Post
autor: mwx » 22 lip 2014, 08:32
Nie mogę powiedzieć żeby jakoś specjalnie mulił, jak na takiego ciężkiego kloca rozpędza się żwawo.
Jeśli chodzi Ci o delikatne wrażenie jazdy na "półsprzęgle" na 1 i 2 biegu to jest to poniekąd normalne - ten TIP tak ma. Po prostu dopiero od 3 biegu zapinany jest lockup, czyli sztywne przeniesienie napędu z silnika na koła, bez poślizgu na sprzęgle hydrokinetycznym.
Oczywiście ten poślizg nie może być za duży. Zacznij od wymiany oleju w skrzyni. Przepracowany olej, szczególnie po rozgrzaniu, może powodować nieco większy "poślizg".
Prawdą jest, że skrzynia przestaje dobrze pracować gdy silnikowi zaczyna brakować momentu obrotowego. Dlatego przed jakąkolwiek ingerencją w skrzynię (może poza wymianą oliwy), musisz bardzo dokładnie zbadać silnik i doprowadzić go do możliwie dobrego stanu.
O programie do diagnostyki poszukaj tu na forum albo gdziekolwiek w sieci.