Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Problem z odpaleniem silnika po czyszczeniu odmy.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
wawrzek36
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 03 cze 2014, 14:00
Lokalizacja: Pilzno

Problem z odpaleniem silnika po czyszczeniu odmy.

Post autor: wawrzek36 » 03 cze 2014, 14:23

Witam wszystkich. Od nie dawna stałem sie posiadaczem Audi 2.5tdi AVP z 200roku. Ostatnio zauważalnym ze po odkręceniu kaorka samochód mocno dymi z pod korka pojechałem do mechanika i mechanik stwierdził zatkana odma. Kilka dni później przejechałem się do sklepu około 3 km wróciłem i wyciągnąłem odmę ale była tak bardo zatkana ze zrobiłem w niej 3 dziurki około 4 mm w tym materiale. Po złożeniu tego zadowolony poszedłem odpalić samochód i lipa ciężko ale mu sie udało zapalić i zacza kopcić na niebiesko, pomysłem że jest zapowietrzona pochodziła jeszcze przez kilka minut i ja zgasiłem wróciłem do audi po okolo 2 godzinach i juz nie odpalało wiec przestawiałem zapłon bo śrubki się popuściły troszkę i z myślą ze to jest wina ale nic to nie dało. Jakis miesiąc wcześniej robiłem pompę i i głowice. Czy to jest możliwe ze to wina odmy???. Gdy odpale samochód za pomocą plack nie utrzyma wolnych obrotów i głośny rechot z metalicznym głosem ale po wyżej 2 tys obrotów pracuje glosno ale dziala oraz kopci na niebiesko. Bez placka nie zapali jak by lapala ale nie da rady. Proszę o pomoc.
MLODY
Młody

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 03 cze 2014, 14:55

podepnij pod komputer i sprawdź błędy ,a nie odpiąłeś jakiejś kostki przypadkiem ,.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 03 cze 2014, 14:59

Przy zapchanej odmie może wydmuchać uszczelnienia silnika. Kopcenie na niebiesko to nic dobrego...

I sorry ale jak to zrobiłeś sobie dziurki 'w tym materiale' bo 'była tak bardzo zapchana'. Rozumiem że odmy nie wymieniłeś ani nie wyczyściłeś?

Płynów ci nie ubywa? Nie zjada ci oleju?

Mogły ci pójść uszczelniacze zaworowe, turbo itd.

Generalnie samochód do mechanika.

wawrzek36
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 03 cze 2014, 14:00
Lokalizacja: Pilzno

Post autor: wawrzek36 » 03 cze 2014, 16:12

oddal bym samochód do mechanika ale jestem w niemczech i tutaj za zagladniecie mechanika do samochodu to 50 Euro. odma byla moczona w rozpuszczalniku Nitro oraz w odplamiaczu.
Niestety nie mam mozliwosci podpiecia pod kompa.
Dzis przestawilem zaplon o 1 zeba samochód dalej nie zapali sam ale za pomoca plaku samochód odpali i jest cichy oraz nie kopci. nie moze utrzymac wolnych obrotów.
Plynu nie ubywa
Olej jest czysty i stan taki jak byl.
Młody

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 03 cze 2014, 16:15

Witam, <luzik>

Niebieski dym świadczy o spalanym oleju silnikowym.Przede wszystkim, sprawdź poziom oleju na zimnym silniku (na ciepłym pomiar będzie bezwartościowy).

Druga sprawa zaobserwuj, w którym momencie pojawia się niebieski dym z rury wydechowej. Jeżeli będą zużyte uszczelniacze zaworowe niebieski dym powinien pojawi się przy &#8222;schodzeniu&#8221; silnika z wysokich obrotów lub zaraz po odpaleniu.
Przy zużytych uszczelniaczach olej spływa do komory spalania podczas postoju. Jeżeli natomiast niebieski dym pojawi się podczas podnoszenia obrotów silnika lub na luzie, problem będzie tkwił w pierścieniach tłokowych i gładzi cylindrów.

Chociaż w Twoim przypadku był bym sceptyczny, co do ostatniego, choć nie można tego wykluczyć. Przyczyny raczej szukałbym w starej zapchanej podziurawionej przez Ciebie odmie następnie w turbosprężarce, ale zanim, cokolwiek zrobisz musisz wymienić w pierwszej kolejności odmę na nową.

Poza tym, jeżeli (w najlepszym wypadku) jeszcze nie masz wycieków oleju z każdego możliwego miejsca w silniku (zbyt wysokie ciśnienie w skrzyni korbowej) - zatkany separator to spodziewaj się takich objawów niebawem, jeżeli nie nastąpi wymian wspomnianej odmy na nową.
wawrzek36 pisze: wiec przestawiałem zapłon, bo śrubki się popuściły
<mysli>
I niestety na koniec mała dygresja, jeżeli posunąłeś się do &#8221;naprawy&#8221; swojego auta dziurawiąc odmę zamiast ją wymienić na nową lub, chociaż na początek poszukać informacji na ten temat, to Sorry Buddy, ale poszukaj dobrego mechanika i oddaj mu auto albo biegnij po kredyt do Banku na nowy silnik.
:)
wawrzek36 pisze:Niestety nie mam mozliwosci podpiecia pod kompa.
Dzis przestawilem zaplon o 1 zeba samochód dalej nie zapali
Bez komputera chcesz ustawić kąt wtrysku? Zapomnij o tym żadne kombinowanie/przestawianie o jeden ząb nic nie da do tego musisz mieć Vag-a. Zapomnij też o moczeniu odmy nawet najdroższy Dom PĂŠrignon - nie pomoże tym bardziej, że już w niej zrobiłeś dziury.
Ostatnio zmieniony 03 cze 2014, 16:22 przez hemiV8, łącznie zmieniany 1 raz.

wawrzek36
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 03 cze 2014, 14:00
Lokalizacja: Pilzno

Post autor: wawrzek36 » 03 cze 2014, 16:21

Wiem kolego o tym sam jestem mechanikiem. Ale przy braku mozliwosci zakupu nowe odmy w niemczech i braku wyslania z polski do niemiec cos musialem wykabinowac zatkana odma powodowala wycieki poprzez pokrywe zaworów kolo wtrysków i grozilo zatarcia wałków rozrzadu. Dzis ustaialem zaplon i zlikwitowalem juz niebieski dym. Lecz nie ma wolnych obrotów.
Młody

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 03 cze 2014, 16:37

Jan, :)

Jeżeli masz problem z dostępem do Vag-a popytaj na forum np. na SB na pewno ktoś jest z PL za naszą zachodnią granicą może będzie możliwość żeby się z Tobą spotkał.
Poza tym czy Ty znajdujesz się na jakieś wiosce, że nie możesz kupić odmy (to dostaniesz w każdym ASO) tym bardziej tam na miejscu - Niemcy to cywilizowany kraj. Ja jestem w IE i to na niezłej wsi i nie mam problemu z dostawą i dostępem do części czy to z stąd czy też z PL.

Pozdrawiam
<luzik>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga