Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

bicie kola w czasie hamowania tylko podczas duzych predkosci

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
arek23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:21
Lokalizacja: Zielona Góra

bicie kola w czasie hamowania tylko podczas duzych predkosci

Post autor: arek23 » 09 maja 2014, 23:40

Witam kolegow

Mam problem w swoim autku polega on na tym ze jak jade 200km/h badz wiecej i chce wyhamowac do mniejszej predkosci to pojawia sie bicie kola w czasie hamowanie tylko po lewej stronie to slychac. Natomiast przy zwyklej jezdzie tak do 160km/h i jak hamuje to nic nie slychac zadnego bicia.

Dlaczego tak sie dzieje i co jest tym przyczyna ?

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 10 maja 2014, 03:56

Opcji jest kilka:
Niskiej jakosci tarcze
Skrzywiona tarcza
Zużyte tarcze
Skrzywiona piasta
Luz na łożysku
Luz na przegubie wewnetrznym lub zewnetrznym
Skrzywienie półosi
Zużyty amortyzator
Niewyważone koło
Krzywa felga
Bulwa lub inne uszkodzenie opony
Montaż tarczy na nieoczyszczonej piaście
Montaż koła na nieoczyszczonej tarczy/piaście
Niedokręcone koło (!)
Luz w zawieszeniu lub ukladzie kierowniczym
Itd
Na początek trzeba rozebrac, wyczyscic, obadac czujnikiem zegarowym, wywazyc kolo u kogos kto chce i potrafi.

arek23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:21
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: arek23 » 10 maja 2014, 10:37

Nowe tarcze,felgi,amortyzatory(Sachs), opony.Zrobiona piasta, łożysko i układ kierowniczy. Kola b.dobrze wyważone. Montaż tarczy i kol był przy mnie robiony i były czyszczone obie rzeczy (piasta,tarcza). Natomiast diagnosta nic nie wykrył żeby samochód jakieś luzy w zawieszeniu itd.


A nowa tarcza (Bosch) mogła się skrzywić i to po 2 miesiącach jazdy?

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 10 maja 2014, 11:31

generalnie jak się skrzywi na początku eksploatacji mi skrzywiły się ate .zimermany .brembo .reklamacja= uznana .
wkurzony założyłem najtańsą chińszczyznę i zonk jest super już 2 lata
podejrzewam że te markowe to podróby w większości

arek23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:21
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: arek23 » 10 maja 2014, 14:13

to radzisz żeby wymienić jeszcze raz tarcze?
Czy szukać problemu gdzie indziej ?

_pączek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 20 lut 2013, 15:39
Lokalizacja: beskidy

Post autor: _pączek_ » 10 maja 2014, 14:50

arek23 pisze:to radzisz żeby wymienić jeszcze raz tarcze?
nic od razu nie wymieniaj tylko niech jakiś ogarnięty mechanik sprawdzi Ci je wskaźnikiem zegarowym

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 10 maja 2014, 15:01

sprawdź tarcze czujnikiem i przetocz jeśli są krzywe, z nowych można trochę zebrać. jeśli będzie poprawa to jak będziesz koniecznie chciał wtedy możesz wymienić na nowe, ale będziesz miał pewność że to wina tarcz.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 10 maja 2014, 20:28

teraz doczytałem żę chodzi o prędkości ok 200 .nic nie zrobisz to co się dzieje to zjawisko o nazwie fading te bicie to nie bicie tylko ulatnianie się gazów między tarczy a klocka a które powstawą w wyniku wys temp .pomóc możę wymiana kpl hebli na większe lub spróbuj jakieś wyczynowe klocki .tylko będzie minus - słabe heble na zimnych tarczach. to żę słyszysz to tylko z jednej strony -to twoje odczucie- pasażer będzie to słyszał z drugiej strony

arek23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:21
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: arek23 » 11 maja 2014, 10:20

a może to być powodowane tez przez zacisk hamulcowy tzw(cylinderek)?

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 12 maja 2014, 09:05

arek23 pisze:.Zrobiona piasta, łożysko i układ kierowniczy.
Zrobiona tzn. nowa?

Jeśli jest luz na łożysku albo piasta jest choćby minimalnie skrzywiona albo nierówno skorodowana to każde nowe tarcze po kilku tygodniach będą biły.

arek23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:21
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: arek23 » 13 maja 2014, 20:27

tak nowa :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga