Opony, felgi ET 58
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 mar 2013, 19:06
- Lokalizacja: Piaseczno / Radzyń Podlaski
Opony, felgi ET 58
Felgi: 7,5x17" 5x112 ET 58
Opony: 235/45/17
Mają prawo nie pasować? Z tyłu gra elegancko. A z przodu górne zawieszenie przeszkadza.
Czy jeżeli dam 17mm dysnans i np oponę 225/45 ewentualnie 205/45 to wejdzie mi to już bez problemu?
Wtedy z tyłu opona 235/45/17
a z przodu opona 205/45/17 (ewentualnie 225/45/17)
Jaka konfiguracja najlepsza będzie?
Opony: 235/45/17
Mają prawo nie pasować? Z tyłu gra elegancko. A z przodu górne zawieszenie przeszkadza.
Czy jeżeli dam 17mm dysnans i np oponę 225/45 ewentualnie 205/45 to wejdzie mi to już bez problemu?
Wtedy z tyłu opona 235/45/17
a z przodu opona 205/45/17 (ewentualnie 225/45/17)
Jaka konfiguracja najlepsza będzie?
Lepiej sobie żartować, niż płakać 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
efekt noszenia w koleinach został dokładnie opisany na forum i nie jest to wina szerokiej opony tylko niesprawności i reg układu zawieszenia i stosowania jakiś dziwnych felg o śmiesznym et .2 różne rozmiary to bardzo głupi pomysł ze względu na rózną przyczepnośc tyłu i przodu prócz tego cała charakrerystyka układu hamulcowego abs i esp idzie się j...ć .maro88 pisze:Za duże et i dlatego obciera
Z przodu lepiej 225/45 a najlepiej 205/50 jeśli chcesz troszkę komfortu i bez efektu ,,noszenia" w koleinach
Dystans 17mm powinien być ok bo wtedy wyjdzie et41, choć ja bym dał nawet 20-25mm
Tył mocno schowany na tych felgach?
to żę da radę przykręcić i nie obciera nie znaczy żę pasuje . do każdego auta jest przypisany pewien zakres et i bez ingerencji przeliczenia nastawów geometri nie ma sensu jego zmieniać .
efektem pózniej są tematy: auto pływa,przekładnia kierownicza cieknie itd itp
wyliczenie et 17 jest błędne bo nie uwzględnia zmiany szerokości felgi w SPAM do standardu na jakich był homologowany
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 mar 2013, 19:06
- Lokalizacja: Piaseczno / Radzyń Podlaski
Przód: Felga 7,5x17" 5x112 ET 58, Dystans 17mm, Opona 205/45
Tył: Felga 7,5x17" 5x112 ET 58, brak na tą chwile dystansu (czekam aż kurier przywiezie 17mm), Opona 235/45
I muszę powiedzieć, że auto nie pływa, Jeździ się stabilnie, cicho i nie trzęsie. O niebo lepiej porównując ze starymi felgami Audi...Auto reaguje na ruch kierownicą bardzo dobrze i nie wpadam w koleiny w cale...
https://www.dropbox.com/s/rmbx2zlsvyeqg ... .49.01.jpg
https://www.dropbox.com/s/8qpihd272fg0e ... .49.14.jpg
Wypadałoby tylko zaciski pomalować i zawieszenie obniżyć 30mm ;D
Tył: Felga 7,5x17" 5x112 ET 58, brak na tą chwile dystansu (czekam aż kurier przywiezie 17mm), Opona 235/45
I muszę powiedzieć, że auto nie pływa, Jeździ się stabilnie, cicho i nie trzęsie. O niebo lepiej porównując ze starymi felgami Audi...Auto reaguje na ruch kierownicą bardzo dobrze i nie wpadam w koleiny w cale...
https://www.dropbox.com/s/rmbx2zlsvyeqg ... .49.01.jpg
https://www.dropbox.com/s/8qpihd272fg0e ... .49.14.jpg
Wypadałoby tylko zaciski pomalować i zawieszenie obniżyć 30mm ;D
Lepiej sobie żartować, niż płakać 

Auto faktycznie koza
Trzeba obniżyć 
enduro7-jakie to jest ,,śmieszne" et ? Zaintrygowało mnie to
Autor i tak zastosował inne rozmiary opon na felgach i chwali sobie jazdę
Zaproponowałem mniejszy rozmiar koła przedniego, ponieważ wiele osób narzeka na noszenie w koleinach stosując rozmiar większy niż 215-225 a niektórzy nawet większy niż 205 
Autor wg mnie powinien zachować średnice kół dobierając odpowiedni profil opony. Jesli chce zostawić na tyle 235/45 to z przodu najlepszy rozmiar to 205-215/50


enduro7-jakie to jest ,,śmieszne" et ? Zaintrygowało mnie to

Autor i tak zastosował inne rozmiary opon na felgach i chwali sobie jazdę


Autor wg mnie powinien zachować średnice kół dobierając odpowiedni profil opony. Jesli chce zostawić na tyle 235/45 to z przodu najlepszy rozmiar to 205-215/50
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 92
- Rejestracja: 12 maja 2013, 16:37
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Ciekawa teoria, powiedziałbym wręcz że bardzo ciekawa. Może Kolega rozwinąłby swój tok myśleniaenduro7 pisze:2 różne rozmiary to bardzo głupi pomysł ze względu na rózną przyczepnośc tyłu i przodu prócz tego cała charakrerystyka układu hamulcowego abs i esp idzie się j...ć .

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Opona jak najbardziej odpowiednia. C5 po lifcie jest homologowana przy 17tylko i wylacznie przy 235/45. Ty masz felge z a3 a co za tym idzie nie tylko et sie nie zgadza bo to jak sam zauwazyles mozna rozwiazac(cho nie jest to super rozwiazanie) dystansami ale co gorsze nosnosc felgi jest nie odpowiednia bo za mala.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
to żle zaproponowałęś bo nie uwzględniłęś indexu nośności tych opon faktem jest żę szeroka opona NASILA efekt noszenia ale to nie ona jest sprawcą tego zjawiska . w normalnym kraju to auto w takiej konfiguracji nie przeszło by przeglądu .nie obraż się ale jak dla mnie to wieś tuningmaro88 pisze:Auto faktycznie kozaTrzeba obniżyć
enduro7-jakie to jest ,,śmieszne" et ? Zaintrygowało mnie to![]()
Autor i tak zastosował inne rozmiary opon na felgach i chwali sobie jazdęZaproponowałem mniejszy rozmiar koła przedniego, ponieważ wiele osób narzeka na noszenie w koleinach stosując rozmiar większy niż 215-225 a niektórzy nawet większy niż 205
Autor wg mnie powinien zachować średnice kół dobierając odpowiedni profil opony. Jesli chce zostawić na tyle 235/45 to z przodu najlepszy rozmiar to 205-215/50
[ Dodano: 2014-05-25, 18:02 ]
nie ma prawa nosić - to tylko kwestia zestrojenia zawiechy a wierz mi przy takiej szerokości nie jest to prosteqwertyy pisze:Ciekawa teoria, powiedziałbym wręcz że bardzo ciekawa. Może Kolega rozwinąłby swój tok myśleniaenduro7 pisze:2 różne rozmiary to bardzo głupi pomysł ze względu na rózną przyczepnośc tyłu i przodu prócz tego cała charakrerystyka układu hamulcowego abs i esp idzie się j...ć .A i odnośnie felg i szerokości opony też bym polemizował. Koła mam oryginalne, zawieszenie całe wymienione włącznie z amorami, nie narzekam na to aby auto pływało czy coś działo się niepokojącego z zawieszeniem, ale jak wjadę w spore koleiny to poprostu nosi (opona profil 255/35)
Właśnie-w normalnym kraju
Tu jest PL 
Nie obrażam się, bo nie ma o co
Skoro dla Ciebie szersze koła na tylnej osi to ,,wieś-tuning" to powiedz to producentom aut, którzy w sportowych autach montuję szersze opony na tylnej osi
, powiedz to osobom, którym na tylną oś wchodzi opona np 245 a na przednią nie, bo przy skręcie trze o nadkole, lub nie ma pełnego skrętu 


Nie obrażam się, bo nie ma o co

Skoro dla Ciebie szersze koła na tylnej osi to ,,wieś-tuning" to powiedz to producentom aut, którzy w sportowych autach montuję szersze opony na tylnej osi


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
jasne są takie auta ale tam celem takiego zabiegu jest przeniesienie dużych mocy na tylni napęd a układ jezdny i hamulcowy specjalnie zaprojektowano pod taką konfigurację .mimo szerokich opon również z przodu te auta nie walczą z kierowcą w koleinach.maro88 pisze:Właśnie-w normalnym krajuTu jest PL
Nie obrażam się, bo nie ma o co
Skoro dla Ciebie szersze koła na tylnej osi to ,,wieś-tuning" to powiedz to producentom aut, którzy w sportowych autach montuję szersze opony na tylnej osi, powiedz to osobom, którym na tylną oś wchodzi opona np 245 a na przednią nie, bo przy skręcie trze o nadkole, lub nie ma pełnego skrętu
pod warunkiem żę są sprawne.
niestety c5 1.9 tdi FWD ze sportowym autem ma niewiele wspólnego i dlatego wszelką ingerencję w rozmiar kół inny niż homologowany bez zmiany nastawów zawiasu traktuje jak wiejski tuning .zauważ żę c5 w zależności od wersji silnikowej ma rózne zawieszenia z róznymi nastawami i róznym ogumieniem .pomieszanie tych elementów skutkuje pogorszeniem trakcjii problemami z pływaniem