[ARH 1.8 125 KM] Propozycja założenia gazu- firma Nagaz Łódź
[ARH 1.8 125 KM] Propozycja założenia gazu- firma Nagaz Łódź
Witam serdecznie.
Plan jest taki aby zagazować moją C5. Pisałem o wycenę do firmy Nagaz Stefanowski z Łodzi, dostałem taką propozycję:
1. instalację sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej IV generacji z elektroniką sterująca polskiej firmy LPGTECH system TECH - 224 z reduktorem Zavoli Zeta N/S i wtryskiwaczami Dragon.
Koszt całkowity to 2700 zł.
Cena obejmuje:
- zbiornik toroidalny w miejsce koła (we wnękę w bagażniku),
- pokrowiec na koło zapasowe przy zbiorniku toroidalnym w miejsce koła zapasowego,
- tankowanie gazu w ilości niezbędnej do uruchomienia instalacji,
- gwarancję na okres 24 miesięcy.
2. instalację sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej IV generacji z elektroniką sterująca polskiej firmy AC system Stag 4 Qbox z reduktorem AC R01 i wtryskiwaczami AC W01.
Koszt całkowity to 2600 zł.
Opcje:
- wtryskiwacze LPGTECH Dragon - 400 zł,
- wtryskiwacze Hana H2000/EG2000/H2001 - 400 zł.
Cena obejmuje:
- zbiornik toroidalny w miejsce koła (we wnękę w bagażniku),
- pokrowiec na koło zapasowe przy zbiorniku toroidalnym w miejsce koła zapasowego,
- tankowanie gazu w ilości niezbędnej do uruchomienia instalacji,
- gwarancję na okres 24 miesięcy.
3. instalację sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej IV generacji włoskiej firmy Landi Renzo system Omegas z reduktorem Landi Renzo LI02 i wtryskiwaczami Landi Renzo/MED.
Koszt całkowity to 3200 zł.
Cena obejmuje:
- zbiornik toroidalny w miejsce koła (we wnękę w bagażniku),
- pokrowiec na koło zapasowe przy zbiorniku toroidalnym w miejsce koła zapasowego,
- tankowanie gazu w ilości niezbędnej do uruchomienia instalacji,
- gwarancję na okres 24 miesięcy.
Po montażu otrzymuje Pan:
- fakturę,
- atest zbiornika,
- kartę gwarancyjną,
- wyciąg ze świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji przystosowującej dany typ pojazdu do zasilania gazem.
1. Czy ktoś z Was miał styczność z tą firmą?
2. Którą opcję byście polecili (z przeczytanych wcześniej wątków wnioskuję że opcję numer 3 - ale czy te numerki 1 i 2 definitywnie odpadają czy też są dobrą propozycją? Zależy mi na obniżeniu kosztów, ponieważ mam jeszcze parę usterek do zlikwidowania a fundusz niestety się szybko wyczerpał, jeśli miałbym brać już opcję 3 to chciałbym być pewien że te dodatkowe kilkaset złotych to będą dobrze zainwestowane pieniądze)
3. I czy według Was ceny są okej, czy ewentualnie poszukać jeszcze jakiś ofert? Firma wydaje się być kompetentna.
Z góry dziękuję za pomoc,
pozdrawiam serdecznie.
Plan jest taki aby zagazować moją C5. Pisałem o wycenę do firmy Nagaz Stefanowski z Łodzi, dostałem taką propozycję:
1. instalację sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej IV generacji z elektroniką sterująca polskiej firmy LPGTECH system TECH - 224 z reduktorem Zavoli Zeta N/S i wtryskiwaczami Dragon.
Koszt całkowity to 2700 zł.
Cena obejmuje:
- zbiornik toroidalny w miejsce koła (we wnękę w bagażniku),
- pokrowiec na koło zapasowe przy zbiorniku toroidalnym w miejsce koła zapasowego,
- tankowanie gazu w ilości niezbędnej do uruchomienia instalacji,
- gwarancję na okres 24 miesięcy.
2. instalację sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej IV generacji z elektroniką sterująca polskiej firmy AC system Stag 4 Qbox z reduktorem AC R01 i wtryskiwaczami AC W01.
Koszt całkowity to 2600 zł.
Opcje:
- wtryskiwacze LPGTECH Dragon - 400 zł,
- wtryskiwacze Hana H2000/EG2000/H2001 - 400 zł.
Cena obejmuje:
- zbiornik toroidalny w miejsce koła (we wnękę w bagażniku),
- pokrowiec na koło zapasowe przy zbiorniku toroidalnym w miejsce koła zapasowego,
- tankowanie gazu w ilości niezbędnej do uruchomienia instalacji,
- gwarancję na okres 24 miesięcy.
3. instalację sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej IV generacji włoskiej firmy Landi Renzo system Omegas z reduktorem Landi Renzo LI02 i wtryskiwaczami Landi Renzo/MED.
Koszt całkowity to 3200 zł.
Cena obejmuje:
- zbiornik toroidalny w miejsce koła (we wnękę w bagażniku),
- pokrowiec na koło zapasowe przy zbiorniku toroidalnym w miejsce koła zapasowego,
- tankowanie gazu w ilości niezbędnej do uruchomienia instalacji,
- gwarancję na okres 24 miesięcy.
Po montażu otrzymuje Pan:
- fakturę,
- atest zbiornika,
- kartę gwarancyjną,
- wyciąg ze świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji przystosowującej dany typ pojazdu do zasilania gazem.
1. Czy ktoś z Was miał styczność z tą firmą?
2. Którą opcję byście polecili (z przeczytanych wcześniej wątków wnioskuję że opcję numer 3 - ale czy te numerki 1 i 2 definitywnie odpadają czy też są dobrą propozycją? Zależy mi na obniżeniu kosztów, ponieważ mam jeszcze parę usterek do zlikwidowania a fundusz niestety się szybko wyczerpał, jeśli miałbym brać już opcję 3 to chciałbym być pewien że te dodatkowe kilkaset złotych to będą dobrze zainwestowane pieniądze)
3. I czy według Was ceny są okej, czy ewentualnie poszukać jeszcze jakiś ofert? Firma wydaje się być kompetentna.
Z góry dziękuję za pomoc,
pozdrawiam serdecznie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
u siebie mam staga i wtryski hana i taki zestaw polecam, opcja nr 3 najlepsza ale jak jeden kolega napisał ciężko z serwisem. tylko po co przepłacać jeżeli stag jest bdb instalacją? ja za swoja instalkę zapłaciłem 3.400 ale to już 2 lata temu więc ceny na pewno spadły. moim zdaniem powinieneś zmieścić się w cenie 2700-3000 tyś. oczywiście montuj wlew gazu tam gdzie jest wlew paliwa czyli pod klapką.
Zależy jeszcze jaki reduktor, butla itd. Natomiast instalacje kolego Krzysiek-lex nie potaniały :D
Ja płaciłem we Wrocławiu 3800 za swoją instalacje na Stagu i wtryskach HANA + butla 65l w koło. Brałem na jakimś tam lepszym reduktorze coby nic się nie dławiło. Ale to koszt na 6 cylindrów i pojemność 2.4.
Bierz Staga + Hana i będziesz zadowolony. Stag to Polski producent, w tej chwili są to bardzo dobre sterowniki, wtryski Hana to w istocie klony Keihinów - jednych z najlepszych wtrysków. Trzymają dobrze parametry i nie wymagają tyle uwagi co Valteki... Poza tym do Staga kupisz łatwo interfejs i sam sobie w razie czego możesz regulować. Że nie wspomnę o doskonałym tutorialu kolegi xOslox umieszczonego na forum.
Za instalke zapłacisz tak jak kolega krzysiek pisze - tylko lepiej do dobrego gaziarza pojechać i zapłacić nawet te 300 zł więcej - niż do jakiegoś przysłowiowego Zbysia zza Płotu.
Pytaj czy ściągają do wiercenia kolektor - jeśli nie to uciekaj w te pędy i nie wierz w żadne wiercenie pod ciśnieniem, magiczne wiertła itd.
Ja płaciłem we Wrocławiu 3800 za swoją instalacje na Stagu i wtryskach HANA + butla 65l w koło. Brałem na jakimś tam lepszym reduktorze coby nic się nie dławiło. Ale to koszt na 6 cylindrów i pojemność 2.4.
Bierz Staga + Hana i będziesz zadowolony. Stag to Polski producent, w tej chwili są to bardzo dobre sterowniki, wtryski Hana to w istocie klony Keihinów - jednych z najlepszych wtrysków. Trzymają dobrze parametry i nie wymagają tyle uwagi co Valteki... Poza tym do Staga kupisz łatwo interfejs i sam sobie w razie czego możesz regulować. Że nie wspomnę o doskonałym tutorialu kolegi xOslox umieszczonego na forum.
Za instalke zapłacisz tak jak kolega krzysiek pisze - tylko lepiej do dobrego gaziarza pojechać i zapłacić nawet te 300 zł więcej - niż do jakiegoś przysłowiowego Zbysia zza Płotu.
Pytaj czy ściągają do wiercenia kolektor - jeśli nie to uciekaj w te pędy i nie wierz w żadne wiercenie pod ciśnieniem, magiczne wiertła itd.

- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Ja też polecam STAGa lub LPG Techa do tego wtryski Hana lub Barracuda.
Reduktor AC R01 powinien być OK, ale na dziś wolałbym KME Gold'a.
Także jak za 3 tys będzie STAG i Hana to chyba brałbym ten zestaw.
Do tego zapytaj o:
- wiercenie kolektora
- korekty po temperaturze i ciśnieniu gazu
- strojenie w trasie z podglądem na korekty/ewentualnie sonda szerokopasmowa...
Reduktor AC R01 powinien być OK, ale na dziś wolałbym KME Gold'a.
Także jak za 3 tys będzie STAG i Hana to chyba brałbym ten zestaw.
Do tego zapytaj o:
- wiercenie kolektora
- korekty po temperaturze i ciśnieniu gazu
- strojenie w trasie z podglądem na korekty/ewentualnie sonda szerokopasmowa...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
"Natomiast instalacje kolego Krzysiek-lex nie potaniały :D " - i tu mnie kolego zmartwiłeś
ja za gaz zapłaciłem 3400 jak już wspomniałem i też butla w koło, różnica jest a 4 stówki pieszo nie chodzą..
u mnie chyba było wiercenie z odsysaniem
, ale wszystko dobrze założone, zrobiłem 60 tyś i jak do tej pory byłem raz na regulacji i parę razy na ogólnym serwisie.
ale faktyczne druciarzy trzeba unikać jak ognia

ja za gaz zapłaciłem 3400 jak już wspomniałem i też butla w koło, różnica jest a 4 stówki pieszo nie chodzą..
u mnie chyba było wiercenie z odsysaniem

ale faktyczne druciarzy trzeba unikać jak ognia
Dobra, ja mam tak:
Zbiornik GZWM 650/250 65litrów
Wielozawór: Tomasetto 250/30
Reduktor: AC R01 - czerwony do 250 KM
Zawór odcinający: Valtek D6
Wtryski: Hana 2001
Sterownik: Stag 300 ISA2
Montaż tego zestawu 3800 - kolektor zdejmowany do wiercenia, wstępna regulacja a później regulacja w trasie. Czas montażu od oddania autka - 1,5 dnia.
Instalacja założona tak że nie trzeba było ciąć ani przerabiać osłon plastikowych, wszystko schludnie i z głową - tak umieszczenie bezpiecznika jak i wtyczek, sterownika itd. Czyli spokojnie w razie serwisowania samochodu można to łatwo zdjąć i założyć - sprawdzane.
Spadków mocy żadnych nie zauważyłem, samochód pracuje idealnie w pełnym zakresie obrotów i prędkości - sprawdzane.
Spalanie względem wskazań komputera - około 1-1,5 litra wyżej na 100 km
Zbiornik GZWM 650/250 65litrów
Wielozawór: Tomasetto 250/30
Reduktor: AC R01 - czerwony do 250 KM
Zawór odcinający: Valtek D6
Wtryski: Hana 2001
Sterownik: Stag 300 ISA2
Montaż tego zestawu 3800 - kolektor zdejmowany do wiercenia, wstępna regulacja a później regulacja w trasie. Czas montażu od oddania autka - 1,5 dnia.
Instalacja założona tak że nie trzeba było ciąć ani przerabiać osłon plastikowych, wszystko schludnie i z głową - tak umieszczenie bezpiecznika jak i wtyczek, sterownika itd. Czyli spokojnie w razie serwisowania samochodu można to łatwo zdjąć i założyć - sprawdzane.
Spadków mocy żadnych nie zauważyłem, samochód pracuje idealnie w pełnym zakresie obrotów i prędkości - sprawdzane.
Spalanie względem wskazań komputera - około 1-1,5 litra wyżej na 100 km

- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
piszemy sobie co kto ma u siebie i co koledze polecamy i w jakiej cenie, chyba nikt nie zwrócił uwagi że ma on tylko 125 kucy więc reduktor nie musi być jakiś super mocny, ale tu też pytanie do kolegi: czy planuje w przyszłości podniesienie mocy? bo w tedy oczywiście musi wstawić reduktor mocniejszy i wtryski np hana zielone.
kolego mrporpoise właśnie zaglądam do papierów i mam tak:
reduktor Tomasetto AT 09
zbiornik GZWM 01951
zawór zespolony Tomasetto
wtryski Hana 2000
czujnik ciśnienia AC/PS-01
teraz jak patrze na nasze układy to nie dziwię się że twój jest droższy o 400, i zaczynam się zastanawiać czy mój jest aż tak dobry
i w butl wchodzi mi tylko max 46l.
kolego mrporpoise właśnie zaglądam do papierów i mam tak:
reduktor Tomasetto AT 09
zbiornik GZWM 01951
zawór zespolony Tomasetto
wtryski Hana 2000
czujnik ciśnienia AC/PS-01
teraz jak patrze na nasze układy to nie dziwię się że twój jest droższy o 400, i zaczynam się zastanawiać czy mój jest aż tak dobry


Stroiłem tam poprzednie auto (Primera P11 2.0). W pamięci pozostały bardzo pozytywne wrażenia - zanim zgodzili się na strojenie przejrzeli dokładnie sposób montażu instalacji gazowej. Samochód jeździł po tym zabiegu (strojenie oczywiście w trasie) na gazie bez najmniejszych problemów.grzemo pisze:szczesiu, na forum lpg polecają Filartech na Wólczańskiej 13
krzysiek-lex, Zbiornik podałeś numer seryjny
Pewnie wsadzili ci 630/250 zbiornik - bo było wygodniej. Ja na szczęście wcześniej naczytałem się po forach i mam trochę większy, choć przy dopłacie i lekkich przeróbkach mógłbym mieć 70litrów brutto... ale to już trochę gra niewarta świeczki była 
Instalacje masz podobną, z tym że reduktor u ciebie jest 'gorszy' teoretycznie i czujnik ciśnienia ja mam AC/PS-02. Ale szczerze mówiąc jak ci wyrabia ten zestaw i spadków ciśnienia nie masz zadużych to nie ma się co zastanawiać tylko jeździć
Teraz do rzeczy, ja brałem pod uwagę że kolega ma 1.8 bez Turbo 125 koni, jednak to nie jest znowu taka malutka moc. Można zrobić po taniości i założyć zestaw do 100 konnego silnika i też oblata, wokoło komina bez przyśpieszania zbytniego
Niemniej zestaw jaki uważam że byłby sensowny i bezproblemowy to właśnie Stag + Hana + reduktor AC R01 150 KM (czarny) albo KME Sliver. Butli nie daj sobie wcisnąć mniejszej niż 65 litrów brutto - bo wchodzi bezproblemowo!
We Wrocławiu tam gdzie ja zakładałem koszt takiej instalacji to 2800 złotych brutto
Koledzy podali warsztat polecany, sprawdzony przez jednego kolegę i polecony na LPG forum - znaczy można jechać


Instalacje masz podobną, z tym że reduktor u ciebie jest 'gorszy' teoretycznie i czujnik ciśnienia ja mam AC/PS-02. Ale szczerze mówiąc jak ci wyrabia ten zestaw i spadków ciśnienia nie masz zadużych to nie ma się co zastanawiać tylko jeździć

Teraz do rzeczy, ja brałem pod uwagę że kolega ma 1.8 bez Turbo 125 koni, jednak to nie jest znowu taka malutka moc. Można zrobić po taniości i założyć zestaw do 100 konnego silnika i też oblata, wokoło komina bez przyśpieszania zbytniego

Niemniej zestaw jaki uważam że byłby sensowny i bezproblemowy to właśnie Stag + Hana + reduktor AC R01 150 KM (czarny) albo KME Sliver. Butli nie daj sobie wcisnąć mniejszej niż 65 litrów brutto - bo wchodzi bezproblemowo!
We Wrocławiu tam gdzie ja zakładałem koszt takiej instalacji to 2800 złotych brutto
Koledzy podali warsztat polecany, sprawdzony przez jednego kolegę i polecony na LPG forum - znaczy można jechać

super, wielkie dzięki za info
teraz już będę wiedział o czym w ogóle rozmawiać z tymi gaziarzami. widzę, że ten zestaw Stag + Hana cieszy się dużym uznaniem, zatem taki zaaplikuję również u siebie.
krzysiek-lex, jeśli chodzi o podwyższenie mocy w przyszłości, to wydaje mi się że na tym silniku dużo się nie zdziała - z racji braku turbo. chyba, że się mylę?
także generalnie zależy mi na tym, żeby stracić jak najmniej mocy i nie bujać się później po serwisach z usterkami.
z samym założeniem gazu wstrzymam się chyba jeszcze do lata, żeby oblatać sobie dobrze autko (dopiero co kupione). tutaj muszę podziękować użytkownikowi Anielski za trafną uwagę, aby z założeniem zbytnio się nie spieszyć.
załatam najpierw kilka usterek, a później dołożymy instalację.
jeszcze pytanie, ma ktoś może namiar na wspomnianą wyżej firmę Filartech? podpytam ile za opcję staga+hana zawołają zielonych.

krzysiek-lex, jeśli chodzi o podwyższenie mocy w przyszłości, to wydaje mi się że na tym silniku dużo się nie zdziała - z racji braku turbo. chyba, że się mylę?
także generalnie zależy mi na tym, żeby stracić jak najmniej mocy i nie bujać się później po serwisach z usterkami.
z samym założeniem gazu wstrzymam się chyba jeszcze do lata, żeby oblatać sobie dobrze autko (dopiero co kupione). tutaj muszę podziękować użytkownikowi Anielski za trafną uwagę, aby z założeniem zbytnio się nie spieszyć.
załatam najpierw kilka usterek, a później dołożymy instalację.
jeszcze pytanie, ma ktoś może namiar na wspomnianą wyżej firmę Filartech? podpytam ile za opcję staga+hana zawołają zielonych.
Mazdomania,
A co do reduktorów AC R01 to początkowe serie miały duże problemy, były bardzo nierówne i potrafiły się wysypać. W tej chwili reduktor jest już dopracowany (podobno) i nie ma z nim już problemów. Niestety miał zasłużenie złą famę, bo po prostu został wypuszczony na rynek jako nie do końca dopracowany produkt
Tzn. Była cała wadliwa seria. Ale to było jakieś 1,5-2 lata temu i w tej chwili jest poprawiona seria, więc nie masz się co martwić
szczesiu,
Filartech
ul.Wólczańska 13
Łódź 93-005
godz. otwarcia. 9-18
tel.504-712-720
Google czyni cuda
A co do reduktorów AC R01 to początkowe serie miały duże problemy, były bardzo nierówne i potrafiły się wysypać. W tej chwili reduktor jest już dopracowany (podobno) i nie ma z nim już problemów. Niestety miał zasłużenie złą famę, bo po prostu został wypuszczony na rynek jako nie do końca dopracowany produkt


szczesiu,
Filartech
ul.Wólczańska 13
Łódź 93-005
godz. otwarcia. 9-18
tel.504-712-720
Google czyni cuda
