Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALF 2.4 165 KM] Awaria zmiennych faz rozrządu

Silniki benzynowe
zen8000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 09 kwie 2014, 09:43
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przyprostynia

[ALF 2.4 165 KM] Awaria zmiennych faz rozrządu

Post autor: zen8000 » 09 kwie 2014, 13:07

Witam od sierpnia ubiegłego roku jestem posiadaczem A4 2,4 V6 ALF Benzyna.
Po przeczytaniu kilkudziesięciu postów na ten temat nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi. A głowa już kwadratowa od tej wiedzy otóż: ostatnio zaobserwowałem dziwne dźwięki na lewej głowicy z tyłu takie jak by terkotanie lub klekot prawie jak diesel. Uznałem ze to łańcuch, Przy czym od początku miałem problemy przy odpalaniu na ciepłym na zimnym odpalał na dotyk. Niestety w ubiegłą sobotę podczas powrotu z pracy usłyszałem dziwny szum dźwięk pojawiał się powyżej 2000obr odrazu podjechałem do kolegi mechanika posłuchał i kazał zgasić moto. Odpioł osłonę od rozrządu i popatrzył następnie kazał odpalić. Gdy rozrusznik zakręcił nastąpił wybuch a filtr wraz z obudową poszybował do nieba. Gdy zwalił pokrywy a filtr już wrócił na ziemię okazało się ze winowajcą jest nie wiem jak to nazwać napinacz czy przestawiacz regulator zmiennych faz. Zdecydowaliśmy wymienić obydwa odrazu tylko nie wiem czy nie trzeba wymienić reszty łańcuch i zębatki. Niestety jest problem z częściami nie chce chińszczyzny a zamienników nie mogę znaleść w sieci. Nie mam też pojęcia ile mogą kosztować i czy zeby to zrobić trzeba wyciągnąć motor POMOCY!!! POZDRAWIAM

[ Dodano: 2014-04-09, 13:07 ]
Przebieg 210000 cały czas benzyna olej Castrol Magnatec 5W-30 pełen syntetyk rozwarzam zmiane na półsyntetyk
A4 2,4 v6 ALF / A6 C5 2,4 v6 ALF

Awatar użytkownika
Cris9222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 16 maja 2011, 11:31
Lokalizacja: Koło/Wielkopolska/Bydgoszcz

Post autor: Cris9222 » 10 kwie 2014, 10:09

Obędzie się bez wyciągania silnika. Żeby wyciągnąć regulatory zmiennych faz rozrządu trzeba wyciągnąć wałki, a co za tym idzie demontaż rozrządu,a więc cały przód do rozbiórki. Chyba że spróbujesz jakoś podwiązać i odchylić wałki, ale sugerowałbym raczej tę pierwszą wersję. ;)

[ Dodano: 2014-04-09, 17:42 ]
poleciłbym Ci wymienić też łańcuchy, bo jeśli nie hałasowały to niedługo pewnie zaczną ( u mnie zaczęło się robić głośno przy ok 220tys, aktualnie mam 306tys i nic tam nie ruszałem :) ), koła zębate zużywają się znacznie wolniej niż łańcuch więc nie ma potrzeby ich wymiany ;)

[ Dodano: 2014-04-10, 10:09 ]
viewtopic.php?t=60998

to Ci zobrazuje jak to wszystko wygląda ;)
Pomogłem? -> naciśnij 'Pomógł'

zen8000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 09 kwie 2014, 09:43
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przyprostynia

Post autor: zen8000 » 10 kwie 2014, 13:05

Przód już zwaliłem :) tak myślałem że nie trzeba wyciągać moto ale po przeczytaniu wielu postów i braku fotek mojego silnika już sam zwątpiłem. Dzięki pomogłeś mam zamiar wymienić łańcuchy i napinacze tylko nie wiem skąd części i ile mogą kosztować poradzicie coś na allegro masa tego ale za 350 zł to wątpię że daleko ujadę.
A4 2,4 v6 ALF / A6 C5 2,4 v6 ALF

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 10 kwie 2014, 13:30

Łańcuchy dobrych producentów są dostępne (np. SWAG), ale napinacze już nie. Albo chińczyk (nienajgorszy, 500-600zł nowy) albo oryginał (nowy AFAIR 1800zł, używka 200-400zł).

Ważne: co konkretnie stało się z napinaczem? Bo trudno mi sobie wyobrazić awarię samego napinacza. Ja już, to ślizgi lub łańcuch. Rozrząd na pasku nie przestawiony?
Pozdrawiam,
Krisker

zen8000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 09 kwie 2014, 09:43
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przyprostynia

Post autor: zen8000 » 10 kwie 2014, 23:37

tak jak pisałem był strzał wygląda na to że przestawił się rozrząd gdy odpalałem z gazem wciśniętym do dechy bo inaczej na ciepłym nie odpalał. po zdjęciu pokryw lewy napinacz się wysuwa i napina a prawy nic. Jestem po rozmowie z ASO w Poznaniu i jeden kosztuje 2200zł więc dwa 4400 plus łańcuchy uszczelki robocizna to zbankrutuje. Zastanawiałem się nad wymianą silnika na inny ale nie mogę znaleźć nic z przebiegiem ok 100 000 myślałem też o wymianie głowic na inne ale też nic nie mogę znaleźć. Mam na oku silnik ale 2,8 v6 alg i chciałem przełożyć głowice bo podobno to tosamo. Silnik jest bez osprzętu a przerabianie wszystkiego z 2,4 na 2,8 to pewnie dużo roboty i pieniędzy. Już sam nie wiem.
A4 2,4 v6 ALF / A6 C5 2,4 v6 ALF

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 10 kwie 2014, 23:39

zen8000, szukasz 14-16 letniego silnika z przebiegiem 100 tys

zen8000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 09 kwie 2014, 09:43
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przyprostynia

Post autor: zen8000 » 10 kwie 2014, 23:47

wiem że to głupie ale liczę na szczęście. Wyszło by taniej nie chce nic koło 200 000 bo pewnie czekało by mnie za chwile to samo

[ Dodano: 2014-04-10, 23:47 ]
znalazłem 2,8 w Szprotawie niby niski przebieg tylko co to znaczy tylko nie wiem czy te głowice są takie same
A4 2,4 v6 ALF / A6 C5 2,4 v6 ALF

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 10 kwie 2014, 23:50

to jak wygrać w totolotka <luzik> pozostaje kupić inny motor w dobrym stanie w cenie jednego napinacza <okok> może z angola prędzej coś znajdziesz.życzę ci abyś znalazł coś dobrego w dobrej cenie ;)

Awatar użytkownika
Cris9222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 16 maja 2011, 11:31
Lokalizacja: Koło/Wielkopolska/Bydgoszcz

Post autor: Cris9222 » 10 kwie 2014, 23:52

boshe.. chciałbym mieć takie problemy jak Ty...

nie stać na oryginały kupujesz takie na jakie Cię stać ( zamienniki za ~600zł).
Poza tym oby dwa się uszkodziły czy jeden?
Pomogłem? -> naciśnij 'Pomógł'

zen8000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 09 kwie 2014, 09:43
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przyprostynia

Post autor: zen8000 » 11 kwie 2014, 00:09

prawy ale to na lewej głowicy cały czas klekocze prawa była ok do puki nie pojawił się szum i umarł chciałem zapobiegawczo wymienić oba i łańcuchy

[ Dodano: 2014-04-11, 00:01 ]
chciałem kupić
te za 750 tylko jak to długo pociągnie

[ Dodano: 2014-04-11, 00:09 ]
jeszcze jedno pytanie czy te głowice są takie same?? 2,4 i od 2,8
A4 2,4 v6 ALF / A6 C5 2,4 v6 ALF

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 11 kwie 2014, 08:51

Daj sobie pomóc i odpowiedz:

1. Czy jest już diagnoza co do innych (poza samym napinaczem) skutków awarii?
2. Czy rozrząd na pasku jest ustawiony prawidłowo?
3. Czy drugi napinacz też źle wygląda/pracuje?
4. Jaki jest zalany olej?
5. Czy łańcuch się zerwał?
6. Czy ślizgi są połamane? Zwróć uwagę także na ten dolny.

Chcesz wymieniać silnik z powodu awarii napinacza? Masakra. Najpierw diagnoza, potem decyzja. Jeśli nastąpiło przestawienie łańcucha o jeden ząbek, to jest szansa, że nic się nie stało, chociaż nie mam pojęcia co tam mogło "wystrzelić" i rozwalić dolot. Jeśli szkód nie będzie, to kupisz nawet te chińskie podróby, na których nota bene sam jeżdżę, i wymienisz razem z łańcuchami. Jeśli łańcuch przestawił się bardziej, to jest duża szansa na zniszczone zawory i/lub tłoki i/lub cylindry i/lub głowicę, ale to trzeba sprawdzić (!), a nie szukać drugiego silnika.
Pozdrawiam,
Krisker

zen8000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 09 kwie 2014, 09:43
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przyprostynia

Post autor: zen8000 » 11 kwie 2014, 12:46

mechanik mówił i pokazywał mi że to napinacz kręcił wałem lewy się wysuwa prawy stoi chciałem zamienić głowice na 2,8 bo mogę je dostać w cenie 600 zł za sztukę i wiem że to orginały silnika nie chciałem przekładać

[ Dodano: 2014-04-11, 09:29 ]
zawory całe

[ Dodano: 2014-04-11, 09:33 ]
tylko czy te głowice są identyczne

[ Dodano: 2014-04-11, 11:37 ]
już zamówiłem komplet łańcuchów swag 175 zł x2i uszczelek 35zł x2 z intercars ale napinacze niestety z allegro za 570zł szt polecacie wymienić coś jeszcze przy okazji?? dodam że pasek wymieniałem 5 tyś km temu pompa wody też była nowa.

[ Dodano: 2014-04-11, 12:46 ]
heh znalazłem motor 2,8 aqd 20 kilometrów odemnie niby 94 000 przebiegu na foto wygląda nieźle chciałem przełorzyć głowice ale gdzieś wyczytałem że 2,4 ma lepiej rozwiercone kanaly i wałki od rs więc pewnie po przełożeniu z 2,8 osiągi by spadły. Jeśli chodzi o pasek jest ok bynajmniej mechanik nic podejrzanego nie za uwarzył olej był 5w-30 pełen syntetyk Castrol Magnatek 5 tyś temu wymieniony teraz zamierzam zalać pół syntetykiem oczywiście castrol z dodatkiem ceramizera części przyjdą we wtorek więc jak mechanik weźmie się do naprawy to wszystko wyjdzie na jaw. jeśli chodzi o ślizgi tragedi nie ma z góry z dołu nie wiem
A4 2,4 v6 ALF / A6 C5 2,4 v6 ALF

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 11 kwie 2014, 18:23

zen8000 pisze:że to napinacz kręcił wałem lewy się wysuwa prawy stoi

kolego , te napinacze nie działają tak samo na obu głowicach. Zauważ jak jest "ciągnięty " łańcuch po napinaczu z jednej jak i drugiej strony. Ten który rzekomo się nie wysuwa pracuje i napina bieżnią w dolnej częśći . Także pakujesz nieporzebnie kase w nowy napinacz. Jeśli już wrzuć same nowe łańcuchy i uszczelki Plus prawidłowo ustawić.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 11 kwie 2014, 20:23

i sprawdzić jakie jest ciś oleju bo to ono wymusza pracę napinaczy profilaktycznie można zmienić zaworki zwrotne oleju w główicy koszt symboliczny a aso . a z dodatkami do oleju byłbym ostrożny

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 11 kwie 2014, 22:23

I zostaw ten olej w spokoju. Audi kazało lać 5w30 to lej taki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga