Nie wiem,musiałbym sprawdzić.Zobaczę to jutro.
A powiedzcie mi w jaki sposób mam sprawdzić czy sondy są dobre? Chodzi mi o sprawdzenie elektryczne
[ Dodano: 2014-06-23, 11:47 ]
Oto co ustaliłem.Lewa głowica ma świece ładnie wypalone na brązowo-siwo a w prawej świece są czarne.Co to może oznaczać? Czy może być tak że prawa sonda jest walnięta i przez to jest za duża dawka paliwa i zawala świece mając nieprawidłowe spalanie?
ACK Pracuję na 5 garczków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowieckie
http://www.iskra-kielce.pl/eksploatacja ... ,3434.html
a tak z ciekawośći warto przeczytać
[ Dodano: 2014-06-24, 06:23 ]
może jest problem z sondą?
ale chyba nie powinno tak się dziać ,podłączyć pod vag i sprawdzić czy sondy pracują jak należy .
Odczyty mają skakać 0,2 0,8 0,5 volt itp wtedy jest ok.
a tak z ciekawośći warto przeczytać
[ Dodano: 2014-06-24, 06:23 ]
może jest problem z sondą?
ale chyba nie powinno tak się dziać ,podłączyć pod vag i sprawdzić czy sondy pracują jak należy .
Odczyty mają skakać 0,2 0,8 0,5 volt itp wtedy jest ok.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowieckie
w takim razie zacznij od sond lambda .
U Ciebie są tylko 2.Sterujące. Zacznij od tego .
Może gdzieś przerwane przewody są od sond.
Ale raczej będą sondy .Skoro mówisz że stoją nie ma skoków napięcia.
[ Dodano: 2014-06-24, 17:15 ]
Ja podłączam vaga ,odpowiednie bloki pomiarowe i widzę czy są żywe......
Ale jak stoją to kapota .Nie odpowiedniego sterowania.
[ Dodano: 2014-06-24, 17:22 ]
jeszce jedna rzecz na przewodach ani na swiecach nigdy się nie oszcedza.
Ja mam beru przewody i świece .Swiece wymieniam co roku koszt 120zł.(beru 2 elektrodowe)
Cewki też nie wymieniałem ale też beru jakby co.I nie ma bata musi zap..........
Do tego mam gaz i nie żadnych kompromisów.
[ Dodano: 2014-06-24, 17:23 ]
przerabiałem już ngk (lipa) ,potem denso ok,beru najlepsze.
[ Dodano: 2014-06-24, 17:26 ]
u ciebiie sa tylko 2 sondy na bank ja posiadam 4.
Koszt dwóch to ok 500zł .Pogadaj z gościem o nicku DOC adminem z naszego forum.
Może załatwi CI sondy takie jak trzeba a nie uniwersalne.
U Ciebie są tylko 2.Sterujące. Zacznij od tego .
Może gdzieś przerwane przewody są od sond.
Ale raczej będą sondy .Skoro mówisz że stoją nie ma skoków napięcia.
[ Dodano: 2014-06-24, 17:15 ]
Ja podłączam vaga ,odpowiednie bloki pomiarowe i widzę czy są żywe......
Ale jak stoją to kapota .Nie odpowiedniego sterowania.
[ Dodano: 2014-06-24, 17:22 ]
jeszce jedna rzecz na przewodach ani na swiecach nigdy się nie oszcedza.
Ja mam beru przewody i świece .Swiece wymieniam co roku koszt 120zł.(beru 2 elektrodowe)
Cewki też nie wymieniałem ale też beru jakby co.I nie ma bata musi zap..........
Do tego mam gaz i nie żadnych kompromisów.
[ Dodano: 2014-06-24, 17:23 ]
przerabiałem już ngk (lipa) ,potem denso ok,beru najlepsze.
[ Dodano: 2014-06-24, 17:26 ]
u ciebiie sa tylko 2 sondy na bank ja posiadam 4.
Koszt dwóch to ok 500zł .Pogadaj z gościem o nicku DOC adminem z naszego forum.
Może załatwi CI sondy takie jak trzeba a nie uniwersalne.
Kolego skąd wiesz ,że pracuje na 5cylindów. Jak ju z masz pewność, że tak jest to zbadaj na którym nie pracuje (wypinaj kabel wtrysk itd az dojdziesz na którym) . Jak juz bedziesz wiedział to na zimnym silniku wykręć świece na tym nie pracującym cylindrze. Jak mokra to albo brak iskry albo nie ma kompresji . Tyle. Odczep się od sond. Jak nie pali na 1 cylinder to nic dziwnego ,że sonda wyłapuje anomalia spalin i wyskakują błędy z nią związane. To prosty silnik. Troszkę konsekwencji w działaniu. Pozdro
Pomogłem? Kliknij
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 230
- Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
daw2, jeśli błąd sondy występuje z powodu niedomagań wtryskiwacza,świecy,cewki czy braku kompresji to sonda i tak nie stoi w miejscu(pracuje w całym swoim zakresie a błąd wyskakuje bo zakres regulacji się jej kończy)
Słowiu, zmierz sondy dla pewności jeszcze miernikiem elektronicznym , czy zmienia się napjęcie. Jak przeszukasz moje tematy to znajdziesz podobny , tylko u mnie jedna sonda działała przez 3 min po odpaleniu a potem błąd, okazało się że obwód grzejny sondy w sterowniku silnika się wysypał .
Reasumując - sprawdź jeszcze raz sondy Vagiem i miernikiem (czy chociaż przez chwilę pracują po odpaleniu,ale pierw wyzeruj korekty odłączając akumulator na pare min), przewody przy kostkach od sond i sterownik.
Słowiu, zmierz sondy dla pewności jeszcze miernikiem elektronicznym , czy zmienia się napjęcie. Jak przeszukasz moje tematy to znajdziesz podobny , tylko u mnie jedna sonda działała przez 3 min po odpaleniu a potem błąd, okazało się że obwód grzejny sondy w sterowniku silnika się wysypał .
Reasumując - sprawdź jeszcze raz sondy Vagiem i miernikiem (czy chociaż przez chwilę pracują po odpaleniu,ale pierw wyzeruj korekty odłączając akumulator na pare min), przewody przy kostkach od sond i sterownik.
340KM i 500NM
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga