Witam!
Do dnia dzisiejszego bylem chyba szczesliwym posiadaczem A6 C6 4.2 BAT.
Postanowiłem zainwestowac w rozrzad i uszczelnic moj motor.
Po diagnozie rozrzadu i wyjeciu silnika musialem zamowic slizgi poniewaz jeden byl pekniety oraz do kompletu wszystkie napinacze i pol kartona uszczelek.
Po odbiorze auta wydawa ło sie wszystko ok . pojechalem do domu spokojnie. Na drugi dzien chchialem zobavczyc jak chodzi motor i chcialem sprawdzic przyspieszenie i okazalo sie ze muli sie przy 5000rpm.
Wyskoczył błąd na kompie:
P0021 'A' wałka pozycji (Bank 2) czas zbyt wczesie lub wydajnosc - Stan 008 nieprawidłowy sygnal.
Zanim dam auto do poprawy chciałbym zasięgnąć waszej opini oraz pomocy.
Czy jest mozliwość sprawdzenia ustawienia łańcucha? A
[ BAT 4.2 334 KM] Problem po naprawie rozrzadu!!! P0021
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 527
- Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
Skasuj i sprawdź czy wróci
Ustawienia wałków możesz sprawdzić za pomocą blokad do rozrządu
Jeżeli dobrze pamiętam - wkładasz śrubę blomującą na wał a później blokady na wałki z obu stron - jak przeskoczył nie założysz po stronie, na której wyskoczył błąd
Ale dochodzi kwestia wariatorów - ich uszkodzenie też może powodować wyskakiwanie błędów bo odpowiadają za ustawienie wałków - jeżeli się zacina lub uległ uszkodzeniu objawy mogą być takie same jakby przeskoczył rozrząd
Ustawienia wałków możesz sprawdzić za pomocą blokad do rozrządu
Jeżeli dobrze pamiętam - wkładasz śrubę blomującą na wał a później blokady na wałki z obu stron - jak przeskoczył nie założysz po stronie, na której wyskoczył błąd
Ale dochodzi kwestia wariatorów - ich uszkodzenie też może powodować wyskakiwanie błędów bo odpowiadają za ustawienie wałków - jeżeli się zacina lub uległ uszkodzeniu objawy mogą być takie same jakby przeskoczył rozrząd
Koledzy rozrzad byl skladany na blokady wiec nie powinno byc ze przeskoczyl czy cos. Nowe napinacze slizgi itp.
Ja stawiam na Vanosy w przyszlym tyg bede sciagal dekle i ustawial je na blokady zobaczymy czy sie zgadzaja.
Jedna kwestia jaka mnie zastanawia to jezeli cos sie dzieje z vanosami to zawsze bank 2 czyli strona kierowcy. Z tego co wyczytalem na obcojezycznych forach zawsze problem dtyczy tyego od strony kierowcy
Ja stawiam na Vanosy w przyszlym tyg bede sciagal dekle i ustawial je na blokady zobaczymy czy sie zgadzaja.
Jedna kwestia jaka mnie zastanawia to jezeli cos sie dzieje z vanosami to zawsze bank 2 czyli strona kierowcy. Z tego co wyczytalem na obcojezycznych forach zawsze problem dtyczy tyego od strony kierowcy
Kolego a przy tym silniku masz elektrozawory? Bo się właśnie nie orientuje...
Jak masz to je wyjmuj, wyczyść, sprawdź sprężynkę czy nie jest za mało rozciągnięta i zawór dobrze nie pracuje, ja u siebie też wymieniłem rozrząd i miałem identycznie, po wyjęciu, wyczyszczeniu elektrozaworu wałka na którym był błąd problem zniknął, tylko kwestia czy u Ciebie są te elektrozawory bo w Twoim silniku nie wiem...
Jak masz to je wyjmuj, wyczyść, sprawdź sprężynkę czy nie jest za mało rozciągnięta i zawór dobrze nie pracuje, ja u siebie też wymieniłem rozrząd i miałem identycznie, po wyjęciu, wyczyszczeniu elektrozaworu wałka na którym był błąd problem zniknął, tylko kwestia czy u Ciebie są te elektrozawory bo w Twoim silniku nie wiem...