Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ARJ 2.4 165 KM] Problem z silnikiem kody błedów

Silniki benzynowe
Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 14 maja 2014, 19:29

a ten języczek z blachy ma idealnie pasować we wcięcie w wałku.


czasem potrafi coś takiego się stać https://www.google.pl/search?q=07890523 ... B800%3B600

michal25sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 15 lut 2014, 19:15
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: michal25sk » 14 maja 2014, 19:52

dobra byłem jest ta blacha tylko ja sobie to inaczej wyobrażałem , ze to ma być w srodku tej flanszy a to po zewnatrz idzie :) , wiec wszystko jest na miejscu.

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 14 maja 2014, 19:54

i Nikt tej blachy nie ruszał ? A język nie wyłamany i siedzi we wcięciu wałka?

Jeśłi tak to ściągał bym dekle i sprawdzał ilość oczek na łańcuchu pomiędzy cechami na wałku.

michal25sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 15 lut 2014, 19:15
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: michal25sk » 14 maja 2014, 19:58

Ta blacha siedzi mocno , próbowałem ja ruszyć ale jest mocno przykręcona. Mogę ją odkręcic? ta blache i zobaczyć czy jest ten język przy otworze montażowym?

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 14 maja 2014, 20:07

Tak , tylko dobrze załóż spowrotem. Dokręcaj z wyczuciem żbys nie uszkodził napinacza bo jak będziesz dokręcał to wałek będzie sprężynował.

michal25sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 15 lut 2014, 19:15
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: michal25sk » 14 maja 2014, 23:59

Sprawdzałem ta "blache" wygląda bardzo dobrze , dokręciłem z umiarem..

Podpowie ktoś co dalej robić?

5l benzyny i do lasu z nią czy coś da rady zrobic? <hura>

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 15 maja 2014, 17:40

chyba się okażę żę na lewej i prawej stronie ma jednakową ilość ogniw łańcucha a na jednej powinno być o pól ogniwa miej wiąże się to żę znaki na jednym wałku są na zębie a na drugim między zębami

michal25sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 15 lut 2014, 19:15
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: michal25sk » 18 maja 2014, 12:27

hej.
i co ze niby samo z siebie przeskoczylo na lancuchu? a moze tloczek nie daje rady od zmiennej fazy?,,, w najblizszym czasie biore sie za rozrzad.
nan jeszczy pytanie, czy tlumik drgan tez nalezalo by wymienic czy zostawic w spokoju mozna jakos sprawdzic stan tego tlumika na rozrzadzie?. pompa cieczy z plastikowym czy metalowym wirnikiem ?

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 18 maja 2014, 23:47

samo raczej nie a przyczyn możę być kilka
brak sterowania elektrozaworem sygnał z ecu
elektrozawór .lub uszkodzona sekcja hydrauliczna napinacza
uszkodzony ślizg
brak ciśnienia oleju na napinaczu -fazatorze- zapchany kanałl ub zaworek ćiś ?
złe załóżony łąńcuch i chyba nic więcej bo nic więcej tam nie ma

ps :) albo po prostu ten typ tak ma w co niewierzę
nie kupuj nowego tylko stary napinacz sprawdz podająć sygnał wysterowania a zamiast ciśnienia oleju sprężone powietrze ok 3-5 bar przy ok 3,5- 4,0 bar oraz wysterowaniu napięciem powinien wysunąć tłóczek wiem żę to ten zakres bo mam zegar ciś oleju w swoim aucie . włąśnie w czasie nagłego buta w tym przedziale ciś następuje sekundowe wachnięcie wskazówki niestety nie wiem jakie jest napięcie wysterowania elektrozaworu .a nie mam miernika by sprawdzić u siebie
zacznij od spr elektrozaworu możę to on i nie trzeba będzie zrzucać polrywy zaworów .uważaj na oring pod elektrozaworem

michal25sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 15 lut 2014, 19:15
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: michal25sk » 25 maja 2014, 17:01

Witam panowie , po wymianie rozrzadu nic sie nie zmienilo dalej. Wystepuje problem z tymi walkami rozrzadu mam pytanie oddac auto do mechanika czy elektromechanika bo to juz mnie przerasta..

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 26 maja 2014, 09:45

Może się mylę, ale skoro jeden z nastawników cały czas stoi to wymiana rozrządu nie pomoże mu, a błędy jak były tak dalej będą. Wrzuć logi dynamiczne po wymianie (90+93)

michal25sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 15 lut 2014, 19:15
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: michal25sk » 28 maja 2014, 21:04

witam witam

Nic sam nie poradziłem, więc oddałem auto do mechanika.
Jednak mechanik sam zbytnio nie wie o co chodzi z tymi błędami regulacja wałka rozrządu strona 1 i strona 2.

gdy podlaczyl pod kompa to sprawdzał wartości przestawienia wałka rozrządu,
wartość ta na wolnych obrotach była w przedziale -1,0,1 stopni
Natomiast przy wyższych obrotach ta wartość wynosiła -21 stopni
podobno na luzie powinno byź od -3 do 6 więc w normie,
lecz na obrotach powinno być od 16 do 25 stopni, więc skąd u mnie wartość -21 stopni(minus)
wie ktoś o co biega z tym ?

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 28 maja 2014, 21:14

na obydwu bankach ? czy tylko na jednej stronie masz te wartości
to co przestawia wałek ale nie w tą stronę ?
Ostatnio zmieniony 28 maja 2014, 21:25 przez enduro7, łącznie zmieniany 1 raz.

michal25sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 15 lut 2014, 19:15
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: michal25sk » 28 maja 2014, 21:16

no właśnie nie wiemy o co z tym chodzi :D dlatego się pytam was o opinie może znacie taki przypadek

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 28 maja 2014, 21:30

występują lewe i prawe napinacze byc możę ktoś z 2 złóżył jeden nie uwzględniająć kierunku działania .bo chyba nie da rady załóżyć lewy na prawo a możę da radę ? bez prucia dekla zaworów nie sprawdzisz gdzieś kiddyś czytałem żę te napinacze róznią się kierunkiem działania jeden góra drugi dół .wiążę się to też z inaczej naniesionymi znakami na kołąćh zębatych o czym pisałem pare postów wyżej na forum jest rysunek
Ostatnio zmieniony 28 maja 2014, 21:41 przez enduro7, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga