audi a6 c5 2004r oryginalny xenon brak poziomowania swiateł
audi a6 c5 2004r oryginalny xenon brak poziomowania swiateł
witam potrzebuje waszej pomocy, mam w aucie oryginalny xenon i z tego co wiem przy karzdym odpaleniu auta i włączeniu świateł lampy powinny sie poziomować a u mnie nic sie nie dzieje nie wyświetla żadnego błedu na fisie ani nic z tych rzeczy ostatnio smigałem po wrocławiu w aucie 4 osoby i na parkingu w galeriu po odpaleniu świateł poziomowały sie i tylko tyle z tego teraz nic sie nie dzieje co może być przyczyna i poprosze żebyście mi powiedzieli jak dokładnie ma być zamocowane to ramie z czujnika do wachacza bo u mnie to jest złapane na jakieś opaski metalowe czy cos wachac KRAFT
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 157
- Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
- Imię: Maciej
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
kleisty, ja zawsze sprawdzam poziomowanie w ten sposób ... podjeżdżam pod jakąś ścianę tak na odległość około 2m i włączam światła mijania ... zaznaczam sobie na jakiej wysokości jest górna granica słupa światła .. Teraz pakuje 2 osoby do bagażnika i u mnie górna granica słupa światła idzie w górę (mam statyczną regulację oświetlenia) ... wyłączam i włączam światła ponownie i reflektory wędrują w dół, do momentu aż granica słupa światła zrównuje się z zaznaczoną wcześniej kreską.
U Ciebie jest dynamiczna kontrola zasięgu, więc u Ciebie słup światła powinien cały czas być w miejscu - jak wsadzisz 2 osoby do bagażnika, to powinien on w niedługim czasie się ustabilizować ... Przynajmniej tak wyobrażam sobie dynamiczną regulacje zasięgu oświetlenia
Dodatkowo jeżeli mówisz że u Ciebie to nie działa - czy wyświetla Ci się błąd poziomowania na FISie? Próbowałeś się podłączyć interfejsem diagnostycznym - tam możesz odczytać wartości jakie zwraca Ci czujnik położenia wahacza - w ten sposób ustalisz czy jest dobry
U Ciebie jest dynamiczna kontrola zasięgu, więc u Ciebie słup światła powinien cały czas być w miejscu - jak wsadzisz 2 osoby do bagażnika, to powinien on w niedługim czasie się ustabilizować ... Przynajmniej tak wyobrażam sobie dynamiczną regulacje zasięgu oświetlenia


Dodatkowo jeżeli mówisz że u Ciebie to nie działa - czy wyświetla Ci się błąd poziomowania na FISie? Próbowałeś się podłączyć interfejsem diagnostycznym - tam możesz odczytać wartości jakie zwraca Ci czujnik położenia wahacza - w ten sposób ustalisz czy jest dobry

- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Możliwe że silnik pracuje, a błąd jest w samym reflektorze (urwane mocowanie itp) ... najlepiej jakbyś wyciągnął silniczek z lampy i przyjrzał się czy się on poruszadzis sprawdzałem jeszcze raz i poziomuje sie jedna lampa od kierowcy a druga nic nie reaguje wiec moze nie jest tak zle tylko czemu jedna lampa chodzi a na fisie nie mam zadnego komunikatu ani błedu

Jeżeli nie będzie to wtedy będziemy główkować dalej

- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
Jeżeli masz odbłyśniki w dobrym stanie to zakładaj jak zależy Ci na ładniejszym wyglądzie..jeżeli na dobrze doświetloną drodze zostań przy 4300..kleisty pisze:No panowie sukces heh rozebrałem cos tam posmarowałem zapryskałem styki wtyczek i działa:):) ale mam jeszcze jedno pytanie, teraz mam założone żarniki 4300k czy mogę zmienić je np na 6000k , czy to będzie dobra zmiana jak sadzicie

dziś mam nowy problem a mianowicie problem polega na poziomowaniu świateł . ostatnio wracajac z pracy o godzinie 21 strasznie ustawiły mi sie lampy za nisko były i miałem dużo mniejsza widoczność niz powinna być dzis stanołem przed brama w garażu i sprawdzałem co sie dzieje . i sprawa polega na tym ze stojąc w jednym miejscu za każdym razem kiedy gasiłem i odpalałem auto lampy ustawiały sie w różnym poziomie ,lub tylko jedna sie poziomowała a druga stała w miejscu. powiedzcie mi co na to poradzic bo jazda wieczorem z zle ustawionymi światłami jest mało przyjemna i nie ma zadnej radochy z xenonu dodam ze lampy są oryginalne! a może jak bym podjechał na stacje diagnostyczna zeby mi ustawili światła może to coś da jak myślicie
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Sterownik na błędy reaguje całkowitym skróreniem zasięgu lamp, orqz wyswietleniem informacji o awarii systemu poziomowania na zegarach. Może to być nieprawidłowy odczyt z któregoś z czujników (brudna wtyczka, problem z kablem, urwane cięgło, walnięty czujnik) utracona pamięć w sterowniku (wymaga przeprowadzenia procedury adaptacji) albo problem z silniczkiem regulacji. Jeśli FIS nie pokazuje usterki to komputer też za wiele nie powie. Może jedynie przydac sie do wykonania testu ruchu silniczkow.
W polftach silniczki kalibrują się po odpaleniu fury. Włącz lampy, odpal auto i obserwuj. Jesli tylko jedna lampa zjezdza w dol a nastepnie wraca na srodek to prawie na 100% w drugiej jest problem z silniczkiem albo jego połączeniem mechanicznym/elektrycznym. Usterek gdzie indziej szukałbym dopiero wtedy, gdy obie lampy równo, razem robią sobie jaja.
Mój przypadek pokazuje, że warto zacząć od porządnego przejrzenia elementów mechanicznych systemu - długo kombinowałem z adaptacjami i ustawieniami zanim zauważyłem że cięgiełko przy przednim wahaczu przegniło a ramię czujnika odzyskało wolność. Nie zawsze skutkowało to zapisem błędów - czujnik genralnie ustawiał się sam z siebie w miarę dobrze, tylko czasem po wjechaniu w dziurę wszystko wariowało. Naprawa polegała na instalacji nowego cięgiełka.
Zmiana na 6000K znacznie pogorszy widoczność w deszczu, fabryczne 4300K jest optymalne i nie warto z tego rezygnować dla wątpliwego lansu
W polftach silniczki kalibrują się po odpaleniu fury. Włącz lampy, odpal auto i obserwuj. Jesli tylko jedna lampa zjezdza w dol a nastepnie wraca na srodek to prawie na 100% w drugiej jest problem z silniczkiem albo jego połączeniem mechanicznym/elektrycznym. Usterek gdzie indziej szukałbym dopiero wtedy, gdy obie lampy równo, razem robią sobie jaja.
Mój przypadek pokazuje, że warto zacząć od porządnego przejrzenia elementów mechanicznych systemu - długo kombinowałem z adaptacjami i ustawieniami zanim zauważyłem że cięgiełko przy przednim wahaczu przegniło a ramię czujnika odzyskało wolność. Nie zawsze skutkowało to zapisem błędów - czujnik genralnie ustawiał się sam z siebie w miarę dobrze, tylko czasem po wjechaniu w dziurę wszystko wariowało. Naprawa polegała na instalacji nowego cięgiełka.
Zmiana na 6000K znacznie pogorszy widoczność w deszczu, fabryczne 4300K jest optymalne i nie warto z tego rezygnować dla wątpliwego lansu
Silniczki lamp mam spraw e problem polegaa na tym ze sie wlasnie po odpaleniu ustawiaja sie raz nizej raz wyżej oczywiscie po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta moze whlaczyc jakos ten samo poziom i po prostu dobrze lampy ustawic czy dam rade to naprawic
[ Dodano: 2014-09-13, 09:58 ]
a jak sie robi tą całą adaptacje
i czy warto podjechac na stacje diagnostyczna na ustawienie lamp czy w moim przypadku nic to nie zmieni??
[ Dodano: 2014-09-14, 09:03 ]
Ma ktos jakis pomysl jak rozwiazac ten problem
[ Dodano: 2014-09-13, 09:58 ]
a jak sie robi tą całą adaptacje

[ Dodano: 2014-09-14, 09:03 ]
Ma ktos jakis pomysl jak rozwiazac ten problem