Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ARJ 2.4 165 KM] Problem z silnikiem kody błedów

Silniki benzynowe
Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 28 maja 2014, 21:40

enduro7 pisze:nie wiem czy te napinacze występują jako lewe i prawe ew coś ze sterowaniem elektr ale elektrozawór tylko otwiera kanał ciś oleju to elektrycznie jest bez znaczenia dla elektrozaworu nawet jak zamienimy przewody to powinien działać
jednak występują lewe i prawe napinacze byc możę ktoś z 2 złóżył jeden nie uwzględniająć kierunku działania .bo chyba nie da rady załóżyć lewy na prawo a możę da radę ? bez prucia dekla zaworów nie sprawdzisz


wystarczy jak sprawdzi numery napinaczy , a je widać .
Już pisałem ,że zmienna faza działa nie w tą stronę ;)
Wydaje mi się ,że dało by się założyc zamienne te napiancze .

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 28 maja 2014, 21:45

numery znajdziesz w etce lub allegro z podziałem na lewe i prawe

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 28 maja 2014, 21:50

https://www.google.pl/search?q=07810308 ... B800%3B529
https://www.google.pl/search?q=07810908 ... B640%3B480

[ Dodano: 2014-05-28, 21:50 ]
czyli zamiennie z jednej głowicy na drugą powinny pasować ;P
natomiast działanie każdego z nich jest całkowicie odwortne :)

dopiero by były jaja

michal25sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 15 lut 2014, 19:15
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: michal25sk » 28 maja 2014, 22:15

A że tak zapytam, co mają teraz wspólnego te napinacze, przy nich nie bylo nic grzebane , wszytstko bylo dobrze dopoki ulewa nie spadła, zepsuly sie ?

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 29 maja 2014, 08:59

spadek mocy po ulewie mógł mięć inną przyczynę której wag nie wyświetli bo nie monitoruje np ciś paliwa ,zaczęłęś diagnozować i wyszły kwiatki po poprzednim właścicielu ew czujnik połóżenia wałka pokazuje bzdury.nastawniki nie zepsują się tak by zmieniły kierunek działania to fizycznie niemożliwe

michal25sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 15 lut 2014, 19:15
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: michal25sk » 29 maja 2014, 17:03

Auto mam juz pol rou ponad i conajmniej raz w miesiacuvbyl vag inigdynic nie pokazywalo,,, zmienilemvmaglowice potem zaczelo sie dziac jakvgdzies wody naszlo przy np myciu silnika itd...

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 29 maja 2014, 21:53

michal25sk pisze:Auto mam juz pol rou ponad i conajmniej raz w miesiacuvbyl vag inigdynic nie pokazywalo,,, zmienilemvmaglowice potem zaczelo sie dziac jakvgdzies wody naszlo przy np myciu silnika itd...
sory ale w pierwszych postach piszesz żę masz tylko polskiego vaga .teraz jak ci przesłałem ori vag piszesz żę co najmiej raz w miesiącu vagowałeś czym? polskim vagiem to się do niczego nie nadaje nawet nie wszystkie błędy wypluwa a co mówić o logach .czy to tak trudno spr nr kat napinaczy z lewej i z prawej ?i spr który jest lewy a który prawy

Awatar użytkownika
szczesiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 09 kwie 2014, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: szczesiu » 03 cze 2014, 20:42

witajcie odgrzebuje trochę temat, mam podobny problem jak u kolegi. motor 1.8 ARH 125KM. Generalnie silnik słabo ciągnie zwłaszcza gdy jest ciepło na zewnątrz, do 3 tys obrotów go nie ma. Usterka pojawiła się po wymianie rozrządu. Mam już VAG także niebawem sprawdzę logi 90 i 93.
Ogólnie komputer pokazuje błąd:
17746.P1338 Czujnik położenia wałka rozrządu, rząd cylindrów 1 - przerwany obwód prądowy / zwarcie z potencjałem plus akumulatora-G40
zacząłem zatem od sprawdzenia samego czujnika oraz wtyczki, jak sugerowano w temacie.
Nie wiem jak numerowane są te styki ale na moim czujniku narysowany jest + 0 - więc w takiej kolejności przyjmuję oznaczenia czyli 1,2,3
Napięcia pojawiające się na wtyczce, oczywiście po uruchomieniu zapłonu:
1-2 = -5,6V
1-3 = 5,0V
2-3 = 10,6V
Sprawdziłem rezystancję 3 styku z np silnikiem spadła do poziomu około 100 Ohm.
Później sprawdziłem napięcia z podłączonym czujnikiem na stykach 1-2. Na zapłonie wynosi -5V, po uruchomieniu silnika oscyluje pomiędzy:
-najpierw -1,3 do -1,4
-chwilę później -1.0 do -1.5

Spróbowałbym wymiany tego czujnika ale szkoda 200zł jeśli faktycznie jest gdzieś niepoprawne napięcie. Ktoś wcześniej pisał że pomiędzy 1-2 oraz 2-3 powinno być 0V. Skąd w takim razie 10V na 2 styku? Komputer tyle daje czy po prostu jest gdzieś przebicie?
Tak czy siak widać że coś tam działa w tym czujniku, napięcie się zmienia. Jeśli faktycznie te wartości są mega niepoprawne to wystartowałby motor i w ogóle był w stanie jeździć?
Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi w temacie. Nowa Audi a już mam jej serdecznie dosyć :(

[edit]
dodam jeszcze, że oczywiście błąd jest kasowany i pojawia się od razu.
[edit2]
ewentualnie gdyby ktoś podsunął jak zdiagnozować ten czujnik na VAG'u

michal25sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 15 lut 2014, 19:15
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: michal25sk » 09 lip 2014, 20:24

Witajcie :-). Panowie auto wedruje od mechanika do mechanika i kazdy po kilku dniach zalamuje rece,,, teraz czekam na kolejke u elektromechanika....

[ Dodano: 2014-06-23, 22:15 ]
witam

Auto pojechało do serwisu domagała w jeleniej górze .
Zadzwonili dziś i powiedzieli że rozrząd przestawiony o dwa zęby nie wiem w jaki spoko ale niby jest. poprzedni mechanicy mówili że rozrząd jest OK. łańcuch wałka rozrządu był niby luźny na prawej głowicy ,do wymiany podobno łańcuchy wałka rozrządu 350 zł za sztukę u niego i napinacze walka rozrządu 2300 !! za sztukę , bo podobno wymienia się w komplecie. I nie wiadomo co robić? 2300 to jest kupa kasy , za same części wyjdzie ponad 5 tyś a plus robocizna? Co wy o tym sądzicie? Poradźcie coś bo nie wiem co z tym robić.

Na allegro są napinacze łańucha rozrządu za 590 zł tylko jak ich jakość? próbował ktoś? link do aukcji allegro.pl/napinacz-lancucha-audi-a6-c5-allroad-2-4-2-8-2-7t-i4354319750.html

poradzcie coś

[ Dodano: 2014-07-09, 20:24 ]
Witam wszystkich serce mnie boli jak o tym mysle ale pisze ...

auto na prawdziwym warsztacie sprawdzone conieco , pokrywy pościągane jeden z łańcuchów luźny jak szmata , kazalem wymienic oby dwa napinacze i lancuchy. wymienione , poskladane . jazda testowa dalej te same bledy... rozrzad bym przestaiwony na walkach tak mi mowili ... czekam co dalej bedzie się działo .....

Awatar użytkownika
marzol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 20 lut 2013, 21:12
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: marzol » 09 lip 2014, 20:40

Który to warsztat w Jeleniej kolego? Ile taka przyjemność ciebie kosztowała?

michal25sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 15 lut 2014, 19:15
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: michal25sk » 24 lip 2014, 20:50

Warsztat domagała jako jedyny pofatygował się by zajrzeć w głąb silnika. Szef zapewnił mnie ze znajda przyczynę. .

[ Dodano: 2014-07-23, 23:33 ]
Minał miesiąc od kiedy auto jest w serwisie. Nie dowiedzialem sie nic nowego , wymienili łancuszki na walkach i napinacze tych lancuchow i od tej pory cisza a wymieniali je 3 tyg temu, nie wiem co robic. Dzwonilem dzis do nich. Chca sprawdaqc sprzeglo bo auto lekko drga na wolnych obrotach, nie wiemy co robic

[ Dodano: 2014-07-24, 20:50 ]
witam
czy w tym silniku 2.4 są wałki równoważące? przez które złe ustawienie przy wymianie łancucha na głowicy prowadzi do drgań silnika lub budy?

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 02 sie 2014, 22:07

kolego mam 2.4 ALF i kurcze dokladnie ten sam problem, tylko ze ja nie czuje spadku mocy a cały czas nawet po skasowaniu wywala błąd g40. Przejechałem 45 tys km i nie miałem tego błedu dopiero niedawno wyskoczył <stres>

taki błąd: 17746 - Camshaft Position Sensor (G40) Open or Short to Plus
P1338 - 35-10 - - - Intermittent

po której stronie czujnik sprawdzic?

Obrazek

michal25sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 15 lut 2014, 19:15
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: michal25sk » 07 wrz 2014, 20:13

czesc ninelo juz okolo3 miesiecy , auto nadal na warsztacie , ciagle te same bledy , rozrzad sprawdzany kilka razy , dzwonie pytam , caly czas w polu, napinacze wymienione wszystko posprawdzane , przewody cale napiecie na wszystkich kostkach itd. wymyslili sobie sprawdzenie komputera.... mam dosc ,jest na forum ktos kto moglby fachowym jezykiem wypytac warsztat o wszystko ?

[ Dodano: 2014-09-07, 20:13 ]
Witam :)

Dogadałem się z tymi mechanikami , takie spory renomowany warsztat i tylko jedna osoba grzebi8e przy aucie , posiada pełno swoich notatek do tego silnika i załamuje ręce , zostało sprawdzone już wszystko , wszędzie napięcie występuje itd

A więc problem który przedstawił to ustawienie rozrządu : gdy ustawi go (według jego słów) w jednej pozycji to auto sie zbiera jezdzi normalnie ale nie trzyma obrotów, szarpie i trzeba go podtrzymywać z nogą w podłodze ..... gdy szuka innego ustawienia to auto trzyma obroty pracuje równo ale nie jedzie tak jak powinno nie ma tej mocy (wspominał coś o zabku 15 i 16) więc auto nieskonczone i modzą dalej ... ktoś ma jakieś pomysły???

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 07 paź 2014, 18:27

michal25sk pisze:czesc ninelo juz okolo3 miesiecy , auto nadal na warsztacie , ciagle te same bledy , rozrzad sprawdzany kilka razy , dzwonie pytam , caly czas w polu, napinacze wymienione wszystko posprawdzane , przewody cale napiecie na wszystkich kostkach itd. wymyslili sobie sprawdzenie komputera.... mam dosc ,jest na forum ktos kto moglby fachowym jezykiem wypytac warsztat o wszystko ?

[ Dodano: 2014-09-07, 20:13 ]
Witam :)

Dogadałem się z tymi mechanikami , takie spory renomowany warsztat i tylko jedna osoba grzebi8e przy aucie , posiada pełno swoich notatek do tego silnika i załamuje ręce , zostało sprawdzone już wszystko , wszędzie napięcie występuje itd

A więc problem który przedstawił to ustawienie rozrządu : gdy ustawi go (według jego słów) w jednej pozycji to auto sie zbiera jezdzi normalnie ale nie trzyma obrotów, szarpie i trzeba go podtrzymywać z nogą w podłodze ..... gdy szuka innego ustawienia to auto trzyma obroty pracuje równo ale nie jedzie tak jak powinno nie ma tej mocy (wspominał coś o zabku 15 i 16) więc auto nieskonczone i modzą dalej ... ktoś ma jakieś pomysły???
współczuje ale ja mam te same błedy, zrobiłem 45 tys km i zaczął wyskakiwać g40 a teraz jeszcze g28, auto jedzie w moim przekonaniu w miarę ok ale trzęsie się trochę na wolnych obrotach

Ramador
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 29 sty 2017, 21:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ramador » 01 mar 2017, 20:05

Kolego paput poradziłeś sobie z problemem ?
Mam ten sam problem z czujnikiem wałka rozrządu G40, ale auto jedzie normalnie.
Problem mam taki że po odpaleniu auta bez dodawania gazu jest OK ale jak tylko wcisnę pedał i wkręcę motor na obroty i jak obroty zejdą to zaczyna się telepawka silnikiem.

Co to może być ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga