Witam leci mi olej prawdopodobnie z wału korbowego od strony rozrządu czy ktoś już ściągał koło zębate z wału jak tak to jak. Z góry dzięki.
Audi A6 C5 2.4 V6 quattro
Wyciek Oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
Tak zrzucałem.
Cały rozrząd wiadomo do zdjęcia. Pas przedni wystarczy odsunąć bez rozpinania węzy chłodnicy .
Blokowaliśmy bardzo grubym śrubokrętem na wieńcu między skrzynią a silnikiem. Są tam otwory przez które widać wieniec. Aby nie uszkodzić karteru zawinelismy śrubokręt w szmatkę . Musi to być duży śrubokręt bo inaczej jak się zemknie to mozesz uszkodzić karter. Jedna osoba dociska i blokuje wieniec , druga odkręca.
Nie blokuj wału wkrętką do ustalania pozycji wału bo ją zetniesz.
Śruba na wale na klucz 12-kątny , chyba 27 ? Kawał dobrego klucza i pójdzie.
Koło zębate wchodzi na klin , powinno łatwo zejść.
W simering wkręć 2 czarne wkręty i tak wyciągaj simering. Nie porysuj wału pod simeringiem.
Nowy simer nabijaj poprzez wyjęty simering + nasadka o średnicy minimalnie mniejszej od simeringu.
Cały rozrząd wiadomo do zdjęcia. Pas przedni wystarczy odsunąć bez rozpinania węzy chłodnicy .
Blokowaliśmy bardzo grubym śrubokrętem na wieńcu między skrzynią a silnikiem. Są tam otwory przez które widać wieniec. Aby nie uszkodzić karteru zawinelismy śrubokręt w szmatkę . Musi to być duży śrubokręt bo inaczej jak się zemknie to mozesz uszkodzić karter. Jedna osoba dociska i blokuje wieniec , druga odkręca.
Nie blokuj wału wkrętką do ustalania pozycji wału bo ją zetniesz.
Śruba na wale na klucz 12-kątny , chyba 27 ? Kawał dobrego klucza i pójdzie.
Koło zębate wchodzi na klin , powinno łatwo zejść.
W simering wkręć 2 czarne wkręty i tak wyciągaj simering. Nie porysuj wału pod simeringiem.
Nowy simer nabijaj poprzez wyjęty simering + nasadka o średnicy minimalnie mniejszej od simeringu.