
Chciał bym pochwalić się wam moim nabytkiem w postaci w postaci pięknej audi-olki.
Samochód zakupiłem dokładnie 1 marca w miejscowości Suwałki od użytkownika naszego forum, a dokładnie od Bart_d.
Pewnie już większości z was jest znane to autko jako "Niezwyczajny sedan"
A teraz trochę o samochodzie.

Audi A6 C5 1.8T 150 KM 1999r typ silnika APU
Samochód został sprowadzony z Włoch. Jestem jego 2 właścicielem w Polsce.
Jego przebieg po sprowadzeniu wynosił 154 tys. km.
Oprócz standardowego wyposażenia posiada jeszcze
- audio BOSE;
- elektryczne w pełni regulowane fotele z pamięcią;
- elektrycznie składane lusterka;
- pełny FIS;
- tempomat;
- roleta tylnej szyby (ręcznie rozsuwana )
Mody to ja w zasadzie już nie miałem zbytnio jak zrobić ponieważ Bart_D zrobił już wszystko

Jedynie co doszły znaczki S-line na grill i na listwy boczne.
Została wymieniona atrapa grilla ze względu iż stara była strasznie popękana i klejona.
Wymieniłem cały nowy bolec od sterowania lusterkami ponieważ podczas czyszczenia samochodu w środku musiałem zawadzi a ten plasticzek był naprawiany wcześniej przez wtopienia kawałka szpileczki i sklejenie. Ja kupiłem używany przełącznik z dobrym trzpieniem i po prostu zrobiłem przeszczep starego na nowy nie pęknięty
Pozostanie jedynie mi poprawić zderzaki z przodu i z tyłu ( do malowania ) ponieważ są porysowane.
Teraz pod Domem prezentują sie 2 piękne i magiczne A6 C5 i obydwie 1.8 T. Widok bezcenny

Reasumując:
Niunia moja miała przejechane podczas kupna dokładnie 238 tys. Obecny stan licznika na dziś czyli 19.05.2014 to 241.607 km. Na środę jestem umówiony na wymianę oleju oraz wszystkich filtrów.
Szczerze mówiąc bałem troszkę się jechać prawie 400 km bo to z Radomia do Suwałk lecz gdy zobaczyłem ten samochód na miejscu zakochałem się od razu.
Podczas kupna bardzo mile zostaliśmy przyjęci u forumowicza a zarazem sprzedawcy owego magicznego sedana. Zero jakichkolwiek machlojek związanych z stanem samochodu kawa na ławe. Od kupna do dnia dzisiejszego pierwsze co to dopiero będę wymieniał olej

Wszystko tak jak Bart_d mówił jest gitara. Dla pewności po powrocie wjechałem do kolegi na serwis BOSCH-a tu u mnie w Radomiu to powiedział ze już dawno tak utrzymanej w takim stanie nie widział.
Jeszcze raz pozdrawiam i wkrótce nowe fotki mojej pięknej niuni


2014-06-08
Po zmianie felg na letniakczki oraz paru drobnych modach tak jak wcześniej pisałem (znaczki oraz atrapa grilla)
Olej wymieniony na Castrol 5w40. następna wizyta na wymianę smarunku przy 252 tys.

A oto stan licznika przy odbieraniu niuni z serwisu BOSHA
W mojej niuni nabiłem klime oraz ozonowałem kilime a zarazem środek auta z nieprzyjemnych zapachów oraz innych ustrojstw.
Teraz pozostanie mi tylko wymiana końcówki drążka z lewej strony. Podczas jazdy czuć ze samochód leciutko ale to leciutko uciekał mi w lewo. A kolega w serwisie potwierdził moje przypuszczenia ze to końcówka i sprawdził ją na dodatek. Ale strzeżonego Pan Bóg strzeże więc wymienię od razu obydwie, ustawiona zostanie zbieżność i po kłopocie.
Witam po dłuższej nieobecności
W sierpniu spotkało mnie małe nieszczęście. A6-teczka straciła moc. Była taka ospała jak osioł. Ani wyprzedzić nikogo na trasie. TRAGEDIA.
Więc i tak miałem wymienić końcówki drążków oraz drążki kierownicze więc mówię od razu sprawdzą czemu zrobił się taki muł.
Okazała się że życie pisze czarny scenariusz padła turbosprężarka.
Zamiast bawić się w regeneracje i wysyłanie mojej turbinki w świat po krótkiej rozmowie z kolegą w serwisie postanowiliśmy


Mechanicy w serwisie rozmontowali cały przód.
Została również wypłukana miska olejowa aby pozbyć się jakiś tam opiłków metali które po rozwaleniu się turbinki nie dostały się do silnika.
Lalka stała w serwisie tydzień czasu ale za to teraz nowa turbinka śmiga aż miło i mam pewność ze tak szybko nie nawali

Zostały również wymienione drązki kierownicze oraz końcówki drążków.
Poprosiłem mechaników również o sprawdzenie zawieszenia i jak by coś było nie tak o wymianę ale co do zawieszenia nie było ogóle zastrzeżeń .
Przy okazji rozmontowania przodu wymieniliśmy również wszystkie paski klinowe. oraz obowiązkowa wszystkie filtry.
A oto moja niunia po zdemontowaniu przodu i wyciągnięciu turbinki
A oto faktura na same części bez robocizny potwierdzająca wymiany.
Moja niunia oczywiście po wymianie Turbiny i przejechaniu ponad 2000 tys kilometrów miała z powrotem wymieniony olej (CASTROL 5W40) oraz filtr oleju dokładnie przy przebiegu 249996 km.
Następna wizyta w serwisie BOSH Service będzie przy przebiegu 260 tys i robiony będzie rozrząd wraz z wymianą oleju oraz wszystkich filtrów

Oczywiście wszystkie naprawy są udokumentowane w serwisie i ja również posiada książkę serwisową

Jak na razie kondycja mojej niuni jest idealna

Dziś czyli 29.01.2014 zostały wymienione sprężyny z przodu. Wybór padł na sprężyny Kayaba‎.
