pełny S-Line

Awatar użytkownika
Quick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Quick » 29 sty 2009, 12:11

No to ja mam trochę inaczej bo odwrotnie, i trochę mnie to niepokoi.
Dzieje się to gdy w ciągu dnia pojeżdżę (na nie nagrzanej skrzyni (Tiptronic) nie ma tego problemu) - to o czym napiszę występuję gdy motor i skrzynia nabiorą właściwej temperatury.
Czasem podczas delikatnego ściągnięcia nogi z gazu, np przed światłami, na zakręcie, mój tip zmniejsza bieg do dołu zamiast jak u kolegi zakładającego post do góry, tzn, czasem sprawia wrażenie, jakby skrzynia sama wbijała się na bieg jałowy (?) lub wyższy, po prostu obroty silnika wędrują stanowczo w górę.

Nadmienię że niedawno (jakiś miesiąc temu) w skrzyni był podmieniony olej, tylko z komory nad pokrywą. Ponadto pozbyłem się katalizatorów i tłumików - wydech zrobiony przez fachowca od samochodów rajdowych - tak lubię.

To że warto pojechać i zbadać na VAGu to wiem, ale może ktoś z Was miał podobne objawy, lub może jest w stanie przewidzieć przyczynę, to prosiłbym o podzielenie się doświadczeniem.
Pozdrawiam, Quick.

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 29 sty 2009, 12:32

Kolego, pytam z ciekawości ... możesz napisać, ile miałeś nalatene tym autkiem, że musiałeś wymianiać olej?
Czy to był serwis audi, czy jakiś inny i dlaczego zasugerowany Ci jakiś update softu do sterownika skrzyni?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
lezo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 11 lis 2008, 13:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: lezo » 29 sty 2009, 13:12

Quick, a może jak zrobiłeś przelot i dostałeś większego kopa to autko troche zwariowało i trzeba zestroić komputer od nowa, mimo, że to benzynka bez turbiny to jednak ma więcej oddechu teraz i swobody i mocniej dmucha.

W Subaru jak przerabiałem wszystko to strojenie po zrobieniu przelotu i wymianie pompy to podstawa.
A6 C6 3.0 TDI QUATTRO 280KM/550Nm, pełny S-Line

Awatar użytkownika
neo61uk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 16 sty 2009, 19:13
Lokalizacja: Poznań/Bath

Post autor: neo61uk » 29 sty 2009, 19:00

Dzieki za info

No tak właśnie zrobie.
Polatam jeszcze spokojnie ze dwa dni, apotem juz swoim stylem.
mam nadzieje ,że sie sama nastawi, bo teraz jeździ naprawde jakbym ją kupił od jakiegoś dziadka:)
Jakby na neutralnych ustawieniach:)

Dodam tylko,że nie dzieje się to zawsze, tylko wtedy kiedy obroty dochodzą do momentu kiedy skrzynia juz prawie zmienia ten bieg(jakby była już gotowa), i wtedy puszczam gaz, i następuje zmiana praktycznie w momencie wcisnięcia hamulca.

Toranaga, Jeżeli chodzi o powód zmiany oleju to jak pisałem, trójka na zimnej skrzyni podczas jazdy pod górke nie chciała wchodzic za pierwszym razem, I poza tym, podczas hamowania czułem redukcje biegów.

Po wymianie problem z trójką zniknął zupelnie, i wyszlo ,że wadliwy był modół hamulców, i problem z odczuwalna redukcją także zniknął:)

Jeżeli chodzi o przebieg to 160 tyś:)
Pewnie wszyscy powiedzą ,że duuuzy.
I jest duzy, tyle,że wole wiedzieć ,że mam 160 na fakcie niż 80 i nigdy nie byc pewnym jaki jest:)
Przebieg to 95% angielska autostrada, koleś był serwisantem Vodafone.
Nie obawiałem sie podczas zakupu , bo na autostradzie nie męczy sie ani skrzynia ani silnik.

Jedyny problem to,że poprzedni właściciel wymieniał juz olej dwukrotnie bo wiedział ,że trzeba - całe życie jexdził automatami.
Ale za pierwszym razem wymiana była w audi, a za drugim juz w niezależnym warsztacie,
I dlatego chciałem wymienić jak najszybciej, bo nigdy nie ma pewności, czy wlali tam dobry olej.

Teraz wiem co mam w środku, nowy soft, nowy modół hamulca,
I teraz tylko żeby wszystko się poustawialo, i będzie wielki GIT!:)

Lucas286, Mnie też sie wydawalo,że tak powinno być, tyle że w multitroniku nigdy tego nie czułem, a tutaj tak.
Czuje jak auto nagle poprostu dostaje takiego luzu po puszczeniu gazu, co jest spowodowane zmianą biegu na wyzszy.
Audi 'used to' rulezzz... but not anymore...

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 30 sty 2009, 01:14

No tak jak z 3ką działy Ci się cuda to logiczne ... niedoczytałem.
Gdzie wgrywali soft to ważne, żebyś miał bez błędów ... bo to on właśnie określa zachowanie skrzyni .... jeśli masz pewność, że to oryginał to OK.
Ja z Twoich 160kkm nie będę się śmiał bo ja mam 260kkm nalatane, przy czym olej zmieniałem tak jak to jest zalecane w ksiażce serwisowej, czyli nigdy :)

Awatar użytkownika
neo61uk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 16 sty 2009, 19:13
Lokalizacja: Poznań/Bath

Post autor: neo61uk » 30 sty 2009, 02:27

Cala operacja byla wykonywana przez technika w Bath Audi.
Autoryzowany dealer i koles ktory to robil zajmuje sie tylko skrzyniami, niczym wiecej.
Soft na pewno oryginal:)
Skrzynie zalali olejem o numerze g 055 162 a2- podobno dla wiekszych przebiegow.

Od jutra latam juz normalnie i zobaczymy czy sie nauczy mojego stylu jazdy czy nie?

Z ta wymiana to jest tak ze im wiecej czytasz tym jestes glupszy.
Ty nie wymieniales i super ze wszystko chodzi.
Ale jestem pewien ze sa tacy co tez nie wymieniali i po 160k wymienili skrzynie:(
audi twierdzi ze nie trzeba
A producent naszych skrzyn mowi ze przy miescie co60k a autostrady co100k.
Pan Sopa- podobno najlepszy w polsce od automatow audi, twierdzi wymieniac i kropka.

Tak ze na koniec jak chodzi to dobrze a jak nie to kazdy powie moglem wymienic a teraz za pozno.

Aby nasze automaty chodzily miodzio przez nastepne lata:)
Tego nam wszystkim zycze!!!!
Audi 'used to' rulezzz... but not anymore...

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 30 sty 2009, 12:49

Tak jeszcze na koniec tylko dodam, ze mnie też wydaje się logiczne, że olej trzeba wymieniać ... przecież jego właściwości się zmieniają z czasem i przebiegiem. Nie zrobiłem tego tylko i nie robię z czytego strachu, że jak skrzynię z takim przebiegiem i starym olejem w środku zaleję teraz czyms co ma przecież zgoła inne właściwości to mogą mi się dziać takie rzeczy jak Tobie. Ja stwierdziłem, że wymienię (a więc moim zdaniem zaryzykuję) dopiero jak będzie się coś zaczynało dziać ... póki co miałem tylko problem z elektroniką skrzyni przez słaby akumulator ...
pozdrawiam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga