[ AJM 1.9 115 KM] Nie załącza się turbosprężarka.
[ AJM 1.9 115 KM] Nie załącza się turbosprężarka.
Witam Panów!
Jako iż jestem "świeżym" użytkownikiem tego forum, chciałbym się przedstawić
Łukasz, lat 25, UK.
Mój problem polega na braku mocy w [1.9 TDI PD AJM]. Po zVAGowaniu wyszły trzy błędy:
P1144 - Usterka przepływki?
P1556 - Turbocharger pressure - control limit not reached (wadliwe/sparciałe wężyki podciśnieniowe?)
P1256 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej?
Czy przepływomierz i czujnik mogą wpływać na załączenie się turbiny? Wiem już, że P1556 jest na pewno związany z tą usterką... Autodata mówi, że przyczyną może też być nieszczelny dolot powietrza?
Za każdą pomoc będę b.wdzięczny. Pozdrawiam.
Jako iż jestem "świeżym" użytkownikiem tego forum, chciałbym się przedstawić
Łukasz, lat 25, UK.
Mój problem polega na braku mocy w [1.9 TDI PD AJM]. Po zVAGowaniu wyszły trzy błędy:
P1144 - Usterka przepływki?
P1556 - Turbocharger pressure - control limit not reached (wadliwe/sparciałe wężyki podciśnieniowe?)
P1256 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej?
Czy przepływomierz i czujnik mogą wpływać na załączenie się turbiny? Wiem już, że P1556 jest na pewno związany z tą usterką... Autodata mówi, że przyczyną może też być nieszczelny dolot powietrza?
Za każdą pomoc będę b.wdzięczny. Pozdrawiam.
Dzięki za odpowiedź Panowie. Wężyki podciśnieniowe nieszczelne i do tego bałagan w ich połączeniu. Mam już schemat, wężyki w drodze wraz z trójnikami. Sztanga gruszki po zassaniu powietrza rusza się normalnie... Dam znać co wyszło.
Panowie, czy schemat podciśnienia w AJM jest taki sam jak np. w ARL? Mam schemat obu ale ten do ARL jest czytelny a po porównaniu wychodzi, że jest to samo. Pewien nie jest bo ten od AJM strasznie nieczytelny jest.
luxus (szalony)
[ Dodano: 2014-05-22, 18:41 ]
Dziś zrobiłem nową instalację podciśnienia (3.5 m węzyków :shock: ) nowe trójniki i... d**a. Sztanga turbiny pracuje jak powinna ale mocy brak. Odłączałem przepływomierz i jest to samo. Jak zdejmę wężyk od podciśnienia ten, który jest podłączony do filtra powietrza i zatkam go paluchem na uruchomionym silniku to sztanga gruszki idzie do góry a samochód po chwili dusi się... . Ręce mi już opadają i jeszcze na moje nie szczęście złamałem ten plastkowy dystans miarki oleju
Panowie, czy schemat podciśnienia w AJM jest taki sam jak np. w ARL? Mam schemat obu ale ten do ARL jest czytelny a po porównaniu wychodzi, że jest to samo. Pewien nie jest bo ten od AJM strasznie nieczytelny jest.
luxus (szalony)
[ Dodano: 2014-05-22, 18:41 ]
Dziś zrobiłem nową instalację podciśnienia (3.5 m węzyków :shock: ) nowe trójniki i... d**a. Sztanga turbiny pracuje jak powinna ale mocy brak. Odłączałem przepływomierz i jest to samo. Jak zdejmę wężyk od podciśnienia ten, który jest podłączony do filtra powietrza i zatkam go paluchem na uruchomionym silniku to sztanga gruszki idzie do góry a samochód po chwili dusi się... . Ręce mi już opadają i jeszcze na moje nie szczęście złamałem ten plastkowy dystans miarki oleju
Ostatnio zmieniony 20 maja 2014, 18:01 przez woocash, łącznie zmieniany 1 raz.
Czyli sam popsułem ten elektro-zawór? Nie powinno się tak robić? Czy to oznaka uszkodzonego N75?daw2 pisze:Skoro zatykasz palcem wężyk przy n75 idący do filtra i sztanga idzie to na 98% n-ka juz do wymiany
Mam jeszcze do wymiany pompę podciśnienia, gdyż ten króciec od przewodu do serwa ma luz jak cholera. Czy pompa też może mieć wpływ na nie załączające się turbo?
Tulejkę kupiłem, oczywiście zamiennik, miałbyć takiej samej jakości jak oryginał a okazało się, że otwór/otwory są za duże.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
- Imię: Tonny
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Tuchów
słychać syczenie powietrza, jaknie masz czym sprawdzić to poprostu sćiągnij wezyka który idze od przewodu podciśnieniowego i przyłóż palca, ma wyraźnieimocno go przyssaćluxus pisze:Mam jeszcze do wymiany pompę podciśnienia, gdyż ten króciec od przewodu do serwa ma luz jak cholera. Czy pompa też może mieć wpływ na nie załączające się turbo?
Sprawdziłem domowym sposobem jak poradziłeś tibu... podejrzewam, że ja mocniej potrafię to zrobić przez słomkę. Też dlatego serwo tak słabo działa... nie mówiąc tu już o układzie podciśnienia.
Przepływkę wykręciłem i wyczyściłem. Nic nie dało. (obudowa BOSCH a elektronika PIERBURG'A) Ręce opadły mi już.
Pozdrawiam
--------------------------------------------------------------------------------------------------
edit:
Przepływka jeszcze raz wykręcona i rozebrana.
Wyczyściłem czystym spirytusem i patyczkiem higienicznym...
...i troszkę mocy wróciło. Niestety turbina się nie załącza.
Przepływkę wykręciłem i wyczyściłem. Nic nie dało. (obudowa BOSCH a elektronika PIERBURG'A) Ręce opadły mi już.
Pozdrawiam
--------------------------------------------------------------------------------------------------
edit:
Przepływka jeszcze raz wykręcona i rozebrana.
Wyczyściłem czystym spirytusem i patyczkiem higienicznym...
...i troszkę mocy wróciło. Niestety turbina się nie załącza.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 92
- Rejestracja: 12 maja 2013, 16:37
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Przepływki się nie czyści tylko wymienia... Miałem ten sam problem kiedyś w dieslu (brak mocy), pierwsze co ludzie radzili- sprawdź n75. Moc podciśnienia nie porywała, chciałem już wymieniać zawór, lecz postanowiłem wymontować turbinę. Ku mojemu zdziwieniu, kierownice w turbo były tak zapieczone że nie byłem w stanie ich w żaden sposób poruszyć (a powinny chodzić leciutko po wyjęciu)... Rozebrałem turbo przeczyściłem dokładnie benzyną układ kierownic, złożyłem, efekt widoczny od razu, chodzi wszystko leciutko. Niestety, po zamontowaniu okazało się że dupa, auto nadal bez mocy. Ostatecznie postanowiłem podjechać do handlarza częściami (umówiłem się z nim że podjadę i podmienie na chwilę przepływkę, jeśli będzie git to dorzuce do ceny mu na flache) i podmieniłem elementy. Jak ręką odjął, auto odrazu ruszyło. Handlarz dostał jeszczę na flachę, a ja ciesząc się że moc wróciła, udałem się do domu.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga