[ ANK 4.2 340 KM] Falujące obroty pomiedzy 1600 - 1800 obr/m
- maciejjernas
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 222
- Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
- Lokalizacja: Poznań
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 sie 2009, 11:39
- Lokalizacja: Mława
Szanowni koledzy!
Miałem 2 Audiczki z 2.4 motorem tiptronic.
Za każdym razem były winne sondy.Objawy: falowanie podczas normalnej jazdy w zakresie 1600-1900.
Jeździłem tak około pół roku i zaczęło to być również odczuwalne podczas przyspieszania w różnym zakresie v obr.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-01-07, 18:19 ]
ps. Niestety za pierwszym razem pokusiłem się o tańsze sondy. Jedna działa do końca druga tylko 2 dni... W drugiej Audiczce byłem mądrzejszy kupiłem lepsze A co do vaga to wcale nie musi pokazywać błędu puki odczyt mieści się w zakresie pomiarowym. Pozdrawiam
Miałem 2 Audiczki z 2.4 motorem tiptronic.
Za każdym razem były winne sondy.Objawy: falowanie podczas normalnej jazdy w zakresie 1600-1900.
Jeździłem tak około pół roku i zaczęło to być również odczuwalne podczas przyspieszania w różnym zakresie v obr.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-01-07, 18:19 ]
ps. Niestety za pierwszym razem pokusiłem się o tańsze sondy. Jedna działa do końca druga tylko 2 dni... W drugiej Audiczce byłem mądrzejszy kupiłem lepsze A co do vaga to wcale nie musi pokazywać błędu puki odczyt mieści się w zakresie pomiarowym. Pozdrawiam
Damian
- maciejjernas
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 222
- Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
- Lokalizacja: Poznań
Sondy były wymienieone na nowe. Obie były zakupione do tego konktretnego modelu a nie jakieś standartowe.
Prawdopodobnie przyczyną była uszkodzona wtyczka przy katalizatorze, dawała zły sygnał na sondę lambda i wtedy mogło występować falowanie obrotów. Jak pojeżdzę trochę to będzie wiadomo czy problem został wyeliminowany.
Prawdopodobnie przyczyną była uszkodzona wtyczka przy katalizatorze, dawała zły sygnał na sondę lambda i wtedy mogło występować falowanie obrotów. Jak pojeżdzę trochę to będzie wiadomo czy problem został wyeliminowany.
- maciejjernas
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 222
- Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
- Lokalizacja: Poznań
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 wrz 2013, 17:50
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam, mam podobny problem tylko że u mnie wolne obroty szczególnie na luzie i najbardziej na zimnym silniku falują. Może falowanie to nie odpowiednie określenie a bardziej wypadanie zapłonu coś w stylu szarpnięć. Po dodaniu gazu miedzy 1600 a 2000 również czuć takie poszarpywanie. Auto posiadam od dwóch miesięcy znalazłem ogłoszenie na mobile.de pojechałem i kupiłem z prywatnych rąk za większe pieniądze niż u nas w Polsce bo tutaj nie mogłem znależć żadnego dobrego egzemplarzu. Auto z pierwszej ręki do końca serwisowane przebieg to 205 000km do tej pory w aucie zrobiłem: kompletny rozrząd, czujnik temperatury, termostat oleje filtry płyny wszystkie nowe, wycięte katy bo jeden hałasował później pojawił się błąd sondy które wymieniłem na nowe dedykowane tylko do tego modelu i nie mogę uporać się z tym wypadaniem zapłonu lub też jak inaczej nazwać falowaniem. BYÂŁEM U kilku mechaników wydałem pieniądze na diagnozy i bezsensowne wymiany SOND i nic się nie zmieniło dodam jeszcze że błąd sond nadal wyskakuje. Czy jest ktoś kto potrafi to zdiagnozować lub podpowiedzieć jak mogę sprawdzić bez zbędnego wydawania pieniędzy?? Chciałbym założyć gaz ale wiem z doświadczenia że najpierw trzeba dojść do ładu na benzynie. Dodam jeszcze że na zewnątrz czuć benzyną tak jakby auto nie przepalało do końca dawki paliwa myślałem o cewkach ale powinien chyba jakiś błąd wyskoczyć najpierw? Proszę o POMOC
Rozumiem, że zdiagnozowałeś to na vag-u i miałeś błąd np. taki:tomasz1989 pisze:i nie mogę uporać się z tym wypadaniem zapłonu
16684 - Rozpoznano wypadanie zapłonów w jednym/wielu cylindrach
Nie musi być cewka. Może być też padnięta świeca. Ja bym proponował najpierw je wykręcić i sprawdzić ich stan. Jeśli kulawe tzn. mokre, z nalotem, stopione lub w inny sposób widoczne zużycie to wymienić i zobaczyć co się będzie dalej działo. Jeśli dalej będzie błąd to zamień miejscami cewki i zobacz czy zmieni się nr cylindra z błędem i wtedy ew. wymień cewkę.
Pzdr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 wrz 2013, 17:50
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Nie komputer pokazuje tylko błedy sond w sensie że coś w stylu zbyt dużego przepływu spalin mam napewno tylko dwie sondy nic więcej komputer nie pokazuje a świece oczywiście nowe ngk.
[ Dodano: 2013-09-23, 15:42 ]
Widzę brak odpowiedzi może postaram się lepiej sprecyzować problem. Mianowicie W mojej s6 pojawia się problem z szarpaniem podobnym do wypadania zapłonów najbardziej wyczuwalnych na wolnych obrotach i na zimnym silniku a na ciepłym delikatnie da się odczuć te objawy. Dodam jeszcze że po wrzuceniu któregoś z biegów drgania prawie że całkowicie stają się nie wyczuwalne. Oprócz tego po dodaniu gazu na postoju również czuć drgania szczególnie w okolicach 1600 -2000 obrotów. Dodam jeszcze że strasznie czuć paliwem na zewnątrz auta i staje się to nie do zniesienia. W aucie pojawia się błąd SOND LAMBDA które wymieniłem na dedykowane do tego modelu i problem nie ustał, błąd dalej się pojawia. Wymieniłem również świece rozrząd filtry oleje itd, wycinałem katalizatory bo jeden z nich hałasował i wstawiłem zamiast nich rury. Jedyny pomysł jaki mi przychodzi do głowy to spróbować się umówić do aso na akcję serwisową dotyczącą cewek chociaż moje auto ma w nr vin że taką akcję już przechodziło rok temu w Niemczech na 195 tys. km mam teraz 205 000. Proszę o pomoc bo już nie mogę znieść tego smrodu i tego że auto nie chodzi jak trzeba. Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-09-23, 15:42 ]
Widzę brak odpowiedzi może postaram się lepiej sprecyzować problem. Mianowicie W mojej s6 pojawia się problem z szarpaniem podobnym do wypadania zapłonów najbardziej wyczuwalnych na wolnych obrotach i na zimnym silniku a na ciepłym delikatnie da się odczuć te objawy. Dodam jeszcze że po wrzuceniu któregoś z biegów drgania prawie że całkowicie stają się nie wyczuwalne. Oprócz tego po dodaniu gazu na postoju również czuć drgania szczególnie w okolicach 1600 -2000 obrotów. Dodam jeszcze że strasznie czuć paliwem na zewnątrz auta i staje się to nie do zniesienia. W aucie pojawia się błąd SOND LAMBDA które wymieniłem na dedykowane do tego modelu i problem nie ustał, błąd dalej się pojawia. Wymieniłem również świece rozrząd filtry oleje itd, wycinałem katalizatory bo jeden z nich hałasował i wstawiłem zamiast nich rury. Jedyny pomysł jaki mi przychodzi do głowy to spróbować się umówić do aso na akcję serwisową dotyczącą cewek chociaż moje auto ma w nr vin że taką akcję już przechodziło rok temu w Niemczech na 195 tys. km mam teraz 205 000. Proszę o pomoc bo już nie mogę znieść tego smrodu i tego że auto nie chodzi jak trzeba. Pozdrawiam
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Pokaż co masz w w grupie 093. Skoro rozrząd robiony, to na 99% zrobili to rzeźnicy bez blokad, i reszty odpowiedniego wyposażenia.tomasz1989 pisze:Nie komputer pokazuje tylko błedy sond w sensie że coś w stylu zbyt dużego przepływu spalin mam napewno tylko dwie sondy nic więcej komputer nie pokazuje a świece oczywiście nowe ngk.
[ Dodano: 2013-09-23, 15:42 ]
Widzę brak odpowiedzi może postaram się lepiej sprecyzować problem. Mianowicie W mojej s6 pojawia się problem z szarpaniem podobnym do wypadania zapłonów najbardziej wyczuwalnych na wolnych obrotach i na zimnym silniku a na ciepłym delikatnie da się odczuć te objawy. Dodam jeszcze że po wrzuceniu któregoś z biegów drgania prawie że całkowicie stają się nie wyczuwalne. Oprócz tego po dodaniu gazu na postoju również czuć drgania szczególnie w okolicach 1600 -2000 obrotów. Dodam jeszcze że strasznie czuć paliwem na zewnątrz auta i staje się to nie do zniesienia. W aucie pojawia się błąd SOND LAMBDA które wymieniłem na dedykowane do tego modelu i problem nie ustał, błąd dalej się pojawia. Wymieniłem również świece rozrząd filtry oleje itd, wycinałem katalizatory bo jeden z nich hałasował i wstawiłem zamiast nich rury. Jedyny pomysł jaki mi przychodzi do głowy to spróbować się umówić do aso na akcję serwisową dotyczącą cewek chociaż moje auto ma w nr vin że taką akcję już przechodziło rok temu w Niemczech na 195 tys. km mam teraz 205 000. Proszę o pomoc bo już nie mogę znieść tego smrodu i tego że auto nie chodzi jak trzeba. Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 24 cze 2010, 20:07
- Lokalizacja: Warszawa / Wieluń
Czołem Panowie i Panie ,
Od dwóch dni jestem baaardzo szczęśliwym posiadaczem c6 z motorem 4.2
Nie zdążyłem się jeszcze pochwalić na forum http://telewizor.eu/forum/ i już pierwszy post z objawami... dokładnie takimi samymi jak miał autor. Na razie check mi się nie świeci, ale podłącze vag może pokaże jakieś błędy. Mam nadzieję, że będzie to podobna pierdoła jak w przypadku autora, bo mój mechanik przez telefon powiedział mi że to są pancerne silniki i praktycznie bezobsługowe.
Od dwóch dni jestem baaardzo szczęśliwym posiadaczem c6 z motorem 4.2
Nie zdążyłem się jeszcze pochwalić na forum http://telewizor.eu/forum/ i już pierwszy post z objawami... dokładnie takimi samymi jak miał autor. Na razie check mi się nie świeci, ale podłącze vag może pokaże jakieś błędy. Mam nadzieję, że będzie to podobna pierdoła jak w przypadku autora, bo mój mechanik przez telefon powiedział mi że to są pancerne silniki i praktycznie bezobsługowe.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2017, 12:14 przez djkrysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga