Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

A6 C5 2.5 TDI V6 180 PS brak mocy do 1700RPM/min

Silniki wysokoprężne
remi200933
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 09 sty 2014, 17:46
Lokalizacja: Syców

A6 C5 2.5 TDI V6 180 PS brak mocy do 1700RPM/min

Post autor: remi200933 » 21 lip 2014, 11:50

Mam brak mocy tak do 1700 obr. na prostej drodze 2 osoby na pokładzie ledwo co auto jedzie skrzynia Tiptronic napęd Q 4x4 bylem u 3 mechaników od skrzyń ASB bo miałem problem z Tiptronikiem i auto miało słabe przyspieszenie zwłaszcza ruszanie z miejsca i 2 na 3 powiedziało mi że mam brak mocy lub momentu obrotowego przy niskich obrotach . Bardzo będę wdzięczny jeśli ktoś mi da namiary na dobrego szpeca od diagnostyki silnika diesla w mojej okolicy czyli Syców-Ostrzeszów.

[ Dodano: 2014-07-21, 11:50 ]
Może mi ktoś wskazać jakiś dobry interfejs z alledrogo pod usb którym bym mógł zrobić pełna diagnostykę A6 C5 ??

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 21 lip 2014, 12:50

Diagnostykę zrobisz najtańszym chińskim kabloszkiem.
Poszukaj na forum o metodzie prawidłowego logowania parametrów silnika.

remi200933
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 09 sty 2014, 17:46
Lokalizacja: Syców

Post autor: remi200933 » 21 lip 2014, 21:18

a jaki polecacie program do diagnostyki silnika a czy twój też tak muli sprzęgłem na 1 i 2 biegu (MWX)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 22 lip 2014, 08:32

Nie mogę powiedzieć żeby jakoś specjalnie mulił, jak na takiego ciężkiego kloca rozpędza się żwawo.

Jeśli chodzi Ci o delikatne wrażenie jazdy na "półsprzęgle" na 1 i 2 biegu to jest to poniekąd normalne - ten TIP tak ma. Po prostu dopiero od 3 biegu zapinany jest lockup, czyli sztywne przeniesienie napędu z silnika na koła, bez poślizgu na sprzęgle hydrokinetycznym.

Oczywiście ten poślizg nie może być za duży. Zacznij od wymiany oleju w skrzyni. Przepracowany olej, szczególnie po rozgrzaniu, może powodować nieco większy "poślizg".

Prawdą jest, że skrzynia przestaje dobrze pracować gdy silnikowi zaczyna brakować momentu obrotowego. Dlatego przed jakąkolwiek ingerencją w skrzynię (może poza wymianą oliwy), musisz bardzo dokładnie zbadać silnik i doprowadzić go do możliwie dobrego stanu.

O programie do diagnostyki poszukaj tu na forum albo gdziekolwiek w sieci.

remi200933
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 09 sty 2014, 17:46
Lokalizacja: Syców

Post autor: remi200933 » 22 lip 2014, 10:45

Skrzynia miała mały remont wymiana tarcz na koszu D/G ,uszczelnienie , wymiana oleju i regeneracja sprzęgła ale i tak mi się wydaje że ma za duży uślizg.

[ Dodano: 2014-07-22, 10:45 ]
A mam małe pytanko jakim olejem zalewasz silnik ( mwx)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 22 lip 2014, 12:00

Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40, lany od wyjazdu z salonu. Zmiany co 15kkm.

Wiesz jakim olejem zalali Ci skrzynię? Może złym.

remi200933
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 09 sty 2014, 17:46
Lokalizacja: Syców

Post autor: remi200933 » 22 lip 2014, 14:58

a czy jak jedziesz z jakaś stałą prędkościom mając nie więcej niż 1500 RPM/min daje rade po delikatnym wciśnięciu gazu przyspieszać czy redukuje bieg tak na prostej drodze nie z górki ?

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 22 lip 2014, 15:38

Przy delikatnym wciśnięciu nie redukuje, nawet na płaskiej drodze.

Tylko że ja mam lekko zmienione kodowanie w skrzyni, wyłączyłem DSP. Nie pamiętam jak było przed zmianami.


viewtopic.php?p=658545

CZIROKEZ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 14 maja 2014, 23:12
Lokalizacja: Kielce

Post autor: CZIROKEZ » 22 lip 2014, 16:28

MWX a czy przy multi też można tak zmieniać kodowanie ?

remi200933
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 09 sty 2014, 17:46
Lokalizacja: Syców

Post autor: remi200933 » 22 lip 2014, 17:18

ale mi chodzi czy dosyć sprawnie przyspiesza od 1500RPM

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 23 lip 2014, 09:43

Generalnie od tych 1500 zaczyna ciągnąć dość mocno, ale to wszystko subiektywne odczucia. Na co dzień poruszam się benzyną bez turbo, więc jak wsiadam do TDi to czuję się jak w torpedzie.

Może to coś Ci pomoże



Teoretycznie te 370Nm powinieneś mieć dostępne w zakresie 1500-2500rpm

remi200933
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 09 sty 2014, 17:46
Lokalizacja: Syców

Post autor: remi200933 » 26 lip 2014, 13:43

byłem na diagnostyce i przy cofaniu z warsztatu jest wystający kątownik od drzwi i gdy auto gdy zaczęło się toczyć bez dodania gazu aż do tego kątownika nie mogłem przejechać dodałem gazu a tu jak by rozłączyło wsteczny bieg i mam pytanie ile musicie dać gazu by cofać pod lekie wzniesienie 2 tyś obr. wystarczy wam ???

Kilt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kilt » 26 lip 2014, 16:36

remi200933 pisze:2 tyś obr. wystarczy wam ?
2k obr. to aż nad to, aby wycofać.

remi200933
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 09 sty 2014, 17:46
Lokalizacja: Syców

Post autor: remi200933 » 02 sie 2014, 18:53

mam coś pecha z tym autem skrzynie robiłem teraz wychodzi na to że do zrobienia jest sterownik hydrauliczny a na dodatek silnik jak by moc stracił do 2k obr.

[ Dodano: 2014-07-28, 20:41 ]
a czy może mi ktoś napisać jakiej firmy był montowany przepływomierz w AKE 180KM 2003r. i nr. katalogowy

[ Dodano: 2014-08-02, 18:53 ]
a czy takim sprzętem można zrobić logi http://allegro.pl/show_item.php?item=43 ... d296cb1c5e

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 02 sie 2014, 19:18

remi200933,

_link
Warsztat, naprawy Audi A6.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja