[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
Deniro pisze:Wtryski tylko z koncowka BD , nie kombinuj. Co do czyszczenia LM pomaga tylko w przypadku zapieczonych wtryskow , ja taka procedure przeprowadzalem i korekcje ladnie spadly do 0.
I tak się utrzymują?Sprawdzałeś później? To samo i ja napisałem że w przypadku zapieczonych wtrysków..
Tak naprawdę nie wiadomo w jakim stanie są kolegi wtryski bo nie pisał czy były na stole...
nie miałem ich na stole. Ale objawy wzrost oleju, czasami dymienie.
Zastanawia mnie jeden fakt dymi jak paliwo jest przy rezerwie a jak dotankuje to przestaje dawac takie objawy. Zaczynam już śnić o tych wtryskach. Nie ukrywam że koszt 6000 za wtryski jest duużym wydatkiem. Teraz tylko proszę Was o wsparcie i przepowiedzenie mi że mam wymienić i koniec.
Zastanawia mnie jeden fakt dymi jak paliwo jest przy rezerwie a jak dotankuje to przestaje dawac takie objawy. Zaczynam już śnić o tych wtryskach. Nie ukrywam że koszt 6000 za wtryski jest duużym wydatkiem. Teraz tylko proszę Was o wsparcie i przepowiedzenie mi że mam wymienić i koniec.
Dokładnie, niby jak nowe, ale jak jest różnica na wtrysku rzędu 20 zł to zdecydowanie wolałbym BD.Auris1986 pisze:Jeżeli z pewnego sklepu i z gwarancją to kupuj BD, bo z tego co mi wiadomo to AX są regenerowane w Boschu RFN
Cbartek, ja bym na Twoim miejscu wymienił teraz wtryski niż później cały silnik
- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
kolego nikt tutaj nie ma kryształowej kuli..To że śmierdzi z rury nie musi być wynikiem lejących wtrysków...zrób gruntowną diagnostykę silnika...egr,przepływomierz itd...wtryski wyjmij i na stół to wszystko nie wyjdzie Ci 6000 zł a będziesz miał pewność bo może być tak....że wymienisz wtryski a problem nie zniknie...nie do końca znam historię Twojego problemu..te wartości co podałeś to faktycznie z nikąd lub auto nie spełniło warunków przeprowadzenia sprawdzenia korekt...zrób porządną diagnostykę na początek ..to moja rada z testami live data...a nie że ktoś podłączył i tyle...cbartek pisze:nie miałem ich na stole. Ale objawy wzrost oleju, czasami dymienie.
Zastanawia mnie jeden fakt dymi jak paliwo jest przy rezerwie a jak dotankuje to przestaje dawac takie objawy. Zaczynam już śnić o tych wtryskach. Nie ukrywam że koszt 6000 za wtryski jest duużym wydatkiem. Teraz tylko proszę Was o wsparcie i przepowiedzenie mi że mam wymienić i koniec.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
- Lokalizacja: Nowy Sącz
cbartek napewno w końcu wymienisz jak motor sie rozleci, wtedy podejmiesz dobrą, przemyślaną i pewna decyzje, ale będzie za późno. Sprawdzi sie przysłowie mądry polak po szkodzie.
Aha nie ma czegoś takiego że leja, a później całkiem padna, one jak leja to juz padły.
W serwisie troche bzdury opowiadaja, że mozna stosować tylko AX i BD. W poczatkowych latach produkcji były serii Q później S, AA, AB (ja takie mialem), AH i BD wiec o co chodzi. Z moich informacji wynika, ze nie można mieszać tylko miedzy seriami, czyli 2 wtryski serii AB , 2 serii Q i 2 np. serii BD.
Pytałeś jeszcze co boli ten silnik, otórz jeszcze rozrząd, przyblizony koszt w warsztacie który to ogarnia od 5 do 6,5 tys zł
Jeszcze wystepuje problem z kolektorem ssącym, ale podobno sa juz zestawy naprawcze.
P.S. chciales żeby Ci jeszcze przepowiedzieć. Ok własnie wypilem kawe i wróże z fusów, czekaj, czekaj, juz patrzę tak tak widzę, wymieniaj, ale najpierw na stół bo moze leje tylko 1 lub 2 więc poco wymieniac komplet?
Co do kosztów wysłanie na stół do sprawdzenia (350 - 700), wtrysk nowy (cena około 1000 zł +- 50 zl) z podkładka miedzianą powinna być w komplecie, do tego wiekszy oring plus mniejszy na odpływ to jakies grosze, plus dekielki z uszczelkami około 250 zł, plus demontaż i montaż z kodowaniem (100-500 zł mozna samemu za darmo)
Aha nie ma czegoś takiego że leja, a później całkiem padna, one jak leja to juz padły.
W serwisie troche bzdury opowiadaja, że mozna stosować tylko AX i BD. W poczatkowych latach produkcji były serii Q później S, AA, AB (ja takie mialem), AH i BD wiec o co chodzi. Z moich informacji wynika, ze nie można mieszać tylko miedzy seriami, czyli 2 wtryski serii AB , 2 serii Q i 2 np. serii BD.
Pytałeś jeszcze co boli ten silnik, otórz jeszcze rozrząd, przyblizony koszt w warsztacie który to ogarnia od 5 do 6,5 tys zł
Jeszcze wystepuje problem z kolektorem ssącym, ale podobno sa juz zestawy naprawcze.
P.S. chciales żeby Ci jeszcze przepowiedzieć. Ok własnie wypilem kawe i wróże z fusów, czekaj, czekaj, juz patrzę tak tak widzę, wymieniaj, ale najpierw na stół bo moze leje tylko 1 lub 2 więc poco wymieniac komplet?
Co do kosztów wysłanie na stół do sprawdzenia (350 - 700), wtrysk nowy (cena około 1000 zł +- 50 zl) z podkładka miedzianą powinna być w komplecie, do tego wiekszy oring plus mniejszy na odpływ to jakies grosze, plus dekielki z uszczelkami około 250 zł, plus demontaż i montaż z kodowaniem (100-500 zł mozna samemu za darmo)
A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 maja 2012, 12:05
- Lokalizacja: rzeszów
Cbartek . Miałem problem z wtryskami taki jak ty , auto kopciło i zacinało przy odpaleniu na ciepłym silniku ale nie przybywało oleju. Woziłem wtryskiwacze na sprawdzenie do serwisów boscha , w jednym serwisie wtryskiwacze dobre a w drugim złe i tak straciłem około 1,5 tyś zł . Kupiłem nowy komplet, nie kopci i nie zacina na ciepłym . 1050 zł Brutto sztuka BD
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 25 mar 2014, 19:36
- Lokalizacja: Lubin
Witam serdecznie wszystkich, to moj pierwszy post tutaj i posiadam swoje C6 od niecalego miesiaca wiec jesli robie cos nie tak dajcei znac postaram sie poprawic i dostosowac.
Mam pytanko odnosnie wtryskiwaczy w mojej C6. Dzis sprawdzalem bloki od 72 do 77 i oto co pokazuje VCDS:
72: -16.0ms -8.0ms
73: - 22.0ms -10ms
74: -28ms -10ms
75: -46ms -20ms
76: 0.0ms -2.0ms
77: 0.0ms -2.0ms
kanaly
13: 0.00 0.05 0.38
14: -0.52 -0.24 0.28
Obstawiam ze wtrysk 75 do wymiany z racji na dosc wysoie watrosci, tylko dlaczego w 76 i 77 wartosci sa tak niskie ? Czy to w ogole mozliwe ? Moze mi ktos podpowiedziec w jakiej kolejnosci kanaly odpowiadaja kolejnym wtryskom ? ( ktory jest ktory w komorze silnika ). Auto nie ma objawow konczoncych zywot wtryskiwaczy jak dymienie itd. Troche nierowno pracuje ale przy sprawdzaniu DTC w silniku wyskakuje ze padl czujnik temperatury paliwa G81 z ktorego dobierany jest odpowiedni kat wtrysku i obstawiam ze to z racji tego obroty leciutko faluja na jalowym biegu. Kolejne pytanie jakie mi sie nasuwa to czy moge wrzucic jeden wtrysk z koncowka BD jesli reszta ma AB. Szkoda troche wywalac 6000 jesli pozostale wtryski moga jeszcze troche posmigac no ale moze niech wypowie sie ktos bardziej doswiadczony w tej kwesti. Pozdrawiam
Mam pytanko odnosnie wtryskiwaczy w mojej C6. Dzis sprawdzalem bloki od 72 do 77 i oto co pokazuje VCDS:
72: -16.0ms -8.0ms
73: - 22.0ms -10ms
74: -28ms -10ms
75: -46ms -20ms
76: 0.0ms -2.0ms
77: 0.0ms -2.0ms
kanaly
13: 0.00 0.05 0.38
14: -0.52 -0.24 0.28
Obstawiam ze wtrysk 75 do wymiany z racji na dosc wysoie watrosci, tylko dlaczego w 76 i 77 wartosci sa tak niskie ? Czy to w ogole mozliwe ? Moze mi ktos podpowiedziec w jakiej kolejnosci kanaly odpowiadaja kolejnym wtryskom ? ( ktory jest ktory w komorze silnika ). Auto nie ma objawow konczoncych zywot wtryskiwaczy jak dymienie itd. Troche nierowno pracuje ale przy sprawdzaniu DTC w silniku wyskakuje ze padl czujnik temperatury paliwa G81 z ktorego dobierany jest odpowiedni kat wtrysku i obstawiam ze to z racji tego obroty leciutko faluja na jalowym biegu. Kolejne pytanie jakie mi sie nasuwa to czy moge wrzucic jeden wtrysk z koncowka BD jesli reszta ma AB. Szkoda troche wywalac 6000 jesli pozostale wtryski moga jeszcze troche posmigac no ale moze niech wypowie sie ktos bardziej doswiadczony w tej kwesti. Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Z tego co sie orientuje najlepsze są BD bo to najnowszy wtrysk. A te co podajesz to chyba inny model auta A4, A8 rocznikowo 2011 w górę co za tym idzie inne oznaczenie silnika.
Reasumując serwis podaje dwa oznaczenia AX i BD i tego sie trzymaj kolego.
Ja zakupiłem AX jutro montaż przekaże jak wyszło.
[ Dodano: 2014-03-26, 09:05 ]
[quote="bosniak_sg"]cbartek
W serwisie troche bzdury opowiadaja, że mozna stosować tylko AX i BD. W poczatkowych latach produkcji były serii Q później S, AA, AB (ja takie mialem), AH i BD wiec o co chodzi.
To jest jak z windows na komputerze teraz kupisz juz tylko z 7, ale znajdziesz na allegro z XP
zalecaja nowsze wtryski BD , podejrzewam ze mają wyeliminowane błędy poprzedników.
Ot to na tyle dzieki za rady zobaczymy jak teraz bedzie chodzic autko
Reasumując serwis podaje dwa oznaczenia AX i BD i tego sie trzymaj kolego.
Ja zakupiłem AX jutro montaż przekaże jak wyszło.
[ Dodano: 2014-03-26, 09:05 ]
[quote="bosniak_sg"]cbartek
W serwisie troche bzdury opowiadaja, że mozna stosować tylko AX i BD. W poczatkowych latach produkcji były serii Q później S, AA, AB (ja takie mialem), AH i BD wiec o co chodzi.
To jest jak z windows na komputerze teraz kupisz juz tylko z 7, ale znajdziesz na allegro z XP
zalecaja nowsze wtryski BD , podejrzewam ze mają wyeliminowane błędy poprzedników.
Ot to na tyle dzieki za rady zobaczymy jak teraz bedzie chodzic autko
- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
cbartek pisze:Z tego co sie orientuje najlepsze są BD bo to najnowszy wtrysk. A te co podajesz to chyba inny model auta A4, A8 rocznikowo 2011 w górę co za tym idzie inne oznaczenie silnika.
Reasumując serwis podaje dwa oznaczenia AX i BD i tego sie trzymaj kolego.
Ja zakupiłem AX jutro montaż przekaże jak wyszło.
[ Dodano: 2014-03-26, 09:05 ]bosniak_sg pisze:cbartek
W serwisie troche bzdury opowiadaja, że mozna stosować tylko AX i BD. W poczatkowych latach produkcji były serii Q później S, AA, AB (ja takie mialem), AH i BD wiec o co chodzi.
To jest jak z windows na komputerze teraz kupisz juz tylko z 7, ale znajdziesz na allegro z XP
zalecaja nowsze wtryski BD , podejrzewam ze mają wyeliminowane błędy poprzedników.
Ot to na tyle dzieki za rady zobaczymy jak teraz bedzie chodzic autko
Sam jestem ciekawy efektów. Mam nadzieję że będzie ok.
[ Dodano: 2014-03-30, 21:08 ]
I co kolego? Wymieniłeś wtryski?
Jestem po wymianie w sobotę wtrysków.
Stare wtryski z końcówką "S" na nowe z końcówką "AX"
Na razie jest rewelacyjnie, objawy znikły, auto chodzi płynniej.
Przy okazji poznałem wspaniałego mechanika którego polecam - koszt wymiany z adaptacją to 200 zł.
Mechanik przy okazji powiedział , że wymienia górne napinacze bez wymontowywania silnika i koszt robocizny to około 400 zł. Sam jest posiadaczem A6 C6.
Jeśli komuś będzie potrzebny mechanik w Poznaniu śmiało mogę polecić.
Stare wtryski z końcówką "S" na nowe z końcówką "AX"
Na razie jest rewelacyjnie, objawy znikły, auto chodzi płynniej.
Przy okazji poznałem wspaniałego mechanika którego polecam - koszt wymiany z adaptacją to 200 zł.
Mechanik przy okazji powiedział , że wymienia górne napinacze bez wymontowywania silnika i koszt robocizny to około 400 zł. Sam jest posiadaczem A6 C6.
Jeśli komuś będzie potrzebny mechanik w Poznaniu śmiało mogę polecić.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga