[C6 TDI Tiptronic/Multitronic] Zmina z D na R - drgnięcie
Jeszcze nie słyszałem żeby przestrzeganie zaleceń producenta szkodziło, to raz, dwa padały przede wszystkim w autach o dużym momencie obrotowym. Czyli benzyna silniki o poj.3litry i powyżej i diesle. Zresztą o ile się nie mylę to w silnikach 1,8t skrzyni nie modyfikowali. Oczywiście dochodzi do tego eksploatacja, czyli, przeciążanie( przyczepa), gwałtowne przyspieszenia, za późna wymiana oleju itp. Niestety o multi trzeba dbać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
A jednak - w tipie zaleceniem producenta (samochodu nie skrzyni) jest niewymienianie oleju - wiec porada szkodliwa.markus71 pisze:Jeszcze nie słyszałem żeby przestrzeganie zaleceń producenta szkodziło, to raz, dwa padały przede wszystkim w autach o dużym momencie obrotowym. Czyli benzyna silniki o poj.3litry i powyżej i diesle. Zresztą o ile się nie mylę to w silnikach 1,8t skrzyni nie modyfikowali. Oczywiście dochodzi do tego eksploatacja, czyli, przeciążanie( przyczepa), gwałtowne przyspieszenia, za późna wymiana oleju itp. Niestety o multi trzeba dbać.
Multi rozpada sie kazda jedna, starsze, montowane wlasnie we wspomnianej przez Ciebie 1.8T benzynie sa mniej dopracowane (pierwsze 01J) od ostatnich wypuszczonych (serie 0AN i 0AW). Do tego maja bardziej awaryjne sterowniki. Multitronic nie nadaje sie do ciagania niczego. Multitronik w najmocniejszej wersji w jakiej byl montowany benzynowej to 3.2FSI C6 / A8 a w dieslu 2.7TDI reszta automatow to TIP'y, ktore byly wkladane nawet do RS6 5.0 V10 i rowniez zaleceniem o niewymianie oleju w skrzyni. Teraz audi mocno lansuje skrzynie dwusprzeglowe
Reszta mojej wiadomosci to byla ironia - odnosnie serwisu LL co 30 tys, bo wiekszosc, wlacznie ze mna, ze wzgledu na zwalony system napinania lancuchow rozrzadu, wymieniam olej wczesniej by nie doprowadzic do zatkania sie kanalow olejowych. Wiec niestety ale przestrzeganie wszystkich zalecen - moze byc niezle ale tylko i wylacznie w nowym aucie, w troche juz eksploatowanym, dalsza eksploatacja w sposob, w ktory byl juz eksploatowany moze doprowadzic kolejnego wlasciciela do bankructwa.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga