Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AFN 1.9 110 KM] Problem z odpalaniem, FILM

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Noxus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 12 gru 2011, 20:40
Lokalizacja: Lubelskie

[ AFN 1.9 110 KM] Problem z odpalaniem, FILM

Post autor: Noxus » 10 kwie 2014, 21:19

Witam serdecznie
Mam pewien problem, mechanicy rozkładają ręce.

Pacjent: a6 c5 1.9TDI 110KM AFN, 270tys przebiegu (raczej ma więcej)
Problem: przed mrozami jeździłem na letniej ropie, jakoś nie zwróciłem uwagi aby kupić zimową, pewnego dnia złapał mróz i auto już nie odpaliło... kupiłem nowy filtr paliwa oraz rozmroziłem auto... od tamtej pory pojawił się problem (tak mi się zdaje)

Mechanik nr 1 obstawiał po prostu niegrzejące świece, sprawdził i wszystkie sprawne (iskrzą)
Mechanik nr 2 obstawiał rozrusznik, niestety ale dalej bez rezultatów, podłączał komputer obstawiał także pompę wtryskową (podkręcił ją) - ostatecznie stwierdził że ona jest winna całego zamieszania...
Mechanik nr 3 obstawia że problem w takim starym audi jest w paliwie... że pompa wtryskowa w tych c5 jest można powiedzieć 'niezniszczalna',

Może ktoś z Państwa ma jakieś rady? Np. dziś na dworze było +18 stopni a ja kręcę rozrusznikiem tak jak na załączonym filmiku... no bez przesady
Jak silnik ciepły to zapala dobrze.

Filmik przedstawiający problem:


chciałbym się jakoś upewnić aby nie robić pompy wtryskowej na marne... tak jak rozrusznik
postanowiłem zamówić kabel do auta, jestem amatorem w mechanice ale udało mi się jakoś połączyć się z autem i przeskanować błędy. Pokazało następujące:

Auto HVAC

- 01809 - Actuating Motor for Temperature Flap: Left (V158)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

Centralny zamek:

- 00668 - Supply Voltage Terminal 30
07-10 - Signal too Low - Intermittent
- 00955 - Key 1
09-00 - Adaptation Limit Surpassed
- 00956 - Key 2
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
- 01561 - Left Rear Door
61-00 - Won't De-Safe

Xenon:

- 01538 - Motors for Headlight Range Adjustment (V48) / (V49)
29-00 - Short to Ground
- 00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78)
31-00 - Open or Short to Ground

wczoraj rano spróbowałem odpalenia w następujący sposób - po wejściu do auta przekręciłem kluczyk on/off tak z 5-6 razy aby pod-pompować paliwo (przeczytałem gdzieś na forum), może to i zbieg okoliczności, ale zapalił idealnie. Zmieniłem oring w zaworze zwrotnym na filtrze paliwa, lecz nic to nie pomogło.
Zastanawia mnie błąd 01538 (no ale niby znajduje się w rubryce 'xenon', więc nie wiem), po wpisaniu w google wyskakuje problem prawie taki sam odnośnie palenia jak u mnie (np. http://www.klubseatibiza.pl/forum/elekt ... 16054.html)

Może ktoś z Państwa dałby jakąś podpowiedź, na co zwracać uwagę? Straciłem już sporo pieniędzy a problem w żaden sposób nie rozwiązany...
Pozdrawiam serdecznie

fresh2002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 432
Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
Imię: Jacek
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: fresh2002 » 10 kwie 2014, 21:27

Z tego co przeczytałem, w dalszym ciągu masz to samo paliwo w baku. Na początek spuść te paliwo i zalej go paliwem wzbogaconym np. z shell.

Generalnie nic nie tracisz a warto wyeliminować paliwo - bo od tego się zaczeło jak wspomniałeś na początku.
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 10 kwie 2014, 21:34

probowales odpalac z iloscia paliwa wieksza niz pol baku? jak bedzie ponad polowa i odpali dobrze to mamy odpowiedz...

Noxus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 12 gru 2011, 20:40
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Noxus » 12 kwie 2014, 18:26

Na dniach postaram się zatankować sporą ilość dobrego jakościowo paliwa.

Dziś zauważyłem dziwne 'uszczerbienie' przy filtrze paliwa (ale to raczej nie ma nic do rzeczy?)

Zdjęcia poglądowe:
Obrazek
Obrazek


Dodatek: przy zmianie filtra zgubiłem podkładkę pod tą śrubę, zakręciłem bez podkładki, pewnego dnia po kupieniu nowej podkładki chciałem założyć ją, po założeniu auto pochodziło minutę i zgasło, wtedy miałem spory problem aby samochód odpalić (musiałem luzować wtryski, ponieważ auto się zapowietrzyło)

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 12 kwie 2014, 18:36

Przez to uszczerbienie może Ci się zapowietrzać. I to powinno być Twoim zmartwieniem <okok>
Warsztat, naprawy Audi A6.

marcin1979
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 10 kwie 2014, 21:39
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Post autor: marcin1979 » 12 kwie 2014, 19:00

witaj tak jak kolega ci wyzej napisał moze byc to przyczyna w 99 % ale spruboj odpiac wtyczke z czujnika temperatury i zobacz wtedy jak nie pomoze to musisz sie uporać z tym wyszczerbieniem .byc moze ze rezystencja w czujniku szwankuje ....pozdrawiam

Noxus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 12 gru 2011, 20:40
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Noxus » 12 kwie 2014, 22:01

Jak myślicie, uda mi się to czymś zalepić? To jakieś żeliwo? Czy raczej zacząć rozglądać się na nową 'głowicą'? :|

marcin1979
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 10 kwie 2014, 21:39
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Post autor: marcin1979 » 13 kwie 2014, 07:32

spruboj czym zakleic chociaz niech wytrzyma jeden dzien a bedziesz mial pewnosc ,wtedy mozesz poszukiwac glowiczki
:) :)

lukasz.wita

Post autor: lukasz.wita » 13 kwie 2014, 13:22

Witam. koledzy mam mały problem posiadam a6 c5 2000 r. wiec tak moja niunie posiadam o 6lat - zawiodła mnie tylko raz i od tego momentu są problemy.auto trafiło na serwis boscha- padła pompa uszczelnili pompe wymieniali swiece przewody paliwowe filtr paliwa i kilka innych drobiazgów.ale do rzeczy....auto straciło moc nie ma tego kopa co miało kiedys wymieniałem zawory n75, przepływke i dalej nic....czy wiecie moze co jeszcze trzeba zrobic gdzie zajrzeć aby autko wróciło do swej kondycji??? i mam tez prośbe czy jest ktoś z okolic Katowic który zrobił by mi logi slinika ???? prosłbym o pomoc!! ;) ;) ;)

marcin1979
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 10 kwie 2014, 21:39
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Post autor: marcin1979 » 13 kwie 2014, 14:55

hej po uszczelnieniu pompy trzeba dobrze ustawic dawki paliwa i kat wtrysku ,silnik musi byc nagrzany do 90 stopni zajmij sie tym i daj znac

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl