Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Po wymianie tiptronika z GZW na KGX auto nie odpala

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
wuja871
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 15 maja 2014, 16:21
Lokalizacja: Legnica

Po wymianie tiptronika z GZW na KGX auto nie odpala

Post autor: wuja871 » 16 cze 2014, 23:25

Niskie ukłony do wszystkich.
Zwracam się do was z pytaniem o pomoc w moim ciekawym przypadku. A mianowicie: Po wymianie tipa z GZW na KGX i przerzuceniu Mechatrona z GZW do KGX mam teraz dość ciekawy problem, auto nie odpala. Na fisie nie ma żadnego błędu ani komunikatu, że coś mu nie gra. Gdy auto ma włączony zapłon mogę przełączać PRNDS i jest reakcja na wyświetlaczu biegów( zaznacza to położenie lewarka jakie faktycznie jest), blokada kół na P działa a jak dam na D lub S to pokazuje, że skrzynia jest na 3 biegu. Spotkał się ktoś z czymś takim kiedyś ?

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Re: Po wymianie tiptronika z GZW na KGX auto nie odpala

Post autor: rafal_m » 17 cze 2014, 07:21

wuja871 pisze:Niskie ukłony do wszystkich.
Zwracam się do was z pytaniem o pomoc w moim ciekawym przypadku. A mianowicie: Po wymianie tipa z GZW na KGX i przerzuceniu Mechatrona z GZW do KGX mam teraz dość ciekawy problem, auto nie odpala. Na fisie nie ma żadnego błędu ani komunikatu, że coś mu nie gra. Gdy auto ma włączony zapłon mogę przełączać PRNDS i jest reakcja na wyświetlaczu biegów( zaznacza to położenie lewarka jakie faktycznie jest), blokada kół na P działa a jak dam na D lub S to pokazuje, że skrzynia jest na 3 biegu. Spotkał się ktoś z czymś takim kiedyś ?
Rozumiem, ze diagnoza VAS/VCDS mowi w blokach o takim samym polozeniu lewarka jak wyswietlacz na gorze? (w blokach dostepne sa wartosci z lewarka na gorze, i odczyt z czujnikow na mechatroniku.

Pozdrawiam

wuja871
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 15 maja 2014, 16:21
Lokalizacja: Legnica

Post autor: wuja871 » 17 cze 2014, 11:31

Diagnoza komputerowa będzie dopiero dzisiaj. Z tego co sie orientuje elektronik który będzie ja przeprowadzal posiada KTS-a. KTS to ogarnie?

[ Dodano: 2014-06-17, 11:31 ]
Więc udali mi sie pożyczyć od znajomego Vag-coma. Możecie mi podpowiedzieć na które bloki zwrócić uwagę?

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 17 cze 2014, 13:28

wuja871 pisze:Diagnoza komputerowa będzie dopiero dzisiaj. Z tego co sie orientuje elektronik który będzie ja przeprowadzal posiada KTS-a. KTS to ogarnie?

[ Dodano: 2014-06-17, 11:31 ]
Więc udali mi sie pożyczyć od znajomego Vag-coma. Możecie mi podpowiedzieć na które bloki zwrócić uwagę?
W poczatkowych blokach bedziesz mial opis wajchy i opis wybranych punktow wewnatrz skrzyni.

Podejrzewam, ze podczas skladania calosci (montazu mechatronika) nie trafiliscie samym mechatronikiem w przesuwnik od skrzyni i na tym polega caly problem, ze przesuwa sie dziwgnia w skrzyni ale nie przesuwa zaworkiem (i sensorem) po mechatroniku. Tak naprawde miska do zrzucenia i do zweryfikowania.

wuja871
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 15 maja 2014, 16:21
Lokalizacja: Legnica

Post autor: wuja871 » 17 cze 2014, 22:53

Dzięki za wskazówki, dam znać wieczorem co komp podpowiedział. Za robotę mechaniczną będę mógł wziąć się dopiero jutro. Masz na myśli pisząc o przesuwniku o tym metalowym (zakończony kulką) który wchodzi w brązowy plastik? Bo w pozycji P skrzynia blokuje koła i to chyba działa. Czy chodzi o coś całkiem innego ?

[ Dodano: 2014-06-17, 19:20 ]
Wychodzi na to ze mechanicznie mechatronik siedzi ok. Porównuje Go wlasnie ze zdjęciem z neta. I co dalej?:)

[ Dodano: 2014-06-17, 22:49 ]
zrobiłem kilka fotek do oceny po zdjęciu miski

[ Dodano: 2014-06-17, 22:53 ]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e9b ... d9ed0.html

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 17 cze 2014, 23:49

wuja871 pisze:Dzięki za wskazówki, dam znać wieczorem co komp podpowiedział. Za robotę mechaniczną będę mógł wziąć się dopiero jutro. Masz na myśli pisząc o przesuwniku o tym metalowym (zakończony kulką) który wchodzi w brązowy plastik? Bo w pozycji P skrzynia blokuje koła i to chyba działa. Czy chodzi o coś całkiem innego ?

[ Dodano: 2014-06-17, 19:20 ]
Wychodzi na to ze mechanicznie mechatronik siedzi ok. Porównuje Go wlasnie ze zdjęciem z neta. I co dalej?:)

[ Dodano: 2014-06-17, 22:49 ]
zrobiłem kilka fotek do oceny po zdjęciu miski

[ Dodano: 2014-06-17, 22:53 ]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e9b ... d9ed0.html
Wyglada okej niestety nie moge powiekszyc zdjecia bo na tablecie siedze ale przyjrze sie jutro. Jak nie trafisz to skrzynia bedzie przerzucac biegi... bez znaczenia. Co mowila diagnoza? Rozrusznikiem kreci? Bo na mysl mi przyszlo ze moze nie dokreciles jakiejs masy zasilania albo czegos takiego... to na pewno jest jakas pierdola...ezpieczniki wszystkie sprawne?

wuja871
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 15 maja 2014, 16:21
Lokalizacja: Legnica

Post autor: wuja871 » 18 cze 2014, 08:05

Rozrusznikiem kreci. Diagnoza dopiero dzis. Bezpieczniki w podszybiu cale. Sprawdzać inne? Zastanawiające jest to ze wyświetla w pozycji D 3 bieg

[ Dodano: 2014-06-18, 08:05 ]
Rozrusznikiem kreci kilka sekund, moze z 5 i odłącza. Zeby zakręcił jeszcze raz trzeba wyłączyć zapłon i włączyć jeszcze raz, raz po razie nie chce

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 18 cze 2014, 10:33

Dziwne troche;

Jak bedziesz go diagnozowal (najlepiej VAS'em / VCDSem a nie VAGCOMem (bo ten nie obsluguje CAN) to zrob takze diagnoze silnika.

Z rzeczy, ktore mozna jeszcze wziac pod ewentualna uwage - to linka przy skrzyni... jej ustawienie mozna by skontrolowac...

wuja871
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 15 maja 2014, 16:21
Lokalizacja: Legnica

Post autor: wuja871 » 18 cze 2014, 23:28

Podpowiedz poglądowo jak powinna byc ustawiona. Mowa o tej co przykręca sie ja na dwie śrubki chyba 10?

[ Dodano: 2014-06-18, 16:38 ]
Kolejna ciekawostka, w bledach silnika znalazlem blad p0672. Cos ze świecami. Teraz zaloze michę i zabieram sie pod maskę. Pewnie to będzie przyczyna niemożliwości odpalenia

[ Dodano: 2014-06-18, 23:28 ]
Finał:) Dziekuje wszyskim, którzy wyrazili chęć pomocy. Winnym okazal sie być doslownie rozerwany czujnik położenia wału. Uszkodzony zostal przy wkładaniu skrzyni. Co ciekawe, vcds nie wykazywał żadnego błędu. Jeszcze raz dzięki za zaangazowanie do mojego problemu. Pozdro:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja