Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Skrzynia Multitronic

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
slawek3000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 13 lis 2013, 00:43
Imię: Radosław
Rocznik: 2002
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo

Skrzynia Multitronic

Post autor: slawek3000 » 08 lip 2014, 08:08

witam
mam pytanie jak u was przerzuca biegi skrzynia bo u mnie dziwnie przy małej prędkości 30/40 w trybie D wrzuca na 6 bieg i występują szarpania jak dodam gazu to jest przymulenie tak jak by była turbina i po chwili jest przyspieszenie z szarpnięciem błędów na skrzyni nie ma dziwne wtedy są szarpnięcia autem

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 08 lip 2014, 08:25

slawek3000 pisze:błędów na skrzyni nie ma
W VAG-u praktycznie nigdy błędów nie wyrzuca, nawet jak są problemy ze skrzynią. Regularnie był w niej olej wymieniany ?

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 08 lip 2014, 11:20

sprawdz wszystko tu masz podpowiedzi jak masz vaga
1- najpierw zrób adaptacje skrzyni
2-sprawdz olej czy jest stan chociaz
- skrzynia musi byc rozgrzana,chyba minimum 70 stopni z tego co pamietam.Jeden wsiada do auta,samochodzik z kierowca wedruje do góry na podnosniku.Kiwrowca wrzuca D i wciska hamulec by kola sie nie krecily a kolega na dole odkreca koreczek.Jesli olej sobie leci to znaczy ze jest ok.Jesli nie to jest go za malo.
3- sprawdz ja w blokach
MVB10:

W tym bloku dostepne sa informacje dotyczace sprzegla biegów do przodu. Indeks pierwszy (MVB10/1) pokazuje natezenie pradu sterujacego sprzeglem. Prawidlowa wartosc tego pola to 300mA dla B6 oraz 350mA dla B7. Jesli natezenie pradu jest wyzsze - oznacza to usterke elektryczna skrzyni. Mniejsze wartosci sa akceptowalne lecz do pewnej granicy - w przypadku B6 taka granica jest 220mA (250mA dla B7). Nizsze wartosci oznaczaja najprawdopodobniej zablokowany uklad chlodzenia oleju (ze szczególnym wskazaniem na zewnetrzny filtr ATF). Wartosci ponizej 300/350mA w polaczeniu z diagnostyka innych MVB moga wskazywac takze na uszkodzenie walka wejsciowego skrzyni biegów. Pomiarów MVB10/1 nalezy dokonywac gdy olej w skrzyni osiagnie temperature robocza (MVB10/3 > 65) oraz przy poprawnie zapisanej adaptacji (MVB10/2 = ADP OK).

Piszac o MVB10 - warto przypomniec, ze dziwne zachowanie skrzyni mozna przypisac takze zgubieniu przez sterownik informacji dot. adaptacji sprzegla. Moze to nastapic np. w wyniku odlaczenia akumulatora. Typowym objawem „wypadniecia” adaptacji jest opózniona reakcja na pedal przyspieszenia (mozliwe sa takze szarpniecia). Nie dysponujac VAG-iem adaptacje sprawdzimy ustawiajac auto na wzniesieniu - po puszczeniu hamulca auto nie powinno zjechac wiecej niz 0,3-0,5m. Posiadajac interfejs, sprawdzamy wspomniany juz wczesniej MVB10/2 - dopóki skrzynia nie osiagnie temperatury roboczej, indeks ten bedzie zawieral wpis ADP RUN. Gdy temperatura przekroczy 65 stopni (czasem trzeba czekac nawet do 70 stopni - odczyt z MVB10/3), w MVB10/2 powinien pojawic sie wpis ADP OK). Jesli tak sie nie stanie - nalezy wykonac procedure adaptacji (opisana w watku Encyklopedia CVT: http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_b7_...-t94996.0.html).

MVB11:

Indeksy tej grupy posiadaja wskazania dotyczace sprzegla biegu wstecznego. Wspominam o tym bloku tylko i wylacznie z uwagi na mozliwosc zgubienia adaptacji (analiza tego problemu i sposób jego usuniecia opisany zostal w MVB 10).

MVB12:

Indeks pierwszy i drugi (MVB12/1, MVB12/2) tego bloku pomiarowego pokazuje natezenie pradu sterujacego sprzeglem biegów do przodu. Pomiarów w tym bloku nalezy dokonywac na postoju i przy osiagnietej temperaturze roboczej skrzyni (MVB10/2 > 65). Porównujemy indeks 1 i 2 odejmujac wartosci zgodnie ze wzorem: MVB12/1 - MVB12/2 = X. Jesli otrzymana wartosc jest mniejsza niz 65mA to w polaczeniu z diagnostyka MVB10/1 (<300/350mA) najprawdopodobniej doszlo do uszkodzenia walka wejsciowego skrzyni (w tym mocno sugerowana wymiana sprzegla na wariant z 7 lamelami - oczywiscie jesli skrzynia jeszcze go nie posiada - co wiaze sie takze ze zmiana sterownika oraz aktualizacja jego oprogramowania). Objawem potwierdzajacym usterke jest szarpanie przy ruszaniu.

MVB 65:

Dzieki tej grupie mozemy ocenic stan ukladu hydraulicznego skrzyni - w indeksie nr 1 (MVB65/1) zapisana jest liczba interwencji zaworu bezpieczenstwa, który zamyka doplyw oleju to zaworu chlodzenia sprzegla tym samym zmniejszajac cisnienie na nie dzialajace i powodujac jego otwarcie. Jedna jednostka odpowiada jednej interwencji zaworu. Jesli mamy tutaj zapisane 0 - wszystko jest w jak najlepszym porzadku. Drugi indeks (MVB65/2) tego bloku równiez przechowuje informacje o interwencji zaworu bezpieczenstwa - jednak w tym przypadku otworzenie sie zaworu odpowiada 10 jednostkom. Jesli w nastepnym cyklu jazdy (od wlaczenia do wylaczenia zaplonu) proces plukania bloku zaworu zostanie wykonany bez przeszkód a tym samym zawór bezpieczenstwa nie bedzie interweniowal - wartosc tego indeksu zostanie zmniejszona o 1. Jesli indeks osiagnie wartosc 70 w buforze sterownika zostanie zapisany blad nr 18181 oznaczajacy zbyt duza ilosc interwencji zaworu bezpieczenstwa odnotowanych przez czujnik nr 1 cisnienia hydraulicznego (G193). W przypadku wystapienia w/w numeru bledu w sterownikach pierwszej generacji (do roku modelowego 2002, 01J 927 156 **) w pierwszej kolejnosci nalezy wykonac aktualizacje oprogramowania skrzyni (starsza wersja z powodu bledu w programie potrafila w zly sposób diagnozowac zawór bezpieczenstwa - widzac go jako zablokowany). Lista wersji oprogramowania jest w trakcie opracowywania i pojawi sie wkrótce jako uzupelnienie tego tematu.

Przykladowy test:
Przed uruchomieniem silnika zapisujemy aktualne wartosci w indeksach MVB65/1 i MVB65/2. Wylaczamy zaplon a nastepnie uruchamiamy auto i wybieramy sie w mala trase, podczas której powinnismy zatrzymac sie (0km/h) kilkanascie razy. Nastepnie ponownie podlaczamy sie do sterownika skrzyni i porównujemy odczyt z poprzednim. Jesli wartosci w MVB65 1 i 2 beda wieksze niz wczesniej zapisane - mamy problem w ukladzie hydraulicznym. Dla przykladu - w MVB65/2 odnotujemy wartosc 20 - wylaczymy zaplon a nastepnie wlaczymy go ponownie i wykonujemy próbna jazde, po czym jeszcze raz sprawdzamy MVB65/2. W przypadku odczytu 29 - uklad hydrauliczny znów dziala poprawnie. Jesli bedzie tam wartosc 40 - nadal mamy usterke.

Objawy usterki:
Szarpanie tuz przed zatrzymaniem oraz problemy z ruszeniem (auto nie reaguje na wcisniecie pedalu przyspieszenia). Szczególnie odczuwalne gdy skrzynia jest jeszcze zimna. Problem nie wystepuje w trybie sekwencyjnym. Po wylaczeniu i wlaczeniu zaplonu - auto znów zachowuje sie poprawnie. Mozliwe zalaczenie sie trybu awaryjnego skrzyni (podswietlone i mrugajace wszystkie biegi na wyswietlaczu FIS).

Prawdopodobna przyczyna usterki:
Zanieczyszczony olej ATF
(info z innego forum )

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja