Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] Problem z porannym odpaleniem

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2701
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

[ AFB 2.5 150 KM] Problem z porannym odpaleniem

Post autor: Doc » 23 lip 2014, 02:16

Cześć Wam...

Mój kuzyn ma spory problem z silnikiem 2.5 tdi AFB w A4 99r, czyli prawie to samo co A6 C5. Głównym problem jaki go prześladuję jest koszmarny problem z porannym odpaleniem, po odpaleniu z plaka i po przejechaniu kilku klocków jest nieco lepiej, ale to nie jest to co było wcześniej, jeszcze w tę zimę przy minus dwudziestu odpalał od strzała, pod koniec zimy zaczęły się problemy.

Pojawiło się powietrze w układzie zasilającym po między filtrem a vp 44. Udało mu się jakoś pozbyć problemów z zapowietrzaniem, ale niestety dalej problem jak był tak jest utko nie odpala jak powinno. Nie będę pisał całej opowieści po prostu wymienię co było zrobione by pozbyć się kłopotu.

Najpierw wymiana filtra diesla, potem sprawdzenie całego układu paliwowego od baku do vp44, wszelkie nieszczelności zostały wyeliminowane, a przynajmniej tak mu się wydaje.

Oprócz tego podkładki na przelewach i przy pompie zostały wymienione wraz z przewodami od przelewów niestety problem dalej był jak jest autko kuleje i nie chce palić o własnych siłach.

Następna rzecz którą zrobił to wymiana świec żarowych, podobno został mu jeszcze przepływomierz do wymiany bo nie żyje.

A jeśli chodzi o błendy zapisane w sterowniku ecu to
00553 27-00 mas air sensor(g70)
01441 27-00 low fuel lewel sensor (G210) ten to pewnie dlatego że ostatnie jeździł na rezerwie a raczej na oparach.

Miał jeszcze dwa inne błędy, ale one raczej nie mają wpływu na prace silnika:
Pierwszy to był od sterownika abs, bo jest odłączony... a drugi to termometr ten co jest przy chłodnicy oleju z przodu zaraz za zderzakiem.

Co to może być? Pomóżcie proszę, dzięki.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl

maudi25tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
Lokalizacja: lubliniec

Post autor: maudi25tdi » 23 lip 2014, 06:07

A zaworek zwrotny na filtrze paliwa wymieniony ?

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 23 lip 2014, 07:19

podstawowe pytanie, jaki jest kat wtrysku?

Awatar użytkownika
stinger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 783
Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie

Post autor: stinger » 23 lip 2014, 08:50

Pompka w baku dwukomorowym (tak jest w A6) jest częstą przyczyną. Jeśli jest poniżej połowy powinna się załączać, a często to szwankuje i zapowietrza układ. Można zmostkować odpowiedni bezpiecznik aby pracowała cały czas.

kowalwroobel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 30 kwie 2013, 18:41
Lokalizacja: legionowo

Post autor: kowalwroobel » 31 lip 2014, 14:27

Dzięki kuzynie, już się zarejestrowałem. koledzy z forum dziękuję wam za chęci pomocy niestety nie moge zamieścić żadnych logów z na razie autko stoi u mechaniora w celu jakiejś diagnozy jak coś bede wiedział na pewno dam znać.jeszcze raz wszystkim dziękuję i pozdrawiam.
:) :) :)

[ Dodano: 2014-07-31, 14:27 ]
witam wszystkich:)więc tak autko zostało odebrane od mechaniora,zbyt wiele się nie dowiedziałem po za tym że prawdopodobnie vp poszła się.... :( koleś chyba był strasznym druciarzem bo nawet nie potrafił bliżej opisać tego co mu dolega nie wspomnę że nie potrafił polecić jakiegoś warsztatu albo serwisu który mógłby przywrócić życie w moje audi:(pytanie moje do was,czy ktoś zna w okolicy legionowa albo warszawy godny zaufania warsztat który ma jakieś pojęcie na temat tych silników. a może Wy koledzy potrafili byście mi pomóc przy diagnozie mojego afb z góry dziękuję i pozdrawiam.

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 31 lip 2014, 14:37

juz Ci odpowiadalem. podstawowa sprawa to:

1. zalej auto powyzej polowy baku
2. vag i kanal 004 BS - podasz nam kat wtrysku i bedzie wiadomo

powiedz jeszcze jak z moca?

kowalwroobel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 30 kwie 2013, 18:41
Lokalizacja: legionowo

Post autor: kowalwroobel » 31 lip 2014, 14:55

z mocą to było tak że 160km/h i 3000 rpm i ani grosza więcej ale to pewnie dlatego że przepływka jest walnięta .może opowiem co przytrafiło mi się ostatnio. tydzień temu jechałem na rozmowę kwalifikacyjną więc autko było mi potrzebne oczywiście odpaliłem z plaka,po przejechaniu kilkunastu kilometrów zauważyłem że obrotomierz jakby zaczoł wariować raz obroty rosły raz malały coś jak by turbo się załączało i po chwili przestał ładować.po dojechaniu do celu zgasiłem autko, szybka próba odpalenie i zapaliło bez problemu więc je zgasiłem i poszedłem załatwić to co miałem do zrobienie.po powrocie do samochodu zapaliłem, niestety ale już na plaku:( po przejechaniu moze 3 km nagle włonczył mi się tryb awaryjny, skrzynia na trzeci bieg i powrót do domu,nie stety nie dojechałem nagle na srodku skrzyżowania samochód zgasł a potem to już tylko laweta:(i do warsztatu a potem to jak post wyżej.i co mam z tym fantem zrobić??
i co otym myśleć. jak mam zlogować 004bs jak samochód nie pali??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga