Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ARJ 2.4 165 KM] Falowanie drgania i szarpanie

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Barman123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 19 sty 2012, 20:35
Lokalizacja: olsztyn

[ARJ 2.4 165 KM] Falowanie drgania i szarpanie

Post autor: Barman123 » 11 maja 2014, 23:54

WItam serdecznie
Od kilku dni borykam sie z problemem falujacych obrotow
Na jalowym obroty delikatnie oscyluja,po wlaczeniu klimy jest jescze gorzej :/ silnik az sie telepie
Podczas jazdy na ostatnim biegu w przedziale obrotow 1500-2000 czuc delikatnie szarpanie
Komp nic nie wykazal....zero bledow
Jak stoji sie za samochodem kolo wydechu slychac jak nie rowno pracuje,taki pulscayjny odglos
Na wyzszych obrotach autko smiga pieknie,pali na dotyk,spalanie tez w normie
Cisnienie sprawdzone,kable tez,swiece tylo wyczyscilem bo nie bylo tragedi
Sondy pracuja pieknie
Juz mi rece opadaja co moze byc nie tak????
Jest to bardzo denerwujace gdy np dojezdzam do swiatel i pod koniec autko szarpie
Bylem u mechanika i narazie nic.....moze wy cos pomozecie???
Problem jest na zimnim jak i na cieplym silniku
Przepustnica wyczysczona
pozdrawiam i dziekuje za kazda odp.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 12 maja 2014, 08:41

na Twoim miejscu zmienił bym jeszcze świece, czyszczenie nic nie daje a wizualnie nie jesteś w stanie sprawdzić czy jest ok.

Barman123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 19 sty 2012, 20:35
Lokalizacja: olsztyn

Falowanie drgania i szarpanie

Post autor: Barman123 » 13 maja 2014, 22:21

Dzieki za odp..
Cos mnie ruszylo i poszlem sprawdzic co dzieje sie wieczorem z kablami wn i cewka
Przylozyem srubokret do kabli i widac przebicia a natomiast sama cewka chyba poszla na dyskoteke bo pod pierwsza i druga widac iskry.....czy to moze byc przyczyna jesli autko pali na dotyk?
I czy wymienic kable nw czy cewke czy oba na raz?

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 14 maja 2014, 07:45

spróbuj najpierw kable bo są tańsze i wtedy sprawdź ponownie jak wyglądają cewki. pewnie i tak będą do wymiany ale nie zaszkodzi spróbować. w pierwszym poście pisałeś, że kable sprawdzone i ok a teraz są walnięte, coś słabo wcześniej sprawdzałeś

snoopi21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie

Post autor: snoopi21 » 17 maja 2014, 09:11

A ja się zapytam jak tam odpowietrzanie skrzyni korbowej funkcjonuje. Problem z falującymi obrotami był szeroko rozpisywany. Powodem jest albo cewka i układ WN albo odpowietrzanie skrzyni korbowej. Ja miałem ostatnio przypadek, że gość przyjechał i na czyszczenie odmy. Odma w stanie opłakanym wiec zamówił nową ale zamiennik. Założyłem i lipa zero odpowietrzania (ezektor nowy/sprawny). Wyjąłem i jeszcze raz dokładnie oglądnąłem i w zamienniku jest mała różnica w zaworze ukł. ssącego. W zamienniku nie ma membranki (ten zawór działa ja zawór zwrotny. Wymieniłem tą cześć na starą bo była jeszcze w dobrym stanie. Efekty były takie, że auto ożyło, wycieki spod korka wlewu oleju ustały. Auto wyraźnie lepiej zbiera się od dołu, wyraźnie spadło spalanie, silnik na wolnych pracuje bardzo równo.

Ja bym dobrze sprawdził podciśnienie i odme

Barman123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 19 sty 2012, 20:35
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: Barman123 » 30 maja 2014, 19:05

Witam
Odma z wierzchu wyglada z na calą......odpinalem ja tylko w dwuch miejscach a pod przepustnica jest malo miejsca zeby wsadzic łape wiec narazie sobie odpuscilem......zamowilem nowy ezektor wiec kiedy przyjdzie zabiore sie za czysczenie.Za pare dni bede mial uzywana cewke od znajomego z kablami....wszystko ori za jedna flaszke :) nawet jak nie bedzie sprawna nie zaszkodzi sprubowac.....
Jak wszystko zmontuje do kupy dam znac czy cos sie zmienilo
dzieki za odp
Pozdro

[ Dodano: 2014-05-30, 19:05 ]
Wymienilem cewke,kable,ezektor,swiece i dalej nic.......niewiem co dzieje sie w odmie :/ nie moge wypiac tej rurki z pod przepustnicy.Z tych tannszych czesci zostalo mi chyba wymienic jeszcze tylko czojnik temperatury cieczy chlodzacej ale tez niewiem gdzie sie znajduje.Jesli jest gdzies pod przepustnica i trzeba ja odkrecac jest to poza moje sily.
Zauwazylem tez ze temperatura cieczy na wskazniku wewnatrz auta zachowuje sie troche dziwnie,np w trasie gdy wjade na autostrade i mam 90 stopni stopnie opadaja do okolo 60 i gdy zjade z autostrady na swiatla temperatura wzrasta do 90....i tak w kolko
Najgorsze to ze nie mam vaga zeby zrobic logi i musze robic wszystko w ciemno.....chyba trzeba zainwestowac w kabel obd....
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Marcin19l
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:42
Lokalizacja: Radom

Post autor: Marcin19l » 30 maja 2014, 19:12

skoro wskazówka w trasie tak się zachowuje to musisz wymienić termostat czyli zrzucic przód...
Było Audi 80 B3 1.8S
Jest OOOO A6 C5 2.4 Quattro

Barman123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 19 sty 2012, 20:35
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: Barman123 » 06 cze 2014, 20:00

Termostat jest sprawą oczywistą......jednak mysle ze nie on jest winowajca falowania obrotow
Dzisiaj odpielem odme pod przepustnica...nestety nie byla brudna,przy okazji zajrzalem do przepustnicy i jest czysta.
Wiec cewka,kable,swiece,przepustnica,ezektor,odma odpadaja.....wtryski tez sprawdzone i nie leja.......
Na kompie wywala ze mieszanka jest zbyt uboga rzad 1 blad sporadyczny
Czasami tez wywalalo sonde rzad 1 ale wymienilem i bez rezultatu
Sprawdzilem jescze raz wezyki od podcisnienia i jest ok
Chyba zostalo sprawdzic rozzad,moze jest przestawiony
Mozliwe jest to ze ecu wprowadza bledne dane i dlatego autko tak swiruje?
Powietrze z rury wydechowej nie wydostaje sie rowno tylko tak pyrka
I przy najmniejszym obciazenie np jak wlacze klime lub swiatla obroty skacza mocniej
Przy klimie wogle jes tragedia silnik malo nie wyskoczy
Moze zawory egr?
MA KTOS JAKIES POMYSLY CO TO MOZE BYC???

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 06 cze 2014, 21:28

Barman123, musisz zaopatrzyć się w kabelek i zalogować przepływkę.
A może na początek ją wypnij i sprawdź jaki będzie efekt.

Barman123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 19 sty 2012, 20:35
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: Barman123 » 06 cze 2014, 21:34

Jak odlaczylem przepływke to silnik zgasł....czy tak powinno być?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja