Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Pomarańczowa kontrolka oleju na FIS

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
emilradom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 lut 2013, 20:21
Lokalizacja: Radom/Mazowieckie

Pomarańczowa kontrolka oleju na FIS

Post autor: emilradom » 16 sie 2014, 11:57

Witam. Przeszukałem wszystkie możliwe tematy związane z kontrolką oleju min. ale nie mam pojęcia co jest z moją. Świeci się, jak otworzę maskę i zamknę to zapaliła się po około 100km, oleju jest ponad połowę stanu, sprawdzałem błędy w liczniku i silniku vag, nie ma nic, do wymiany oleju zostało około 5000km, olej mam zalany Castrol Edge 5W30, czy możliwe, że ten olej jest do du... i dlatego tak się dzieje? Pamiętam, że jak 1 raz wymieniałem olej na ten to temp oleju utrzymywała się na 100 a nawet 95 stopniach a przy nast wymianie w normalnej jeździe ma ponad 100 stopni. Czy zmienić olej na jakiś konkretny? Tylko jaki? Pomoże ktoś??

markus71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 14:10
Lokalizacja: wrocław

Post autor: markus71 » 16 sie 2014, 15:25

Jedni powiedzą że olej. Ja jak kupiłem auto w Niemczech to miałem właśnie ten Castrol zalany przez autoryzowany serwis Audi. Ludzie leją półsyntetyk i nie mają tych problemów, więc raczej nie olej.

[ Dodano: 2014-08-16, 15:25 ]
Sprawdź styki czujnika oleju, może coś pomoże.

mar-for-a6

Post autor: mar-for-a6 » 16 sie 2014, 18:00

Według mnie powinieneś mieć olej 5W40 a nie 5W30. Ja latam na 5W40 i temperatura oleju przy normalnej jeździe to 80-85'C a przy ciśnięciu autostradą cały czas 140 to podskakuje do 100'C. Tylko ja mam diesla, Ty benzynę więc różnią się troszkę ;)

markus71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 14:10
Lokalizacja: wrocław

Post autor: markus71 » 16 sie 2014, 18:15

Niedawno byłem w serwisie Audi, powiedzieli że dla tego silnika (AWT) olej 5w30. Silnik jest przystosowany do longlife serwis więc można olej(5w30 longlife) wymieniać po 30tys. lub co 2 lata.

sw29l
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 09 sie 2014, 19:58
Lokalizacja: Stargard/Cavan

Post autor: sw29l » 16 sie 2014, 18:42

maro88 pisze:Według mnie powinieneś mieć olej 5W40 a nie 5W30. Ja latam na 5W40 i temperatura oleju przy normalnej jeździe to 80-85'C a przy ciśnięciu autostradą cały czas 140 to podskakuje do 100'C. Tylko ja mam diesla, Ty benzynę więc różnią się troszkę ;)
Prawidłowo olej 0W40 lub 5W40 dobrego producenta jest o niebo lepszy niż ekologiczne badziewie 5W30 504.00/507.00, którym chcą pokryć wszystkie normy dla VAG. Grupa VAG EU ma umowę z Castrol i jeżeli myślicie, że oni leją olej zgodnie z normą to wielka naiwność. Leją z beki 5W40 nawet do diesla z DPF. Castrol jako olej jest słaby i nie wytrzyma 10k/km bez dolewki, wystarczy zmienić olej na Valvoline, Mobil 1, Motul o tej samej normie i różnica jest kolosalna.
Osobiście na jesień , płukanie silnika i zalewam Mobil 1 New Life 0W40 a za 12m-cy lub 10k/km protestuję coś nowego.

Co do pytania to niech mechanik sprawdzi czy czasem sitko pompy oleju nie jest zapchne. Mój kolega miał podobnie w 1.8T, zignorował i zatarł silnik.

markus71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 14:10
Lokalizacja: wrocław

Post autor: markus71 » 16 sie 2014, 19:52

Proszę najpierw sprawdzić, nie sam Castrol 5w30 jest polecany ale również Liqui Moly 5w30 a nie żadne 0w40 .

mar-for-a6

Post autor: mar-for-a6 » 16 sie 2014, 20:11

Nie polecam co 30tyś lub co 2 lata tylko co 15 lub co rok ;)

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 16 sie 2014, 21:06

Jak Ci kolego wywala kontrolkę oleju co 100km to masz albo uszkodzony czujnik albo założony zamiennik. Mam tak samo :-)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 18 sie 2014, 16:02

markus71 pisze:Silnik jest przystosowany do longlife serwis więc można olej(5w30 longlife) wymieniać po 30tys. lub co 2 lata.
To, że jest przystosowane to nie znaczy, żebyś tak robił, chyba, że wolisz wymieniać szlam, nie olej.
Lej to co jest zgodne z normami producenta, tyle...

emilradom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 lut 2013, 20:21
Lokalizacja: Radom/Mazowieckie

Post autor: emilradom » 18 sie 2014, 18:15

No patrzyłem kiedyś jak zmieniałem olej to jest oryginalny czujnik. Ale czy jakby był uszkodzony to Vag nie pokazał by błędu? W sobotę sprawdzę styki w czujniku, psiknę kontakt spray i zobaczymy. Jak nie to zmienię olej na motula czy valvoline i zobaczymy. Auto mam już 2 lata i 1 raz problem z tą kontrolką. A 1 raz zaświeciła się na autostradzie do Gdańska tak po przejechaniu 400km i od tamtej pory mryga cały czas.

markus71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 14:10
Lokalizacja: wrocław

Post autor: markus71 » 18 sie 2014, 21:19

Long-live serwice przy silniku AWT jest jak najbardziej zgodne z normami producenta.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 18 sie 2014, 21:36

markus71, napisałem, że zgodność zgodnością, ale olej najlepiej w silniku nie wygląda po 15kkm, a co dopiero po 30kkm, nie ważne czy był to olej LL. Robi się syf i tyle. To tak jakby górnik po pracy mył się co 2-3dni, albo jeszcze inaczej, tak jakbyś smażył kotlety na tym samym oleju przez kilka tygodni. To tylko wymysł producentów, żeby przypodobać się klientom, żeby ci rzadziej zajeżdżali na przeglądy, oszczędzając przy tym pieniądze, a tak naprawdę zasyfiają silniki.

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 18 sie 2014, 22:40

markus71 pisze:Long-live serwice przy silniku AWT jest jak najbardziej zgodne z normami producenta.
<wysmiewacz>
prosze Cie , co 15 to max

[ Dodano: 2014-08-18, 21:40 ]
emilradom,
sprawdz smoka bo sie zasyfia i wtedy wywala kontrolke przerabiałem to , jak nie chce ci sie zwalac miski to przed wymiana oleju zrób płukanke to troche tego syfu z miski i smoka zleci , zakup jakis Liqui moly lub jakis firmowy nie jakis kager czy racer bo to syf

strazak93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 23 lip 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków,okolice

Post autor: strazak93 » 19 sie 2014, 16:39

Dobrze byłoby na samym poczatku sprawdzić ciśnienie oleju na zagrzanym silniku

Awatar użytkownika
Kocureq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 13 lip 2013, 10:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq » 21 paź 2014, 23:36

Moja eSka czasami łyknie trochę oleju. Gdy poziom spadnie do minimum, zapala siężółty znaczek na FISie.

Doleję z pół litra oleju, odpalę auto, znaczek świeci nadal. Zgaszę, postoi kilka godzin, znaczek świeci. Gaśnie zwykle dopiero następnego dnia - i potem znowu się nie zapala przez kilka miesięcy, póki jest olej.

To jakieś standardowe zachowanie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga