Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BMK 3.0 224 KM] Ustawienie wałka rozrządu.

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
maldon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 23 sie 2009, 20:49
Imię: Maldon
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: mazowieckie

[ BMK 3.0 224 KM] Ustawienie wałka rozrządu.

Post autor: maldon » 29 maja 2014, 23:41

Witam kolegów. Ponieważ od 2 lat wkurzało mnie klekotanie łańcucha przy uruchamianiu auta po przeczytaniu postów za i przeciw ( a zwłaszcza tego, w którym jest napisane, że to takie proste, robota na 2 godziny http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 2&t=107236 ) postanowiłem wymienić prawy napinacz. Wszystko szło ładnie ale nie zabezpieczyłem zębatek przed wyjęciem napinacza i było małe "chrząchnięcie" i wałek się pewnie przestawił, łańcuszek opadł i jest problem bo nie wiem o ile się przesunął do przodu lub do tyłu, i czy po zamontowaniu nowego napinacza powróci do swoich ustawień a sądzę, że nie. Czy jest jakaś metoda żeby to ustawić bez wyjmowania silnika. Dolną zębatkę w połowie przykrywa mi osłona ta duża od dołu. Może ktoś naprawiał to i ma jakiś patent. Pytanie 2 czy jeżeli włożę napinacz i uruchomię silnik a wałek po wstawieniu napinacza nie wróci na swoje miejsce to oznacza, że muszę szukać nowego motora :( . Rozumiem, że trochę bezmyślne to było ale myślałem, że te zębatki i wałek pozostanie w swoim położeniu. Bardzo proszę o pomoc a nie lincz za moją nieprzemyślaną decyzję - mądry Polak po szkodzie. Pozdrawiam i proszę jeszcze raz o pomoc.

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 29 maja 2014, 23:45

Uuu kolego ciezko to teraz widze , ja jak to robilem to zabezpieczalem wszystko a pozniej robilem pelne obroty walu aby sprawdzic calosc

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 30 maja 2014, 07:26

maldon, _profil

Awatar użytkownika
maldon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 23 sie 2009, 20:49
Imię: Maldon
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: maldon » 30 maja 2014, 11:19

Koledzy Help, bo auto rozgrzebane stoi i brak pomysłów. Czyżby tylko laweta i do konkretnego serwisu?

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 30 maja 2014, 11:27

Ale ja juz ci powiedzialem trzeba zzucic silnik , caly rozrzad i ustawic jak byl jesli jest to mozliwe

Awatar użytkownika
maldon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 23 sie 2009, 20:49
Imię: Maldon
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: maldon » 30 maja 2014, 11:36

Ok, czyli innej metody naprawdę nie ma ? Hm a co to znaczy "jeśli jest to możliwe". Dziękuję za pomoc.

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 30 maja 2014, 11:41

Bo wszystko jest ustawiane fabrycznie , i do wymiany sa specjalne urzadzenia bez ktorych nie podchodzi sie do rozrzadu

Obrazek

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 30 maja 2014, 13:46

Jedynym sposobem domowym jest sciagniecie dekla z drugiej głowicy i ustawienie na znaki. I pozniej ustawasz na znaki druga. Ale to takie ryzykowne :)
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

Awatar użytkownika
Hipo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 217
Rejestracja: 31 mar 2013, 09:07
Lokalizacja: :)

Post autor: Hipo » 01 cze 2014, 07:28

zaoszczędzisz 500PLN i możesz stracić cały silnik, więc zastanów się w domowym zaciszu, co dla Ciebie będzie lepsze.
Pozdrawiam,

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja