Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ MULTI] Brak gazu, spieniony olej.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Speratto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 30 wrz 2009, 13:17
Lokalizacja: Zabrze

[ MULTI] Brak gazu, spieniony olej.

Post autor: Speratto » 05 kwie 2014, 22:44

Witam,

Zacznę od początków mojego problemu ze skrzynią:

Od kilku miesięcy miałem problem z szarpaniem skrzyni podczas ruszania. Starałem się jej nie katować i nauczyłem się prowadzić auto praktycznie unikając szarpnięć przez bardzo delikatne ruszanie. Obstawiano półoś, poduszkę skrzyni/silnika, wymianę oleju.
Podjąłem się samodzielnej wymiany oleju w skrzyni, zgodnie z procedurą ASO - mam dokładny opis w PDF. Spuszczenie oleju, dolanie 4,5 - 5 litrów, praca silnika do osiągnięcia temperatury 40 st. i zakręcenie kurka. Szarpanie szczęśliwie ustało.

Po około tygodniu jazdy, nagle, autem zaczęło mocno szarpać (całe szczęście tuż przy domu). Przy skręconych kołach, z zatrzymania ruszyłem i je.ło! Rozlał się olej ze skrzyni - parę setek. Po ponownym odpaleniu, ze skrzyni znów rozlał się olej (prawie jak z kranu). Dopchałem samochód na swój kanał i zaczyna się zabawa. Wykręciłem półoś i przewody chłodzenia skrzyni. Niestety nie byłem w stanie dokładnie sprawdzić skąd ucieka olej. Oringi na przewodach wymieniłem i skręciłem ponownie. Ze skrzyni wyciągnąłem wałek, który łączy się z półosią. To jest bodajże wałek atakujący lub napadowy (nie znam się). Zdemontowałem simmering i łożysko z wałka. Założyłem nowy simmer i nowe łożysko (wszystko zgodne z numeracją i przeznaczeniem). Całość skręciłem i po dolaniu oleju zgodnie z procedurą, znikąd nie przelewa się olej. Jednak w trakcie przelewania nadmiaru, zauważyłem, że olej jest spieniony. Widać, jakby był zmieszany z powietrzem.

Dodam, że przy pierwszej wymianie oleju wlany był ori płyn ATF od jakiegoś gościa z allegro. Teraz wlałem ATF FEBI. Tamten olej był bardziej zbliżony kolorem do czerwonego, ten (FEBI) jest w kolorze benzyny (przezroczysto żółty).

Wyskoczył mi też na moment błąd 18173 związany z czujnikiem ciśnienia ale po skasowaniu błędu nie pojawił się.

Aktualnie pedał gazu w ogóle nie reaguje. Jeszcze trochę i akcja mojego serca też przestanie.

Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

P.S. Miałem wrażenie, jakby olej kapnął też z obudowy sterownika. Mogę się mylić. Kabel sterownika odpiąłem, sprawdziłem i włożyłem ponownie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Drzewa umierają stojąc...

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 10 kwie 2014, 14:15

Pierwsze pytanie jakie się nasuwa to jaką masz skrzynie? Bo w opisie masz tiptronic a nagłówku tematu multitronic a to są dwie zupełnie inne bajki. Jeżeli normalnie zmienia ci biegi (i masz bodajże 5 biegów) to masz Tiptronic. Jak zmienia ci bezstopniowo (i masz bodajże 6 biegów) to Masz Multitronic.

Nie wiem jak jest w multitronicu ale jeżeli masz tiptronic to zapewne ZF 5hp19, do takiej skrzyni musi iść przede wszystkim olej żółtego koloru. Nie wiem jaki Febi zalałeś ale do tej skrzyni powinieneś zalać Febi 14738 ATF Dextron III.

Nie wiem też jaki wcześniej ATF zalałeś bo ATF oznacza Automatic Transmission Fluid czyli każdy olej do automatycznej skrzyni ma takie oznaczenie. Oryginalnie w tej skrzyni był zalany olej ZF Lifeguard Fluid 5, ale ciężko dostać taki olej więc nie jestem pewny czy faktycznie miałeś zalany oryginalny. Generalnie olej powinien spełniać normę G 052162. Oczywiście mowa o tiptronicu, nie wiem jaki olej idzie do multitronicu.

Piszesz też że po zlaniu oleju widać że ma jakby czerwony kolor i jest spieniony, więc podejrzewam 2 opcje: albo miałeś zalany nie właściwy olej w innym kolorze niż żółty (no chyba że masz multitronic to tam może i powinien być czerwony olej) albo płyn chłodzący przedostaje ci się do skrzyni, jedyny sposób żeby to sprawdzić to test oleju na glikol. Jeżeli zmieszałeś olej do multitronica z olejem do tiptronica no to kiepsko bo to 2 zupełnie inne oleje.

A jeśli chodzi o ten błąd to nie wiem co to za czujnik i gdzie się on znajduję, mówisz że po skasowaniu nie pojawił się ale czasem zdarza się że błąd wraca dopiero po przejechaniu kilki kilometrów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja