Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKE 2.5 180 KM] głośniejsza praca po wciśnięciu pedału gaz

Silniki wysokoprężne
michal2121
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:51
Lokalizacja: Wielkopolska

[ AKE 2.5 180 KM] głośniejsza praca po wciśnięciu pedału gaz

Post autor: michal2121 » 13 maja 2014, 08:21

A6 C5 witam, sprawa wygląda tak że obojętnie na którym biegu jadąc(tiptronic) po wciśnięciu ostrzej pedału gazu w aucie robi się dość głośno..odgłos przypomina buczenie-taki głośny szum..sam nie wiem jak do końca to określić..gdy troszeczkę zwolnię nogę z gazu wracając do stałej prędkości szum ustaje..wydaje mi się również że brakuje mu troszkę mocy..proszę o jakiekolwiek rady..

LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 13 maja 2014, 17:38

A nie przypomina to szumu wentylatora? Objawy pasujące do spiętego wisko.

michal2121
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:51
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: michal2121 » 13 maja 2014, 20:53

no trochę przypomina..taki właśnie głośny szum..co radzisz kolego LeszekA6??

adrian055

Post autor: adrian055 » 13 maja 2014, 21:08

a czy szum również jest na pozycji N?

michal2121
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:51
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: michal2121 » 13 maja 2014, 21:25

tego nie jestem w stanie na tą chwile powiedzieć..na wyższych obrotach chyba tak ale jutro to sprawdzę..

LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 13 maja 2014, 21:35

Sprawdź też czy jak silnik jest jeszcze nierozgrzany, to czy jest tak samo.

michal2121
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:51
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: michal2121 » 14 maja 2014, 17:26

jutro w drodze do pracy sprawdzę to o czym piszesz LeszekA6..po pracy opisze spostrzeżenia..wydaje mi się że auto jak na 180KM nie grzeszy również mocą..nie wiem czy ma to coś wspólnego..

[ Dodano: 2014-05-14, 17:26 ]
a więc po sprawdzeniu sugestii objawy wyglądają tak:
-w pozycji N słychać tylko odgłos pracy silnika wciskając pedał gazu,głośniej bo wyższe obroty ale sam silnik
-na nierozgrzanym silniku odgłos szumu słyszalny jest tak samo jak na rozgrzanym-zaczyna się w okolicy 2tys obrotów..

LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 14 maja 2014, 17:43

Sprawdź na zimnym wyłączonym silniku czy wiatrak od wiska da się lekko obracać. Jeśli jest opór to znaczy że wisko jest spięte na stałe (raczej uszkodzone). Ewentualnie na zimnym, odpalonym silniku powinno dać się zatrzymać ten wiatrak. Powinien kręcić się swobodnie. Oczywiście nie próbować ręką zatrzymywać.

michal2121
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:51
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: michal2121 » 14 maja 2014, 21:38

na wyłączonym silniku wiatrak da się lekko obrócić,nie ma większych oporów, lecz całkiem luźny też nie jest, natomiast na włączonym silniku również dało się go zatrzymać bez większych problemów,,po puszczeniu pomału wrócił do obrotów..

LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 15 maja 2014, 00:07

Sprawdź szczelność całego dolotu bo coś mi się zdaje że to nie taki szum o jakim dotychczas myślimy.

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 15 maja 2014, 10:35

tez sadze ze to bedzie sprawa nieszczelnego dolotu, cisnienie ucieka tez syczy i jest slabszy. daj logi dynamiczne to wszystko bedzie wiadome.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 15 maja 2014, 12:02

michal2121, możesz jeszcze zrobić mały eksperyment.
Znajdź gdzieś długą i w miarę pustą drogę, rozpędź autko do ok 100/130/h, przerzuć wajchę na ręczną zmianę biegów, puść gaz i redukuj biegi w dół aby obroty silnika dochodziły nawet do 4000obr. Jak buczenie/szum się pojawią to będzie oznaczało że to nie od silnika.

michal2121
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:51
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: michal2121 » 23 maja 2014, 23:34

witam po małej przerwie..spróbuje zrobić ten eksperyment tak jak proponujesz piotras72 i podzielę się spostrzeżeniami.. natomiast co do logów o których piszesz harnasm to nie mam możliwości ich zrobić..liczyłbym na pomoc w tej sprawie klubowicza z okolic Czarnkowa,Trzcianki,Szamotuł, Obornik...żeby zdiagnozować całe auto..

Awatar użytkownika
Ryan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:33
Lokalizacja: Chełm Śląski

Post autor: Ryan » 25 maja 2014, 11:27

jesli to taki szum jak u mnie to jest to wiskoza


auto rozebrane w drobny mak i odpalone po 8 miesiacach wiec prosze nie zwracac uwagi na brak czesci <lol>

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 25 maja 2014, 20:28

wiskoze juz sprawdzalismy... zrob test piotrasa

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga