
[A6 C5] wahacze wytrzymałość, kto kiedy i za ile.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 lis 2013, 00:11
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Najlepiej zakładać TRW. W tej chwili problemem jest znalezienie oryginalnego LEMa.
Co do tańszych wystarczy zobaczyć odlewy. Prawie wszystko to samo. Jeden wytwórca ale kilka firm konfekcjonujących. Dlatego na większości oznaczenia nie są wypukłe. Kiedys w Intercarsie porównywałem wahacz Ruville i inny podobnej jakości. Miały identyczne uszkodzenie matrycy co było widoczne na odlewie. Ruville miało oznaczenia nabijane, ten drugi drukowane. Ogólnie to samo tylko Ruville troche droższy.
W Allroadzie jeszcze zawieszenia nie robiłem. Wcześniej w A8 TRW wytrzymały 90 tys km i bez wyczuwalnych luzów auto sprzedałem. Ogólnie zrobić raz ale na dobrych częściach z potwierdzonego źródła i można zapomnieć o zawieszeniu na bardzo długi czas.
Co do tańszych wystarczy zobaczyć odlewy. Prawie wszystko to samo. Jeden wytwórca ale kilka firm konfekcjonujących. Dlatego na większości oznaczenia nie są wypukłe. Kiedys w Intercarsie porównywałem wahacz Ruville i inny podobnej jakości. Miały identyczne uszkodzenie matrycy co było widoczne na odlewie. Ruville miało oznaczenia nabijane, ten drugi drukowane. Ogólnie to samo tylko Ruville troche droższy.
W Allroadzie jeszcze zawieszenia nie robiłem. Wcześniej w A8 TRW wytrzymały 90 tys km i bez wyczuwalnych luzów auto sprzedałem. Ogólnie zrobić raz ale na dobrych częściach z potwierdzonego źródła i można zapomnieć o zawieszeniu na bardzo długi czas.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 151
- Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Namysłów
Na allegro znalazłem wahacze niemieckiej Firmy DACHSTEIN, przy których jest opis "WAHACZE WZMACNIANE
! Prezentowana część została ulepszona konstrukcyjnie dzięki czemu sworznie nie ulegają szybkiemu wybiciu. Sworzeń wprasowany w teflonową tulejkę i zabezpieczony metalową miseczką zapewniającą większą wytrzymałość na wybicie,a nie PLASTIKOWE-starego typu,które nie sprawdziły się podczas eksploatacji."
Czy ktoś miał do czynienia z tymi rzekomo wzmacnianymi wahaczami, czy to wzmocnienie to tylko marketingowy bełkot? Rozumiem, że po cenie niewiele można się spodziewać.

Czy ktoś miał do czynienia z tymi rzekomo wzmacnianymi wahaczami, czy to wzmocnienie to tylko marketingowy bełkot? Rozumiem, że po cenie niewiele można się spodziewać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 483
- Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
- Imię: Wiktor
- Rocznik: 2008
- Moje auto: Q7
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ciechanów
Ludzie dajcie sobie spokój z tymi pseudowahaczami na 10kkm. Jakość ich to loteria i 0 powtarzalności. Jako tako chodzi to w A4 na zwykłym zawieszeniu ale w A6 nie ma bytu.
Równolegle zakładałem u siebie w A6 LMO i u teścia w A4 jakiś kager i u mnie po 30kkm są jak nowe a u teścia cała symfonia. Ja zapłaciłem 2x drożej ( w hurtowni w wawce prawie na połowę jak w IC) ale przejadę 3x tyle co mój teść a może i więcej. Moje LMO fabryczne wytrzymało 260kkm, padły tuleje bo sworznie choć lekko chodziły nie miały luzów.
Pozdr
Równolegle zakładałem u siebie w A6 LMO i u teścia w A4 jakiś kager i u mnie po 30kkm są jak nowe a u teścia cała symfonia. Ja zapłaciłem 2x drożej ( w hurtowni w wawce prawie na połowę jak w IC) ale przejadę 3x tyle co mój teść a może i więcej. Moje LMO fabryczne wytrzymało 260kkm, padły tuleje bo sworznie choć lekko chodziły nie miały luzów.
Pozdr
Witam,
Niedawno stałem przed podobnym dylematem jak wy koledzy. Miałem do wymiany górne wahacze, reszta była już w podejrzanym stanie, podjąłem decyzję o wymianie całości. Zamówiłem Ruville (w zaufanym sklepie mówili, że najwiecej schodzi i nie ma problemu cena 950 zł.). Poczytałem na forum o rożnych firmach i doszedłem do wniosku, że jednak zamontuję LMO (1650 zł). Większość komentarzy na temat zamienników była podzielona pomiędzy pozytywne i negatywne. Jak podliczyłem sobie koszt zwalania zalej przedniej zawieszki to stwierdziłem, że w czasie zwróci mi się LMO. Mam nadzieję, że opłaci mi się to podejście. Co do wahaczy bez wytłoczeń sprawdziłem u siebie i napisy są wytłoczone, zeszlifowaniu znaczek 0000.
Niedawno stałem przed podobnym dylematem jak wy koledzy. Miałem do wymiany górne wahacze, reszta była już w podejrzanym stanie, podjąłem decyzję o wymianie całości. Zamówiłem Ruville (w zaufanym sklepie mówili, że najwiecej schodzi i nie ma problemu cena 950 zł.). Poczytałem na forum o rożnych firmach i doszedłem do wniosku, że jednak zamontuję LMO (1650 zł). Większość komentarzy na temat zamienników była podzielona pomiędzy pozytywne i negatywne. Jak podliczyłem sobie koszt zwalania zalej przedniej zawieszki to stwierdziłem, że w czasie zwróci mi się LMO. Mam nadzieję, że opłaci mi się to podejście. Co do wahaczy bez wytłoczeń sprawdziłem u siebie i napisy są wytłoczone, zeszlifowaniu znaczek 0000.
ja swego czasu tez zaryzykowalem i zakupilem zawieszenie MS, poki co, od zamontowania przejechalem 25tys. i juz myslalem, ze ktorys wahacz gorny umarl bo strasznie zaczelo cos sie tluc, ale po wizycie u mechanika specjalizacja vag okazuje sie, ze zawieszenie igielka - no poza troszke zuzytym jednym laczniku stabilizatora.
jak sie pytalem co warto zamontowac to odparl, ze wszystko jedno, wszystkie sa takie same.
jak sie pytalem co warto zamontowac to odparl, ze wszystko jedno, wszystkie sa takie same.
u mnie master sporty były 4 lata zrobione ok 70 tys. po wawie i okolicach(nie polecam zakładać końcówek drążków u mnie wytrzymały 2 miesiące). Wymieniałem sam także zaryzykowałem. Zaczynał skrzypieć 1 dolny wahacz że aż wstyd jeździć było (luzu nie było) 2 górne były do wymiany i banan z lewej strony. Wymieniłem cały komplet na srl za całe 470 z wysyłką(oczywiście końcówek nie wymieniałem mam trw i to już 5 lat zakładane z kompletem ms)
i zobaczymy ile to wytrzyma - wybór padł na srl do testów. Jak już ktoś pisał najważniejsze to dobrze zamontować - czyli zgodnie ze sztuka. 


Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
to sprzedawca allegro? ile woła za zestaw wahaczy??? teraz ori z okolicach 1500-1600 powinien kosztować:)
Najlepsze części, oleje Premium w najlepszych cenach. www.expressparts.pl 888-530-456 gg: 3543322
Tak zgadza się sprzedaje on na allegro i woła za to nie całe 1500zł. Ktoś jeździ może na wahaczach kamoka bo pytałem w paru miejscowych sklepach i mówili że kamoka dobrze schodzi i nie ma reklamacji a gwarancję dają na dwa lata. I już sam nie wiem co wybrać jestem bardziej skłonny do LMO ale czy one wytrzymają chociaż dwa razy tyle niż np. te kamoki bo za jeden komplet LMO można kupić dwa zestawy kamoki .
- maro_stg
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
- Lokalizacja: Starogard Gdański
ta kamoka to jest kiepskiej jakości, więc nie polecam, natomiast z tańszych zestawów Master Sport jest ok albo z bardzo dobrych właśnie LMO ale z pewnego zródłaGintek pisze:Tak zgadza się sprzedaje on na allegro i woła za to nie całe 1500zł. Ktoś jeździ może na wahaczach kamoka bo pytałem w paru miejscowych sklepach i mówili że kamoka dobrze schodzi i nie ma reklamacji a gwarancję dają na dwa lata. I już sam nie wiem co wybrać jestem bardziej skłonny do LMO ale czy one wytrzymają chociaż dwa razy tyle niż np. te kamoki bo za jeden komplet LMO można kupić dwa zestawy kamoki .
Jak miałem jeszcze audi to powiem szczerze wolałem wymienić co dwa lata Master Sport( jakieś 80 tys km mi starczyły na feldze 17") niż kupować niepewne(co do oryginalności) LMO
audiczek było wiele a obecnie jest:
Chrysler 300c 5,7 V8 05r
Chrysler 300c 5,7 V8 05r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 123
- Rejestracja: 11 maja 2012, 12:30
- Lokalizacja: Szczecin