Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] Po czyszczeniu turbiny... padła.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Zbych1001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 12 maja 2010, 15:41
Lokalizacja: Katowice

[ AFB 2.5 150 KM] Po czyszczeniu turbiny... padła.

Post autor: Zbych1001 » 16 maja 2014, 10:40

Witam,

mam problem z brakiem turbiny po jej czyszczeniu. Zdemontowałem, oczyściłem i poskładałem do kupy. Na jeździe próbnej... ani jednego świstu nie było słychać i oczywiście - brak mocy.

Czy mogłem źle złożyć turbinę ? w necie jest sporo filmów i zdjęć, ale głównie turbin z 1.9.

Po odpaleniu turbiny gruszka nie ciągnie do góry. Podmieniałem zawory i wciąż to samo.

wirnik w turbinie raczej chyba jakoś pracuje (zresztą lekko chodził tuż przed założeniem), bo była dość rozgrzana (chyba, że to z samego faktu pracy silnika).

Błędy jakieś się pojawiły - dotyczyły ładowania, n75 i sporo innych. Po ich skasowaniu już się nie pojawiły. (Błędy mogły też być wynikiem odłączenia komputera - regeneracja mechanizmu wycieraczek - ta na szczęście udana ;) )

00523 Intake Air Temp Sensor 38-10 Open or Short to B+
01268 Quantity Adjuster (N146) 37 - 00 - Faulty
01262 Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) 31-00 Open or Short to Ground
00542 Needle lift Sensor (G80) 30-00 Open or Short to B+
00575 Intake Mainfold Pressure 11-10 Control Limit Not Reached - Intermittent

Jakieś sugestie ?
Nie mam na razie logów, bo mam chwilowy (oby) problem z VAGiem. Mogłem odczytać tylko błędy.

Pozdrawiam,
Zbyszek

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 16 maja 2014, 13:42

Daj komplet logów to bedziemy wiedziec co i jak, jak masz problem do podjedz do mnie do 41-200 i vagniemy

Awatar użytkownika
krischm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 281
Rejestracja: 01 lis 2008, 11:48
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krischm » 17 maja 2014, 15:01

Zobacz czy geometria po odłączeniu od gruszki pracuje, powinna lekko pracować. Będziesz wiedział czy dobrze poskładałeś. Jak nie jesteś pewien, czy złożyłeś ją prawidłowo to logi bym sobie odpuścił na razie.

Zbych1001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 12 maja 2010, 15:41
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Zbych1001 » 18 maja 2014, 21:50

Ok... sprawa okazała się dość prosta. Nie podłączyłem jednego wężyka, który zrzuciłem dla ułatwienia demontażu turbo... zapomniałem o nim. Teraz gra.
Szczelność sprawdziłem... płucami :)
A przy okazji, czy po odłączeniu wężyka od gruszki i probie wdmuchnięcia powietrza w niego, powinien być duży opór ? Zatykając palcem gruszkę słyszę dziwne buczenie i powietrze umyka gdzieś... czy to normalne ? czy w tym obiegu powinna być szczelność absolutna ?

Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie... o ! i Vag już od 15 min. śmiga ;)

Awatar użytkownika
krischm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 281
Rejestracja: 01 lis 2008, 11:48
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krischm » 18 maja 2014, 22:05

jak dmuchniesz w gruche powinny być opór tzn. powietrze nie może nigdzie uciekać

Zbych1001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 12 maja 2010, 15:41
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Zbych1001 » 19 maja 2014, 06:21

W gruchę nie próbowałem, tylko w odpięty od niej wężyk (w stronę n75).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja