Witam.
Mam problem z moim Audi A6 C6 2,4 177 KM. Auto jest trochę głośne od ok 2000 obr. Tzn głośno jest w środku. Tak jakby za głośno pracował silnik. Wydaje mi się też, że jest trochę słabe i za dużo pali. Sprawdziłem dokładnie wydechy (wszystko ok) oraz przelotki w ścianie grodziowej do kabiny ( też OK). Po dokładnym obsłuchaniu silnika na wolnych obrotach stwierdziłem hałas w okolicy gdzie przepustnica łączy się z kolektorem dolotowym (przy ścianie grodziowej). Słychać tam szum - syczenie takie jak przy nieszczelności. Kiedy odkręci się korek wlewu oleju syczenie bardzo się nasila. Przejrzałem cały układ dolotowy (wyjąłem kolektor) i wszystko wygląda w porządku, brak jest jakichkolwiek nieszczelności). Mechanik zawyrokował zawór odpowietrzania skrzyni korbowej (popularnie zawór odmy). Znajduje się dokładnie w miejscu gdzie jest świst powietrza (pomiędzy kolektorem a przepustnicą)i wydaje mi się, ze to właśnie w nim jest hałas. Wymieniłem zawór na nowy (tylko serwis) i dalej jest to samo. Nie wiem jak powinien pracować ten zawór ale u mnie cały czas przechodzi przez niego powietrze z przewodów odpowietrzających skrzynię korbową i głowic do kolektora dolotowego. Na wolnych obrotach jest to słyszalne ale gdy odkręci się korek wlewu oleju układ dostaje "cuga" wciąga powietrze przez korek i mocno śwista w tym zaworze odmy. Hałas z tego zaworu nasila się tez na wyższych obrotach. Sprawdziłem drożność przewodów odmy (do skrzyni korbowej i głowic - idealna. Sprawdziłem mechanizm klapek w kolektorze dolotowym. Elektrozawór podciśnieniowy działa i przesuwa klapki. Wydaje mi się, że klapki działają bo odkręciłem dekiel do ich mechanizmu i poruszałem nim na sucho - słychać w środku kolektora jak się zamykają i odmykają. Nie miałem okazji obejrzeć identycznego silnika ale sąsiad ma 2,4 170 km w A4 tam jest identyczny zawór odmy i w ogóle go nie słychać. Samochód kupiłem ze świecącym błędem rozrządu, ale łańcuchy jeszcze nie skoczyły, wymieniłem cały rozrząd na nowy i poza tym świstaniem silnik pracuje bardzo równo. Wydaje mi się tylko trochę słaby (ale nie mam porównania) i dużo pali ok 15 l w mieście. Nie miał nigdy montowanego gazu i ma oryginalny przebieg 105 tyś. Nie mam pojęcia co to może być. Jeżeli ktoś się spotkał z podobnym problemem albo wie jak powinien pracować ten zawór to proszę o pomoc.
[ BDW 2.4 177 KM] szumi zawrór odpowietrzania skrzyni korbow
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 kwie 2014, 00:39
- Lokalizacja: Kielce
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 kwie 2014, 00:39
- Lokalizacja: Kielce
Katalizatory są obydwa i wyglądają dobrze, żadnych błędów po podpięciu do kompa nie pokazuje (check się też nie świeci)) więc raczej powinny być ok. Nie wiem czy katalizatory miały by wpływ na ten szumiący zawór.
Zastanawia mnie teraz czy zawór powinien cały czas dawać przepust pomiędzy kolektorem a odpowietrzeniem silnika bo to chyba nie jest normalne.
[ Dodano: 2014-05-28, 21:01 ]
Witam ponownie.
Udało mi się znaleźć ziomka z takim samym audi A6 C6 2,4B i u niego zawór odmy hałasuje jak u mnie. Cicho syczy a po otwarciu korka oleju syczy bardzo. Ale ogólnie to auto miało z 500 tyś. przebiegu i ze względu na opłakany stan ogólny raczej nie powinno służyć za wzorzec. Sprawdziłem moje na hamowni. Wyniki mnie trochę zaskoczyły 190 KM i 230Nm na seryjnym oprogramowaniu. Lepiej niż podaje fabryka. Spalanie też mi się ustatkowało na poziomie ok 13l/100 km. średnie.
Mam prośbę do forumowiczów mających takie same silniki o zdjęcie tylnej plastikowej pokrywy silnika (tej z pierścieniami Audi) i posłuchania pracy czarnego, dużego, plastikowego zaworu w kształcie grzybka na samym końcu silnika pod tym deklem, czy u was też syczy na zamkniętym i otwartym korku wlewu oleju. Bo może ten tym tak po prostu ma.
Zastanawia mnie teraz czy zawór powinien cały czas dawać przepust pomiędzy kolektorem a odpowietrzeniem silnika bo to chyba nie jest normalne.
[ Dodano: 2014-05-28, 21:01 ]
Witam ponownie.
Udało mi się znaleźć ziomka z takim samym audi A6 C6 2,4B i u niego zawór odmy hałasuje jak u mnie. Cicho syczy a po otwarciu korka oleju syczy bardzo. Ale ogólnie to auto miało z 500 tyś. przebiegu i ze względu na opłakany stan ogólny raczej nie powinno służyć za wzorzec. Sprawdziłem moje na hamowni. Wyniki mnie trochę zaskoczyły 190 KM i 230Nm na seryjnym oprogramowaniu. Lepiej niż podaje fabryka. Spalanie też mi się ustatkowało na poziomie ok 13l/100 km. średnie.
Mam prośbę do forumowiczów mających takie same silniki o zdjęcie tylnej plastikowej pokrywy silnika (tej z pierścieniami Audi) i posłuchania pracy czarnego, dużego, plastikowego zaworu w kształcie grzybka na samym końcu silnika pod tym deklem, czy u was też syczy na zamkniętym i otwartym korku wlewu oleju. Bo może ten tym tak po prostu ma.
Sky z odmy
Mam ten sam problem tylko wy c5 2.4 bdv dodałeś o co chodzi z tym swistem i mnie jest to samo jak kotek się wyjmie to święta mocno tak samo przy oczyszczaniu gazu jak rozwiązała ten problem? Odmy sprawdzałam i wszystko niby ok zastanawia mnie tam grzybek czy lewego powietrza nie puszcza
KaMiLuCh