Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c4 2.5 Tdi AEL] brak mocy

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

[a6 c4 2.5 Tdi AEL] brak mocy

Post autor: Mietek286 » 12 sty 2009, 22:02

Witam

Mam taki problem w mojej audi a6 całkiem straciła moc na 1,2 3 biegu wsadza sie na obroty powyżej 4000 a na 4 biegu wchodzi jeszcze na 3000 obrotów a na 5 i 6 biegu wogóle nie chce jechać jadzie sie jak maluchem na 5 biegu dochodzi do 130km/h a jak wsadze 6 bieg to wogóle nie jedzie a newet zwalnia czy ktoś miał podobny problem??? czy może padła turbina albo coś innego?? z góry dziękuje

PS. silnik 2.5 TDI AEL


Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 cze 2009, 20:53 przez Mietek286, łącznie zmieniany 1 raz.

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 14 sty 2009, 09:56

Mam C5 ale u mnie było podobnie winą był przepływomierz powietrza.
Miał za mało dostarczanego powietrza przy obciążeniu i był słaby.
Poprostu na 4 i 5 - tym biegu(tiptronik) nie chciał wejść na obroty powyżej 3 tys.
Pozdrawiam
Darnok

Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mietek286 » 14 sty 2009, 17:05

Pojechałem na komputer i mechanik powiedział że jest padnięta przepływka więc pojechałem i kupiłem drugą.Wymieniłem i jest troche lepiej ma dużo lepsze przyśpieszenie ale dochodzi do 120 km/h i więcej juz nie wyciśnie musi być jeszcze coś padnięte Pozdrawiam

Awatar użytkownika
userPL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 23 gru 2008, 11:02
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: userPL » 25 sty 2009, 19:12

kolego , ile masz przebiegu?
Mam taki sam silnik (250 tys ) , nigdy nie bylo problemów
i Jak po szynach ...........

Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mietek286 » 25 sty 2009, 22:01

ja mam 299 tyś i prawdopodobnie padł mi zawór N75

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 25 sty 2009, 23:31

Nie wiem jak w AEL u ale w AAT czyli bliźniaku przepływka ma niewiele do gadania przy mocy, szkoda że nie przeczytałem wczesniej, ale dawka przynajmniej u mnie ustala sie przez ciśnienie doładowania czyli N75 który jest na przegrodzie od strony silnika. Zrób logi i bedziesz wiedział albo pokombinuj przy tym zaworku z wężykami i obserwuj czy cos to zmienia..
Obrazek TDI +

Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mietek286 » 26 sty 2009, 15:09

właśnie przy tym zaworku leci rurka do gruszki turbiny i tam przy zapalonym silniku nic sie nie dzieje nie ma żadnego podciśnienia czyli zawór chyba do wymiany :-(

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 26 sty 2009, 16:34

Tam cisnienie pojawia sie dopiero
jak turbina zaczyna pompowac

na biegu jalowym nie bedzie cisnienia

Proponuje spiac na krotko przewod od gruszki
z przewodem wychodzacym od IC przy lampie

(dochodzi on do metalowego zaworka od dolu)

Wtedy wastegate masz caly czas zamkniety
jesli to zawor od razu poczujesz roznice

Taka probe mozna zrobic
przez krotki czas zeby nie uszkodzic turbo

Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mietek286 » 26 sty 2009, 16:54

dzięki kolego za rade ale dopiero jak przygazuje do 4000 rpm to pojawia sie malutkie ciśnienie i przewód kolektora ssącego robi sie twardy a jak puszcze gaz to mięknie i nie ma ciśnienia :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga