Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Brak mocy podczas przyspieszaniu - sonda lambda ?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Foodman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 18 mar 2014, 12:19
Lokalizacja: Wrocław

Brak mocy podczas przyspieszaniu - sonda lambda ?

Post autor: Foodman » 23 mar 2014, 18:15

Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem silnika 2.4 . Ponieważ auto zostało zakupione dla mnie przez mojego tatę w niemczech, dopiero po tygodniu miałem okazję je zobaczyć. Niestety szkop nie popisał się w kwestii porządku bo syfu pełno, ani znajomości mechaniki - na początek trzeba było połatać podciśnienia i załatałem komorę filtru powietrza (kretyn wyciął w niej dziury tuż za filtrem - 2 dziury około 5cm 5cm). Podłączyłem komputer, parę błędów wyskoczyło ale w ostateczności, wszystko udało się skasować bez ponownego ich wyświetlania - żadne już nie wyskakują. Tutaj pojawia się mój problem, auto do 3k obrotów przyspiesza jako tako a później to już jak by chciało a nie mogło. Coś ciągnie ale jak miałem clio I 1.2 silnik to było od 3k rpm bardziej dynamiczne. Sprawdzałem bloki pomiarowe i moją uwagę przykuła jedna rzecz a mianowicie brak zmian w odczycie z sondy lambdy (zaznaczona). I tutaj mam pytanie czy to jest sonda która reguluje dawki? I ile jest ogólnie w tym silniku sond lambda ?
Obrazek

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 23 mar 2014, 20:35

1. Czy silnik był zagrzany ? na Kanale widzę temp. 77 st. C . Więc problem z termostatem / czujnikiem temp. cieczy . Chyba że pałujesz na zimnym silniku.

2. Korekty krótkoterminowe bodaj widoczne w kanale 1 , okno 3 i 4 .
Stoją mocno na + . Do tego w Kanale 3 widać ilość powietrza na przepływce , 70 g to okolo połowa tego co powinna pokazać.
Wygląda na dużą nieszczelność w dolocie lub problem z przepływomierzem ?

Foodman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 18 mar 2014, 12:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Foodman » 24 mar 2014, 16:46

rozumiem z dolotem powietrza :) niestety nie mam tutaj jak tego wykonac ale szkop (nie wiem z jakich idiotycznych przyczyn) zrobił 2 potezne dziury w pokrywie filtra powietrza tuz za filtrem. Niestety nie wiem czy uszczelnienie chwilowe tasma klejaca cos pomoglo bo nie widac tego ;/ . Pytanie mam jakie jeszcze dane by sie przydaly zeby zdiagnozowac to co mnie sie dzieje. I jeszcze jedno pytanie, gdzie znalezc wartosci oporu czujnika polozenia walu ? i jakie powinny byc ?

a i jeszcze jedno, rozumiem ze odpisujesz wartosci dla oborotw prawie 6k ? PS byl robiony na postoju (poniewaz tak sie da przygazowac)

[EDIT]
Przed skasowaniem błędów zapisałem je sobie na dysku - uprzedzam ze wszystkie skasowalem i nic nie pojawia się ponownie. (po ich skasowaniu przejechalem autem okolo 10 -15km)

17931 - Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal
P1523 - 35-10 - - - Intermittent
17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Lean
P1130 - 35-10 - - - Intermittent
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent
16946 - System Voltage Too Low
P0562 - 35-10 - - - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent
17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Lean
P1130 - 35-10 - - - Intermittent

i jeszcze mam pytanie. jaki powinien miec opro przeplywiomierz jak przeplyw jest 0 ?

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 24 mar 2014, 18:39

To jeśli Log na postoju to ok ,wartość przeływki moze być niska.Myślałem ze log z jazdy to był . Log z jazdy przy 6 tys rpm powinien pokazać ok 130-140 g na przepływce.

Jak ktoś wyciał dziury i ssał brudne powietrze to moze przepływka padła. Widać że silnik walczy korektami .

Sprawdził bym jeszcze :
- podciśnienie przy regulatorze paliwa na listwie PB
- odpiął przepływomierz i sprawdził co będzie . Przejedź się z odpiętym . Zrób logi z podłączonym i odłączonym.

Foodman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 18 mar 2014, 12:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Foodman » 24 mar 2014, 18:41

dobra spróbuje odpiąć i przejechać. Jak coś za niedlugo wrzuce :)
jeszcze pytanie moje jak sie dokladnie te logi spisuje i jakie logi jakiej grupy mam zrobic ?

[EDIT] pierwsze bez przepływomierza drugie z
http://vaglog.rtnet.pl/vbvbg_166212.html
http://vaglog.rtnet.pl/vbvbg_166213.html

przy pierwszym but w podloge jest chyba przy markerz 2 lub 3 a przy drugim jest przy markerze 5

But w podloge powoduje zmulenie auta i spadek obrotow. Wolne wciskanie gazu daje efekty powolnego przyspieszania (lecz do maks 4k obrotow). Auto wydaje mnie sie ze duzo pali
[EDIT]
po diagnozie mechanika w niemczech, 30 euro, że cewka zapłonowa z kablami.
Ktoś wie gdzie można dostać nową i w jakiej cenie ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga