opony 235.60.16 et 40
opony 235.60.16 et 40
witam tył ok a z przodu dotykają u góry o persona jest na to jakaś rada et 40
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
sprawdz co to jest środek ćiężkości pojazdu i gdzie powinien się znajdować a wtedy wszystko ci się wyjaśni .
w twoim przypadku masz auto postawione ok 5 cm wyżej niż założył to konstruktor auta . auto traci trakcje jest bujliwe niestabilne a w przypadku poślizgu bocznego ma tendencje do rolowania przez dach.
suvy i terenowe też projektuje się z uwzględnieniem środka cięzkości ,to wszysto jest ściślle wyliczone a jednocześnie jest kompromisem między prześwitem a stabilnością .
a te wartości niestety nie idą w parze.
o róznicach konstrukcyjnych między oponą osobową a oponą do suva czy terenową nawet nie chcę pisać bo i tak tego nie zrozumiesz
do tego dochodzi zmiana przełóżęń układu napędowego ,przekłąmywamie licznika prękości i przebiegu .przekłamania na fisie .inna charakterystyka esp (czujnik umieszczony na wys środka ciężkości) i wiele innych czynników
powiem tak próbowałem jeżdzić zimą po lasach na 225/55r16 w lesie w zaspach ok na asfalcie totalna porażka + podwijanie barków opony w ostrych zakrętach .
(niewłąsciwa wysokość opon przekładała się na niewłąściwe nastawy geometri zawieszenia).
max co można założyć to to co przewidziane w homologacji 215/55r 16 ale to też bujliwe .najbardziej stabilny jest na 225/50 r 16
a tak po prawdzie z g... bata nie ukręcisz nie pasuje i już
w twoim przypadku masz auto postawione ok 5 cm wyżej niż założył to konstruktor auta . auto traci trakcje jest bujliwe niestabilne a w przypadku poślizgu bocznego ma tendencje do rolowania przez dach.
suvy i terenowe też projektuje się z uwzględnieniem środka cięzkości ,to wszysto jest ściślle wyliczone a jednocześnie jest kompromisem między prześwitem a stabilnością .
a te wartości niestety nie idą w parze.
o róznicach konstrukcyjnych między oponą osobową a oponą do suva czy terenową nawet nie chcę pisać bo i tak tego nie zrozumiesz
do tego dochodzi zmiana przełóżęń układu napędowego ,przekłąmywamie licznika prękości i przebiegu .przekłamania na fisie .inna charakterystyka esp (czujnik umieszczony na wys środka ciężkości) i wiele innych czynników
powiem tak próbowałem jeżdzić zimą po lasach na 225/55r16 w lesie w zaspach ok na asfalcie totalna porażka + podwijanie barków opony w ostrych zakrętach .
(niewłąsciwa wysokość opon przekładała się na niewłąściwe nastawy geometri zawieszenia).
max co można założyć to to co przewidziane w homologacji 215/55r 16 ale to też bujliwe .najbardziej stabilny jest na 225/50 r 16
a tak po prawdzie z g... bata nie ukręcisz nie pasuje i już
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt: