Pomarańczowa kontrolka oleju na FIS
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 lut 2013, 20:21
- Lokalizacja: Radom/Mazowieckie
Pomarańczowa kontrolka oleju na FIS
Witam. Przeszukałem wszystkie możliwe tematy związane z kontrolką oleju min. ale nie mam pojęcia co jest z moją. Świeci się, jak otworzę maskę i zamknę to zapaliła się po około 100km, oleju jest ponad połowę stanu, sprawdzałem błędy w liczniku i silniku vag, nie ma nic, do wymiany oleju zostało około 5000km, olej mam zalany Castrol Edge 5W30, czy możliwe, że ten olej jest do du... i dlatego tak się dzieje? Pamiętam, że jak 1 raz wymieniałem olej na ten to temp oleju utrzymywała się na 100 a nawet 95 stopniach a przy nast wymianie w normalnej jeździe ma ponad 100 stopni. Czy zmienić olej na jakiś konkretny? Tylko jaki? Pomoże ktoś??
Prawidłowo olej 0W40 lub 5W40 dobrego producenta jest o niebo lepszy niż ekologiczne badziewie 5W30 504.00/507.00, którym chcą pokryć wszystkie normy dla VAG. Grupa VAG EU ma umowę z Castrol i jeżeli myślicie, że oni leją olej zgodnie z normą to wielka naiwność. Leją z beki 5W40 nawet do diesla z DPF. Castrol jako olej jest słaby i nie wytrzyma 10k/km bez dolewki, wystarczy zmienić olej na Valvoline, Mobil 1, Motul o tej samej normie i różnica jest kolosalna.maro88 pisze:Według mnie powinieneś mieć olej 5W40 a nie 5W30. Ja latam na 5W40 i temperatura oleju przy normalnej jeździe to 80-85'C a przy ciśnięciu autostradą cały czas 140 to podskakuje do 100'C. Tylko ja mam diesla, Ty benzynę więc różnią się troszkę
Osobiście na jesień , płukanie silnika i zalewam Mobil 1 New Life 0W40 a za 12m-cy lub 10k/km protestuję coś nowego.
Co do pytania to niech mechanik sprawdzi czy czasem sitko pompy oleju nie jest zapchne. Mój kolega miał podobnie w 1.8T, zignorował i zatarł silnik.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 lut 2013, 20:21
- Lokalizacja: Radom/Mazowieckie
No patrzyłem kiedyś jak zmieniałem olej to jest oryginalny czujnik. Ale czy jakby był uszkodzony to Vag nie pokazał by błędu? W sobotę sprawdzę styki w czujniku, psiknę kontakt spray i zobaczymy. Jak nie to zmienię olej na motula czy valvoline i zobaczymy. Auto mam już 2 lata i 1 raz problem z tą kontrolką. A 1 raz zaświeciła się na autostradzie do Gdańska tak po przejechaniu 400km i od tamtej pory mryga cały czas.
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
markus71, napisałem, że zgodność zgodnością, ale olej najlepiej w silniku nie wygląda po 15kkm, a co dopiero po 30kkm, nie ważne czy był to olej LL. Robi się syf i tyle. To tak jakby górnik po pracy mył się co 2-3dni, albo jeszcze inaczej, tak jakbyś smażył kotlety na tym samym oleju przez kilka tygodni. To tylko wymysł producentów, żeby przypodobać się klientom, żeby ci rzadziej zajeżdżali na przeglądy, oszczędzając przy tym pieniądze, a tak naprawdę zasyfiają silniki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 497
- Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
- Imię: Ernesto
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Munster
- Kontakt:
markus71 pisze:Long-live serwice przy silniku AWT jest jak najbardziej zgodne z normami producenta.
prosze Cie , co 15 to max
[ Dodano: 2014-08-18, 21:40 ]
emilradom,
sprawdz smoka bo sie zasyfia i wtedy wywala kontrolke przerabiałem to , jak nie chce ci sie zwalac miski to przed wymiana oleju zrób płukanke to troche tego syfu z miski i smoka zleci , zakup jakis Liqui moly lub jakis firmowy nie jakis kager czy racer bo to syf
Moja eSka czasami łyknie trochę oleju. Gdy poziom spadnie do minimum, zapala siężółty znaczek na FISie.
Doleję z pół litra oleju, odpalę auto, znaczek świeci nadal. Zgaszę, postoi kilka godzin, znaczek świeci. Gaśnie zwykle dopiero następnego dnia - i potem znowu się nie zapala przez kilka miesięcy, póki jest olej.
To jakieś standardowe zachowanie?
Doleję z pół litra oleju, odpalę auto, znaczek świeci nadal. Zgaszę, postoi kilka godzin, znaczek świeci. Gaśnie zwykle dopiero następnego dnia - i potem znowu się nie zapala przez kilka miesięcy, póki jest olej.
To jakieś standardowe zachowanie?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga