Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C6 2.7 ] Brak mocy, kopci na biało, przybyło oleju !!!

Silniki wysokoprężne
KOTI1979
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 19 gru 2009, 15:38
Lokalizacja: HULL

[ A6 C6 2.7 ] Brak mocy, kopci na biało, przybyło oleju !!!

Post autor: KOTI1979 » 29 cze 2014, 21:24

Witam.

Problem dotyczy:

AUDI A6 C6 2.7 TDI
ROCZNIK 2009
PRZEBIEG 128000 KM

Zanim opiszę problem pragnę się przywitać i z góry przeprosić za błędy typu źłe umieszczenie tematu itp. To mój pierwszy wpis choć forum przeglądam już od 5-ciu lat. Zaczynałem od A6 C5 1.8 T Q... SPORT Potem była A6 C6 2.0 TDI aż w końcu stałem się posiadaczem A6 C6 2.7 TDI. Jak dotąd forum okazywało się pomocne ale na chwilę obecną borykam się z poważnym problemem i odpowiedzi brak, były podobne posty owszem ale wsztystkich objawów równocześnie jak wymienione w temacie brak ( to chyba dobrze dla reszty posiadaczy AUDI ).


W zeszłą niedzielę wracając do domu i wjeżdżając na obwodnicę dałem gaz do dechy i nagle co - brak mocy, nie myśląc długo ponownie gaz do oporu i znowu nic tym razem jednak zobaczyłem w lusterku chmury białego dymu. Szybko się zatrzymałem, wysiadłem i widzę że kopci tylko z lewego wydechu. Przestało dymić i ruszyłem dalej, brak jakichkolwiek komunikatów na zegarach i fis-is. Delikatnie przyśpieszając autko jechało dobrze ale wystarczyło tylko depnąć i powtórka z rozrywki. Odpuszczenie gazu i dym znikał. Dojechałem wolno do domu około 60 KM/H, pod domem na pozycji P dodałem mu gazu to obroty wzrastały bardzo opornie. Wieczorem tego samego dnia sprawdziłem stan oleju i ku mojemu zdziwieniu było go dużo za dużo. Postanowiłem jednak jeszcze raz odpalić w celu sprawdzenia, odpalił bezbłędnie jak zawsze zresztą, wkręcał się na obroty, lewarek nadal w pozycji P. Na drugi dzień pojechałem do mechanika. Prześwietlił go na kompie i zero błędów. Sprawdził turbo, wtryski, zawory i wszystko OK. Podwyższony stan oleju to zasługa ropy, płyn chłodzący stan idealny. DIAGNOZA - ZAWALONY DPF. Dziwne ponieważ zawsze miałem ikonę filtra na FIS-IE jak był przypchany i wtedy postępowałem zgodnie z procedurą, jazda w trybie sport, prędkość około 60 KM/H i po 20 minutach ikona gasła. Ale wracając do tematu, mechanik wymienił mi olej wraz z filtrem oleju i zalecił wylot na autostradę. Tak też zrobiłem. Po przejechaniu jakiś 60 KM różnymi prędkościami od 110 KM/H do 160 KM/H postanowiłem zrobić test. Zwolniłem do 40 KM/H i gaz do dechy. Autko wyrwało jak strzała, obroty w całym zakresie i brak nawet małego obłoczka dymu. Sprawdziłem poziom oleju, oczywiście na zimnym silniku i był taki sam jak wyjeżdżając z warsztatu.


Pytanie tylko czy to aby na pewno była kwestia filtra cząstek stałych, dlaczego nie zasygnalizował na fis-ie jak zawsze to miało miejsce. Czy jeśli jest to coś innego to już miałbym ropę w oleju. Pomocy drodzy forumowicze, za trzy tygodnie chcę jechać do domu ''POLSKA'' a trochę mam obawy że AUDI z niemieckim rodowodem będzie chciało tam zostać i podziwiać widok autostrady z włączonymi światłami awaryjnymi.


Dodam jeszcze iż samochodem poruszam się głównie po mieście, 5 KM do pracy i tyle samo z powrotem do domu. Sobota i niedziela po slkepach i to tyle, wyjazdy za miasto sporadycznie a i tak jadąc nad morze mam około 20 KM i to krętymi wąskimi drogami bez opcji wciśnięcia pedału.


Dziękuję za pomoc jeśli ktoś podejmie się zdiagnozowania czy też zdradzenia sekretu tak dziwnego zachowania mojej A6. Pozdrawiam !!!
Ostatnio zmieniony 29 cze 2014, 22:39 przez KOTI1979, łącznie zmieniany 4 razy.

Krause
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 23 kwie 2014, 20:50
Lokalizacja: Kaltenkirchen

Post autor: Krause » 29 cze 2014, 23:48

Sam kolego odpowiedziałeś sobie na pytanie
"Dodam jeszcze iż samochodem poruszam się głównie po mieście, 5 KM do pracy i tyle samo z powrotem do domu. Sobota i niedziela po slkepach i to tyle, wyjazdy za miasto sporadycznie a i tak jadąc nad morze mam około 20 KM i to krętymi wąskimi drogami bez opcji wciśnięcia pedału. "
Ropa dostała sie do oleju po prostu od zaczętych i nie dokończonych wypalań filtra.
Według mnie powinieneś zrobić wymuszone wypalanie DPF przez vcds.I sprawdzić w blokach pomiarowych w bloku 104 pozycje 2 i 3 pozycja 3 wskazuje zapełnienie dpf.
Ja w mojej pewnego razu musialem 2 razy wypalać w ciągu tygodnia przez kompa.A jeżdżę w 80 % po Niemcowych autostradach.

KOTI1979
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 19 gru 2009, 15:38
Lokalizacja: HULL

Post autor: KOTI1979 » 29 cze 2014, 23:52

dzięki za zainteresowanie tematem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja