Post
autor: Rad1979 » 25 sty 2009, 12:01
Witam,
Dodam moje trzy grosze do dyskusji o wymianie rozrządu: silnik 1.9 TDI seria AWX - nr nadwozia do 4B-2-120000.
Poniżej części (wraz z symbolami i cenami brutto i VAT, niektórzy odliczają VAT jak mają samochód na firmę) wymienione po 191 tys. km przebiegu (info dla tych których wymiana czeka), które kupiłem w dużej hurtowni (nie na Allegro):
l.p. elementy do wymiany rozrządu symbol cena brutto ( w tym VAT)
1. pasek rozrządu Contitech CT 1028 123,10 (22,19)
2. pasek wieloklinowy Contitech 4 PK 841 20,36 (3,67)
3. pasek wieloklinowy Contitech 5 PK 1432 33,88 (6,11)
4. pompa wody HEPA P550 159,87 (28,82)
5. rolka napinająca paska rozrządu SKF VKM 11142 126,86 (22,87)
6. rolka napinająca paska rozrządu SKF VKM 21142 69,64 (12,56)
7. napinacz paska rozrządu RUVILLE EVR55495 170,62 (30,76)
Razem brutto 704,33 VAT (126,99)
Do tego wymieniłem olej (Mobil 1 Turbo Diesel 0W40W pełen syntetyk - koszt 5 l. oleju i filtra Knechta to 189 PLN brutto (w tym VAT 34,24) - po wymianie został prawie litr na dolewki).
W sumie za robocizne (wymiana rozrządu i oleju) zapłaciłem jakieś 610 PLN brutto (VAT 110). Wiem, wiem można zrobić to i za 250 PLN, ale mojego mechanika znam (dogląda to auto od 4 lat) i ufam mu.
Nie mam poczucia, że zapłaciłem jakoś super tanio, ale chyba też nie bardzo, bardzo drogo.
Co sądzicie o kosztach części, ich jakości oraz całym tym zestawieniu?
Rad1979, A6 '02 1.9 TDI