Problem z rozruchem na ciepłym silniku 2,4 v6 alf
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 09 kwie 2014, 09:43
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Przyprostynia
Problem z rozruchem na ciepłym silniku 2,4 v6 alf
Wysłany: 2014-04-27, 22:26 Problem z rozruchem 2,4 v6 alf
Witam od kiedy jestem szczęśliwym posiadaczem Audi mam problemy z odpalaniem . Dzieje się tak zawsze na ciepłym silniku ale wczoraj nie chciał załapać na zimnym nie wiem dlaczego. Np. gdy zgaszę silnik na 10 sekund i za kręce to raz odpali a raz nie i muszę kręcić go przez ok 5-7 sekund z wciśniętym pedałem gazu do dechy. Po 3-4 kręcenia sekundach zaczyna łapać i po sekundzie odpala. Strasznie to denerwuje szczególnie na mieście. Nie wiem co to może być
[ Dodano: 2014-04-27, 22:27 ]
o to kody błędów silnika
KODY BŁĘDÓW - Silnik Data 21.03.2014 Godzina 12:53:19 4B0907552F 2.4L V6/5V MOTR HS D05
17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17546 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17544 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
dziś zająłem sie przepływomierzem rozkręciłęm a na siatce spoczywał komar. delikatnie usunąłem zanieczyszczenia po czym założyłem na rurę omijając filtr, następnie odpaliłem fure i od razu od paliła dodam zę silnik był ciepły bo tyle co wróciłem z pracy do domu ok 12 km. Autko chodziło tak jak powinno odpaliłem jeszcze tak z 10 razy i było ok na vagu żadnego błędu. Dla pewności dmuchłem jeszcze w przepływkę i silnik zareagował spadkiem obrotów więc chyba wszystko w porządku. Następnie przystąpiłem zpowrotem do skręcenia wszystkiego do kupy.Niestety silnik odpalił ale obroty strasznie skakały a błędów brak... Jestem bez mapy odłączyłem ako na 20 min mam nadzieje że to coś pomorze jeśli nie to co mam zrobić
[ Dodano: 2014-05-14, 08:03 ]
Podłączyłem odpaliło i wszystko wróciło do normy. jadę na przejażdżkę by rozgrzać auto i zobaczyć jak teraz odpala na ciepłym mam nadzieje że mu przeszło. Bo jak nie to czeka mnie masa pracy i szukania przyczyn
[ Dodano: 2014-05-14, 08:27 ]
po krótkiej przejażdżce i kilku odpaleniach na razie ok
Witam od kiedy jestem szczęśliwym posiadaczem Audi mam problemy z odpalaniem . Dzieje się tak zawsze na ciepłym silniku ale wczoraj nie chciał załapać na zimnym nie wiem dlaczego. Np. gdy zgaszę silnik na 10 sekund i za kręce to raz odpali a raz nie i muszę kręcić go przez ok 5-7 sekund z wciśniętym pedałem gazu do dechy. Po 3-4 kręcenia sekundach zaczyna łapać i po sekundzie odpala. Strasznie to denerwuje szczególnie na mieście. Nie wiem co to może być
[ Dodano: 2014-04-27, 22:27 ]
o to kody błędów silnika
KODY BŁĘDÓW - Silnik Data 21.03.2014 Godzina 12:53:19 4B0907552F 2.4L V6/5V MOTR HS D05
17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17546 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17544 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
dziś zająłem sie przepływomierzem rozkręciłęm a na siatce spoczywał komar. delikatnie usunąłem zanieczyszczenia po czym założyłem na rurę omijając filtr, następnie odpaliłem fure i od razu od paliła dodam zę silnik był ciepły bo tyle co wróciłem z pracy do domu ok 12 km. Autko chodziło tak jak powinno odpaliłem jeszcze tak z 10 razy i było ok na vagu żadnego błędu. Dla pewności dmuchłem jeszcze w przepływkę i silnik zareagował spadkiem obrotów więc chyba wszystko w porządku. Następnie przystąpiłem zpowrotem do skręcenia wszystkiego do kupy.Niestety silnik odpalił ale obroty strasznie skakały a błędów brak... Jestem bez mapy odłączyłem ako na 20 min mam nadzieje że to coś pomorze jeśli nie to co mam zrobić
[ Dodano: 2014-05-14, 08:03 ]
Podłączyłem odpaliło i wszystko wróciło do normy. jadę na przejażdżkę by rozgrzać auto i zobaczyć jak teraz odpala na ciepłym mam nadzieje że mu przeszło. Bo jak nie to czeka mnie masa pracy i szukania przyczyn
[ Dodano: 2014-05-14, 08:27 ]
po krótkiej przejażdżce i kilku odpaleniach na razie ok
A4 2,4 v6 ALF / A6 C5 2,4 v6 ALF
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 09 kwie 2014, 09:43
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Przyprostynia
Autko bez lpg. Narazie ok jak problem powróci sprawdze regulator i czujnik powietrza. Jakie powinien pokazywać wartości. Niestety dysponuje tylko programem polski vag i często mam problemy z połączeniem gdy coś sprawdzam dzięki za pomoc odezwę się gdy problem pojawi się znowu narazie cisza:-)
A4 2,4 v6 ALF / A6 C5 2,4 v6 ALF
http://media2mi.pl/p/2/336/13/photo-ed5 ... r_zoom.jpg
zdejmij wężyki zatkaj je śrubami zaciśnij szczelnie, poluzuj korek od wlewu paliwa żeby opary miały gdzie uciekać pojeździj nagrzej motor do czerwoności i próbuj odpalać powodzenia
zdejmij wężyki zatkaj je śrubami zaciśnij szczelnie, poluzuj korek od wlewu paliwa żeby opary miały gdzie uciekać pojeździj nagrzej motor do czerwoności i próbuj odpalać powodzenia
Witam
Piszesz ze: 'dziś zająłem sie przepływomierzem rozkręciłęm a na siatce spoczywał komar. delikatnie usunąłem zanieczyszczenia po czym założyłem na rurę omijając filtr, następnie odpaliłem fure i od razu od paliła dodam zę silnik był ciepły bo tyle co wróciłem z pracy do domu ok 12 km."
Przyczyma jak widzisz jest dość prosta wystarczyło odłączyć filtr powietrza i auto zaczeło chodzić i odpalać poprawnie. Zazwyczaj jest odwrotnie tzn. gdy odłączymy filtr silnik zaczyna źle pracować .
Proponuję wymienić filtr powietrza i ponownie zresetować ECU by wyzerować korekty długoterminowe.( ECU tworzy nową mape dostosowujac dawki paliwa do aktualnych mozliwosci silnika.)
Piszesz ze: 'dziś zająłem sie przepływomierzem rozkręciłęm a na siatce spoczywał komar. delikatnie usunąłem zanieczyszczenia po czym założyłem na rurę omijając filtr, następnie odpaliłem fure i od razu od paliła dodam zę silnik był ciepły bo tyle co wróciłem z pracy do domu ok 12 km."
Przyczyma jak widzisz jest dość prosta wystarczyło odłączyć filtr powietrza i auto zaczeło chodzić i odpalać poprawnie. Zazwyczaj jest odwrotnie tzn. gdy odłączymy filtr silnik zaczyna źle pracować .
Proponuję wymienić filtr powietrza i ponownie zresetować ECU by wyzerować korekty długoterminowe.( ECU tworzy nową mape dostosowujac dawki paliwa do aktualnych mozliwosci silnika.)
Pozdrawiam Stanisław
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 09 kwie 2014, 09:43
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Przyprostynia
niestety problem powrócił nie wiem co teraz sprawdzić regulator ok nie ma ani kapki paliwa w wężyku podciśnienia
[ Dodano: 2014-05-23, 13:25 ]
oringi też ok ciśnienie trzyma bo jak go wyciągałem to mimo to że odłączyłem pompe i odpaliłem auto aż wyciągnie paliwo to na listwie wytrysło troche palia tak około 50 ml sprawdze czy zbiornik jest dobrze napowietrzony
[ Dodano: 2014-05-23, 13:25 ]
oringi też ok ciśnienie trzyma bo jak go wyciągałem to mimo to że odłączyłem pompe i odpaliłem auto aż wyciągnie paliwo to na listwie wytrysło troche palia tak około 50 ml sprawdze czy zbiornik jest dobrze napowietrzony
A4 2,4 v6 ALF / A6 C5 2,4 v6 ALF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu tym bardziej że jest ich parę o podobnej tematyce, więc się dołączę do tego. Otóż ja jak do tej pory dwa razy miałem problem z odpaleniem na ciepłym. Nawet za dużo nie jeździłem, jakaś tam mała trasa, potem auto pod domem z 20 min i do sklepu. Po wyjściu ze sklepu zonk, auto nie odpala, kręciłem dość długo i nic, w końcu się wku...em i awaryjnie na gazie, ledwo ledwo ale zapalił. dzisiaj podłączyłem kompa i powyskakiwały różne błędy, ale się pokasowały i nie wróciły, został jeden - czujnik g62. Wychodzi że czujnik, dla mnie trochę dziwne bo odkąd mam ten samochód wymieniałem go ze 4 razy, ile można ?! Ogólnie cięzko sprawdzić jaka jest przyczyna bo jak już wspomniałem, dopiero dwa razy miałem problem. Jak myślicie, czujnik czy gaz przepuszcza? bo chyba raczej nie brudny filtr powietrza ( sprawdziłem go i nie jest w najlepszej kondycji).Czujnika nie sprawdziłem vagiem bo akurat coś się zrypało po sprawdzeniu błędów, po uruchomieniu zaraz go wyłącza..
A przy okazji, jak mogę sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu?
A przy okazji, jak mogę sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga