Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ALG 2.8 193 KM] ciężko odpala, zimny nierówno chodzi

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
pm82pm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 18 lip 2013, 14:51
Lokalizacja: Warszawa/Seroki

[ALG 2.8 193 KM] ciężko odpala, zimny nierówno chodzi

Post autor: pm82pm » 03 cze 2014, 10:01

ALG 2,8 193PS,
może ktoś walczył z podobnym problemem, A6 C5 2.8 ALG 193km manual quattro

fatalnie odpala rano, długo trzeba kręcić i to na kilka razy z przerwami, podczas kręcenia słychać jak strzela w wydech, jak odpali to bardzo kuleje(na moje oko go zalewa), jak tylko dotknę pedał gazu to gaśnie,
pochodzi i się rozgrzeje do tych 30-40st to jest ok, rozgrzany zapala na dotyk i pracuje idealnie zarówno podczas jazdy jak i na wolnych trzyma 720obr, równiutko i ma moc jak zwykle

błędy:
pojawiają się tylko błędy za bogatej mieszanki i przerwy w obwodzie lewej sondy
vag:
same sondy działają poprawnie - falują pomiędzy 0,2-0,8v więc nie sądzę żeby tu był problem
przepływka również ma dobre wskazania zgodne z tym co powinno byc
czujnik temperatury na ECU też działa poprawnie - temperatura zimnego silnika jest taka jak otoczenia i przyrasta ładnie aż do 90st
inne
pompa paliwa działa bo ją słychać
czujnik ciśnienia paliwa wygląda na sprawny- nie ma śladów paliwa w przewodzie podciśnienia
przewody i świece mają około 20.000km (swiece wymienie na dniach)
podciśnienia sprawdziłem wszystkie są ok

korekty się nie rozjechały, kasowałem je dla pewności i to też nic nie dało
jak się rozgrzeje na wolnych obrotach czasy wtrysków benzyny mają ok 3ms wiec idealnie

wyprzedzając pytania, jest instalacja gazowa ma również 20.000km, lpgtech 316 wtryski dragon, red gold
nie zakładam żeby wtryski lub parownik puszczał gaz do dolotu bo nawet jak zapalę silnik i pochodzi z 15 sekund i zgaszę go zaim się rozgrzeje to są dokładnie takie same problemy z ponownym odpaleniem,
jeżeli by puszczały i gaz by się zbierał w dolocie to po pierwszym odpaleniu by się wszystko wyczyściło


teraz praca na gazie
na gazie nie chodzi już tak dobrze, tzn widzę że czasy wtrysku na jednym banku (cylindry 4,5,6) spadają czyli na 1,2,3 mają po około 3,5ms a na 4,5,6 około 2-2,5ms silnik nie pracuje tak jak trzeba
dodatkowo przy przyspieszaniu w przedziale 2-3 tyś obr też nie chodzi dobrze, słychać że pracuje nierówno

wychodzi więc że coś jest nie tak na lewej stronie (od kierowcy) jednak tylko na gazie, błąd też pokazywała ta właśnie sonda jednak faluje bardzo ładnie

kompresja wg mnie jest ok, tzn jak kręce to słyszę równe obciążenie- nie ma momentów że rozrusznik "ma lżej", no i ma moc jak należy więc zakładam i mam nadzieje że to nie tu jest problem, no przynajmniej nie na tyle duży żeby nie chciał odpalić
katalizatory, są jeszcze oryginały, przebieg 255tysi (wydaje się być prawdziwy no ale kto wie ile faktycznie... od nowości go nie mam ;) jednak nie sądzę żeby były zapchane bo jak się rozgrzeje to chodzi jak rakieta, nic tez się nie tłucze w wydechu

turbinka elektryczna- nie włącza się, z tego co pamiętam to wcześniej tuż po odpaleniu się włączała a teraz nic się nie dzieje nawet jak zapali
dym po odpaleniu w zasadzie normalny jasny, czuć paliwem zanim się rozgrzeje
płyny się nie mieszają, cisnienie w układzie chłodzenia normalne, nie kopci spod korka oleju,
kiedys zdarzały się już takie problemy ale wystarczyło pokręcić z 5s i odpalał a czasem nawet zimą odpalał od strzała - nie było reguły, po odpaleniu pokulał ze 2-5 sekund i chodził idealnie,
zakładam więc że to nie żadna gruba sprawa typu kompresja a raczej jakaś pierdoła która psuje mi krew, teraz już występuje cały czas


nie lubie wymieniać w ciemno :) co to może być? :)

do świec zajrzę dziś

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 03 cze 2014, 12:06

u mnie były podobne objawy jak zasysał lewe powietrze przy rozruchu - miałem pęknięty trójnik na dolocie.

pm82pm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 18 lip 2013, 14:51
Lokalizacja: Warszawa/Seroki

Post autor: pm82pm » 03 cze 2014, 14:02

st.john pisze:u mnie były podobne objawy jak zasysał lewe powietrze przy rozruchu - miałem pęknięty trójnik na dolocie.
u Cibie również pracował idealnie na benzynie jak się rozgrzał?

muszę w takim razie dokładniej przyjrzeć się ewentualnym nieszczelnościom przy dolocie pomiedzy przepustnicą a głowicami....

podpowiesz który trójnik był uszkodzony u Ciebie? napewno ułatwi to poszukiwania :)

jak sprawdzacie nieszczelności? z tego co pamiętam to można psikać plakiem/samostartem w okolicy dolotu na pracujacym silniku i sprawdzać czy nie podnoszą/spadają obroty
zgadza się?

update:
brawo dla kolegi :) <brawo> uszkodzony byl wlasnie ten trojnik i lapal lewe powietrze,
po resecie map chodzi ok, zobaczmy jeszcze jak odpali rano ale wyflada obiecujaco :)

update:
więc po nocy na początku ciężko odpalał, trzeba było pokręcić ze 4-5 sekund ze 2-3 razy ale jak odpalił chodził równo, jednak jak dodawałem gazu to początkowo się ksztusił ale jest o niebo lepiej, szukam jednak dalej bo nie jest jeszcze tak jak powinno jakieś pomysły?
gaz zakręciłem

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 04 cze 2014, 11:05

Sprawdź (zaślep na próbę od strony przepustnicy) EVAP.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 04 cze 2014, 11:15

przepustnica pewnie brudna albo pojeździj chwilę może się unormuje.

pm82pm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 18 lip 2013, 14:51
Lokalizacja: Warszawa/Seroki

Post autor: pm82pm » 04 cze 2014, 12:10

z evepem powalczę jutro, jednak jeszcze troszkę powertuje forum bo nie do końca wiem co tam trzeba zrobić,

przepustnica jest czysta i zaadoptowana, nic to nie dało niestety
tps raczej sprawdzy choć przy max wciśniętym pedale dochodzi jedynie do 87,2%... czy to jest ok? jednak odczyty płynne

zastanawiam się jeszcze nad cewką... lewa się nieco grzeje (dwie pozostałe zime) i delikatnie od spodu jest wypukła,,,
nie wiem czy to nie jest problem, mam zamówioną beru za 420zł ale troszkę nie uśmiecha mi się walić kasy w błoto...
mieszanka jest ewidentnie za bogata/nie przepala jak należy,
z wydechu smierdzi paliwem jendak labda ładnie faluje co ciekawe, korekty też bez zmian, czasy wtrysków około 3ms wiec tez spoko...

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 04 cze 2014, 12:51

Odepnij i zaślep wężyk od zaworu EVAP na obudowie filtra powietrza, ale po stronie silnika. Zdjęcie z netu i moim dopiskiem w załączniku. Sprawną na 100% cewkę mogę Ci podesłać do testów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam,
Krisker

pm82pm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 18 lip 2013, 14:51
Lokalizacja: Warszawa/Seroki

Post autor: pm82pm » 09 cze 2014, 09:44

dzieki, ten zaworek u mnie słychać że pracuje, dość głośno, na próbę zaślepię wieczorkiem i dam znać,
odnośnie cewki, wielkie dzięki za oferowaną pomoc jednak udało mi się dogadać ze sklepem że będę mógł zwrócić (co w przypadku elektroniki nie jest oczywiste) wiec dziś również będę testował zachowanie na nowej cewce

kable mają 20.000 i sa niestety NGK ale przebić nie widać po rozpyleniu wody

update:
problem rozwiązany, ani nie cewka, ani nie EVAT, okazał się drobiazg :)
mianowicie, sprawdzałem wprawdzie wszystkie podciśnienia i wymieniłem dla pewności wszystkie przewody na nowe jednak problem był jeszcze w zaworku zwrotnym podciśnienia, okazało się że jest nieszczelny na łączeniu i łapał lewe powietrze do układu,
po ponownym resecie map paliwa zapala na dotyk niezależnie od temeratury silnika i otoczenia,

pozostał tylko kosmetyczny "problem" którego przed usterką nie było, mianowicie np po dojeździe do świateł na wolnych obrotach obroty znacznie spadają do 400-500, zafalują ze 2x i wchodzą na 740-760 i tak chodzi
jednak też nie idealnie, minimalnie waha się na obrotach i delikatnie się potrzęsie od czasu do czasu, waha się tak 740-760 obrotów,
zrobiłem ponownie adaptacje przepustnicy (jest czysta) ale to nic nie pomogło,
narazie zrobiłem około 80km tylko na PB, zobaczymy... wygląda na to że komp się jeszcze uczy, zobaczymy

co ciekawe... czasy wtrysków spadły na wolnych obrotach do około 2ms (wcześniej było 3ms) i spalanie średnie z tego co widzę na kompie pokazuje około litr mniejsze niż przedtem...
dziekuje wszystkim za pomoc!

[ Dodano: 2014-06-09, 09:44 ]
update:
po 250km ECU nauczył sie już i obroty przestały falować, trzyma ładnie, jednak jest jescze nowy problemik, zimny odpala od strzała, gorący odpala od strzała, jednak jak zatrzymam się na godzinkę - dwie i silnik jest jeszcze mocno rozgrzany jednak nie bezpośrednio po jeździe to ciężko go odpalić, 2-3 razy po kilka sekund kręcenia, jak odpali to przez chwilkę ma mega niskie obroty i potem wskakuje na 760 i chodzi idealnie
błędów brak,
jakieś pomysły?
myślę że to już nie kwestia zbierania map,

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja