Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2.5 TDI AKE 180 KM] Faluja wolne obroty przy 90 stopniach

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
misiuro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 04 gru 2013, 18:28
Lokalizacja: GDAŃSK

[2.5 TDI AKE 180 KM] Faluja wolne obroty przy 90 stopniach

Post autor: misiuro » 16 sty 2014, 17:09

Witam

Silnik jak jest zimny pracuje normalnie,tak jak zawsze.Jak sie rozgrzeje do 90 stopni ,cos jakby przełącza sie na pompie wtryskowej ,silniku(?) i zaczynają falowac wolne obroty.750-800 obr.Silnik nie pracuje prawidłowo,robi sie zupełnie inny odgłos(klang) silnika.Zrobiło sie to po uszczelnieniu pompy wtryskowej,byla wysyłana do pompiarza,był tez zmieniany pasek rozrzadu(blokady i blokada w wał) i łancuch pompy olejowej.Jezdzi normalnie zrobiłem 500 km ,ale na wolnych widac,ze cos z nim nie tak.Dodatkowo jescze przykopca na rozgrzanym na czarno i wzrosło spalanie.Pod vaga nie był jeszcze podłączany.
Czy ktos ma jakis pomysł,co sie z nim dzieje?Czy ktos mogłby mi podłaczyć vaga i posprawdzac wszystko ;) ?
Audi 100 2.3E 136 PS NF było, Audi 100 2.8E Quattro 174 PS AAH było ,Audi A6 2.5 TDi Quattro 179 PS AKE jest

Awatar użytkownika
pieniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 13 kwie 2014, 15:14
Lokalizacja: Swinoujscie/Haugesund

Post autor: pieniu » 20 lip 2014, 00:49

Mam to samo.
Po wymianie rozrządu faluja niskie obroty , ale auto ma moc idzie jak trzeba a na niskich falują żaden vag żaden program Delphi nic nie działa bo komputer silnika sam reguluje sobie obrotami a przeskok jest tak nie wielki ze miesci się w tolerancji i wg. programu nie ma bledu a silnik i obroty falują i gdzie nie jade mowią to samo i nie ma bledu i nic nie wiadomo... zła wymiana rozrządu ??
A6 2.5V6 Quattro
..ABT..

grze
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 08 maja 2014, 12:43
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: grze » 20 lip 2014, 08:06

Odpala dobrze? kąt wtrysku jaki? Rozrząd zmieniany na blokadach?

Awatar użytkownika
pieniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 13 kwie 2014, 15:14
Lokalizacja: Swinoujscie/Haugesund

Post autor: pieniu » 20 lip 2014, 21:11

Odpala dobrze, smiga jak trzeba, pedzel ma nic do zarzucenia.
Tak rozrzad blokowany a kat wtrysku nie wiem nie znam sie na tym :)
A6 2.5V6 Quattro
..ABT..

Damian_1821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Damian_1821 » 21 lip 2014, 14:06

Kąt wtrysku sprawdza się pod vagiem.
W silniku grupa 004 Basic Settings.
Słychać dosyć wyraźnie jak silnik zmienia pracę co jakiś czas.
Wg. Audi wzorcowy kąt wtrysku to 2* ATDC na LATE przy 100% wysterowaniu pompy VP44.
Zakres błędu +/- 2* czyli może być od 0-4 - ATDC
Ja u siebie ustawiałem na 1* ATDC, bo wyczytałem, że tak jest najlepiej :)

Kąt wtrysku ustawiamy na kole przykręcanej na 3 śruby imbusowe (na prawo od VP44).

---------
Jak miałeś odpięty aku tp spróbuj też zrobić adaptację przepływomierza.
Jak dobrze pamiętam na 30sek załączyć zapłon po czym wyłączyć i zapalić samochód.
Można też adaptować pod VAG'iem, ale nie wiem jak, bo nigdy nie robiłem - poszukaj na forum, pewnie będzie :)

Edit:
przy kącie wtrysku może pomoże Ci ten poradnik:
http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf

Awatar użytkownika
pieniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 13 kwie 2014, 15:14
Lokalizacja: Swinoujscie/Haugesund

Post autor: pieniu » 25 lip 2014, 23:12

Zgadzam sie i taki wlasnie zakres bledu jest kolego :)
Czyli trzeba będzie pokrecic .. uhh czy przy wymianie rozrządu mogli się pomylić ?
A6 2.5V6 Quattro
..ABT..

marcinacm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 250
Rejestracja: 05 paź 2013, 11:16
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: marcinacm » 27 lip 2014, 11:15

Damian_1821 pisze:Jak miałeś odpięty aku tp spróbuj też zrobić adaptację przepływomierza.
Jak dobrze pamiętam na 30sek załączyć zapłon po czym wyłączyć i zapalić samochód.
Hmm kolego nie bardzo rozumiem jak zrobić tą adaptację przepływki odpiety aku i zapłon na 30 sek i za chwile strzał ?????
Jak kierowca dba o samochód , tak samochód dba o kierowcę

Damian_1821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Damian_1821 » 27 lip 2014, 23:18

Strzeliłem gafę z tym przepływomierzem :|
Miałem na myśli przepustnice.
AKU ma być podłączony.
Podsyłam na PW jak adaptować przepustnice (tym razem dobrze napisałem :) )

Awatar użytkownika
jojo001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 28 maja 2010, 20:11
Lokalizacja: Dolnoslaskie
Kontakt:

Re: [2.5 TDI AKE 180 KM] Faluja wolne obroty przy 90 stopnia

Post autor: jojo001 » 07 sie 2014, 11:56

misiuro pisze:Witam

Silnik jak jest zimny pracuje normalnie,tak jak zawsze.Jak sie rozgrzeje do 90 stopni ,cos jakby przełącza sie na pompie wtryskowej ,silniku(?) i zaczynają falowac wolne obroty.?
Sprawdź czujnik temperatury, który jest od góry na silniku. On jest "podwójny" tzn. ma dwa niezależne wyjścia. Ja miałem tak, że na zegarach pokazywał ok. a silnik i tak falował. Po wymianie jak ręka odjął. Pewnie można tez na którymś kanale VAG-iem odczytać wskazania tych dwóch pomiarów z tego czujnika ale nie powiem Ci gdzie bo nie zidentyfikowalem tego wskazania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja