Cześć Wam...
Mój kuzyn ma spory problem z silnikiem 2.5 tdi AFB w A4 99r, czyli prawie to samo co A6 C5. Głównym problem jaki go prześladuję jest koszmarny problem z porannym odpaleniem, po odpaleniu z plaka i po przejechaniu kilku klocków jest nieco lepiej, ale to nie jest to co było wcześniej, jeszcze w tę zimę przy minus dwudziestu odpalał od strzała, pod koniec zimy zaczęły się problemy.
Pojawiło się powietrze w układzie zasilającym po między filtrem a vp 44. Udało mu się jakoś pozbyć problemów z zapowietrzaniem, ale niestety dalej problem jak był tak jest utko nie odpala jak powinno. Nie będę pisał całej opowieści po prostu wymienię co było zrobione by pozbyć się kłopotu.
Najpierw wymiana filtra diesla, potem sprawdzenie całego układu paliwowego od baku do vp44, wszelkie nieszczelności zostały wyeliminowane, a przynajmniej tak mu się wydaje.
Oprócz tego podkładki na przelewach i przy pompie zostały wymienione wraz z przewodami od przelewów niestety problem dalej był jak jest autko kuleje i nie chce palić o własnych siłach.
Następna rzecz którą zrobił to wymiana świec żarowych, podobno został mu jeszcze przepływomierz do wymiany bo nie żyje.
A jeśli chodzi o błendy zapisane w sterowniku ecu to
00553 27-00 mas air sensor(g70)
01441 27-00 low fuel lewel sensor (G210) ten to pewnie dlatego że ostatnie jeździł na rezerwie a raczej na oparach.
Miał jeszcze dwa inne błędy, ale one raczej nie mają wpływu na prace silnika:
Pierwszy to był od sterownika abs, bo jest odłączony... a drugi to termometr ten co jest przy chłodnicy oleju z przodu zaraz za zderzakiem.
Co to może być? Pomóżcie proszę, dzięki.
[ AFB 2.5 150 KM] Problem z porannym odpaleniem
- Doc
- Administrator
- Posty: 2701
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
[ AFB 2.5 150 KM] Problem z porannym odpaleniem
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl
Ps: Polecam iParts.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 93
- Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
- Lokalizacja: lubliniec
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 kwie 2013, 18:41
- Lokalizacja: legionowo
Dzięki kuzynie, już się zarejestrowałem. koledzy z forum dziękuję wam za chęci pomocy niestety nie moge zamieścić żadnych logów z na razie autko stoi u mechaniora w celu jakiejś diagnozy jak coś bede wiedział na pewno dam znać.jeszcze raz wszystkim dziękuję i pozdrawiam.
[ Dodano: 2014-07-31, 14:27 ]
witam wszystkich:)więc tak autko zostało odebrane od mechaniora,zbyt wiele się nie dowiedziałem po za tym że prawdopodobnie vp poszła się.... koleś chyba był strasznym druciarzem bo nawet nie potrafił bliżej opisać tego co mu dolega nie wspomnę że nie potrafił polecić jakiegoś warsztatu albo serwisu który mógłby przywrócić życie w moje audi:(pytanie moje do was,czy ktoś zna w okolicy legionowa albo warszawy godny zaufania warsztat który ma jakieś pojęcie na temat tych silników. a może Wy koledzy potrafili byście mi pomóc przy diagnozie mojego afb z góry dziękuję i pozdrawiam.
[ Dodano: 2014-07-31, 14:27 ]
witam wszystkich:)więc tak autko zostało odebrane od mechaniora,zbyt wiele się nie dowiedziałem po za tym że prawdopodobnie vp poszła się.... koleś chyba był strasznym druciarzem bo nawet nie potrafił bliżej opisać tego co mu dolega nie wspomnę że nie potrafił polecić jakiegoś warsztatu albo serwisu który mógłby przywrócić życie w moje audi:(pytanie moje do was,czy ktoś zna w okolicy legionowa albo warszawy godny zaufania warsztat który ma jakieś pojęcie na temat tych silników. a może Wy koledzy potrafili byście mi pomóc przy diagnozie mojego afb z góry dziękuję i pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 kwie 2013, 18:41
- Lokalizacja: legionowo
z mocą to było tak że 160km/h i 3000 rpm i ani grosza więcej ale to pewnie dlatego że przepływka jest walnięta .może opowiem co przytrafiło mi się ostatnio. tydzień temu jechałem na rozmowę kwalifikacyjną więc autko było mi potrzebne oczywiście odpaliłem z plaka,po przejechaniu kilkunastu kilometrów zauważyłem że obrotomierz jakby zaczoł wariować raz obroty rosły raz malały coś jak by turbo się załączało i po chwili przestał ładować.po dojechaniu do celu zgasiłem autko, szybka próba odpalenie i zapaliło bez problemu więc je zgasiłem i poszedłem załatwić to co miałem do zrobienie.po powrocie do samochodu zapaliłem, niestety ale już na plaku:( po przejechaniu moze 3 km nagle włonczył mi się tryb awaryjny, skrzynia na trzeci bieg i powrót do domu,nie stety nie dojechałem nagle na srodku skrzyżowania samochód zgasł a potem to już tylko laweta:(i do warsztatu a potem to jak post wyżej.i co mam z tym fantem zrobić??
i co otym myśleć. jak mam zlogować 004bs jak samochód nie pali??
i co otym myśleć. jak mam zlogować 004bs jak samochód nie pali??
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga