[ AKE 2.5 180 KM] głośniejsza praca po wciśnięciu pedału gaz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 sty 2012, 18:51
- Lokalizacja: Wielkopolska
[ AKE 2.5 180 KM] głośniejsza praca po wciśnięciu pedału gaz
A6 C5 witam, sprawa wygląda tak że obojętnie na którym biegu jadąc(tiptronic) po wciśnięciu ostrzej pedału gazu w aucie robi się dość głośno..odgłos przypomina buczenie-taki głośny szum..sam nie wiem jak do końca to określić..gdy troszeczkę zwolnię nogę z gazu wracając do stałej prędkości szum ustaje..wydaje mi się również że brakuje mu troszkę mocy..proszę o jakiekolwiek rady..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 sty 2012, 18:51
- Lokalizacja: Wielkopolska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 sty 2012, 18:51
- Lokalizacja: Wielkopolska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 sty 2012, 18:51
- Lokalizacja: Wielkopolska
jutro w drodze do pracy sprawdzę to o czym piszesz LeszekA6..po pracy opisze spostrzeżenia..wydaje mi się że auto jak na 180KM nie grzeszy również mocą..nie wiem czy ma to coś wspólnego..
[ Dodano: 2014-05-14, 17:26 ]
a więc po sprawdzeniu sugestii objawy wyglądają tak:
-w pozycji N słychać tylko odgłos pracy silnika wciskając pedał gazu,głośniej bo wyższe obroty ale sam silnik
-na nierozgrzanym silniku odgłos szumu słyszalny jest tak samo jak na rozgrzanym-zaczyna się w okolicy 2tys obrotów..
[ Dodano: 2014-05-14, 17:26 ]
a więc po sprawdzeniu sugestii objawy wyglądają tak:
-w pozycji N słychać tylko odgłos pracy silnika wciskając pedał gazu,głośniej bo wyższe obroty ale sam silnik
-na nierozgrzanym silniku odgłos szumu słyszalny jest tak samo jak na rozgrzanym-zaczyna się w okolicy 2tys obrotów..
Sprawdź na zimnym wyłączonym silniku czy wiatrak od wiska da się lekko obracać. Jeśli jest opór to znaczy że wisko jest spięte na stałe (raczej uszkodzone). Ewentualnie na zimnym, odpalonym silniku powinno dać się zatrzymać ten wiatrak. Powinien kręcić się swobodnie. Oczywiście nie próbować ręką zatrzymywać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 sty 2012, 18:51
- Lokalizacja: Wielkopolska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
michal2121, możesz jeszcze zrobić mały eksperyment.
Znajdź gdzieś długą i w miarę pustą drogę, rozpędź autko do ok 100/130/h, przerzuć wajchę na ręczną zmianę biegów, puść gaz i redukuj biegi w dół aby obroty silnika dochodziły nawet do 4000obr. Jak buczenie/szum się pojawią to będzie oznaczało że to nie od silnika.
Znajdź gdzieś długą i w miarę pustą drogę, rozpędź autko do ok 100/130/h, przerzuć wajchę na ręczną zmianę biegów, puść gaz i redukuj biegi w dół aby obroty silnika dochodziły nawet do 4000obr. Jak buczenie/szum się pojawią to będzie oznaczało że to nie od silnika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 sty 2012, 18:51
- Lokalizacja: Wielkopolska
witam po małej przerwie..spróbuje zrobić ten eksperyment tak jak proponujesz piotras72 i podzielę się spostrzeżeniami.. natomiast co do logów o których piszesz harnasm to nie mam możliwości ich zrobić..liczyłbym na pomoc w tej sprawie klubowicza z okolic Czarnkowa,Trzcianki,Szamotuł, Obornik...żeby zdiagnozować całe auto..
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga