[TIP+Q] Ślizgające się biegi.
[TIP+Q] Ślizgające się biegi.
Witam, po tytule wydawać by się mogło, ze temat wałkowany milion razy ale nie znalazłem tematu na tyle blisko odpowiadającego mojemu albo zbyt mało opisanego abym mógł się pod niego podpiąć.
niedawno zakupiłem A6 C5 3.0 v6 Tiptronic+Quattro. Mam objaw jakby ślizgały się biegi. Najbardziej jest to widoczne na 5, na czwórce też widoczne, co do niższych pewnie też są poślizgi tylko nie są to na tyle zauważalne dla mnie. Proszę się przygotować na długi opis:
Skrzynia zmienia biegi ładnie i płynnie, nie ma szarpnięć itp. Po wbiciu R lub D na postoju czuć, że auto chce ciągnąć (niezależnie czy jest samochód rozgrzany czy zimny siła jest stosunkowo identyczna), po puszczeniu hamulca toczy się przód/tył. Jedyna i dwójka chodzą jakby bezproblemowo. Przy zmianie na trójkę widać, że lock-up zaskakuje (trójka wchodzi tak na dwa razy czyli wygląda na ok). I tutaj zaczyna się problem, pominę bieg czwarty bo zachowanie jest proporcjonalnie mniejsze niż na biegu piątym ale zauważalne. No to jedziemy:
1/ Równa prosta droga, 5 bieg, prędkość 100km/h, obroty wynoszą (i chyba powinny) 2000 obr./min. Daję zdecydowanie gazu aby przyśpieszyć ale nie na tyle mocno aby nastąpiła redukcja na czwórkę, obroty silnika momentalnie podskakują do 2300-2400 obr./min i dopiero wtedy zaczyna ciągnąć i przyspieszać.
2/ Równa prosta droga, 5 bieg, prędkość 100km/h, obroty wynoszą (i chyba powinny) 2000 obr./min. Puszczam całkowicie gaz, obroty spadają do ok 1400-1500 obr./min.
3/ Równa prosta droga, 5 bieg, prędkość 100km/h, obroty wynoszą (i chyba powinny) 2000 obr./min. Gdy odpuszczę gaz całkowicie, obroty spadają do ok 1400-1500 obr./min i w tym momencie na FIS'ie chwilowe spalanie powinno wynosić 0,0 l/100km a waha się w granicach 3,5 l/100km
3/ Komputer od ASB pokazuję taki błąd, kasowanie nic nie daje, błąd powraca:
1 Fault Found:
17125 - Torque Converter Clutch: Stuck OFF / No Power being transferred
P0741 - 003 - Mechanical Failure
4/ Teraz proszę o skupienie. Jeżdżąc zauważyłem jedną prawidłowość. Jeżeli od momentu uruchomienia samochodu jeżdżę w miarę normalnie/delikatnie to wszystko chodzi ładnie sztywno. Czyli 5 bieg, 100km/h, 2000 obr.min i dodaję gazu tak w miarę delikatnie to samochód przyspiesza proporcjonalnie do zwiększania obrotów silnika. I odwrotnie, puszczę gaz całkowicie to obroty zostają w miarę na swoim miejscu (może spadają ale to minimalnie o jakieś 50 obr.) i w 90% przypadków FIS zaczyna pokazywać chwilowe zużycie paliwa 0,0 l/100km.
5/ Tyczy się pkt. 4. Jeżeli podczas jazdy wszystko chodzi sztywno ale zbyt mocno zechce mi się przyspieszyć, czyli następuje zwiększenie obciążenia skrzyni to w jakimś momencie krytycznym podczas przyspieszania obroty momentalnie podniosą się o ok + 300-400 obr./min i ciągnie dalej ale po takim "przeskoku" obrotów silnika samochód zaczyna jechać jak w pkt. 1 i 2. Jak zatrzymam się i zgaszę samochód, odczekam kilka/kilkanaście minut to dopóki znów nie przeciążę skrzyni wszystko odziała w miarę sztywno.
6/ To samo co w pkt. 4 tylko zaraz po ruszeniu kiedy silnik i skrzynia się dopiero rozgrzewaj to nawiązując do pkt 5 zauważyłem, że mogę sobie pozwolić na trochę większe obciążenie skrzyni, że poślizg o te + 300-400 obr./min następuje trochę później aniżeli samochód jest rozgrzany.
7/ Poziom oleju w skrzyni jest prawidłowy, "teoretycznie" był wymieniany w zeszłym roku, tak mówił poprzedni właściciel.
Teraz tak, wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na konwerter (sprzęgło hydrokinetyczne). Czy możecie to potwierdzić? A jeżeli macie inne podejrzenia to jak wykluczyć konwerter bądź jakąś inną rzecz?
Przymierzam się aby samemu wymienić konwerter ale muszę mieć pewność, mam możliwości i smykałkę do samochodów pomimo, że nie jestem mechanikiem dlatego musze najpierw mieć pewność a potem będę działał.
Czekam na pomocne odpowiedzi
Pozdrawiam
Rafał
niedawno zakupiłem A6 C5 3.0 v6 Tiptronic+Quattro. Mam objaw jakby ślizgały się biegi. Najbardziej jest to widoczne na 5, na czwórce też widoczne, co do niższych pewnie też są poślizgi tylko nie są to na tyle zauważalne dla mnie. Proszę się przygotować na długi opis:
Skrzynia zmienia biegi ładnie i płynnie, nie ma szarpnięć itp. Po wbiciu R lub D na postoju czuć, że auto chce ciągnąć (niezależnie czy jest samochód rozgrzany czy zimny siła jest stosunkowo identyczna), po puszczeniu hamulca toczy się przód/tył. Jedyna i dwójka chodzą jakby bezproblemowo. Przy zmianie na trójkę widać, że lock-up zaskakuje (trójka wchodzi tak na dwa razy czyli wygląda na ok). I tutaj zaczyna się problem, pominę bieg czwarty bo zachowanie jest proporcjonalnie mniejsze niż na biegu piątym ale zauważalne. No to jedziemy:
1/ Równa prosta droga, 5 bieg, prędkość 100km/h, obroty wynoszą (i chyba powinny) 2000 obr./min. Daję zdecydowanie gazu aby przyśpieszyć ale nie na tyle mocno aby nastąpiła redukcja na czwórkę, obroty silnika momentalnie podskakują do 2300-2400 obr./min i dopiero wtedy zaczyna ciągnąć i przyspieszać.
2/ Równa prosta droga, 5 bieg, prędkość 100km/h, obroty wynoszą (i chyba powinny) 2000 obr./min. Puszczam całkowicie gaz, obroty spadają do ok 1400-1500 obr./min.
3/ Równa prosta droga, 5 bieg, prędkość 100km/h, obroty wynoszą (i chyba powinny) 2000 obr./min. Gdy odpuszczę gaz całkowicie, obroty spadają do ok 1400-1500 obr./min i w tym momencie na FIS'ie chwilowe spalanie powinno wynosić 0,0 l/100km a waha się w granicach 3,5 l/100km
3/ Komputer od ASB pokazuję taki błąd, kasowanie nic nie daje, błąd powraca:
1 Fault Found:
17125 - Torque Converter Clutch: Stuck OFF / No Power being transferred
P0741 - 003 - Mechanical Failure
4/ Teraz proszę o skupienie. Jeżdżąc zauważyłem jedną prawidłowość. Jeżeli od momentu uruchomienia samochodu jeżdżę w miarę normalnie/delikatnie to wszystko chodzi ładnie sztywno. Czyli 5 bieg, 100km/h, 2000 obr.min i dodaję gazu tak w miarę delikatnie to samochód przyspiesza proporcjonalnie do zwiększania obrotów silnika. I odwrotnie, puszczę gaz całkowicie to obroty zostają w miarę na swoim miejscu (może spadają ale to minimalnie o jakieś 50 obr.) i w 90% przypadków FIS zaczyna pokazywać chwilowe zużycie paliwa 0,0 l/100km.
5/ Tyczy się pkt. 4. Jeżeli podczas jazdy wszystko chodzi sztywno ale zbyt mocno zechce mi się przyspieszyć, czyli następuje zwiększenie obciążenia skrzyni to w jakimś momencie krytycznym podczas przyspieszania obroty momentalnie podniosą się o ok + 300-400 obr./min i ciągnie dalej ale po takim "przeskoku" obrotów silnika samochód zaczyna jechać jak w pkt. 1 i 2. Jak zatrzymam się i zgaszę samochód, odczekam kilka/kilkanaście minut to dopóki znów nie przeciążę skrzyni wszystko odziała w miarę sztywno.
6/ To samo co w pkt. 4 tylko zaraz po ruszeniu kiedy silnik i skrzynia się dopiero rozgrzewaj to nawiązując do pkt 5 zauważyłem, że mogę sobie pozwolić na trochę większe obciążenie skrzyni, że poślizg o te + 300-400 obr./min następuje trochę później aniżeli samochód jest rozgrzany.
7/ Poziom oleju w skrzyni jest prawidłowy, "teoretycznie" był wymieniany w zeszłym roku, tak mówił poprzedni właściciel.
Teraz tak, wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na konwerter (sprzęgło hydrokinetyczne). Czy możecie to potwierdzić? A jeżeli macie inne podejrzenia to jak wykluczyć konwerter bądź jakąś inną rzecz?
Przymierzam się aby samemu wymienić konwerter ale muszę mieć pewność, mam możliwości i smykałkę do samochodów pomimo, że nie jestem mechanikiem dlatego musze najpierw mieć pewność a potem będę działał.
Czekam na pomocne odpowiedzi
Pozdrawiam
Rafał
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Do wymiany konwertera musisz praktycznie wyjac skrzynie... wiec jak ja wyjmiesz to mozesz sprobowac rozebrac i przejrzec i wymienic tarczki i uszczelnienia, przejrzec sterownik hydrauliczny. Bledy i opis wskazuja na konwerter ( przy mocniejszym obciazeniu skrzynia wykrywa uslizg i dlatego zglasza blad ). Do tego nowy filterek i olej.
rafal_m dzieki za odpowiedź.
To że będę wyjmował skrzynię to się z tym liczę co do nowego filterka i oleju to obowiązkowo.
Zastanawia mnie natomiast jedno, jak będę montował nowy konwerter to trzeba zalewać go olejem czy pompa sama w niego wtłoczy i odpowietrzy go?
No i jeszcze jedno pytanie, skoro depnę mocniej i nastąpi uślizg sprzęgła co odnotowuje komputer to po odjęciu gazu nie powinno ono znowu zacząć pracować sztywno skoro już nie ma obciążenia, bo po takim uślizgu ślizga mi się nawet jak daję normalnie gazu?
To że będę wyjmował skrzynię to się z tym liczę co do nowego filterka i oleju to obowiązkowo.
Zastanawia mnie natomiast jedno, jak będę montował nowy konwerter to trzeba zalewać go olejem czy pompa sama w niego wtłoczy i odpowietrzy go?
No i jeszcze jedno pytanie, skoro depnę mocniej i nastąpi uślizg sprzęgła co odnotowuje komputer to po odjęciu gazu nie powinno ono znowu zacząć pracować sztywno skoro już nie ma obciążenia, bo po takim uślizgu ślizga mi się nawet jak daję normalnie gazu?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Po takim uslizgu najprawdopodobniej rozpina calkowicie konwerter lub/i wchodzi w tryb awaryjny i tak do kolejnego cyklu zaplonufosfinkel pisze:rafal_m dzieki za odpowiedź.
To że będę wyjmował skrzynię to się z tym liczę co do nowego filterka i oleju to obowiązkowo.
Zastanawia mnie natomiast jedno, jak będę montował nowy konwerter to trzeba zalewać go olejem czy pompa sama w niego wtłoczy i odpowietrzy go?
No i jeszcze jedno pytanie, skoro depnę mocniej i nastąpi uślizg sprzęgła co odnotowuje komputer to po odjęciu gazu nie powinno ono znowu zacząć pracować sztywno skoro już nie ma obciążenia, bo po takim uślizgu ślizga mi się nawet jak daję normalnie gazu?
Witajcie. Musze wymienić konwerter lub go zregenerować dzwoniłem do firmy AUTO-MAT z Krakowa i powiedzieli ze jest tyle rodzai ze nie wyślą mi bez wzoru a nie mogę unieruchomić auta na więcej niż weekend czy polecacie jakąś inną firmę?? Druga sprawa to co potrzebuje do wymiany tz czy potrzeba jakieś tulejki uszczelniacze itp.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Mozesz zamowic w audi po numerze nadwozia, albo w ZF po stueckliscie skrzyni biegow;)osa_czony pisze:Witajcie. Musze wymienić konwerter lub go zregenerować dzwoniłem do firmy AUTO-MAT z Krakowa i powiedzieli ze jest tyle rodzai ze nie wyślą mi bez wzoru a nie mogę unieruchomić auta na więcej niż weekend czy polecacie jakąś inną firmę?? Druga sprawa to co potrzebuje do wymiany tz czy potrzeba jakieś tulejki uszczelniacze itp.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Gdzie chcesz:
https://www.google.de/?gfe_rd=cr&ei=8Nh ... ertera+5hp
https://www.google.de/?gfe_rd=cr&ei=8Nh ... +konwerter
Konwertery regeneruja chyba juz teraz wszyscy: ASB Dlugoleka, Midparts, TeoMotors, Plochec, Samko (kolejnosc alfabetyczna).
Nie powiem Ci dokladnie jaki konwerter masz zamowic bo nie wiem, dlatego podalem Ci dwie "najprostsze drogi" - nie mowilem ze sa najtansze. Po numerze nadwozia w audi (o ile ktos nie zmienil skrzyni i silnika wczesniej) albo po numerze skrzyni w ZF'ie (o ile ktos nie wlozyl czegos innego rowniez). Jak chcesz taniej, to musisz w wybranej przez siebie firmie sprecyzowac dokladnie czego i do czego potrzebujesz - niekiedy wazne sa nawet miesiace produkcji - najlepiej jednak (najbezpieczniej) bedzie wpierw wyciagnac ten konwerter, ktory masz i zamowic taki sam (konwertery posiadaja numery).
Co jeszcze masz sobie zamowic - to jest tylko i wylacznie Twoja sprawa - wyciagasz skrzynie i oceniasz co chcesz w niej wymienic. Co ma jaki numer czesci znajdziesz w serwisowce od ZF'a albo katalogu jednej z firm zajmujacych sie dostarczaniem czesci. Z rzeczy ktore na pewno musisz wymienic - to olej i filtr. Skoro konwerter Ci sie rozpadl to przydaloby sie przeplukac caly uklad olejowy. Przy tym przebiegu zastanowilbym sie nad wymiana paru gumowych elementow w skrzyni i sterowaniu, oraz zastanowilbym sie nad wymiana chociazby tarczek (tak czy siak skrzynie trzeba wyjac). Przyjrzalbym sie koszowi forward i paru innym pierdolom… ale skoro tego nie wiesz / nie doczytales / nie masz doswiadczenia w tej materii… to raczej poszukalbym warsztatu, ktory wykona kompletna usluge...
https://www.google.de/?gfe_rd=cr&ei=8Nh ... ertera+5hp
https://www.google.de/?gfe_rd=cr&ei=8Nh ... +konwerter
Konwertery regeneruja chyba juz teraz wszyscy: ASB Dlugoleka, Midparts, TeoMotors, Plochec, Samko (kolejnosc alfabetyczna).
Nie powiem Ci dokladnie jaki konwerter masz zamowic bo nie wiem, dlatego podalem Ci dwie "najprostsze drogi" - nie mowilem ze sa najtansze. Po numerze nadwozia w audi (o ile ktos nie zmienil skrzyni i silnika wczesniej) albo po numerze skrzyni w ZF'ie (o ile ktos nie wlozyl czegos innego rowniez). Jak chcesz taniej, to musisz w wybranej przez siebie firmie sprecyzowac dokladnie czego i do czego potrzebujesz - niekiedy wazne sa nawet miesiace produkcji - najlepiej jednak (najbezpieczniej) bedzie wpierw wyciagnac ten konwerter, ktory masz i zamowic taki sam (konwertery posiadaja numery).
Co jeszcze masz sobie zamowic - to jest tylko i wylacznie Twoja sprawa - wyciagasz skrzynie i oceniasz co chcesz w niej wymienic. Co ma jaki numer czesci znajdziesz w serwisowce od ZF'a albo katalogu jednej z firm zajmujacych sie dostarczaniem czesci. Z rzeczy ktore na pewno musisz wymienic - to olej i filtr. Skoro konwerter Ci sie rozpadl to przydaloby sie przeplukac caly uklad olejowy. Przy tym przebiegu zastanowilbym sie nad wymiana paru gumowych elementow w skrzyni i sterowaniu, oraz zastanowilbym sie nad wymiana chociazby tarczek (tak czy siak skrzynie trzeba wyjac). Przyjrzalbym sie koszowi forward i paru innym pierdolom… ale skoro tego nie wiesz / nie doczytales / nie masz doswiadczenia w tej materii… to raczej poszukalbym warsztatu, ktory wykona kompletna usluge...
Dlatego tak się dopytuje bo nie mogę auta unieruchomić na dłużej niż weekend robie nim codziennie 240km. Problem jest taki że jestem za granicą i nie mam możliwości szybkiego dostępu do części dlatego chce się precyzyjnie dowiedzieć. Jestem umówiony na tą naprawe i regeneracje turbo i wtrysków w AZet w pruszczu gdańskim ale boje się jechać w trasę z takim konwerterem.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga