[AEB 1.8 150 KM] Szarpnięcie silnikiem przy zmianie obciążen
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
[AEB 1.8 150 KM] Szarpnięcie silnikiem przy zmianie obciążen
Witam wszystkich!
Mam 1.8T AEB i od jakichś 2 lat (wydaje mi się, że wcześniej tego NIE było) rzuca mi silnikiem. Tzn nie jest to rzucaNIE, tylko szarpnięcie pojedyncze. Wrażenie jest, jakby silnik miał zerwaną tylną poduszkę pod skrzynią. Sęk w tym, że WSZYSTKIE poduszki mam nowe LMI, dwumasy już nie mam, jest nowy kit od Valeo. Silnik natomiast w momencie, gdy lekko dodam gazu lub go odejmę (najmocniej, gdy całkiem zdejmę nogę z gazu i gdy jąna gaz znów nakładam) zawsze szarpnie. Raz. Jakby gdzieś był luz. Ale gdzie może być luz, jeżeli mam nowe sprzęgło na sztywnym zamachu, mam wszystkie nowe poduchy, mam sprawny zawias LMI, mam wszystkie przeguby sprawne, cewki są sprawne, świece są nowe takie, jak przewidział producent, podciśnienia są szczelne, lewego powietrza nie ma, przepustnica jest ok. Mechanik mówi, że nie ma już zielonego pojęcia, co to może się tłuc. Nawet sanki sprawdzał. Mówi, że tylna poduszka jest za miękka - mimo, że nowa. Ale nie wydaje mi się, że to ona, bo kurde jednak jakby była miękka, to by się przynajmniej zmienił charakter tłuczenia względem starego tłuczenia. A jest DOKŁADNIE identyczny. Powiem więcej - miałem rozwaloną dwumasę i rozwalone poduszki już bez płynu i praktycznie się okazuje, że nie było tego czuć. Myślałem, że to to, a to nie to. Szlag mnie już trafia.
Na koniec dodam, że jeździłem również dwoma A4 1.8T 150 i 180km i w OBU było dokładnie identyczne uczucie szarpnięcia, jak opisałem. Czy mam się do tego przyzwyczaić i to olać (szlag mnie na to trafia, bo dbam o auto jak moggę i części wstawiam, jak zresztą widać, takie jak trzeba) czy może ktoś nie wrócił z boju z szarpaniem na tarczy i da cynk, co to za szmelc mi się rozleciał? Bo nawet mechanik mi mówi, że już nie wie, czego się czepić, bo wszystko mam w fest dobrym stanie, a wiele części nowiutkich, wymienionych na dniach.
Mam 1.8T AEB i od jakichś 2 lat (wydaje mi się, że wcześniej tego NIE było) rzuca mi silnikiem. Tzn nie jest to rzucaNIE, tylko szarpnięcie pojedyncze. Wrażenie jest, jakby silnik miał zerwaną tylną poduszkę pod skrzynią. Sęk w tym, że WSZYSTKIE poduszki mam nowe LMI, dwumasy już nie mam, jest nowy kit od Valeo. Silnik natomiast w momencie, gdy lekko dodam gazu lub go odejmę (najmocniej, gdy całkiem zdejmę nogę z gazu i gdy jąna gaz znów nakładam) zawsze szarpnie. Raz. Jakby gdzieś był luz. Ale gdzie może być luz, jeżeli mam nowe sprzęgło na sztywnym zamachu, mam wszystkie nowe poduchy, mam sprawny zawias LMI, mam wszystkie przeguby sprawne, cewki są sprawne, świece są nowe takie, jak przewidział producent, podciśnienia są szczelne, lewego powietrza nie ma, przepustnica jest ok. Mechanik mówi, że nie ma już zielonego pojęcia, co to może się tłuc. Nawet sanki sprawdzał. Mówi, że tylna poduszka jest za miękka - mimo, że nowa. Ale nie wydaje mi się, że to ona, bo kurde jednak jakby była miękka, to by się przynajmniej zmienił charakter tłuczenia względem starego tłuczenia. A jest DOKŁADNIE identyczny. Powiem więcej - miałem rozwaloną dwumasę i rozwalone poduszki już bez płynu i praktycznie się okazuje, że nie było tego czuć. Myślałem, że to to, a to nie to. Szlag mnie już trafia.
Na koniec dodam, że jeździłem również dwoma A4 1.8T 150 i 180km i w OBU było dokładnie identyczne uczucie szarpnięcia, jak opisałem. Czy mam się do tego przyzwyczaić i to olać (szlag mnie na to trafia, bo dbam o auto jak moggę i części wstawiam, jak zresztą widać, takie jak trzeba) czy może ktoś nie wrócił z boju z szarpaniem na tarczy i da cynk, co to za szmelc mi się rozleciał? Bo nawet mechanik mi mówi, że już nie wie, czego się czepić, bo wszystko mam w fest dobrym stanie, a wiele części nowiutkich, wymienionych na dniach.
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
U mnie i u kolegi w 2.4 to samo... Tak jakby silnik wyprzedzał ramę :P I na PB i na LPG.
Dodając i ujmując gazu szarpnięcie silnika.
Kolega wymienił wszystkie 5 poduszek (3 silnik i 2 pod skrzynią) i dalej to samo...
Pierwsze co mi przyszło do głowy to to, że to odbijak ten z przodu silnika (taka mała poduszka silnika). Bo to on ma za zadanie amortyzację silnika w poziomie, czyli wahnięcia przód-tył.
U siebie też wymieniałeś poduszki skrzyni ? ? ?
Jeszcze jedyną rzeczą, która nie została wymieniona są 4 tulejki pod wspornikiem skrzyni (ramą pomocniczą),ale nie wiem czy to miałoby wpływ na takie szarpnięcie silnika.
Daje podgląd z ETKI - te tulejki to nr 27 i 26. Dwie są na przód i 2 na tył ramy.
![Obrazek]()
Też chetnie poczytam czy macie jakieś cenne wskazówki...
Dodając i ujmując gazu szarpnięcie silnika.
Kolega wymienił wszystkie 5 poduszek (3 silnik i 2 pod skrzynią) i dalej to samo...
Pierwsze co mi przyszło do głowy to to, że to odbijak ten z przodu silnika (taka mała poduszka silnika). Bo to on ma za zadanie amortyzację silnika w poziomie, czyli wahnięcia przód-tył.
U siebie też wymieniałeś poduszki skrzyni ? ? ?
Jeszcze jedyną rzeczą, która nie została wymieniona są 4 tulejki pod wspornikiem skrzyni (ramą pomocniczą),ale nie wiem czy to miałoby wpływ na takie szarpnięcie silnika.
Daje podgląd z ETKI - te tulejki to nr 27 i 26. Dwie są na przód i 2 na tył ramy.
Też chetnie poczytam czy macie jakieś cenne wskazówki...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 30 gru 2011, 19:40
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
No właśnie jak wyżej Kamil napisał mamy właśnie ten sam problem
Wymieniłem jakiś czas temu 2 poduchy pod silnikiem oraz 2 pod skrzynią oraz taki gumowy odbijak z przodu. Efekt był taki że lewarek skrzynki już nie drga przy dodawaniu odejmowaniu gazu jak to miało miejsce przed wymiana poduszek. Niestety podczas puszczania sprzęgła czuć szarpnięcie oraz np mam taki objaw że gdy chcę szybko zmienić bieg z wstecznego na 1 nie zawsze wchodzi dobrze i trzeba wysprzęglić... podejrzewam że może to być wina sprzęgła.... Choć mam jeszcze jeden objaw możliwe że z tym związany ze przy predkościach powyżej 100km\h drga mi i kierownica i lewarek skrzyni biegów koła wykluczam bo alusy mam proste a koła świeżo wyważone tym bardziej że na zimowych oponach objaw był taki sam... Może ktoś miał taki problem 


- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
Tak jak napisałem, wszelkie możliwe poduszki mam wymienione zarówno pod skrzynią jak i pod silnikiem. Całe kompletne sprzęgło z dociskami, łożyskami i kołem zamachowym są w 100% nowe. Przeguby 2 nowe, 2 sprawne. Myślałem, że w V6 nie ma tego problemu, bo są 2 poduszki z tyłu, a u mnie jedna, a po lifcie jest inna, a w poliftowym Pasku tego nie było czuć. Ale widzę, że to w ogóle nie jest wina poduszek. W takim razie czego?
[ Dodano: 2014-03-21, 12:12 ]
Co do kierownicy powyżej 100kmh to miałem tak w Golfie 1.9tdi i był to przegub bodajże. Lub półośka, nie pamiętam. Ale chodziło o to, że coś z tego zestawu się zużyło.
Za to lewarek mi drżał, jak miałem rozwalone poduszki pod skrzynią i zajechaną dwumasę
[ Dodano: 2014-03-21, 12:12 ]
Co do kierownicy powyżej 100kmh to miałem tak w Golfie 1.9tdi i był to przegub bodajże. Lub półośka, nie pamiętam. Ale chodziło o to, że coś z tego zestawu się zużyło.
Za to lewarek mi drżał, jak miałem rozwalone poduszki pod skrzynią i zajechaną dwumasę

- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
U mnie w drugim aucie mam to samo - przy dodaniu gazu, albo odjęciu szarpnie, że czuć na budzie. Mechanik stwierdził, że skrzynia (manual) się sypie i niebawem będzie do wymiany
Choć we wszystkich manualach w PB którymi jeździłam było tak samo. Może to normalne, że jak odciąży się silnik to tak jest
Ja miałam drgania, ale winą były felgi, następnym razem łożysko, później tuleja wahacza dolnego przedniego. I za każdym razem takie same drgania (ja na lewarku nie mam, bo automat), a inna przyczyna.


A zbieżność masz dobrze ustawionąAutomationW2 pisze:Choć mam jeszcze jeden objaw możliwe że z tym związany ze przy predkościach powyżej 100km\h drga mi i kierownica i lewarek skrzyni biegów koła wykluczam bo alusy mam proste a koła świeżo wyważone tym bardziej że na zimowych oponach objaw był taki sam..

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 432
- Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Chyba jest to normalne, ponieważ też mam PB x2 i w obu przypadkach tak samo, lecz w A6 jest mniej odczuwalneMazdomania pisze:U mnie w drugim aucie mam to samo - przy dodaniu gazu, albo odjęciu szarpnie, że czuć na budzie. Mechanik stwierdził, że skrzynia (manual) się sypie i niebawem będzie do wymiany Choć we wszystkich manualach w PB którymi jeździłam było tak samo. Może to normalne, że jak odciąży się silnik to tak jest

CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
Widzę, że nie tylko ja się męczę z problemem takiego szarpanie. U mnie w 2.4 po odjęciu i dodaniu gazu dość mocno szarpie silnikiem. Dzieje się tak na PB i LPG, choć wydaje mi się, że na LPG jest to bardziej odczuwalne. Poduszki oczywiście są całe i sprawne. Pojęcia nie mam co może być przyczyną tego. Ale mam dziwne przeczucie, że będzie to skrzynia, albo sprzęgło 

- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
Mam ten sam model, rocznik i silnik i kiedyś miałem ten sam problemHattoriHonza pisze:To nie sprzęgło. To nie poduszki. To też nie dyfer, bo był dzisiaj sprawdzany. Podobno moja skrzynia też jest w porządku. Odebrałem auto i będę tak jeździł, na nowych poduszkach czućto o wiele mniej. Ale dlatego, że dobrze tłumią, bo samo szarpnięcie ma dokładnie taki sam charakter.


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 30 gru 2011, 19:40
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 30 gru 2011, 19:40
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
Czasem pojawiają się szarpnięcia na zimnym silniku, po wysprzęgleniu biegu, na dużym obciążeniu silnika. Na przykład przy szybkiej zmianie biegu z 1-2
Ktoś wie coś więcej na ten temat, udało się komuś znaleźć rozwiązanie?
[ Dodano: 2014-12-03, 07:25 ]
Po wyminie lewej poduszki (8D0 199 379 J) Jest duża poprawa w przeniesieniu napędu przy ruszaniu. Samochód szybciej reaguje na dodanie gazu i bardzo zredukowały się szarpnięcia przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu, choć czasem jeszcze się pojawiają, ale zapewne to wina reszty poduszek. W tej którą wyjąłem nie było już oleju, była lżejsza i tak miękka że można było szpilkę mocującą odchylać na boki w ręce. Stara poduszka była jeszcze oryginalna, co mnie zdziwiło bo samochód ma już swoje lata. W skali poprawy 1/10 zabieg oceniam na 6-7
Ktoś wie coś więcej na ten temat, udało się komuś znaleźć rozwiązanie?
[ Dodano: 2014-12-03, 07:25 ]
Po wyminie lewej poduszki (8D0 199 379 J) Jest duża poprawa w przeniesieniu napędu przy ruszaniu. Samochód szybciej reaguje na dodanie gazu i bardzo zredukowały się szarpnięcia przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu, choć czasem jeszcze się pojawiają, ale zapewne to wina reszty poduszek. W tej którą wyjąłem nie było już oleju, była lżejsza i tak miękka że można było szpilkę mocującą odchylać na boki w ręce. Stara poduszka była jeszcze oryginalna, co mnie zdziwiło bo samochód ma już swoje lata. W skali poprawy 1/10 zabieg oceniam na 6-7

Ostatnio zmieniony 22 gru 2015, 14:18 przez mbudzio, łącznie zmieniany 1 raz.
mbudzio
Polecam
--
Miłośnicy czterech kółek - https://www.youtube.com/channel/UC9Soog ... EfvBS4rzrw
marewel - https://www.youtube.com/channel/UCNm-F0 ... J88G80Wr7Q
Chris Kubeczko - https://www.youtube.com/channel/UC-G-_W ... Zl1XrYwLvA
Polecam

--
Miłośnicy czterech kółek - https://www.youtube.com/channel/UC9Soog ... EfvBS4rzrw
marewel - https://www.youtube.com/channel/UCNm-F0 ... J88G80Wr7Q
Chris Kubeczko - https://www.youtube.com/channel/UC-G-_W ... Zl1XrYwLvA