Witam wszystkich
Mój problem dotyczy odpalenia ciepłego silnika. Gdy pojeżdzę, zgaszę i po 10min chce jechać.
- rozrusznik kręci.
- czujniki temp. płynu chłodzącego oraz powietrza zasysanego są ok, bo podają właściwe temp.
Zimny pali od razu, na ciepłym też albo odpali od razu, albo można kręcić i kręcić.
Myślałem, że alarm odcina zapłon, ale wyłączałem i włączałem alarm i to juz raczej nie to.
Dodam, że podczas przyspieszania nie przyspiesza idealnie równo, tylko raz delikatnie szarpnie ( a raczej przestanie na sekundę przyspieszać i dalej idzie jak rakieta)
VAG pokazuje następujące błędy w silniku:
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
System kontroli emisji wydechu (EVAP) - niewłaściwy przepływ odpowietrzania.
Możliwe przyczyny:
przyczyny:
- wąż lub węże łączące
- nieszczelność po stronie ssącej
- zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktyw
- sprawdzić elektrozawór zasobnika z węglem aktywnym, diagnoza elementów wykonawczych
- sprawdzić węże i rury łączące od zbiornika paliwa do kolektora paliwowego
- Sprawdzić szczelność układu dolotowego
Czytałem na wielu forach, w BMW wymieniają czujnik położenia wału korbowego i pomaga, a u Nas?
Pozdrawiam
[c5 2,4] Czasami nie odpala na ciepłym silniku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
[c5 2,4] Czasami nie odpala na ciepłym silniku
Ostatnio zmieniony 23 sie 2010, 10:25 przez Kaszeszczuk, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)
zobacz moją odpowiedź w tym temacie
a6-28-q-problem-z-odpalaniem-na-cieplo-vt4246.htm
a6-28-q-problem-z-odpalaniem-na-cieplo-vt4246.htm
ja obstawiam czujnik temperatury w pełni diagnozowalny- wystarczy podpiąć VAGa albo VASa i potwierdzić a potem wymienić.
Moje byłe miłości:
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Czujnik temperatury cieczy był diagnozowany i jest ok.
Czujnik powietrza zasysanego ostatnio pokazywał temperature taką jak otoczenie, a dziś sprawdziłem to pokazywał 57stopni.
Testowałem VAG-em czujnik odpowietrzenia silnika i jest ok. ( EVAP OK)..
Gdy ponownie na ciepłym silniku nie mogłem odpalić, pojawił się błąd chwilowy czujnika obrotów silnia G28.
[ Dodano: 2010-08-01, 17:34 ]
Witam ponownie
Problem pozostał. Od tygodnia jeździłem z rozszczelnionym bakiem paliwa.
Dziś jak postawiłem na słońcu, znów nie chciał odpalić.
Pozostają zatem czujniki G28 czy położenia paska rozrządu.
Proszę powiedźcie gdzie się znajdują i czy łatwo je wymienić.
Od którego zacząć?
-------------------------------------------------------------------------
22.02.2010r.
PROBLEM POZOSTAÂŁ
Błąd EVAP - incorrect Flow od początku wskazywał na system odpowietrzania zbiornika.
Przetarty kabel tuż przy zaworku od strony zbiornika paliwa spowodował, że zaworek cały czas podawał powietrze do silnika.
Zepsuty zaworek cykał cały czas!!
Jak wstawiłem drugi, używany to nie cyka w ogóle. Ale błąd EVAP zniknął, a auto nie odpala dalej.
Może teraz zaworek nie działa i się wytwarza podciśnienie z zbiorniku, przez co pompa daje mniejsze ciśnienie paliwa?
Teraz VAG nie wykazuje żadnych błędów.
Pozdrawiam
---------------------------------------------------------------
11.09.2010r.
Czyżby kolejne światło w tunelu?
Odebrałem auto od elektryka. Wymieniłem przewody na NGK i świece NGK ( ze względu na LPG), została wyczyszczona przepustnica.
Auto podczas odbioru nie chciało odpalić, więc poprosiłem szybko o pomiar iskry itd.
Okazało się, że nie było iskry a po długim kręceniu wyskoczył błąd czujnika G28 - prędkość obrotowa silnika - położenie wału korbowego).
W tygodniu go wymienię i dam znać.
Z tego co się dowiedziałem, aby wyskoczył błąd któregoś z czujników czasami trzeba kręcić rozrusznikiem do 6sekund, aby komputer zapisał jako błąd.
[ Dodano: 2011-07-23, 16:46 ]
Problem został jakiś czas temu rozwązany. Nieodpalanie na gorącym to był czujnik położenia wału o czym sygnalizował błąd czujnika G28.
Problem dłuższego kręcenia silnikiem gdy był ciepły:
Nie wymieniłem żadnych podzespołów.
Zrobiłem adaptację przepustnicy vagiem, oraz odpaliłem zimny aby się rozgrzał do 90stopni bez dodawania gazu. Ustawiona w miarę prawidłowo instalacja LPG oraz pojeżdzenie na benzynie.
Moim zdaniem problemem był komputer silnika, który zmienił wartości pod gaz.
Czujnik powietrza zasysanego ostatnio pokazywał temperature taką jak otoczenie, a dziś sprawdziłem to pokazywał 57stopni.
Testowałem VAG-em czujnik odpowietrzenia silnika i jest ok. ( EVAP OK)..
Gdy ponownie na ciepłym silniku nie mogłem odpalić, pojawił się błąd chwilowy czujnika obrotów silnia G28.
[ Dodano: 2010-08-01, 17:34 ]
Witam ponownie
Problem pozostał. Od tygodnia jeździłem z rozszczelnionym bakiem paliwa.
Dziś jak postawiłem na słońcu, znów nie chciał odpalić.
Pozostają zatem czujniki G28 czy położenia paska rozrządu.
Proszę powiedźcie gdzie się znajdują i czy łatwo je wymienić.
Od którego zacząć?
-------------------------------------------------------------------------
22.02.2010r.
PROBLEM POZOSTAÂŁ
Błąd EVAP - incorrect Flow od początku wskazywał na system odpowietrzania zbiornika.
Przetarty kabel tuż przy zaworku od strony zbiornika paliwa spowodował, że zaworek cały czas podawał powietrze do silnika.
Zepsuty zaworek cykał cały czas!!
Jak wstawiłem drugi, używany to nie cyka w ogóle. Ale błąd EVAP zniknął, a auto nie odpala dalej.
Może teraz zaworek nie działa i się wytwarza podciśnienie z zbiorniku, przez co pompa daje mniejsze ciśnienie paliwa?
Teraz VAG nie wykazuje żadnych błędów.
Pozdrawiam
---------------------------------------------------------------
11.09.2010r.
Czyżby kolejne światło w tunelu?
Odebrałem auto od elektryka. Wymieniłem przewody na NGK i świece NGK ( ze względu na LPG), została wyczyszczona przepustnica.
Auto podczas odbioru nie chciało odpalić, więc poprosiłem szybko o pomiar iskry itd.
Okazało się, że nie było iskry a po długim kręceniu wyskoczył błąd czujnika G28 - prędkość obrotowa silnika - położenie wału korbowego).
W tygodniu go wymienię i dam znać.
Z tego co się dowiedziałem, aby wyskoczył błąd któregoś z czujników czasami trzeba kręcić rozrusznikiem do 6sekund, aby komputer zapisał jako błąd.
[ Dodano: 2011-07-23, 16:46 ]
Problem został jakiś czas temu rozwązany. Nieodpalanie na gorącym to był czujnik położenia wału o czym sygnalizował błąd czujnika G28.
Problem dłuższego kręcenia silnikiem gdy był ciepły:
Nie wymieniłem żadnych podzespołów.
Zrobiłem adaptację przepustnicy vagiem, oraz odpaliłem zimny aby się rozgrzał do 90stopni bez dodawania gazu. Ustawiona w miarę prawidłowo instalacja LPG oraz pojeżdzenie na benzynie.
Moim zdaniem problemem był komputer silnika, który zmienił wartości pod gaz.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
- Lokalizacja: Lublin
Cze,
Mam podobny problem, do tego czasem nie odpala i na zimnym, dopiero za którymś razem
Co zrobiłem:
Komp pokazał błąd czujnika położenia wału
- wymieniłem i nie pokazuje błędu
Komp pokazał błąd przepustnicy
- czyszczenie itd, adaptacja, niby było ok ale zaraz problem się pojawił i znowu na komp. wyskakiwał błąd
Wstawiłem nowe świece - jedna była do bani.
Planuję niedługo wstawić przepustnicę z innego auta z tym samym silnikiem i dam znać ale czy ewentualnie możecie mi podpowiedzieć co jeszcze może być ?
[ Dodano: 2014-04-27, 18:10 ]
Może mi ktoś, coś doradzić ?
Mam podobny problem, do tego czasem nie odpala i na zimnym, dopiero za którymś razem

Co zrobiłem:
Komp pokazał błąd czujnika położenia wału
- wymieniłem i nie pokazuje błędu
Komp pokazał błąd przepustnicy
- czyszczenie itd, adaptacja, niby było ok ale zaraz problem się pojawił i znowu na komp. wyskakiwał błąd
Wstawiłem nowe świece - jedna była do bani.
Planuję niedługo wstawić przepustnicę z innego auta z tym samym silnikiem i dam znać ale czy ewentualnie możecie mi podpowiedzieć co jeszcze może być ?
[ Dodano: 2014-04-27, 18:10 ]
Może mi ktoś, coś doradzić ?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
- Lokalizacja: Lublin