Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AJM 1.9 115 KM] Nie załącza się turbosprężarka.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
woocash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 01 maja 2014, 14:44
Lokalizacja: Brodnica PL

[ AJM 1.9 115 KM] Nie załącza się turbosprężarka.

Post autor: woocash » 11 maja 2014, 23:17

Witam Panów!

Jako iż jestem "świeżym" użytkownikiem tego forum, chciałbym się przedstawić ;)
Łukasz, lat 25, UK.

Mój problem polega na braku mocy w [1.9 TDI PD AJM]. Po zVAGowaniu wyszły trzy błędy:

P1144 - Usterka przepływki?
P1556 - Turbocharger pressure - control limit not reached (wadliwe/sparciałe wężyki podciśnieniowe?)
P1256 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej?

Czy przepływomierz i czujnik mogą wpływać na załączenie się turbiny? Wiem już, że P1556 jest na pewno związany z tą usterką... Autodata mówi, że przyczyną może też być nieszczelny dolot powietrza?

Za każdą pomoc będę b.wdzięczny. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
krischm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 281
Rejestracja: 01 lis 2008, 11:48
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krischm » 17 maja 2014, 15:27

Sprawdź zmieną geometrię czy pracuje, instalację podciśnienia. Jeśli będzie ok to przejedź się z odłączoną kostką z przepływki

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 17 maja 2014, 18:39

tak jak kolega wyżej pisze, pierw spr. podciśnienie i szczelność wszystkich weżyków.
Jeśli są ok i zmienna geometria chodzi to obstawiam że przepływka padała;)

Awatar użytkownika
woocash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 01 maja 2014, 14:44
Lokalizacja: Brodnica PL

Post autor: woocash » 22 maja 2014, 19:41

Dzięki za odpowiedź Panowie. Wężyki podciśnieniowe nieszczelne i do tego bałagan w ich połączeniu. Mam już schemat, wężyki w drodze wraz z trójnikami. Sztanga gruszki po zassaniu powietrza rusza się normalnie... Dam znać co wyszło. <piwo>

Panowie, czy schemat podciśnienia w AJM jest taki sam jak np. w ARL? Mam schemat obu ale ten do ARL jest czytelny a po porównaniu wychodzi, że jest to samo. Pewien nie jest bo ten od AJM strasznie nieczytelny jest.

luxus <nono> (szalony)

[ Dodano: 2014-05-22, 18:41 ]
Dziś zrobiłem nową instalację podciśnienia (3.5 m węzyków :shock: ) nowe trójniki i... d**a. Sztanga turbiny pracuje jak powinna ale mocy brak. Odłączałem przepływomierz i jest to samo. Jak zdejmę wężyk od podciśnienia ten, który jest podłączony do filtra powietrza i zatkam go paluchem na uruchomionym silniku to sztanga gruszki idzie do góry a samochód po chwili dusi się... . Ręce mi już opadają i jeszcze na moje nie szczęście złamałem ten plastkowy dystans miarki oleju :[

Obrazek
Ostatnio zmieniony 20 maja 2014, 18:01 przez woocash, łącznie zmieniany 1 raz.

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 26 maja 2014, 07:01

Skoro zatykasz palcem wężyk przy n75 idący do filtra i sztanga idzie to na 98% n-ka juz do wymiany
Pomogłem? Kliknij

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 26 maja 2014, 18:26

tulejkę kupisz za 7zł...w polsce;)
przepływka siadła na 99% nie masz jakiejś na podkładkę?

Awatar użytkownika
woocash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 01 maja 2014, 14:44
Lokalizacja: Brodnica PL

Post autor: woocash » 27 maja 2014, 15:16

daw2 pisze:Skoro zatykasz palcem wężyk przy n75 idący do filtra i sztanga idzie to na 98% n-ka juz do wymiany
Czyli sam popsułem ten elektro-zawór? Nie powinno się tak robić? Czy to oznaka uszkodzonego N75?

Mam jeszcze do wymiany pompę podciśnienia, gdyż ten króciec od przewodu do serwa ma luz jak cholera. Czy pompa też może mieć wpływ na nie załączające się turbo?

Tulejkę kupiłem, oczywiście zamiennik, miałbyć takiej samej jakości jak oryginał a okazało się, że otwór/otwory są za duże. :[

Pozdrawiam.

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 27 maja 2014, 19:55

luxus pisze:Mam jeszcze do wymiany pompę podciśnienia, gdyż ten króciec od przewodu do serwa ma luz jak cholera. Czy pompa też może mieć wpływ na nie załączające się turbo?
słychać syczenie powietrza, jaknie masz czym sprawdzić to poprostu sćiągnij wezyka który idze od przewodu podciśnieniowego i przyłóż palca, ma wyraźnieimocno go przyssać

Awatar użytkownika
woocash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 01 maja 2014, 14:44
Lokalizacja: Brodnica PL

Post autor: woocash » 28 maja 2014, 19:34

Sprawdziłem domowym sposobem jak poradziłeś tibu... podejrzewam, że ja mocniej potrafię to zrobić przez słomkę. Też dlatego serwo tak słabo działa... nie mówiąc tu już o układzie podciśnienia.

Przepływkę wykręciłem i wyczyściłem. Nic nie dało. (obudowa BOSCH a elektronika PIERBURG'A) Ręce opadły mi już.

Pozdrawiam

--------------------------------------------------------------------------------------------------
edit:

Przepływka jeszcze raz wykręcona i rozebrana.

Obrazek

Wyczyściłem czystym spirytusem i patyczkiem higienicznym...

Obrazek

...i troszkę mocy wróciło. Niestety turbina się nie załącza. :[

qwertyy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 12 maja 2013, 16:37
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: qwertyy » 30 maja 2014, 00:14

Przepływki się nie czyści tylko wymienia... Miałem ten sam problem kiedyś w dieslu (brak mocy), pierwsze co ludzie radzili- sprawdź n75. Moc podciśnienia nie porywała, chciałem już wymieniać zawór, lecz postanowiłem wymontować turbinę. Ku mojemu zdziwieniu, kierownice w turbo były tak zapieczone że nie byłem w stanie ich w żaden sposób poruszyć (a powinny chodzić leciutko po wyjęciu)... Rozebrałem turbo przeczyściłem dokładnie benzyną układ kierownic, złożyłem, efekt widoczny od razu, chodzi wszystko leciutko. Niestety, po zamontowaniu okazało się że dupa, auto nadal bez mocy. Ostatecznie postanowiłem podjechać do handlarza częściami (umówiłem się z nim że podjadę i podmienie na chwilę przepływkę, jeśli będzie git to dorzuce do ceny mu na flache) i podmieniłem elementy. Jak ręką odjął, auto odrazu ruszyło. Handlarz dostał jeszczę na flachę, a ja ciesząc się że moc wróciła, udałem się do domu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga