Witam
mój problem dotyczy tego ,że w jednym dosłownie czasie przestały działać i czujniki ( nie wydają żadnego dźwięku a działało wszystko w 100% jeszcze wczoraj wieczór) oraz tempomat nie załącza się a też działał .Czy jedna z drugą rzeczą mają coś ze sobą wspólnego ?
Zacznę od początku , z racji że musiałem zdemontować mechanizm wycieraczek ( zatarte tuleje ) zdjąłem podszybie ,wiadomo i wybebeszyłem mechanizm .Ułatwiłem sobie ściągając wieko obudowy kompa ,żeby było więcej miejsca na wyciągniecie mechanizmu, i też całą obudowę lekko uniosłem do góry ( gdy zauważyłem ze nic to nie da to ja zakręciłem z powrotem ) W środku koło komputera zauważyłem 2 przekaźniki i jedno wolne gniazdo bezpiecznika gdzie nic nie było wpięte (szary w górnym lewym rogu ) .Czy któryś z tych przekaźników jest odpowiedzialny za którąś z tych rzeczy które mi padły .Starałem się obchodzić delikatnie z wyciąganiem , moglem coś naruszyć tam ? Jakie bezpieczniki są odpowiedzialne za te dwie rzeczy i gdzie ich szukać. znalazłem na forum Audi info o białej kostce koło kompa ale nawet jej nie tknąłem
[C5] padł tempomat i czujniki parkowania jednocześnie
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Jeżeli obie rzeczy przestały Ci działać dokładnie po tej operacji, to możliwe że coś zostało odłączone.
Na początek parktronik ... masz wersję przód tył czy tylko tył? ... Jak wrzucasz bieg wsteczny nie wydaje on żadnego 'piknięcia'? Jeżeli tak to sprawdź bezpiecznik nr 5 (10A). Ponadto wrzuć wsteczny i wyjdź z samochodu sprawdzić czy świecą się światła wsteczne.
Jeżeli masz wersję przód tył - wciśniej przycisk PDC na konsoli środkowej
Możliwe usterki:
- brak sygnału wstecznego
- brak napięcia zasilania
A teraz tempomat. Cała wiązka tempomatu przychodzi do skrzynki ECU, więc możliwe że poruszając skrzynką rozłączyłeś któreś z połączeń. Na początek sprawdź napięcie zasilania na konektorze nr 4 w pomarańczowym złączu w skrzyni ECU (przewód biały) powinno być napięcie +12V po przekręceniu stacyjki. Sprawdź również bezpiecznik nr 7 (10A). Sprawdź też czy złącze białe w skrzynce jest poprawnie włożone ... szczególnie konektory nr 7,8,9,10
Jeżeli masz interfejs diagnostyczny to można spróbować diagnozy PDC oraz tempomatu (poszukiwanie błędów)
Na początek parktronik ... masz wersję przód tył czy tylko tył? ... Jak wrzucasz bieg wsteczny nie wydaje on żadnego 'piknięcia'? Jeżeli tak to sprawdź bezpiecznik nr 5 (10A). Ponadto wrzuć wsteczny i wyjdź z samochodu sprawdzić czy świecą się światła wsteczne.
Jeżeli masz wersję przód tył - wciśniej przycisk PDC na konsoli środkowej
Możliwe usterki:
- brak sygnału wstecznego
- brak napięcia zasilania
A teraz tempomat. Cała wiązka tempomatu przychodzi do skrzynki ECU, więc możliwe że poruszając skrzynką rozłączyłeś któreś z połączeń. Na początek sprawdź napięcie zasilania na konektorze nr 4 w pomarańczowym złączu w skrzyni ECU (przewód biały) powinno być napięcie +12V po przekręceniu stacyjki. Sprawdź również bezpiecznik nr 7 (10A). Sprawdź też czy złącze białe w skrzynce jest poprawnie włożone ... szczególnie konektory nr 7,8,9,10
Jeżeli masz interfejs diagnostyczny to można spróbować diagnozy PDC oraz tempomatu (poszukiwanie błędów)
dzięki kolego za odpowiedz ,na pewno będzie pomocna.Mam tylko tył czujniki , jak wbije wsteczny to nie słychać nic a było normalnie .Nie sprawdzałem czy świeca mi światła wsteczne ale gdyby tak było czy FIS nie powinien pokazywać ich braku Co do tempomatu teraz tak myślę ze faktycznie mogłem coś naruszyć jak lekko uniosłem obudowę kompa, spróbuje odpiąć ta kostkę i zapiąć ponownie .Czy jeśli faktycznie odpiąłem któreś ze złącz to po ponownym wpięciu nie będę musiał jakoś programować tempomatu ponownie przez VAGA czy raczej powinien działać bez zarzutu ??Niestety nie posiadam Vaga więc na razie nie mam jak się wpiąć
Kwestia czujników parkowanie mnie trochę dziwi bo skoro by padł bezpiecznik to musiał bym zrobić zwarcie .Gdzie mogę szukać kabli od sygnału wstecznego i napięcia zasilania ??Napięcie w tych kablach powinno się pojawić po przekręceniu stacyjki czy po wbiciu wstecznego
Kwestia czujników parkowanie mnie trochę dziwi bo skoro by padł bezpiecznik to musiał bym zrobić zwarcie .Gdzie mogę szukać kabli od sygnału wstecznego i napięcia zasilania ??Napięcie w tych kablach powinno się pojawić po przekręceniu stacyjki czy po wbiciu wstecznego
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Z tym może być różnie. Teraz patrzę na schemat PDC dla Twojego samochodu, i tylko jeden sygnał jest pobierany ze skrzynki ECU i jest to właśnie sygnał biegu wstecznego - powinien być on w kostce czerwonej styk 15ty. Na tym konektorze jest wpięty główny przewód od czujnika, zatem wszystkie elementy instalacji wykorzystujące ten czujnik nie powinny działać (światła cofania, opuszczanie lusterka po włączeniu wstecznego - o ile posiadasz, lusterko fotochromowe - o ile posiadasz,itp). Sprawdź bezpiecznik nr 31 (15A) - odpowiada on za czujnik wstecznego. (działa on dopiero po stacyjce)jabko_nb pisze:Nie sprawdzałem czy świeca mi światła wsteczne ale gdyby tak było czy FIS nie powinien pokazywać ich braku
A i jeszcze jedno zapomniałem o bezpieczniku nr 17 (10A) ... Nie zaszkodzi sprawdzić ...
Napisałeś że nie zrobiłeś zwarcia, ale czasem tego nie zauważysz - np przetarty przewód dotknął gdzieś do GND itp.
Myślę że powinien zadziałać od razujabko_nb pisze:Czy jeśli faktycznie odpiąłem któreś ze złącz to po ponownym wpięciu nie będę musiał jakoś programować tempomatu ponownie przez VAGA czy raczej powinien działać bez zarzutu
albo na 4 konektrze w kostce czerwonej w skrzynce ECU, albo w nogach kierowcy na konektorze 8 w białym złączu, albo w samym sterowniku PDC - styk 12 (16pin złącze) (przewód koloru zielono-niebieskiego)jabko_nb pisze:Gdzie mogę szukać kabli od sygnału wstecznego i napięcia zasilania
Zerknij też na styk nr 5 w brązowym złączu w komorze sterownika ECU - przekazuje on napięcie do czujnika wstecznego