Witam.
Jak należy interpretpwać ową wskazówkę z Elsy
Wskazówka
Niedopuszczalne jest poddawanie obróbce głowic silnika wysokoprężnego.
Czy należy sie jej bezwzględnie trzymać?
[ AFB 2.5 150 KM] Czy planować głowice?
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Czy planować głowice?
Siemka,
Odpowiedź na pytanie zadane w tytule tematu jest jedna - oczywiście, że należy planować głowicę po jej demontażu, ale to jest tylko jeden (ostatni) z procesów, jakim należy poddać głowicę przed jej ponownym montażem.
Odpowiedź na pytanie zadane w tytule tematu jest jedna - oczywiście, że należy planować głowicę po jej demontażu, ale to jest tylko jeden (ostatni) z procesów, jakim należy poddać głowicę przed jej ponownym montażem.
Ja to interpretuję tak - nie planuj głowicy tylko kup nową w ASO najlepiej jeszcze z wałkami rozrządu. VAG zarobi Ty uszczuplisz swój budżet my (VAG) będziemy zadowoleni/bogatsi Ty biedniejszy.slawek pisze:Witam.
Jak należy interpretpwać ową wskazówkę z Elsy
Wskazówka
Niedopuszczalne jest poddawanie obróbce głowic silnika wysokoprężnego.
Czy należy sie jej bezwzględnie trzymać?
Wiem ze raczej sie na to nie zwraca uwagi ale po ktoryms planowaniu moze sie zdarzyc tak ze tłok bedzie udezal w zamkniety zawor skoro oboje wystaja. Oki pewnie jest tam na tyle luzu że taka sytuacja nie bedzie miała miejsca, w zwiazku z czym pytanie moje jest raczej w formie ciakwostki niz faktycznego zastosowania.
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Co dokładnie przez to chcesz powiedzieć?slawek pisze:Wiem o grubosci uszczelki.
Zasada jest jedna obojętnie czy głowica była planowana czy nie zakładasz takie same uszczelki jak były zamontowane przez fabrykę, czyli z jednym, dwoma lub trzema otworami (patrz oznaczenia na strych uszczelkach).
Uszczelki są dobierane po pomiarze występu tłoka w położeniu GZP (górny zwrotny punkt). Wartości planowania głowicy w Twoim i w większości przypadków to setne części milimetra, więc nie ma możliwości żadnej kolizji układu korbowo - tłokowego z zaworami no chyba, że ktoś obrabiał głowice strugiem na jachcie podczas sztormu i zheblował kilka milimetrów.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga