A6 C5-wstawione RNS-E
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 114
- Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kętrzyn
A6 C5-wstawione RNS-E
A6 C5 2002/2003r. Jak kupiłem miało już zamontowane RNS-E.
- Mam kierownicę ze sterowaniem - nie działa - ale mi to nie przeszkadza, zapewne trzeba by dokupić dodatkowy moduł za xx$ więc obejdzie się.
- Jest funkcja telefonu - nie działa - pewnie jak wyżej - ale jest mi zbędne
No i teraz to co najważniejsze - Radio.
Na początku (a mam auto już ok 2 lat) radio odbierało dobrze w mieście ale średnio w trasie (codzienne dojazdy do pracy). Wystarczyło nacisnąć "stacja do przodu" potem "stacja do tyłu" i już sygnał był mocniejszy.
Obecnie nawet w mieście mam problem, w trasie nawet zabawa z przyciskami nic nie daje. Szumi, gubi stacje.
Podpiąłem kompa.
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Control Module Part Number: 8E0 035 192 D
Component and/or Version: RNS-E HIGH EU H70 0750
Software Coding: 0509755
Work Shop Code: WSC 06775
00858 - Connection: Radio ZF Output to Antenna Amplifier
011 - Open Circuit
01326 - Control Module for Multi-Function Steering Wheel (J453)
004 - No Signal/Communication
02005 - Coding PIN
004 - No Signal/Communication
Zgaduję (google pomogło), że to problem ze wzmacniaczem antenowym.
Mam sedana wiec antena w szybie a ten wzmacniacz podobno w lewym słupku C.
Moja wiedza elektryczna pozwoli mi jedynie na rozebranie i sprawdzenie czy nic się nie oberwało odłączyło.
Jak już zdejmę tapicerkę (a mam stracha żeby nic nie połamać) to chciałbym sprawdzić wszystko co się da dla tego proszę o jakieś porady od bardziej uzdolnionych elektrycznie ode mnie.
Mam multimetr, wyjmaki do radia i podstawowe narzędzia.
PS.
Liczę na w miarę szybki odzew bo chciałbym dzisiaj/najpóźniej jutro zacząć pracę nad tematem.
- Mam kierownicę ze sterowaniem - nie działa - ale mi to nie przeszkadza, zapewne trzeba by dokupić dodatkowy moduł za xx$ więc obejdzie się.
- Jest funkcja telefonu - nie działa - pewnie jak wyżej - ale jest mi zbędne
No i teraz to co najważniejsze - Radio.
Na początku (a mam auto już ok 2 lat) radio odbierało dobrze w mieście ale średnio w trasie (codzienne dojazdy do pracy). Wystarczyło nacisnąć "stacja do przodu" potem "stacja do tyłu" i już sygnał był mocniejszy.
Obecnie nawet w mieście mam problem, w trasie nawet zabawa z przyciskami nic nie daje. Szumi, gubi stacje.
Podpiąłem kompa.
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Control Module Part Number: 8E0 035 192 D
Component and/or Version: RNS-E HIGH EU H70 0750
Software Coding: 0509755
Work Shop Code: WSC 06775
00858 - Connection: Radio ZF Output to Antenna Amplifier
011 - Open Circuit
01326 - Control Module for Multi-Function Steering Wheel (J453)
004 - No Signal/Communication
02005 - Coding PIN
004 - No Signal/Communication
Zgaduję (google pomogło), że to problem ze wzmacniaczem antenowym.
Mam sedana wiec antena w szybie a ten wzmacniacz podobno w lewym słupku C.
Moja wiedza elektryczna pozwoli mi jedynie na rozebranie i sprawdzenie czy nic się nie oberwało odłączyło.
Jak już zdejmę tapicerkę (a mam stracha żeby nic nie połamać) to chciałbym sprawdzić wszystko co się da dla tego proszę o jakieś porady od bardziej uzdolnionych elektrycznie ode mnie.
Mam multimetr, wyjmaki do radia i podstawowe narzędzia.
PS.
Liczę na w miarę szybki odzew bo chciałbym dzisiaj/najpóźniej jutro zacząć pracę nad tematem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 114
- Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kętrzyn
Tzn?
Jak to wygląda i gdzie leży? No i jak go zdiagnozować?
Aktualizacja:
Wygooglowałem, że ma symbol J515 i powinien być pod tylną półka - poprawcie mnie jeżeli się mylę.
Teraz pytanie - jak go sprawdzić?
Ps. Czy przy dokładaniu RNS-E gdy nie było fabrycznie navi trzeba montować odatkowe moduły/urządzenia (oczywiście poza anteną GPS)?
Pytam bo przypomniałem sobie jak rozbierałem schowek to znalazłem właśnie jakiś element podłaczony szeroką wtyczką cąły owinięty taśma - nie widać napisów i chyba szedł on własnie do RNS-E. Pytam bo może jest to element "po drodze" do anteny lub pełniący rolę właśnie tego komputera.
Jak to wygląda i gdzie leży? No i jak go zdiagnozować?
Aktualizacja:
Wygooglowałem, że ma symbol J515 i powinien być pod tylną półka - poprawcie mnie jeżeli się mylę.
Teraz pytanie - jak go sprawdzić?
Ps. Czy przy dokładaniu RNS-E gdy nie było fabrycznie navi trzeba montować odatkowe moduły/urządzenia (oczywiście poza anteną GPS)?
Pytam bo przypomniałem sobie jak rozbierałem schowek to znalazłem właśnie jakiś element podłaczony szeroką wtyczką cąły owinięty taśma - nie widać napisów i chyba szedł on własnie do RNS-E. Pytam bo może jest to element "po drodze" do anteny lub pełniący rolę właśnie tego komputera.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 114
- Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kętrzyn
O takie podpowiedzi mi chodzi. Dzięki.
Zrobię screena przed grzebaniem we wtykach i po. Ale coś mi sie kojarzy że było tam że antena aktywna czy coś takiego. Nie pamiętam dokładnie. Niemniej zajrzę jeszcze raz ale dopiero jak wócę z pracy.
Do tej pory będę zbierał podpowiedzi żeby przygotowany pójść do garażu.
[ Dodano: 2014-06-15, 09:27 ]
Spędziłem w garażu całą sobotę.
Vag-com - już kiedyś sprawdzałem te parametry i przed jak i po "zabawie" wyglądają tak samo.
Zajrzałem na tył radia.
Antena podłączona.
Potem jest przejściówka - też podłączona.
Odłączenie jej powoduje zupełny brak radia.
Zajrzałem pod schowek - pamiętam że kiedyś znalazłem tam zawiniątko - wyglądało jak paczka heroiny w filmach tyle ze z wiązką kabli - zawinięta w folię bąbelkową i taśmę.
Po rozwinięciu pokazał się moduł Z:
z numerem 8P0 862 335 M:
ta mała antenka to chyba bluetooth ale u mnie nie działa - chyba że nie wiem jak go sparować - a może trzeba zakodować?
Kolejne godziny zajęło mi rozbebeszanie samochodu.
Instrukcja z elsy była pomocna i choć na początku myślałem że może uda mi się na skróty dojść do wzmacniacza bez rozbierania wszystkiego po drodze na końcu okazało się że elsa miała rację albo byłem za delikatny.
Musiałem wyciągnąć kanapę, 2 boczki pod pasami bezpieczeństwa, osłony pasów, tylną półkę, osłonę słupka C i D.
Spodziewałem się znaleźć komputer sterujący wyborem anteny pod tylną półką i wzmacniacz na słupku D.
Niestety komputera nie znalazłem, ani pod półką ani od strony bagażnika - może skoro auto fabrycznie nie miało navi taki komp był zbędny i dla tego rns-e się pluje że go niema?
Na słupku D znalazłem wzmacniacz. o numerze 4B5 035 225 k
Niestety brak wiedzy "elektrycznej" uniemożliwił mi zapewne pełną diagnozę wzmacniacza.
Przewody jakie do niego wchodzą to:
Antena - niestety próbowałem go odłączyć ale nie potrafiłem. Obracał się do okoła, ciągnięcie też nie pomagało, ta część z gumką dawała się lekko wciskać i powracała na swoje miejsce.
Biały przewód - wychodzący z tej samej izolacji co antenowy. Podłączyłem miernik między ten przewód i masę (ze śrub) pokazało jakiś ułamek volta. Włączyłem radio- spodziewałem się że to zasilanie wzmacniacza , dalej jakiś ułamek. Włączyłem zapłon, to samo. Ogrzewania szyby nie udało się włączyć - przycisk gasł (pewnie za ciepło).
Teraz pewnie mnie zbesztacie ale w padłem na pomysł że to musi być zasilanie wzmacniacza i postanowiłem podać mu 12V. Przy podłączeniu wsuwki do wzmacniacza (prąd wzięty ze stopu) trochę zaiskrzyło i przewód zrobił się lekko ciepły, potrzymałem tak może ze 5 sek aby sprawdzić czy jakość radia się polepszy lub znajdzie nowe stacje. (auto stało w garażu i na liście znalezionych była tylko 1 stacja - reszta na szaro.
Nic to nie dało i odłączyłem przewód.
Czarny przewód idący to ogrzewania szyby (na zdjęciu zaraz za wtyczką antenową.
Czarny i czerwony - wpięte w antenę szyby
To co mogłem to potraktowałem Kontaktem, jedynie anteny nie udało mi się odkręcić a to chyba najważniejsze bo chciałem sprawdzić ciągłość przewodu od radia.
Pomyślałem że jak nie mogę dostać się do środkowego bolca to sprawdzę chociaż po zewnętrznej osłonie - pewnie masa.
Wpiąłem przewód w zewnętrzny płaszcz anteny przy radiu (przejściówka) i zewnętrzny przy wtyczce wzmacniacza - zapiszczał miernik wiec tu przejście jest.
Niestety musiałem poskładać auto bo cąłe 2 tygodnie będę nim jeździł a że zabieram komplet ludzi wiec auto musiało być złożone - może będzie długi weekend to zajrzę znowu chociaż wolałbym już nie przechodzić przez te zdejmowanie plastików bo 1 zatrzask (w kanapie i osłonie pasa) już połamałem.
Jak powinno się sprawdzić ten wzmacniacz aby mieć pewność że jest OK?
Jak odłączyć od niego antenę żeby "przedzwonić" kabel antenowy ?
Czy ta płytka przy module pod schowkiem to bluetooth i jak go uruchomić?
Gdzie jest podawane zasilanie na ten wzmacniacz - białego przewodu (bo taki dochodzi do wzmacniacza) nie znalazłem w kostkach przy radiu. (łudzę się że może gdzieś nie podaje napięcia i podłączenie go rozwiąże problem bez rozbierania znowu tyłu auta)
Czy musi występować u mnie komputer sterujący wyborem anteny? (na słupku z 2 strony auta niema żadnych wzmacniaczy anie przewodów poza jednym d ogrzania szyby)
Jak tak to gdzie go szukać?
Liczę na podpowiedzi.
Zrobię screena przed grzebaniem we wtykach i po. Ale coś mi sie kojarzy że było tam że antena aktywna czy coś takiego. Nie pamiętam dokładnie. Niemniej zajrzę jeszcze raz ale dopiero jak wócę z pracy.
Do tej pory będę zbierał podpowiedzi żeby przygotowany pójść do garażu.
[ Dodano: 2014-06-15, 09:27 ]
Spędziłem w garażu całą sobotę.
Vag-com - już kiedyś sprawdzałem te parametry i przed jak i po "zabawie" wyglądają tak samo.
Zajrzałem na tył radia.
Antena podłączona.
Potem jest przejściówka - też podłączona.
Odłączenie jej powoduje zupełny brak radia.
Zajrzałem pod schowek - pamiętam że kiedyś znalazłem tam zawiniątko - wyglądało jak paczka heroiny w filmach tyle ze z wiązką kabli - zawinięta w folię bąbelkową i taśmę.
Po rozwinięciu pokazał się moduł Z:
z numerem 8P0 862 335 M:
ta mała antenka to chyba bluetooth ale u mnie nie działa - chyba że nie wiem jak go sparować - a może trzeba zakodować?
Kolejne godziny zajęło mi rozbebeszanie samochodu.
Instrukcja z elsy była pomocna i choć na początku myślałem że może uda mi się na skróty dojść do wzmacniacza bez rozbierania wszystkiego po drodze na końcu okazało się że elsa miała rację albo byłem za delikatny.
Musiałem wyciągnąć kanapę, 2 boczki pod pasami bezpieczeństwa, osłony pasów, tylną półkę, osłonę słupka C i D.
Spodziewałem się znaleźć komputer sterujący wyborem anteny pod tylną półką i wzmacniacz na słupku D.
Niestety komputera nie znalazłem, ani pod półką ani od strony bagażnika - może skoro auto fabrycznie nie miało navi taki komp był zbędny i dla tego rns-e się pluje że go niema?
Na słupku D znalazłem wzmacniacz. o numerze 4B5 035 225 k
Niestety brak wiedzy "elektrycznej" uniemożliwił mi zapewne pełną diagnozę wzmacniacza.
Przewody jakie do niego wchodzą to:
Antena - niestety próbowałem go odłączyć ale nie potrafiłem. Obracał się do okoła, ciągnięcie też nie pomagało, ta część z gumką dawała się lekko wciskać i powracała na swoje miejsce.
Biały przewód - wychodzący z tej samej izolacji co antenowy. Podłączyłem miernik między ten przewód i masę (ze śrub) pokazało jakiś ułamek volta. Włączyłem radio- spodziewałem się że to zasilanie wzmacniacza , dalej jakiś ułamek. Włączyłem zapłon, to samo. Ogrzewania szyby nie udało się włączyć - przycisk gasł (pewnie za ciepło).
Teraz pewnie mnie zbesztacie ale w padłem na pomysł że to musi być zasilanie wzmacniacza i postanowiłem podać mu 12V. Przy podłączeniu wsuwki do wzmacniacza (prąd wzięty ze stopu) trochę zaiskrzyło i przewód zrobił się lekko ciepły, potrzymałem tak może ze 5 sek aby sprawdzić czy jakość radia się polepszy lub znajdzie nowe stacje. (auto stało w garażu i na liście znalezionych była tylko 1 stacja - reszta na szaro.
Nic to nie dało i odłączyłem przewód.
Czarny przewód idący to ogrzewania szyby (na zdjęciu zaraz za wtyczką antenową.
Czarny i czerwony - wpięte w antenę szyby
To co mogłem to potraktowałem Kontaktem, jedynie anteny nie udało mi się odkręcić a to chyba najważniejsze bo chciałem sprawdzić ciągłość przewodu od radia.
Pomyślałem że jak nie mogę dostać się do środkowego bolca to sprawdzę chociaż po zewnętrznej osłonie - pewnie masa.
Wpiąłem przewód w zewnętrzny płaszcz anteny przy radiu (przejściówka) i zewnętrzny przy wtyczce wzmacniacza - zapiszczał miernik wiec tu przejście jest.
Niestety musiałem poskładać auto bo cąłe 2 tygodnie będę nim jeździł a że zabieram komplet ludzi wiec auto musiało być złożone - może będzie długi weekend to zajrzę znowu chociaż wolałbym już nie przechodzić przez te zdejmowanie plastików bo 1 zatrzask (w kanapie i osłonie pasa) już połamałem.
Jak powinno się sprawdzić ten wzmacniacz aby mieć pewność że jest OK?
Jak odłączyć od niego antenę żeby "przedzwonić" kabel antenowy ?
Czy ta płytka przy module pod schowkiem to bluetooth i jak go uruchomić?
Gdzie jest podawane zasilanie na ten wzmacniacz - białego przewodu (bo taki dochodzi do wzmacniacza) nie znalazłem w kostkach przy radiu. (łudzę się że może gdzieś nie podaje napięcia i podłączenie go rozwiąże problem bez rozbierania znowu tyłu auta)
Czy musi występować u mnie komputer sterujący wyborem anteny? (na słupku z 2 strony auta niema żadnych wzmacniaczy anie przewodów poza jednym d ogrzania szyby)
Jak tak to gdzie go szukać?
Liczę na podpowiedzi.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga