[ BDG 2.5 169 KM] Lepkość oleju 2.5 TDI
[ BDG 2.5 169 KM] Lepkość oleju 2.5 TDI
Witam. Panowie mam takie pytanko. Jaka powinna być klasyfikacja lepkości oleju w 2.5 TDI V6. Z góry dziękuję za pomoc
Jak kierowca dba o samochód , tak samochód dba o kierowcę
No to jak to jest w końcu?! ASO mówi (osobiście pytałem) full syntetyk 5w30 z normami VW 504.00/507.00, a tu piszecie full syntetyk 5w40 lub 5w30 z normami 502.00/505.00?kryhawrc pisze:Lecie co chcecie. Prawidłowy olej do tego silnika powinien posiadać normy wymienione wyżej
Który więc będzie prawidłowy i jaka różnica jest między tymi olejami? Co się może stać z silnikiem zalanym olejem z normą 504/507?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Cytat:
"Klasyfikacja lepkości SAE:
Czyli jak rozszyfrować tajemnicze 10W40?
Otóż pierwsze cyfry, znajdujące się przed literą „W” (W: Winter = Zima) oznaczają płynność w niskiej temperaturze. Oleje o symbolach odpowiednio 0W, 5W 10W powodują łatwy rozruch jednostki napędowej oraz sprawny dopływ smaru do wszystkich zakamarków silnika, nawet w najniższych temperaturach.
Odwrotnie jest w przypadku cyfr, znajdujących się za literą W - po myślniku. Oznaczają one lepkość w wysokiej temperaturze. I tutaj stosujemy podobną zasadę - im większa jest cyfra, tym wyższa może być temperatura otoczenia, w jakiej dany olej powinien być stosowany.
Oleje o symbolach 40, 50 i 60 zapewniają idealne smarowanie silnika w wyższych temperaturach atmosferycznych (np latem).
Kierując się specyfikacją, możemy łatwo wywnioskować jaki jest dany olej: syntetyczny czy mineralny.
Rodzaj oleju Specyfikacja
Olej mineralny 15W-40, 15W-50
Olej półsyntetyczny 10W-40
Olej syntetyczny 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50, 10W-60"
Stosując się do powyższych zasad, oraz specyficznej budowy układu smarowania w silnikach 2.5 tdi v6, oraz miejsca zamieszkania, pory roku i własnego sumienia- dobierzcie sobie olej do swoich bolidów (osobiście używam Mobil1 0w40).pzdr.
"Klasyfikacja lepkości SAE:
Czyli jak rozszyfrować tajemnicze 10W40?
Otóż pierwsze cyfry, znajdujące się przed literą „W” (W: Winter = Zima) oznaczają płynność w niskiej temperaturze. Oleje o symbolach odpowiednio 0W, 5W 10W powodują łatwy rozruch jednostki napędowej oraz sprawny dopływ smaru do wszystkich zakamarków silnika, nawet w najniższych temperaturach.
Odwrotnie jest w przypadku cyfr, znajdujących się za literą W - po myślniku. Oznaczają one lepkość w wysokiej temperaturze. I tutaj stosujemy podobną zasadę - im większa jest cyfra, tym wyższa może być temperatura otoczenia, w jakiej dany olej powinien być stosowany.
Oleje o symbolach 40, 50 i 60 zapewniają idealne smarowanie silnika w wyższych temperaturach atmosferycznych (np latem).
Kierując się specyfikacją, możemy łatwo wywnioskować jaki jest dany olej: syntetyczny czy mineralny.
Rodzaj oleju Specyfikacja
Olej mineralny 15W-40, 15W-50
Olej półsyntetyczny 10W-40
Olej syntetyczny 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50, 10W-60"
Stosując się do powyższych zasad, oraz specyficznej budowy układu smarowania w silnikach 2.5 tdi v6, oraz miejsca zamieszkania, pory roku i własnego sumienia- dobierzcie sobie olej do swoich bolidów (osobiście używam Mobil1 0w40).pzdr.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga