Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Opony, felgi ET 58

Koła, felgi i opony
ODPOWIEDZ
mattijahu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 03 mar 2013, 19:06
Lokalizacja: Piaseczno / Radzyń Podlaski

Opony, felgi ET 58

Post autor: mattijahu » 22 maja 2014, 22:11

Felgi: 7,5x17" 5x112 ET 58
Opony: 235/45/17

Mają prawo nie pasować? Z tyłu gra elegancko. A z przodu górne zawieszenie przeszkadza.
Czy jeżeli dam 17mm dysnans i np oponę 225/45 ewentualnie 205/45 to wejdzie mi to już bez problemu?
Wtedy z tyłu opona 235/45/17
a z przodu opona 205/45/17 (ewentualnie 225/45/17)

Jaka konfiguracja najlepsza będzie?
Lepiej sobie żartować, niż płakać ;)

mar-for-a6

Post autor: mar-for-a6 » 23 maja 2014, 08:50

Za duże et i dlatego obciera ;)
Z przodu lepiej 225/45 a najlepiej 205/50 jeśli chcesz troszkę komfortu i bez efektu ,,noszenia" w koleinach ;)
Dystans 17mm powinien być ok bo wtedy wyjdzie et41, choć ja bym dał nawet 20-25mm ;)
Tył mocno schowany na tych felgach?

mattijahu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 03 mar 2013, 19:06
Lokalizacja: Piaseczno / Radzyń Podlaski

Post autor: mattijahu » 23 maja 2014, 09:09

Tył...na tą chwile na równo z autem na dole, dobrze to wygląda a jeszcze nie założyłem dystansów tam bo nie miałem gdzie dostać.
Szukałem 20mm ale nie moglem od ręki dostać ;D
Jadę zaraz ogarnę przód i założę 205/45 na przód
Lepiej sobie żartować, niż płakać ;)

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 23 maja 2014, 23:24

maro88 pisze:Za duże et i dlatego obciera ;)
Z przodu lepiej 225/45 a najlepiej 205/50 jeśli chcesz troszkę komfortu i bez efektu ,,noszenia" w koleinach ;)
Dystans 17mm powinien być ok bo wtedy wyjdzie et41, choć ja bym dał nawet 20-25mm ;)
Tył mocno schowany na tych felgach?
efekt noszenia w koleinach został dokładnie opisany na forum i nie jest to wina szerokiej opony tylko niesprawności i reg układu zawieszenia i stosowania jakiś dziwnych felg o śmiesznym et .2 różne rozmiary to bardzo głupi pomysł ze względu na rózną przyczepnośc tyłu i przodu prócz tego cała charakrerystyka układu hamulcowego abs i esp idzie się j...ć .
to żę da radę przykręcić i nie obciera nie znaczy żę pasuje . do każdego auta jest przypisany pewien zakres et i bez ingerencji przeliczenia nastawów geometri nie ma sensu jego zmieniać .
efektem pózniej są tematy: auto pływa,przekładnia kierownicza cieknie itd itp
wyliczenie et 17 jest błędne bo nie uwzględnia zmiany szerokości felgi w SPAM do standardu na jakich był homologowany

mattijahu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 03 mar 2013, 19:06
Lokalizacja: Piaseczno / Radzyń Podlaski

Post autor: mattijahu » 24 maja 2014, 00:30

Przód: Felga 7,5x17" 5x112 ET 58, Dystans 17mm, Opona 205/45
Tył: Felga 7,5x17" 5x112 ET 58, brak na tą chwile dystansu (czekam aż kurier przywiezie 17mm), Opona 235/45

I muszę powiedzieć, że auto nie pływa, Jeździ się stabilnie, cicho i nie trzęsie. O niebo lepiej porównując ze starymi felgami Audi...Auto reaguje na ruch kierownicą bardzo dobrze i nie wpadam w koleiny w cale...

https://www.dropbox.com/s/rmbx2zlsvyeqg ... .49.01.jpg

https://www.dropbox.com/s/8qpihd272fg0e ... .49.14.jpg


Wypadałoby tylko zaciski pomalować i zawieszenie obniżyć 30mm ;D
Lepiej sobie żartować, niż płakać ;)

mar-for-a6

Post autor: mar-for-a6 » 24 maja 2014, 08:02

Auto faktycznie koza ;) Trzeba obniżyć ;)
enduro7-jakie to jest ,,śmieszne" et ? Zaintrygowało mnie to ;)
Autor i tak zastosował inne rozmiary opon na felgach i chwali sobie jazdę :) Zaproponowałem mniejszy rozmiar koła przedniego, ponieważ wiele osób narzeka na noszenie w koleinach stosując rozmiar większy niż 215-225 a niektórzy nawet większy niż 205 ;)
Autor wg mnie powinien zachować średnice kół dobierając odpowiedni profil opony. Jesli chce zostawić na tyle 235/45 to z przodu najlepszy rozmiar to 205-215/50

qwertyy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 12 maja 2013, 16:37
Imię: Piotr
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: qwertyy » 24 maja 2014, 09:38

enduro7 pisze:2 różne rozmiary to bardzo głupi pomysł ze względu na rózną przyczepnośc tyłu i przodu prócz tego cała charakrerystyka układu hamulcowego abs i esp idzie się j...ć .
Ciekawa teoria, powiedziałbym wręcz że bardzo ciekawa. Może Kolega rozwinąłby swój tok myślenia <mysli> A i odnośnie felg i szerokości opony też bym polemizował. Koła mam oryginalne, zawieszenie całe wymienione włącznie z amorami, nie narzekam na to aby auto pływało czy coś działo się niepokojącego z zawieszeniem, ale jak wjadę w spore koleiny to poprostu nosi (opona profil 255/35)

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 24 maja 2014, 13:03

układ hamulcowy ma proporcje hamowania tył i przód ok 30-70 przy jednakowej szerokości opon .zmieniażć opony zmieniasz proporcje

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 24 maja 2014, 13:37

Opona jak najbardziej odpowiednia. C5 po lifcie jest homologowana przy 17tylko i wylacznie przy 235/45. Ty masz felge z a3 a co za tym idzie nie tylko et sie nie zgadza bo to jak sam zauwazyles mozna rozwiazac(cho nie jest to super rozwiazanie) dystansami ale co gorsze nosnosc felgi jest nie odpowiednia bo za mala.

mattijahu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 03 mar 2013, 19:06
Lokalizacja: Piaseczno / Radzyń Podlaski

Post autor: mattijahu » 25 maja 2014, 01:23

Jeżdżę i widzę różnice między 16" a 17"
Nie wiem czy to wina lepszych opon...ale moim zdaniem felgi też mają wiele znaczenia w tej kwestii..
Na zimę kupując opony też planuje zachować tą konfigurację oponami, ewentualnie z przodu podniosę do 215/45 :)
Lepiej sobie żartować, niż płakać ;)

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 25 maja 2014, 18:02

maro88 pisze:Auto faktycznie koza ;) Trzeba obniżyć ;)
enduro7-jakie to jest ,,śmieszne" et ? Zaintrygowało mnie to ;)
Autor i tak zastosował inne rozmiary opon na felgach i chwali sobie jazdę :) Zaproponowałem mniejszy rozmiar koła przedniego, ponieważ wiele osób narzeka na noszenie w koleinach stosując rozmiar większy niż 215-225 a niektórzy nawet większy niż 205 ;)
Autor wg mnie powinien zachować średnice kół dobierając odpowiedni profil opony. Jesli chce zostawić na tyle 235/45 to z przodu najlepszy rozmiar to 205-215/50
to żle zaproponowałęś bo nie uwzględniłęś indexu nośności tych opon faktem jest żę szeroka opona NASILA efekt noszenia ale to nie ona jest sprawcą tego zjawiska . w normalnym kraju to auto w takiej konfiguracji nie przeszło by przeglądu .nie obraż się ale jak dla mnie to wieś tuning

[ Dodano: 2014-05-25, 18:02 ]
qwertyy pisze:
enduro7 pisze:2 różne rozmiary to bardzo głupi pomysł ze względu na rózną przyczepnośc tyłu i przodu prócz tego cała charakrerystyka układu hamulcowego abs i esp idzie się j...ć .
Ciekawa teoria, powiedziałbym wręcz że bardzo ciekawa. Może Kolega rozwinąłby swój tok myślenia <mysli> A i odnośnie felg i szerokości opony też bym polemizował. Koła mam oryginalne, zawieszenie całe wymienione włącznie z amorami, nie narzekam na to aby auto pływało czy coś działo się niepokojącego z zawieszeniem, ale jak wjadę w spore koleiny to poprostu nosi (opona profil 255/35)
nie ma prawa nosić - to tylko kwestia zestrojenia zawiechy a wierz mi przy takiej szerokości nie jest to proste

mar-for-a6

Post autor: mar-for-a6 » 26 maja 2014, 10:49

Właśnie-w normalnym kraju ;) Tu jest PL :)
Nie obrażam się, bo nie ma o co ;)
Skoro dla Ciebie szersze koła na tylnej osi to ,,wieś-tuning" to powiedz to producentom aut, którzy w sportowych autach montuję szersze opony na tylnej osi <rotfl> , powiedz to osobom, którym na tylną oś wchodzi opona np 245 a na przednią nie, bo przy skręcie trze o nadkole, lub nie ma pełnego skrętu :p

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 26 maja 2014, 12:26

maro88 pisze:Właśnie-w normalnym kraju ;) Tu jest PL :)
Nie obrażam się, bo nie ma o co ;)
Skoro dla Ciebie szersze koła na tylnej osi to ,,wieś-tuning" to powiedz to producentom aut, którzy w sportowych autach montuję szersze opony na tylnej osi <rotfl> , powiedz to osobom, którym na tylną oś wchodzi opona np 245 a na przednią nie, bo przy skręcie trze o nadkole, lub nie ma pełnego skrętu :p
jasne są takie auta ale tam celem takiego zabiegu jest przeniesienie dużych mocy na tylni napęd a układ jezdny i hamulcowy specjalnie zaprojektowano pod taką konfigurację .mimo szerokich opon również z przodu te auta nie walczą z kierowcą w koleinach.
pod warunkiem żę są sprawne.
niestety c5 1.9 tdi FWD ze sportowym autem ma niewiele wspólnego i dlatego wszelką ingerencję w rozmiar kół inny niż homologowany bez zmiany nastawów zawiasu traktuje jak wiejski tuning .zauważ żę c5 w zależności od wersji silnikowej ma rózne zawieszenia z róznymi nastawami i róznym ogumieniem .pomieszanie tych elementów skutkuje pogorszeniem trakcjii problemami z pływaniem

Alexus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 10 paź 2011, 16:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexus » 29 maja 2014, 18:54

mattijahu pisze:Jeżdżę i widzę różnice między 16" a 17"
Nie wiem czy to wina lepszych opon...ale moim zdaniem felgi też mają wiele znaczenia w tej kwestii..
Opony są kluczowe jak dla mnie, reszta jest mało ważna. a różnice czy 16' czy 17' jest bo u nas 17 jak wjedziesz w dziurę to poczujesz :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja