Nie działa ręczna regulacja reflektorów przednich.
Nie działa ręczna regulacja reflektorów przednich.
Witam.
Tak jak w temacie, nie działa regulacje ręczna przednich reflektorów przełącznikiem obok sterowaniem jasności oświetlenia w kabinie. Nie słychać aby silniczki pracowały po zmianie pozycji w przełączniku. Nie działa regulacja na obydwóch reflektorach. Bezpieczniki sprawdzone, są dobre. Nie dysponuję schematem i nie wiem od czego zacząć szukanie i co sprawdzić. Liczę na podpowiedzi kolegów. Pozdrawiam.
Tak jak w temacie, nie działa regulacje ręczna przednich reflektorów przełącznikiem obok sterowaniem jasności oświetlenia w kabinie. Nie słychać aby silniczki pracowały po zmianie pozycji w przełączniku. Nie działa regulacja na obydwóch reflektorach. Bezpieczniki sprawdzone, są dobre. Nie dysponuję schematem i nie wiem od czego zacząć szukanie i co sprawdzić. Liczę na podpowiedzi kolegów. Pozdrawiam.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Jeżeli światła mijania działają prawidłowo, to na 99% silniczki w momencie ich zaświecenia dostają napięcie. Ostatnie co jest potrzebne aby wszystko zadziałało to sygnał z potencjometru.
Jak wyciągniesz włącznik świateł o prawej stronie będziesz miał wtyczkę regulacji oświetlenia (aby go wyciągnąć wciskasz pokrętło, przekręcasz w prawo w pozycję świateł postojowych, i na koniec ciągniesz do siebie)
Teraz optymalnie było by podłączyć miernik pod konektor nr 4 - powinno być na nim +12V po włączeniu świateł mijania. Jeżeli działają światła mijania to powinno być również i to napięcie (idzie z tego samego miejsca). Następnie podłączasz miernik pod konektor nr 3, i mierzysz czy jest napięcie i czy zmienia się wraz ze zmianą położenia potencjometru podświetlenia.
Jeżeli wszystko będzie to wędrujesz pod maskę, odczepiasz złącze od reflektora i mierzysz napięcie na konektorze nr 6 (przewód brązowo - biały). Jeżeli odczyty będą takie same jak w środku pojazdu (pomiar przy ruszaniu potencjometru) to prawdopodobnie są uszkodzone silniczki. Albo nie styka masa na silniczkach - konektor nr 4. Jeżeli natomist nie będzie tego napięcia na konektorze nr 6 to może być problem w okablowaniu.
Sprawdź ile możesz i daj znać.
Jak wyciągniesz włącznik świateł o prawej stronie będziesz miał wtyczkę regulacji oświetlenia (aby go wyciągnąć wciskasz pokrętło, przekręcasz w prawo w pozycję świateł postojowych, i na koniec ciągniesz do siebie)
Teraz optymalnie było by podłączyć miernik pod konektor nr 4 - powinno być na nim +12V po włączeniu świateł mijania. Jeżeli działają światła mijania to powinno być również i to napięcie (idzie z tego samego miejsca). Następnie podłączasz miernik pod konektor nr 3, i mierzysz czy jest napięcie i czy zmienia się wraz ze zmianą położenia potencjometru podświetlenia.
Jeżeli wszystko będzie to wędrujesz pod maskę, odczepiasz złącze od reflektora i mierzysz napięcie na konektorze nr 6 (przewód brązowo - biały). Jeżeli odczyty będą takie same jak w środku pojazdu (pomiar przy ruszaniu potencjometru) to prawdopodobnie są uszkodzone silniczki. Albo nie styka masa na silniczkach - konektor nr 4. Jeżeli natomist nie będzie tego napięcia na konektorze nr 6 to może być problem w okablowaniu.
Sprawdź ile możesz i daj znać.
Dokonałem kilka pomiarów, minus przy pomiarach potencjometru brałem z obudowy, nie wiem czy dobrze. Mierząc konektor nr 4 w potencjometrze jest 12 V, mierząc konektor nr 3 w potencjometrze i zmieniając (kręcąc potencjometrem od oświetlenia wewnętrznego) zmienia sie napięci, po ruszaniu potencjometrem od regulacji świateł lefrektorów nic sie nie działo z napięciem. Sprawdziłem przejście przewodu z konektora nr 3 w potencjometrze a konektorem nr 6 w reflektorze i jest przejście, podobnie konektor nr 4 w reflektorze a minusem akumulatora też jest przejście. Natomiast po pomiarze napięcia w złączu reflektora między konektorem nr 6 i 4 czy minusem akumulatora nie było żadnego napięcia. Czy ten przewód od sterowania wysokością reflektorów idzie od łącznika do lamp czy od włącznika do lamy i z jednej lampy do drugiej lampy?
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Z obudowy? Rozumiem że z jakiegoś metalowego elementu we wnętrzu pojazdu?djmaly pisze:minus przy pomiarach potencjometru brałem z obudowy
Tzn że do przełącznika poprawnie dochodzi prąd.djmaly pisze:Mierząc konektor nr 4 w potencjometrze jest 12 V
Ten fragment jest dziwny ... Tzn normalnie jasnością oświetlenia steruje się na konektorze nr 1 ... Mógłbyś jeszcze zmierzyć, czy przypadkiem to napięcie nie zmienia się podczas ruszania potencjomentrem od położenia reflektorów - może w jakiś sposób te potencjometry zostały zamienione miejscami?djmaly pisze:mierząc konektor nr 3 w potencjometrze i zmieniając (kręcąc potencjometrem od oświetlenia wewnętrznego) zmienia sie napięci, po ruszaniu potencjometrem od regulacji świateł lefrektorów nic sie nie działo z napięciem
OK, przewody idą osobno - dla lewego reflektora idzie lewą stroną przez kostkę w nogach kierowcy, a dla prawego reflektora przez kostkę w nogach pasażera, przy czym rozgałęzienie następuje w kostce w nogach kierowcydjmaly pisze:rzewodu z konektora nr 3 w potencjometrze a konektorem nr 6 w reflektorze i jest przejście
Tak, ściągnąłem osłone gdzie sa bezpieczniki i stamtąd brałem masę.
Sprawdzałem kręcąc potencjometrem od regulacji oświetlenia wnetrza bo tak napisałeś mi
:
Sprawdzałem kręcąc potencjometrem od regulacji oświetlenia wnetrza bo tak napisałeś mi
:
Regulacja podświetlania działa prawidłowo, jakby ono nie działalo to by raczej byłow iwadomo że cos jest nie tak z napięciem na konektorze nr 4 w złaczu potencjometru.kot919 pisze:Następnie podłączasz miernik pod konektor nr 3, i mierzysz czy jest napięcie i czy zmienia się wraz ze zmianą położenia potencjometru podświetlenia.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
OK ... Masz pojęcie w elektryce, to wrzucę po prostu schemat będzie prościej się porozumiećdjmaly pisze:Sprawdzałem kręcąc potencjometrem od regulacji oświetlenia wnetrza bo tak napisałeś mi
Jako E20 jest oznaczony potencjometr regulacji jasności oświetlenia
Jako E102 jest oznaczony potencjometr regulacji wysokości oświetlenia
na konektory nr 2 w reflektorach przychodzi napięcie +12V po włączeniu świateł mijania
na konektor nr 4 w przełączniku świateł (wtyczka od potencjometrów) przychodzi +12V po włączeniu świateł mijania
z konektora nr 1 wychodzi napięcie do regulacji jasności oświetlenia
Sprawdź czy na konektorze nr 5/31 jest na pewno GND.
Nie do końca ... licznik czyta po prostu spadek napięcia na potencjometrze od regulacji jasności oświetlenia - pewnie jest tam jakiś dzielnik napięciowy.djmaly pisze:Regulacja podświetlania działa prawidłowo, jakby ono nie działalo to by raczej byłow iwadomo że cos jest nie tak z napięciem na konektorze nr 4 w złaczu potencjometru.
Z tym potencjometrem oświetlenia źle się wyraziłem - chodziło mi o regulację wysokości ... przepraszam jeżeli wprowadziłem Cię w błąd
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Sprawdziłem to co mogłem. Wszystkie pomiary robione po włączeniu świateł na mijania i przekręceniu stacyjki. Pomiary robione względem masy z obudowy samochodu jak i przewodu brązowego w kostkach.
1. Pomiar napięcia na konektorze nr 4 kostki potencjometru - jest 12V;
2. Pomiar napięcia konektorze nr 3 kostki potencjometru - jest i zmienia się pod wpływem zmiany położenia potencjometru od regulacji wysokości reflektorów;
3. Sprawdzenie konektora nr 5 kostki potencjometru - jest przejście względem obudowy samochodu jak i minusem akumulatora;
4. Pomiar napięcia na konektorze nr 6 w kostce reflektora względem konektora nr 4 kostki reflektora jak i minusem akumulatora - wyniki pomiarowe takie same jak w punkcie 2;
5. Pomiar napięcia bezpośrednio na kostce silniczka reflektora (nie pamiętam jakie to były piny ale na pewno te które odpowiadają za regulację silniczka czyli zmienia się na nich napięcia) - wyniki pomiarowe takie same jak w punkcie 2 i 4;
Więc wygląda na to że coś nie tak jest z silniczkami, ale żeby zaraz oba na raz przestały działać? Pomiar dokonywałem tylko na reflektorze od strony kierowcy, od strony pasażera nie było dobrego dojścia więc opierałem się tylko na tym reflektorze. Pytanie jak wyciągnąć ten silniczek z reflektora aby się jemu dokładnie przyjrzeć? Muszę cały reflektor wyciągać?
1. Pomiar napięcia na konektorze nr 4 kostki potencjometru - jest 12V;
2. Pomiar napięcia konektorze nr 3 kostki potencjometru - jest i zmienia się pod wpływem zmiany położenia potencjometru od regulacji wysokości reflektorów;
3. Sprawdzenie konektora nr 5 kostki potencjometru - jest przejście względem obudowy samochodu jak i minusem akumulatora;
4. Pomiar napięcia na konektorze nr 6 w kostce reflektora względem konektora nr 4 kostki reflektora jak i minusem akumulatora - wyniki pomiarowe takie same jak w punkcie 2;
5. Pomiar napięcia bezpośrednio na kostce silniczka reflektora (nie pamiętam jakie to były piny ale na pewno te które odpowiadają za regulację silniczka czyli zmienia się na nich napięcia) - wyniki pomiarowe takie same jak w punkcie 2 i 4;
Więc wygląda na to że coś nie tak jest z silniczkami, ale żeby zaraz oba na raz przestały działać? Pomiar dokonywałem tylko na reflektorze od strony kierowcy, od strony pasażera nie było dobrego dojścia więc opierałem się tylko na tym reflektorze. Pytanie jak wyciągnąć ten silniczek z reflektora aby się jemu dokładnie przyjrzeć? Muszę cały reflektor wyciągać?
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Powinieneś być w stanie zrobić to bez wyciągania reflektora - ściągasz osłonę reflektora, i następnie zobaczysz silnik pod żarówką H7 od świateł długich ... Z tego co pamiętam to wystarczy przekręcić go i wyciągnąć z mocowania. (lewa lampa zgodnie z ruchem wskazówek zegara , prawa przeciwnie do ruchu wskazówek zegara). Gdzieś w necie widziałem też silniczki przykręcane wkrętami ale nie pamiętam czy były to ori reflektory, czy jakieś zamiennikidjmaly pisze:Pytanie jak wyciągnąć ten silniczek z reflektora aby się jemu dokładnie przyjrzeć? Muszę cały reflektor wyciągać?
Przyglądając się silniczkom zamontowanym w reflektorze nie widziałem żadnych wkrętów aby je trzymały. Spróbuje po pracy je przekręcać aby wymontować. Jeśli chodzi o je ponowne zamontowanie czy nawet zamontowanie nowych to czy muszą one być jakoś specjalnie ustawione aby je zamontować, czy jak je zamontuję to same się ustawią? Widzę że są one rozbieralne, zerknę co jest w środku i sprawdzę je dokładnie.
[ Dodano: 2014-05-30, 14:49 ]
Wyciągnąłem jeden silniczek od regulacji reflektorów. Rozebrałem go i w nim jest mała płytka z elektroniką. Na płytce sprawdziłem wszystkie rezystory, diody oraz kondensatory stałe i elektrolity. Następnie sprawdziłem czy prawidłowo dział potencjometr który jest zamontowany pionowa w tej płytce. Wszystkie elementy są sprawne. Nie sprawdziłem jedynie drivera (sterownika) scalonego TDA3619 który jest tam zamontowany gdyż nie mogę nigdzie znaleźć jego opisy a nawet takiego układu bądź zamiennika na zamianę. Silnik sprawdziłem bezpośrednio podając mu napięcie i działa prawidłowo. Szukać używek silniczków całych? Pochodzą one jeszcze czy kupić nowe? Tylko jaki koszt może być nowych silniczków do reflektorów? Pozdrawiam.
[ Dodano: 2014-05-30, 14:49 ]
Wyciągnąłem jeden silniczek od regulacji reflektorów. Rozebrałem go i w nim jest mała płytka z elektroniką. Na płytce sprawdziłem wszystkie rezystory, diody oraz kondensatory stałe i elektrolity. Następnie sprawdziłem czy prawidłowo dział potencjometr który jest zamontowany pionowa w tej płytce. Wszystkie elementy są sprawne. Nie sprawdziłem jedynie drivera (sterownika) scalonego TDA3619 który jest tam zamontowany gdyż nie mogę nigdzie znaleźć jego opisy a nawet takiego układu bądź zamiennika na zamianę. Silnik sprawdziłem bezpośrednio podając mu napięcie i działa prawidłowo. Szukać używek silniczków całych? Pochodzą one jeszcze czy kupić nowe? Tylko jaki koszt może być nowych silniczków do reflektorów? Pozdrawiam.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Na początek pragnę pogratulować zapału - nie chciało by mi się tak dogłębnie sprawdzać poprawności elementów na płytkach silniczków
Jednakże tak mnie zastanawia - dlaczego padły dwa na raz
Masz może jakiegoś znajomego z A6 C5? (może być po lifice). Można by spróbować przepiąć na chwilę przełącznik świateł (może zepsuł się jakiś rezystor w nim i przekazywane napięcie sterujące jest spoza zakresu normalnej pracy silniczków w reflektorach) ... To tylko domysły ale warto sprawdzić zanim zaczniesz wymieniać ...
Ja co prawda mam automatycznie sterownie reflektorów, ale patrzyłem że same silniczki są takie same ... dlatego jutro wezmę miernik i sprawdzę jakie napięcie sterujące otrzymują
Cena nowego ori w salonie to koło 400zł - więc raczej sobie odpuść i szukaj używki.djmaly pisze: Szukać używek silniczków całych? Pochodzą one jeszcze czy kupić nowe? Tylko jaki koszt może być nowych silniczków do reflektorów? Pozdrawiam.
Jednakże tak mnie zastanawia - dlaczego padły dwa na raz
Masz może jakiegoś znajomego z A6 C5? (może być po lifice). Można by spróbować przepiąć na chwilę przełącznik świateł (może zepsuł się jakiś rezystor w nim i przekazywane napięcie sterujące jest spoza zakresu normalnej pracy silniczków w reflektorach) ... To tylko domysły ale warto sprawdzić zanim zaczniesz wymieniać ...
Ja co prawda mam automatycznie sterownie reflektorów, ale patrzyłem że same silniczki są takie same ... dlatego jutro wezmę miernik i sprawdzę jakie napięcie sterujące otrzymują
kot919 byłbym wdzięczny jakbys dokonał u siebie pomiarów i przedstawił wyniki. Niestety w okolicy nie mam nikogo kto by miał A6 C5. Dodam tyle że ja jak robiłem pomiary to na poszczególnych ustawieniach potencjometru napięcia były następujące:
0 - około 8,5V;
I - około 7,8V;
II - około 7V;
III - około 5,5V
Dzięki kot919 za bardzo dużą pomoc, mam jeszcze kilka rzeczy do zrobienia ale po kolei. Ale widzę że na pewno mi pomożesz.
[ Dodano: 2014-05-30, 21:21 ]
Jak miałem elektronikę silniczka jeszcze na wierzchu, przelutowałem i poprawiłem wszystkie punkty lutownicze. Przeczyściłem jeszcze potencjometr na płytce silniczka. Po złożeniu całego silniczka i podłączeniu go to wtyczki w reflektorze bez jego montowania, silniczek zadziałał . Zamontowałem go w reflektorze i wszystko działa jak powinno. Na razie jedna strona od kierowcy, od pasażera na razie martwa. Jutro robię rozrząd to zabiorę się jeszcze za następny i może uda się go ożywić. Jutro dam znać jak przebiegły prace na drugim silniczkiem. Pozdrawiam.
[ Dodano: 2014-06-03, 09:03 ]
Powracam z powrotem. Drugi silniczek reflektora od strony pasażera niestety jest martwy, sam silnik chodzi, najprawdopodobniej padnięty układ w elektronice silniczka. Silniczek od strony kierowcy tez nie chodzi jak powinien, tzn. raz chodzi a raz nie. Więc czeka mnie wymiana dwóch silniczków reflektorów. W związku z tym mam pytanie do osób u których działa regulacja ręczna reflektorów czy by nie mogła dokonać pomiaru napięć jakie daje przełącznik(potencjometr) w odpowiednich pozycjach. Informacje potrzebne są mi tylko po to aby całkowicie wykluczyć to co spowodowało uszkodzenie silniczków. Dokonałem pomiarów dokładnie u siebie i wyniki są następujące:
0 - około 9,5V;
I - około 8V;
II - około 7,2V;
III - około 5,3V
[ Dodano: 2014-06-05, 11:51 ]
Witam, dorwałem silniczki do reflektorów od A3, które to są identyczne jak w A6. Dla czystej pewności założyłem je aby sprawdzić czy wszystko działa prawidłowo i z tymi silniczkami od A3 działa regulacja prawidłowo. Wniosek silniczki moje do wymiany. Dziękuję wszystkim a w szczególności kot919 za dużą pomoc w sprawdzeniu sygnałów i udostępnieniu schematów. Pozdrawiam.
0 - około 8,5V;
I - około 7,8V;
II - około 7V;
III - około 5,5V
Dzięki kot919 za bardzo dużą pomoc, mam jeszcze kilka rzeczy do zrobienia ale po kolei. Ale widzę że na pewno mi pomożesz.
[ Dodano: 2014-05-30, 21:21 ]
Jak miałem elektronikę silniczka jeszcze na wierzchu, przelutowałem i poprawiłem wszystkie punkty lutownicze. Przeczyściłem jeszcze potencjometr na płytce silniczka. Po złożeniu całego silniczka i podłączeniu go to wtyczki w reflektorze bez jego montowania, silniczek zadziałał . Zamontowałem go w reflektorze i wszystko działa jak powinno. Na razie jedna strona od kierowcy, od pasażera na razie martwa. Jutro robię rozrząd to zabiorę się jeszcze za następny i może uda się go ożywić. Jutro dam znać jak przebiegły prace na drugim silniczkiem. Pozdrawiam.
[ Dodano: 2014-06-03, 09:03 ]
Powracam z powrotem. Drugi silniczek reflektora od strony pasażera niestety jest martwy, sam silnik chodzi, najprawdopodobniej padnięty układ w elektronice silniczka. Silniczek od strony kierowcy tez nie chodzi jak powinien, tzn. raz chodzi a raz nie. Więc czeka mnie wymiana dwóch silniczków reflektorów. W związku z tym mam pytanie do osób u których działa regulacja ręczna reflektorów czy by nie mogła dokonać pomiaru napięć jakie daje przełącznik(potencjometr) w odpowiednich pozycjach. Informacje potrzebne są mi tylko po to aby całkowicie wykluczyć to co spowodowało uszkodzenie silniczków. Dokonałem pomiarów dokładnie u siebie i wyniki są następujące:
0 - około 9,5V;
I - około 8V;
II - około 7,2V;
III - około 5,3V
[ Dodano: 2014-06-05, 11:51 ]
Witam, dorwałem silniczki do reflektorów od A3, które to są identyczne jak w A6. Dla czystej pewności założyłem je aby sprawdzić czy wszystko działa prawidłowo i z tymi silniczkami od A3 działa regulacja prawidłowo. Wniosek silniczki moje do wymiany. Dziękuję wszystkim a w szczególności kot919 za dużą pomoc w sprawdzeniu sygnałów i udostępnieniu schematów. Pozdrawiam.