Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Zwarcie kabli przepływomierza, brak komunikacji VAG - AFB

Elektryka
ODPOWIEDZ
Digitron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 22 maja 2014, 21:14
Lokalizacja: Bielsko-B

Zwarcie kabli przepływomierza, brak komunikacji VAG - AFB

Post autor: Digitron » 22 maja 2014, 22:37

Witam!

Kilka dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem A6, prawie szcześliwym bo od kilku dni próbuje połączyć się kabelkiem KKL (viaken), przerobiłem chyba wszystkie wersie vag-com'a vcds'a... Pożyczyłem od kolegi taką zabawkę MiniVag 505, jemu działa perfekcyjnie z Golfem 4, u mnie cisza. Po sprawdzeniu połączeń OBD-ECU wynika, że połaczenie jest (Linia K idzie do 32 pinu 4tej kostki ECU, poprawnie?). Przy sprawdzaniu połączeń wyszło na jaw, że ktoś już sobie nie mógł z diagnostyką prawdopodobnie poradzić, bo przewód pocięty był przy OBD, a przy ECU nie był nawet polutowany tylko skręcony (niezaizolowany, ja się pytam co za debil to robił?! :shock: ). Mogę wnioskować że linia komunikacyjna jest po prostu uwalona w ECU?

Drugą sprawą jest nieszczęście które dziś mi się stało, wymieniałem kostkę przepływomierza, skracałem kable idące od wiązki nożyczkami no i któreś zwarłem, poiskrzyło. Ludzka głupota, zostawiłem włączony zapłon... Do dokończeniu montażu kostki okazało się że auto chodzi chyba w trybie awaryjnym tzn kręci 3k RPM, jakby miało odpiętą przepływkę. Moje pytanie: przepływka jest podpięta wprost do ecu czy jest jakkolwiek zabezpieczana? Czy mogłem ubić jeszcze jakaś elektronikę w samochodzie?

Ależ się rozpisałem, pozdrawiam i z góry dziękuję za fatygę i odpowiedzi! :)

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 23 maja 2014, 15:28

Digitron pisze:Moje pytanie: przepływka jest podpięta wprost do ecu czy jest jakkolwiek zabezpieczana? Czy mogłem ubić jeszcze jakaś elektronikę w samochodzie?
W skrzynce z ECU silnika po jego lewej stronie powinno być mocowanie na 3 przekaźniki. W około powinny być dodatkowe bezpieczniki. Jeden z nich odpowiada za elektronikę silnika i między innymi jest pociągnięty do MAF ... ma on wartość 15A.
Sprawdź czy przypadkiem się nie przepalił, ewentualnie wymień. Jednakże czy w Twoim przypadku ECU nie zostało uszkodzone - cóż ciężko rokować (zależy od charakterystyki zwarcia - czy najpierw zwarło do GND, czy do elektroniki ECU)

Co do diagnostyki ... cóż temat może być bardzo skomplikowany - jest wiele odbiorników w samochodzie i potencjalnie każdy z nich może powodować problemy ... Może ktoś się podpiął po prostu na krótko <mysli>

Na początek sprawdź czy na konektorze nr 16 złacza diagnostycznego jest +12V po stacyjce. Ewentualnie sprawdź również bezpiecznik nr 12 (10A) przez który wędruje to napięcie.
Następnie sprawdź czy na konektorach nr 4 i 5 jest GND. Na konektor nr 1 powinno wędrować napięcie +12V przechodzące przez bezpiecznik nr 31 (15A) po stacyjce.

Możesz też spróbować odłączyć konektor nr 7 i podłączyć go bezpośrednio pod styk diagnostyki ECU ... z tym że nie mogę znaleźć który to jest <wnerw>

Digitron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 22 maja 2014, 21:14
Lokalizacja: Bielsko-B

Post autor: Digitron » 24 maja 2014, 00:18

Dzięki za odpowiedź kot919, , już z rana gdzieś udało mi się wykopać info o tym bezpieczniku i autko śmiga! :) Wczoraj nie dało rady, musiałem ochłonąć po "spaleniu" ecu głupotą :)

Co do napięcia na pewno jest bo zarówno mój KKL jak i tester kolegi dostają zasilanie. Z prądem nie ma problemu jest problem z transmisją danych. Linia K lecąca od wspomnianego 7pinu idzie do innych sterowników czy jak, bo za bardzo nie wiem jak to funkcjonuje. Czy łączymy się z ECU a ono komunikuje nas z innymi?
Mam pomysł pod tytułem rozlutować powrotem feralny kabel do 32pinu ecu i tam się wpiąć bezpośrednio do niego? Da mi to możliwość upewnienia się o uwaleniu ecu czy coś może jeszcze bruździć w komunikacji?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 24 maja 2014, 11:32

Digitron pisze:Dzięki za odpowiedź kot919, , już z rana gdzieś udało mi się wykopać info o tym bezpieczniku i autko śmiga! :) Wczoraj nie dało rady, musiałem ochłonąć po "spaleniu" ecu głupotą :)
Najważniejsze, że problem został rozwiązany
Digitron pisze:Linia K lecąca od wspomnianego 7pinu idzie do innych sterowników czy jak, bo za bardzo nie wiem jak to funkcjonuje
Linia ta jest podłączona równolegle do wszystkich odbiorników posiadających interfejs diagnostyczny K
Digitron pisze:Czy łączymy się z ECU a ono komunikuje nas z innymi?
Na pewno łączymy się z w wybranym sterownikiem w np Vagu sterownikiem.
Przejrzałem raz jeszcze schematy i nie ma jednoznacznej informacji że któryś z pinów idzie do złącza diagnostycznego. Jest tylko informacją, że ze złącza 4/32 idzie przewód na złącze zielone licznika na kontekor nr 5, a z konektora 2 zielonego złacza licznika idzie przewód do złacza diagnostycznego (konektor nr 7)

Jako że inne urządzenia są podłączone do siebie, a ECU jest podłączone przez licznik, może jest tam jakiś inny standard transmisji (może to ważne, ale na schemacie koło tego konektora jest sygnał W).
Dlatego może warto sprawdzić czy sygnał ten na pewno biegnie do licznika, i ewentualnie później pociąnąć od licznika przewód prosto do Twojego złącza diagnostycznego.

Jakby co jeszcze raz połączenie pomiędzy licznikiem a ECU:
- 4/32 ECU (przewód zielono-czarny), na konektor nr 1 brązowego złącza w przedziale ECU. i dalej na konektor nr 5 zielonego złącza licznika.

Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

Digitron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 22 maja 2014, 21:14
Lokalizacja: Bielsko-B

Post autor: Digitron » 25 maja 2014, 00:16

Ponowie przydały się informacje kot919!

Akurat dziś naprawiałem FIS'a także licznik na wierzchu, pobadałem sprawe. Z 4/32 ecu do 5 zielonej kostki nie mam przejścia, z 2 pinu zielonej kostki nie mam przejscia do 7 pinu obd. Gdy podepne zegary to mam przejście z 7 pinu obd do 4/32 ecu (jakieś lewe przejście przez licznik?).
Ecu udało mi się podpiąc kkl'em do strzału złapał komunikacje z vag-com'em gdy przylutowałem linie K z kkla 3cm od ecu. Pogrzebałem też trochę na forum i przed chwilą złapałem komunikacje z licznikiem na stole, pinologia (może sie komuś przyda):

Licznik VDO 1998r 4b0919880g
Niebieska wtyka:
7, 9, 24 - masa
1, 23 - 12V
25 - linia K

Wygląda na to że coś mam gdzieś skopane w elektryce, no nic jutro od rana dalej drażę temat :)

kot919, mógłbyś podzielić się schematem? Znalazłem jakiś na necie lecz z benzyniaka i coś nie bardzo się zgadzał.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 25 maja 2014, 12:28

kot919, mógłbyś podzielić się schematem? Znalazłem jakiś na necie lecz z benzyniaka i coś nie bardzo się zgadzał.
Tu masz schemat elektroniki silnika:
http://chomikuj.pl/kot919/Schemat+silni ... 448612.pdf
Digitron pisze: z 2 pinu zielonej kostki nie mam przejscia do 7 pinu obd
Dopiero teraz dostrzegłem że jest 2 a nie 28 - przepraszam za błąd - w mojej klawiaturze szwankuje klawisz 8 i to nie pierwszy raz kiedy robi mi taki manewer <wnerw> ... pora ją zmienić :)
Digitron pisze:25 - linia K
25 konektor powinien być podłączony do przełącznika maski :-)

Jakby co to tu jest fajna stronka z opisem liczników:
http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2798354

Digitron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 22 maja 2014, 21:14
Lokalizacja: Bielsko-B

Post autor: Digitron » 25 maja 2014, 13:34

Nie, nie w moim liczniku :) W liczniku VDO (czarny tył) linia K jest na 25pinie niebieskiej wtyczki. Znalazłem rozpiske wczoraj na naszym forum. Owszem na 28pinie zielonej jest linia K ale w licznikach po 2000r.

Właśnie pomierzyłem wynika na to że mam ujście do masy z lini komunikacyjnej, co dziwne raz 12ohm pozniej skoczylo do 240ohm a przed chwilą 470ohm. Coś musi być przetarte lub zamoczone.
Czy isnieje jakiś spis wszystkich sterowników które sa w aucie i które mogłbym odpinać pokoleji i sprawdzać czy one nie brużdzą? Bo może nie jest przetarty kabel, lecz upalony sterownik.

Edit: sprułem sterownik komfortu i skrzyni, bez problemu sie z nimi łącze ( z wszystkimi spiętymi jednocześnie do lini K). Jakiś %#%#^ grzebał w tym i pozostawiał wszedzie - i przy komforcie i przy skrzyni kable skręcone na skrętkę (nie izolowane tak jak i prz ecu było).
Także ponawiam pytanie, gdzie jeszcze są jakieś sterowniki gdzie lecą linie diagnostyczne, kabel jest ewidentnie gdzies przetarty i najprawdopodobniej lezy w wodzie.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 25 maja 2014, 23:20

Digitron pisze: gdzie jeszcze są jakieś sterowniki gdzie lecą linie diagnostyczne
- klimatronik (konektor nr 4 w złaczu C - przewód zielono-liliowy)
- airbag (konektor nr 87 - przewód zielono-czerwony)
- ABS (konektor nr 11 - przewód zielono-czarny)
- pamięć fotela kierowcy (konektor 29 w 32 pin złaczu - przewód zielono-czerwony)
- poziomowanie ksenonów (konektor nr 2 - przewód zielony)
- mutimedialna kierownica (sterownik) (konektor nr 6 - przewód zielono-czerwony)
- nawigacja w bagażniku (konektor nr 3 w 8 pin czarnym złączu - przewód zielono-niebieski)
- radio (konektor nr 3 w 8 pin czarnym złączu - przewód zielono-czerwony)
- poziomowanie zawieszenia (konektor nr 16 w 20 pin czerwonym złączu sterownika - przewód zielono-czerwony)
- parktronik (tył i przód- konektor nr 14 w 24 pin złączu PDC - przewód zielono-czerwony)
- parktornik (tył - konektor 12 w 16 pin złączu PDC - przewód zielono-czerwony)

Do tego oczywiście licznik, moduł komfortu oraz sterownik skrzyni - ale to już ustaliłeś <okok>

Digitron pisze:bez problemu sie z nimi łącze ( z wszystkimi spiętymi jednocześnie do lini K).
Jeżeli jesteś w stanie połączyć się z tymi sterownikami, tzn że nie ma żadnego zwarcia w układzie a skoki rezystancji mogą być wywołane poprzez 'układy' w sterownikach na linii diagnostycznej <mysli>
Z drugiej strony druciarstwo może wskazywać na to że ktoś wcześniej miał problemy z diagnostyką i też szukał przyczyny <okok>

Digitron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 22 maja 2014, 21:14
Lokalizacja: Bielsko-B

Post autor: Digitron » 26 maja 2014, 00:55

Jeżeli jesteś w stanie połączyć się z tymi sterownikami, tzn że nie ma żadnego zwarcia w układzie a skoki rezystancji mogą być wywołane poprzez 'układy' w sterownikach na linii diagnostycznej
Źle mnie zrozumiałeś, poodcinałem kable od sterowników (tzn w sumie nie musiałem odcinać...) i podpiełem je bezpośrednio do KKL z odpietą resztą auta - która ma zwarcie do masy i nie pozwala mi się łączyć z czymkowliek wpinając sie w złącze diagnostyczne

Tak to wyglądało live <radocha> :) niebieski - licznik, zółty skrzynia, czerwony kkl, zielony komfort, niebieski na wykładzinie nie do końca wiem co też jakaś elektronika wnętrza :)
Obrazek
Obrazek


Nie do końca rozumiem twoją rozpiskę, czyli diagnostyki klimatronika mam szukać z tyłu panelu klimatronika w kostce C? A naprzykład fotel kierowcy czy airbagi? Gdzie zlokalizuję kostkę parktronika i poziomowanie ksenonów? :)

Pytanie za przysłowiową dyszkę, czy są jakieś miejsca a Avancie szczególnie narażone na wode lub przetarcie? Tak jak na przykład moduł komfortu który u mnie ma nadmorskie warunki (sam moduł suchy ale gąbka mokra i bliżej pedałów kałuża...)

Edit:
chyba mamy winowajcę! Gdzie prowadzi gniazdo wtyczki ukazanej na zdjeciach? Wtyczka znajduje się koło nóg pasażera:


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 26 maja 2014, 10:57

Digitron pisze:Tak to wyglądało live <radocha> :) niebieski - licznik, zółty skrzynia, czerwony kkl, zielony komfort, niebieski na wykładzinie nie do końca wiem co też jakaś elektronika wnętrza :)
Niezła partyzantka, ale do sprawdzenia każda metoda jest dobra <okok>
Digitron pisze:Nie do końca rozumiem twoją rozpiskę, czyli diagnostyki klimatronika mam szukać z tyłu panelu klimatronika w kostce C? A naprzykład fotel kierowcy czy airbagi? Gdzie zlokalizuję kostkę parktronika i poziomowanie ksenonów? :)

- klimatronik - tak dokładnie kostka włożona z tyłu w panel klimatoronika (ogólnie są cztery albo pięć, nie pamiętam dokładnie)
- airbag - sterownik jest pod konsolą środkową - trzeba dużo rozbierać aby się do niego dostać
- ABS - sterownik na pompie ABS
- pamięć fotela kierowcy - pod siedzeniem kierowcy (sterownik przykręcony do stelaża fotela)
- poziomowanie ksenonów - różnie umiejscowiony, najczęściej za schowkiem pasażera, ale widziałem też w bagażniku z lewej strony koło zmieniarki CD - po jej prawej stronie taki przykręcony trójkąt do nadkola, i na nim był sterownik)
- mutimedialna kierownica - forma przekaźnika pod kierownicą (tam gdzie inne przekaźniki)
- nawigacja w bagażniku - nawigacja pod zmieniarką CD z lewej strony bagażnika
- radio - wiadomo - złącze z tyłu radia
- poziomowanie zawieszenia - nie mam pojęcia gdzie się znajduje sterownik - ale podejrzewam że zaraz przy kompresorze, a to by znaczyło że pod zmieniarką CD poniżej podłogi bagażnika z lewej strony
- parktronik - w obu wersjach jest on z lewej strony bagażnika na takim trójkącie o którym wspominałem przy okazji poziomowania xenonów.
Digitron pisze:Pytanie za przysłowiową dyszkę, czy są jakieś miejsca a Avancie szczególnie narażone na wode lub przetarcie? Tak jak na przykład moduł komfortu który u mnie ma nadmorskie warunki (sam moduł suchy ale gąbka mokra i bliżej pedałów kałuża...)
Ja słyszałem tylko o śniedzeniu złącz w nogach kierowcy i pasażera właśnie od wilgoci i standard sterowniki w podłodze od zapchanych odpływów w komorze akumulatora.
chyba mamy winowajcę! Gdzie prowadzi gniazdo wtyczki ukazanej na zdjeciach? Wtyczka znajduje się koło nóg pasażera:
Moim zdaniem to kostka PDC - powinieneś mieć w niej przewody:
- styk 1 czarno-czerwony
- styk 2 niebiesko czerwony
- styk 3 biało-niebieski
- styk 6 zielono-czerwony
- styk 7 czerwono-biały (jak masz ori hak holowniczy)

Digitron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 22 maja 2014, 21:14
Lokalizacja: Bielsko-B

Post autor: Digitron » 26 maja 2014, 12:16

Twoja pomoc i partyzantka dała radę! Właśnie siedzę wpięty w vcdsie, i komunikuje się z czym dam tylko rade :) Jedyny kłopot z połączeniem mam z klimą i radiem (przerywa), ale patrzac na to że w panel radia i klimy są wbite srubokrety bo Pan %!$!% nie umiał ich wyciągnąc sądzę, że z tyłu są pocięte kable i skręcone na skrętkę...

Wszytko bangla, zwarcie jest gdzieś na linii diagnostyki parktronika (zielono czerwony pin zgodnie z twoim opisem), która mi jest mało do szczęscia potrzebna, także narazie zostanie rozcięte. Może kiedyś znajdzie się wena i rozdłubie całe auto poszukać <luzik>

Dzięki wielkie kot919! Czas składać i jedziemy logować, zobaczymy czy mój AFB żyje :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja